Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 3303
Decret de Presidència del Consell Insular d’Eivissa, pel qual s’aproven les bases que han de regir la convocatòria de beques de formació i perfeccionament a les oficines d’Informació Turística del Consell Insular d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 4 d’abril de 2019 el president del Consell Insular d’Eivissa ha resolt el Decret de Presidència núm. 2019000259, en què es disposa:

APROVAR les bases de la convocatòria per a la concessió de dues beques de formació i perfeccionament a les oficines d’informació turística del Consell Insular d’Eivissa, per un període de sis mesos i un import de 4.800€ (quatre mil vuit-cens euros) cadascuna, l’import de les quals suma un total de 9.600€ (nou mil sis-cents euros), les bases de la qual s’adjunten com a ANNEX I.

APROVAR la convocatòria de les dues beques de formació i perfeccionament a les oficines d’informació turística del Consell Insular d’Eivissa, per un període de sis mesos i un import de 4.800€ (quatre mil vuit-cens euros) cadascuna, l’import de les quals suma un total de 9.600€ (nou mil sis-cents euros), les bases de la qual s’adjunten com a ANNEX I.

APROVAR la dotació econòmica d’aquestes subvencions per un import màxim de 9.600.- € (nou mil sis-cents euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4321-48100 del departament de Turisme corresponent als pressupostos generals de l’any 2019 del Consell Insular d’Eivissa.

PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears i remetre la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions als efectes del disposat en l’article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte al BOIB.

 

ANNEX I

Bases que han de regir la convocatòria de beques per a la formació i el perfeccionament a les oficines d’informació turística del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2019

El Departament de Turisme del Consell Insular d’Eivissa convoca dos beques de formació i perfeccionament a les oficines d’informació turística del Consell Insular d’Eivissa, com a ajuda complementària a la formació acadèmica en Turisme.

Primera.- Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de dos beques de formació i perfeccionament en matèria d’informació turística adreçades als estudiants matriculats a l’Escola Universitària de Turisme del Consell Insular d’Eivissa (EUTCIE) durant el curs 2018/2019.

També s’admetran les sol·licituds d’antics alumnes de la EUTCIE que hagin obtingut la seua titulació dins els cinc anys anteriors al present curs acadèmic.

Segona.- Característiques de les beques

Les beques tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual; són lliurement revocables i reduïbles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

La condició de beneficiari/ària d’aquestes beques no suposa l’establiment de cap relació contractual o estatutària ni suposarà, en conseqüència, vinculació laboral o funcionarial entre la persona beneficiària i el Consell Insular d’Eivissa.

El sistema de selecció serà el de concurrència competitiva, mitjançant el qual se seleccionaran els becaris i les becàries una vegada valorats els mèrits previstos a la base vuitena.

La comissió avaluadora no podrà seleccionar un nombre superior de becaris al de beques convocades; no obstant això, les persones que, reunint els requisits exigits, no hagin estat seleccionades passaran a formar part de la llista de suplents.

La participació en aquesta convocatòria suposa l’acceptació expressa d’aquestes bases.

Tercera.- Activitats a realitzar

Els becaris/les becàries realitzaran les pràctiques d’informació turística i atenció al públic en general en matèria turística, esportiva, cultural i social, així com sobre la resta dels aspectes relacionats amb la informació sobre la nostra illa. Aquestes tasques es realitzaran d’acord amb les indicacions i sota la supervisió d’un/a tutor/a, que serà un funcionari/ària del Departament de Turisme.

Les pràctiques es duran a terme a les oficines d’informació turística de què disposa el Consell Insular d’Eivissa a la ciutat d’Eivissa i a l’aeroport. També podrà desenvolupar-se part del període de les pràctiques a la seu del Consell Insular d’Eivissa.

Horari: Trenta hores setmanals, que es distribuiran en torns diaris de matí o tarda, inclosos els dissabtes, diumenges i festius.

Dies lliures: dos dies lliures a la setmana.

Durada: Una vegada concedides les beques, seran per un període de sis mesos.

Quarta.- Dotació de la beca i consignació pressupostària

Cadascuna de les beques tendrà una dotació total de 4.800 € bruts, quantitat que es pagarà a la persona beneficiària de la beca en 6 mensualitats de 800 € bruts/mes. A aquesta retribució se li aplicarà la retenció d’IRPF corresponent i les deduccions que en concepte de Seguretat Social que, en el seu cas, corresponguin.

Per al pagament d’aquestes beques es consignarà la quantitat de 9.600€ a l’aplicació pressupostària 4321.48100 del Departament de Turisme, corresponent als Pressupostos generals de l’any 2019 del Consell Insular d’Eivissa.

Cinquena.- Compatibilitat amb altres ajudes

Aquestes beques seran incompatibles també amb qualsevol tipus d’ajuda o subvenció que pel mateix concepte atorgui aquesta o una altra administració pública, així com una entitat privada.

La concessió d’aquesta beca no genera cap dret a l’obtenció d’altra subvenció en exercicis posteriors.

Sisena.- Requisits generals

Els/les participants en aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits:

a) Ser major d’edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, d’un país membre de la Unió Europea o d’un país associat a l’acord sobre l’Espai Econòmic Europeu, o que hagi signat un tractat internacional amb la Unió Europea en l’àmbit de la lliure circulació de treballadors i hagi estat ratificat per Espanya. També podran sol·licitar la beca els estrangers amb residència legal a Espanya.

c) Ser resident a Eivissa.

d) Cursar durant l’any acadèmic 2018-2019 estudis universitaris o ser antic alumne de la EUTCIE i haver obtingut la seua titulació dins els cinc anys anteriors al present curs acadèmic.

e) Tenir coneixements com a mínim de les següents llengües: castellà (nivell alt), català (nivell B1) i anglès (nivell B1). Els coneixements de la llengua catalana s’hauran d’acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent o mitjançant una prova de català. Pel que fa a la resta de llengües estrangeres, haurà de ser acreditat mitjançant el certificat oficial corresponent.

f) Es valorarà el coneixement d’una tercera o quarta llengua estrangera.

Setena.- Sol·licituds

Les sol·licituds es formalitzaran mitjançant la instància normalitzada de l’annex II, dirigida al Departament de Turisme del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General d’Entrada o a la Seu Electrònica del Consell Insular d’Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, juntament amb els documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en les presents bases i els que, si escau, es determinin en la corresponent convocatòria.

Aquestes bases i la corresponent convocatòria es publicaran, també, en el tauler d’anuncis de l’EUTCIE.

Documentació.- A la instància (model normalitzat de l’annex), s’hi haurà d’adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document acreditatiu de la identitat, del qual es pugui deduir clarament la nacionalitat i la majoria d’edat.

b) Document acreditatiu de tenir la residència a Eivissa.

c) Comprovant d’estar matriculat a estudis universitaris durant el curs 2018/2019 o en el seu defecte, certificació emesa per la secretaria de la universitat. En el cas de tractar-se d’un antic alumne, haurà d’aportar el títol universitari o una certificació emesa per la secretaria de l’EUTCIE.

d) Acreditació de les notes obtengudes per l’alumne/a l’anterior any acadèmic (si cursen primer, aportaran les notes obtengudes el darrer curs dels estudis realitzats prèviament). Si es tracta d’un antic alumne, haurà d’aportar un certificat acreditatiu de les seus qualificacions, expedit per la secretaria de l’EUTCIE.

e) Currículum acadèmic i laboral.

f) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana i anglesa, nivell B1 (nivell llindar).

 

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017 de 24 de març, expedit o reconegut com equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública. En cas de no acreditar-se, s'haurà de realitzar una prova oral i escrita.

g) Declaració d’IRPF corresponent a la unitat familiar o, en el seu cas, certificat acreditatiu d’estar exempt de la realització de declaració de la renda.

h) En el cas de disposar de qualsevol títol d’idiomes, s'haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud.

i) Justificació documental de la resta de requisits esmentats a la base sisena.

j) Certificats acreditatius d’estar al corrent de pagament de les obligacions amb l’Hisenda Estatal, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d’Eivissa, o autorització al Consell per a obtenir-los.

k) A més de tot l’indicat anteriorment, hauran d’acreditar el compliment de tots els requisits establerts a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En el cas que la sol·licitud o la documentació fos incorrecta o incompleta, el Consell Insular d’Eivissa exposarà aquesta circumstància a la persona interessada i se li requerirà perquè dins del termini de deu dies hàbils, procedís a esmenar la deficiència mitjançant la correcció que pertoqui o l’aportació de la documentació que es tracti, amb l’advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, serà considerada com desistida i s’arxivarà la seva sol·licitud, segons el que disposa l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vuitena.- Proves

1.- Prova de català (eliminatòria)

Prèviament a l’inici de les proves, les persones aspirants que no acreditin estar en possessió dels certificats o títols acreditatius del coneixement de la llengua catalana hauran de realitzar una prova per acreditar-ho.

Aquesta prova tindrà caràcter obligatori i el seu resultat serà Apte o No Apte, o la no compareixença dels/de les aspirants donarà lloc a l’exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l’àmbit de la present convocatòria I no generen cap dret respecte a altres processos selectius de qualsevol tipus.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es comptarà amb els serveis d’una persona tècnica assessora que realitzarà les proves necessàries per determinar l’aptitud de les persones candidates.

2.- Prova pràctica

Per tal d'acreditar els coneixements de l’illa d’Eivissa dels aspirants, es realitzarà un exercici d’expressió oral i escrita, que podrà estar redactat en català, castellà o anglès (idiomes establerts com a requisits de la convocatòria). En aquest exercici es tendran en compte l'adequació, la coherència, la cohesió i la correcció gramatical i la fluïdesa a l’hora de parlar en el cas de l’oral.

Novena.- Comissió avaluadora

Es constitueix una comissió avaluadora que estarà integrada pels següents membres:

President/a:

Titular: Sra. Catalina Prats Torres; suplent: Sra. Carmen Ribas Ferrer

 

Secretari/ària:

Titular: Sra. Catalina Serra Tur; suplent: Sra. Lorena Sánchez Martínez

Vocals:

Titular: Sra. Mª de las Nieves Tur Riera; suplent: Sra. Concepción Palomino Gallardo

Titular: Sra. Ana María Suñer Hernández; suplent: Sra. María Puget Costa

Titular: Sra. Belén Molero Cadena; suplent: Sra. Francisca Planells Riera

Funcionament.- La comissió avaluadora té atribuïdes les següents funcions:

a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’emetrà l’informe proposta.

b) Requerir les persones sol·licitants per a la correcció o la millora de les seues sol·licituds.

c) Valorar les sol·licituds d’acord amb el barem que s’estableix a la base següent.

d) Avaluar la prova d’expressió oral i escrita.

e) Valorar el currículum acadèmic i, en el seu cas, l’experiència laboral.

f) Establir la llista ordenada de suplents per als supòsits de renúncia, revocació o altres causes degudament justificades que impedeixin la realització material de l’activitat objecte de la beca.

g) Emetre un informe proposta amb el vistiplau del secretari tècnic de l’àrea perquè el president resolgui la concessió de les beques a les persones aspirants seleccionades.

La comissió podrà sol·licitar als aspirants la documentació complementària que consideri adient per a un millor desenvolupament del procés selectiu.

Desena.- Barem de mèrits

S’estableixen com a criteris de valoració en aquesta convocatòria els següents:

1.- Valoració de les proves, fins a 10 punts.

Prova d'idiomes oral i escrita. En aquest exercici s’avaluarà:

L’adequació: la disposició s’adequa a les convencions pròpies del tipus de text, el to s’adequa al grau de familiaritat o formalitat segons la relació dels interlocutors, la intenció del text queda clara i es correspon amb la finalitat que es demana.

La coherència: el contingut és adient a la situació comunicativa, les idees estan estructurades, ordenades i agrupades en paràgrafs, les idees s’expressen amb claredat.

La cohesió: s’usen clarament els mecanismes de cohesió: puntuació, conjuncions, pronoms, adverbis, temps verbals i concordança.

La correcció gramatical: saber utilitzar les regles generals i bàsiques d’ortografia, saber utilitzar la morfologia i la sintaxi bàsica; un coneixement i domini bàsics del lèxic.

Per a la prova oral es valorarà la fluïdesa i correcció al mantenir una conversa.

2.- Coneixement d’idiomes mitjançant certificats, fins a 10 punts.

Anglès

 màxim 2 punts

Alemany

màxim 2 punts

Francès

màxim 2 punts

Italia

màxim 2 punts

Altres idiomes

màxim 2 punts

Nivell A2: 0,25 punts

Nivell B1: 0,5 punts

Nivell B2: 1 punt

Nivell C1: 1,5 punts

Nivell C2: 2 punts

No es valoraran els títols establerts com a requisits a les presents bases.

3.-Valoració del currículum acadèmic i, en el seu cas, de l’experiència laboral, concedint-se fins a 12 punts:

  • S’estableixen 0,034 punts per crèdit, fins a 10 punts.
  • Valoració de l’expedient acadèmic de l’any anterior: Matrícula Honor: 1 punt
  • Excel·lent (8,9-10): 0,5 punts
  • Notable (7-8,9): 0,25 punts
  • Per haver treballat en el sector turístic en atenció al públic: 1 punt

En el supòsit d’empat entre dos o més aspirants o més s’actuarà de la següent manera:

a) Ingressos de les persones que conviuen al mateix domicili:

Ingressos inferiors a 9.000 €

2 punts

Ingressos entre 9.000 i 15.000 €

1,5 punts

Ingressos entre 15.000 i 21.000 €

1 punt

Ingressos entre 21.000 i 27.000 €

0,5 punts

Ingressos superiors

 0 punts

b) Nombre de membres que conviuen al mateix domicili:

Unitat familiar de 4 o més membres

2 punts

Unitat familiar inferior a 4 membres

1 punt

Onzena.- Òrgans competents

L’òrgan competent per a l’aprovació de la present convocatòria és el President del Consell Insular d'Eivissa de conformitat amb l'apartat primer, punt f, del Decret de Presidència núm. 287/2015, de determinació d'atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa.

L'Òrgan competent per a la instrucció del procediment és la Sra. Antonia Prats Marí, lletrada del Departament de Turisme del Consell Insular d'Eivissa.

Les subvencions s’han de concedir mitjançant decret del president del Consell Insular d'Eivissa.

Les sol·licituds es resoldran en un termini màxim de tres mesos des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació de les ajudes es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) i al Tauler d’anuncis de l’EUTCIE, en substitució de les notificacions individuals d’acord en l’establert a l’article 45b de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La resolució de concessió de les beques especificarà les persones candidates a qui es concedeix la beca i aquells a qui, en la llista ordenada d’acord amb els resultats de la selecció, es consideraran suplents.

Dotzena.- Renúncies

En els supòsits de renúncia a la beca obtenguda (que s’haurà de comunicar fefaentment al Departament de Turisme amb una antelació mínima de cinc dies), així com per una altra causa degudament justificada que impedeixi la realització material de l’activitat objecte de la beca, se substituirà el becari/la becària d’acord amb la relació de suplents establerta i per l’ordre consecutiu corresponent.

En el supòsit de revocació de la beca, se seguirà el mateix procediment de substitució.

Tretzena.- Suplència

Les persones aspirants que, reunint els requisits no hagin estat seleccionats per a la concessió de la beca de referència, passaran a formar part d’una llista de suplents segons l’ordre de puntuació obtinguda.

Catorzena.- Obligacions de la persona beneficiària

Són obligacions de les persones becàries:

1.- Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudi de les beques. Així mateix, cooperar amb l’administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.

2.- Realitzar l’activitat formativa que fonamenta la concessió d’aquestes beques, d’acord amb les instruccions i sota la supervisió del tutor o de la tutora.

3.- Acreditar davant el Departament de Turisme del Consell Insular d’Eivissa, dins del termini establert a la base setzena, la realització de l’activitat formativa, mitjançant la presentació de la documentació que s’hi esmenta.

Quinzena.- Incompliment i revocació de la subvenció

La constatació de l’incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca podrà donar lloc a l’extinció del dret del seu gaudi o a la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes i, en el seu cas, a la incoació del corresponent expedient sancionador, de conformitat amb el previst en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com a totes aquelles responsabilitats de tot ordre que se’n poguessin derivar.

Setzena.- Forma de justificació i pagament

La justificació de les activitats per a les quals s’hagi atorgat la beca es realitzarà mitjançant la presentació d’una memòria subscrita per la persona beneficiària en la qual quedi constància de l’activitat desenvolupada durant les pràctiques formacionals, així com una breu avaluació de les activitats esmentades. Aquesta memòria s’haurà de presentar en el termini màxim de deu dies hàbils següent en què finalitzi el període formacional a què es refereix aquesta convocatòria.

La beca es pagarà en sis mensualitats després de la corresponent certificació expedida pel tutor o per la tutora de la persona becària que acrediti l’efectiva realització de les pràctiques objecte de la beca, llevat de la darrera mensualitat, que estarà supeditada a la presentació prèvia d’una memòria en els termes previstos al paràgraf anterior.

Dissetena.- Règim de recursos

Aquest acte exhaureix la via administrativa i en contra podeu interposar, davant el mateix òrgan que l'ha dictat, el recurs potestatiu de reposició previst als articles 112.1, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació o directament el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua notificació o publicació del present acord, tot això en virtut del que disposa l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en relació amb l'article 22.1b de la Llei 8/2000 de 27 d'octubre de Consells insulars i l'article 146.1b del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16).

Si s’opta per la interposició del recurs de reposició no es pot acudir a la jurisdicció contenciosa administrativa fins que no s'hagi resolt aquell o s'hagi produït la seua desestimació presumpta.

Divuitena.- Normativa aplicable

1. Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contengudes a les seues bases.

2. Supletòriament hi seran d’aplicació la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB de 31 de desembre) i, amb caràcter bàsic, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre). En tot allò no previst en la normativa anteriorment esmentada, hi serà d'aplicació el disposat en el Reial decret 887/2006 de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003 (de 17 de novembre, general de subvencions) i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.

 

ANNEX

SOL·LICITUD DE BECA DE FORMACIÓ I PERFECCIONAMENT A LES OFICINES D’INFORMACIÓ TURÍSTICA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA PER A L’ANY 2019

Dades de la persona sol·licitant:

Nom i llinatges

DNI/NIE/Passaport

Domicili per a notificacions:

Carrer o plaça:

Núm.

Localitat:

CP.

Telèfons de contacte:

Adreça electrònica per a notificacions d’actes de tràmit:

 

(Nom i llinatges)............................................................................, amb el NIF ...........................,

domicili a........................................................................................... i telèfon............................,

DECLAR

1-  Que accept les bases de la convocatòria d’aquestes subvencions

2-  Que reuneix els requisits generals exigits a la base sisena d’aquesta convocatòria.

3-  Que n’adjunt la documentació exigida a la base setena

(  ) AUTORITZ el Consell Insular d’Eivissa a demanar els certificats que acreditin que la persona sol·licitant es troba al corrent amb les seues obligacions amb l’Hisenda Estatal, la Seguretat Social i el Consell Insular d’Eivissa.

....................................., ............. d ................................................ de 2019

Nom i llinatges de la persona que signa:

NIF/ NIE de la persona que signa:

Signatura:

 

PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

(Data signatura: 9 dàbril de 2019

Margarita Planells Torres)