Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 3295
Modificacions puntuals de la relació de llocs de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(exp. núm. AE 537/2019)

1. Fets.

Respecte la plantilla corresponent a l’exercici de 2018 s’introdueixen tres canvis, que afecten la policia local, indirectament, al personal d’administració general, i als departaments d’urbanisme i manteniment, respectivament.

Previst que és el pas d’un membre de la policia local a la situació de segona activitat, per raó d’edat, amb la creació de la plaça de suport de policia s’amplia el nombre i tipus de places que poden ser ocupades per aquest personal.

Amb la creació de la plaça de tècnic d’administració general, amb especialització en gestió de personal, nòmines i seguretat social, i com a personal laboral temporal, s’analitzarà de forma pràctica i comparativa la possibilitat de gestionar de forma directa aquests serveis administratius.

S’ha tingut en compte la proposta/informe del cap de policia local, de 18 de febrer de 2019.

S’ha escoltat el parer de conformitat dels delegats del personal municipal en la mesa de negociació celebrada el passat 20 de febrer.

Així mateix, amb la creació de la plaça d’aparellador es deixarà de contractar la prestació d’aquests serveis amb la modalitat administrativa, passant la contractació laboral, de la mateixa forma que amb altres professionals.

2.  Fonaments de dret.

Article 90,1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i art. 126,1 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, sobre la plantilla de personal.

Art. 74 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, respecte les relacions de llocs de treball o altres instruments organitzatius semblants.

Art. 57,2 de la Llei autonòmica 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, sobre la reserva de llocs de treball per a la situació de segona activitat per raó d’edat amb destinació.

Art. 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2018, (prorrogada), en relació a l’oferta d’ocupació pública o altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal.

3.  Acord.

El ple de l’ajuntament, en exercici de l’atribució que li confereix l’art. 22,1,i de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, en sessió de 28 de febrer de 2019, acordà:

Aprovar en la relació de llocs de treball, annexa a la plantilla de personal de 2012, les següents modificacions:

-introduir tres llocs de feina amb les següents característiques :

56.

 

Denominació:       

Graduat social

Normativa:

conveni col·lectiu del personal laboral de l’ajuntament d’Alaró, de 13 de març de 2003 (exp. núm. 908-2003)

Estatut bàsic de l’empleat públic (RDL 5/2015), i

Estatut dels treballadors (RDL 2/2015)

Característiques:

- les pròpies de la carrera o professió de graduat social, i especialment: confecció nòmines, Seguretat Social, Mútues,  Agencias de Administración Tributaria, contractació,  procediments selectius, altes i baixes, permisos i vacacions, assessorament en matèria de recursos humans i relacions laborals.

- contracte a temps complet.

Forma d’accés:

concurs

 

Grau de coneixement de la llengua catalana:

C1 (Junta Avaluadora de Català)

Grup carrera professional:

B

Retribució anual:

23.485,35 €

Titulació requerida:

Graduat social o diplomat en relacions laborals o  equivalents a aquestes

 

57.

 

Denominació:

Policia local en segona activitat.

Funcions:

Suport a policia i administració

 

Suport administratiu a les dependències de la policia local

 

Suport a unitats operatives.

 

 

Assistència i suport al personal de senyalització i mobilitat, en quant a talls de vies públiques, reserves d’espais, ocupacions i obres, entre d’altres.

 

Atenció telefònica i presencial als ciutadans que s’adrecin a les dependències de la policia local.

 

Gestió d’objectes extraviats.

 

Control de vestuari i material.

 

Activitats relatives a educació vial

 

Control i distribució de material logístic.

 

Col·laborar, sota la direcció de la prefectura, en aquelles propostes que es duguin a terme i afectin el trànsit i la mobilitat sostenible del municipi.

 

Elaborar propostes de reforma circulatòria a la prefectura.

 

Control de manteniment del parc mòbil de la policia local.

 

Inspeccions relacionades amb l’incompliment d’ordenances municipals, així com també disciplina urbanística.

 

Col·laborar amb els diferents departament i àrees en aquelles tasques que, per raó de la seva situació pugui dur a terme, de forma puntual i a petició prèvia a la prefectura.

 

Reservat a policies locals que es trobin en situació administrativa de servei actiu en segona activitat amb destinació.

 

58.

 

Denominació:       

aparellador / arquitecte tècnic

Normativa:               

conveni col·lectiu del personal laboral de l’ajuntament d’Alaró, de 13 de març de 2003 (exp. núm. 908-03)

Estatut bàsic de l’empleat públic (RDL 5/2015), i Estatut dels treballadors (RDL 2/2015)

 

Característiques:  

 - les pròpies de la carrera o professió d’aparellador o arquitecte tècnic, i especialment:

 

 

Preparació, estudi i supervisió de les obres i actuacions de manteniment executades directament per la brigada municipal.

 

 

Informació urbanística sobre comunicacions prèvies d’obres, visites a obres i informes respecte les sol·licituds de llicències de primera ocupació,  i informes previs a certificats i informacions urbanístiques. 

 

 

Inspecció d’obres.

 

Suport i col·laboració amb l’arquitecta municipal.

 

Informes d’usos en relació a activitats.

 

Atenció directa al públic (prèvia sol·licitud per part de les persones interessades).

 

Informes sobre estades turístiques a habitatges.

 

Altres condicions (horari): dimecres, de 8 a 14’30 hores, (que podrà ser modificat per resolució de batlia, prèvia audiència).

 

contracte a temps parcial (que podrà ser modificat atenent les necessitats dels serveis)

 

Tipus de contracte:

laboral temporal, a temps parcial

Forma d’accés:

concurs

Grau de coneixement de la llengua catalana:

C1 (Junta Avaluadora de Català)

Grup professional (als efectes de la carrera professional): 

B

 

Retribució anual:       

4.361,23 €

Cosa que fem pública per a general coneixement.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar,  alternativament, els recursos següents:

a)Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.

b)El recurs de reposició potestatiu davant el ple, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

 

Alaró, 8 d’abril de 2019.

El batle, Guillermo Claret Balboa Buika