Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 3297
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’autoritza la pròrroga de la cessió d’ús gratuïta i temporal del despatx 208, segon pis, situat al carrer de la Rosa núm. 3 de Palma, a l’associació Dignitat i Solidaritat (ADIS) (Exp. DGTPFP 109/2019 PATRIM)
Antecedents
1. L’Ajuntament de Palma va cedir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’edifici situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, per un període de 99 anys, mitjançant un Conveni subscrit el 15 de maig de 1995 i aprovat per Consell de Govern de 4 de maig de 1995.
2. L’entitat Dignitat i Solidaritat consta inscrita en el Registre d’Associacions de les Illes Balears mitjançant la Resolució del conseller de Presidència de data 19 de novembre de 2013.
3. Aquesta associació té per finalitat, entre d’altres, la promoció i defensa dels drets de les persones en situació de risc d’exclusió social, la seva incorporació a la dinàmica social i la creació de xarxes de solidaritat complementàries a les ja existents.
4. El 27 de març de 2019, el Servei de Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques va rebre un ofici de la secretària general de la Conselleria de Salut instant al director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la pròrroga, per un període de quatre anys, de la cessió d’ús gratuïta i temporal del despatx 208 del Casal Ernest Lluch, a l’associació Dignitat i Solidaritat (ADIS). S’hi va adjuntar la següent documentació:
Proposta d’inici per part de la consellera de Salut de l’expedient de pròrroga.
Informe favorable emès per la secretària general de la Conselleria de Salut.
Instància de l’associació Dignitat i Solidaritat (ADIS) en la qual sol·licita la pròrroga del Conveni fins al 26 de maig de 2023.
Certificat del secretari de l’associació Dignitat i Solidaritat (ADIS)
que n’acredita la presidència.
Certificat del secretari de l’associació Dignitat i Solidaritat (ADIS) que acredita que a la sessió de la Junta directiva celebrada el 3 de març de 2019 fou aprovat sol·licitar la pròrroga de la cessió d’ús de l’espai abans esmentat.
Relació de les activitats que l’associació Dignitat i Solidaritat (ADIS) té previstes per als anys 2019-2023 en el Casal Ernest Lluch.
Fonaments de dret
1. Els articles 63, 64 i 87 g de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril).
2. Els articles 128, 129 i 130 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 192, de 24 de desembre).
3. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
4. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
5. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
Proposta de resolució
Propòs a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que dicti una Resolució en els termes següents:
1. Autoritzar la pròrroga de la cessió d’ús gratuïta i temporal del despatx núm. 208, segona planta, situat al carrer de la Rosa núm. 3 de Palma, a l’associació Dignitat i Solidaritat (ADIS), fins 26 de maig de 2023.
2. Establir, per a la cessió, les condicions següents:
a) Es mantenen, per a la cessió, les mateixes condicions estipulades en el Conveni de cessió.
b) La cessió gratuïta d’ús comporta l’obligació de la cessionària de retornar l’objecte de la cessió d’ús a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quan finalitzi el termini establert.
c) Si els béns i els drets cedits no es destinen a l’ús que preveu l’acte que autoritza la cessió o deixen de destinar-se posteriorment al mateix, la cessió es considerarà revocada i revertirà a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que té dret a percebre del cessionari, havent-ne fet prèviament la taxació pericial pertinent, el valor dels detriments o els deterioraments que hagin experimentat.
3. Notificar la Resolució a la Conselleria de Salut.
4. Anotar la cessió d’ús gratuïta i temporal en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 1 d’abril de 2019
El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni
José Luis Gil Martín
Conforme amb la proposta.
En dict resolució.
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí