Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 3291
Aprovació inicial del Reglament d’ús del Centre d’Esports Nàutics del Consell Insular de Formentera. Informació pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic per a general coneixement que el Ple del Consell Insular de Formentera en la sessió ordinària del dia 29 de març de 2019, ha adoptat, entre d’altres, el següent acord:

“PROPOSTA D’APROVACIÓ INICIAL DEL REGLAMENT D’ÚS DEL CENTRE D’ESPORTS NÀUTICS.

...

En conseqüència,

Sotmès a votació dels 15 membres presents (dels 17 que formen Ple de la corporació), amb la següent composició i votació: el vot a favor dels 9 representants del grup polític Gent x Formentera, que formen l’equip de Govern; dels 2 representants del grup polític dels Socialistes de Formentera i dels 2 representants del grup polític Compromís amb Formentera, i, per tant, amb més de la majoria absoluta, i amb l’abstenció dels 2 representants presents del grup polític PP Formentera, adopta, sobre la base de la proposta transcrita i el que s’ha debatut i corregit en el si de la sessió, el següent

Acord

PRIMER.- APROVAR inicialment el reglament d’ús i funcionament del Centre d’Esports Nàutics del Consell Insular de Formentera, amb el contingut que figura annexat.

SEGON.- Sotmetre l’acord, a informació pública mitjançant el corresponent edicte en el BOIB, en el tauler d’anuncis i en el web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, per tal que durant el termini de 30 dies, els veïns i les persones legítimament interessades puguin examinar l’expedient –a la Secretaria- i formular reclamacions, objeccions o observacions, conforme al que estableix l'article 102.1 b) de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears.

TERCER.- Sotmetre l’acord així mateix a audiència prèvia de les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes a Formentera i inscrites en el Registre d’Entitats Ciutadanes les finalitats de les quals guardin relació directa amb l’objecte d’aquest acord, de conformitat amb l'establert a l'article 112.3 del Reglament orgànic de funcionament del Consell de Formentera i a l'article 102.c de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

QUART.- Sol·licitar per part del President del Consell Insular de Formentera, com a òrgan legitimat segons l’article 9.2.x de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de Consells Insulars, i segons el disposat a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, el corresponent informe d’impacte de gènere, a l’ Institut de la Dona, depenent del Govern de les Illes Balears.

CINQUÈ.- Facultar, pel que fa a l'emissió de l’informe de l’ Institut de la Dona, al Secretari de la corporació per tal que incorpori d’ofici el contingut del corresponent informe en el text definitiu a publicar, sempre que l’informe emès no desvirtuï el fons de l’acord objecte d’aprovació inicial i sense necessitat d’haver-ho de passar, de bell nou, pel Ple amb un tràmit d’aprovació definitiva, atès que no afecta al fons pròpiament dit (qüestió de l’impacte de gènere).

SISÈ.- Considerar que si en el termini d’informació pública i d’audiència prèvia no hi ha reclamacions, objeccions o observacions, s’ha d’entendre definitivament aprovat l’acord inicialment adoptat, sense necessitat d’un nou acord exprés.

SETÈ.- Ordenar la publicació íntegra al BOIB de l’acord corresponent (amb el text de la modificació, en cas que sigui necessari), ja sigui l’inicial elevat a definitiu, ja sigui el derivat de l’estudi de les reclamacions, objeccions o observacions, com a text refós que incorpori la nova regulació, als efectes d’entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

 

ANNEX REGLAMENT D’ÚS I FUNCIONAMENT DEL CENTRE D’ESPORTS NÀUTICS DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

TÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Objecte del reglament

És objecte d'aquest Reglament la regulació de l'ús i funcionament de les instal·lacions del Centre d’esports Nàutics de Formentera (CENF) titularitat del Consell Insular de Formentera així com els drets i obligacions de les persones usuàries d’aquestes instal·lacions i del Consell Insular de Formentera.

Aquest Reglament és aplicable a la totalitat de les persones usuàries i associacions, clubs, federacions, agrupacions, AMPAS, etc. que en facin ús.

Article 2. Definició de les instal·lacions del Centre d’Esports Nàutics de Formentera

S'entén per instal·lació del CENF, als efectes d'aquest Reglament, tota instal·lació, dependències o espais, de qualsevol característica, tant a l'aire lliure com coberta, tancada o oberta, dedicada a la pràctica de l'esport i l'activitat física, en tota la seva gamma de modalitats possibilitats o finalitats incloent les zones d'equipament complementàries o funcionals com pantalà, canal d’abalisament, prestatgeries, banys i vestidors, magatzem, aula, oficines, etc., que siguin necessàries per al desenvolupament de l'activitat esportiva, lúdica, formativa o educativa de les persones usuàries.

El CENF és una infraestructura d’una superfície de 345m2 situada al C/Almadrava núm. 10 de La Savina, distribuïda en 2 espais, un primer espai d’instal·lacions per a les tasques administratives i de gestió dels usos i activitats que es vagin a realitzar en aquest CENF i un segon espai d’instal·lacions de caire esportiu on s’ubica l’Escola Municipal de Vela.

Article 3. Instal·lacions i usos del Centre d’Esports Nàutics de Formentera

Les instal·lacions del CENF es divideixen en dos espais definits i amb diferents usos. Un espai destinat a les tasques administratives i de gestió i a les activitats formatives i un altre espai destinat a les activitats esportives.

Seran equiparables, a efectes d'aplicació d'aquest Reglament, els espais que, no tenint el caràcter propi d'instal·lacions esportives, circumstancialment s'habilitin com a escenari de tasques complementaries de les activitats i esdeveniments esportius: entrega de dorsals, jornades tècniques, formacions... (Espai 1), així com les instal·lacions destinades a les activitats esportives: activitat d’escola municipal de vela, competicions, entrenaments, jornades... (Espai 2) . En aquest supòsit, les esmentades instal·lacions es regiran pel que estableix el present Reglament.

Espai 1: Administració, Gestió i Formació.

-Recepció: 24.85m2.

La recepció del CENF es l’espai destinat com a punt d’informació dels horaris, oferta de cursos i gestió d’inscripcions de l’escola municipal de vela.

-Oficina: 25.15m2.+ Bany 4.26m2

Aquest espai ha d’estar habilitat per la feina que desenvolupin el Director d’escoles esportives del Consell, el Coordinador de l´EMVF i del personal que consideri l’Àrea de promoció turística.

-Aula 1 o sala de reunions: 21.44m2

Espai a disposar per les associacions o entitats del sector nàutic, veïnals de La Savina o empreses del sector, prèvia sol·licitud i compliment del reglament d’instal·lacions del Consell insular.

Espai disponible per a jornades, tallers en petit format, reunions d’ staff tècnic de l´EMVF.

-Aula de formació: 60.69m2 + Bany 4.26m2

Espai on desenvolupar totes les tasques educatives i de formació especificats a l’apartat 2 dels objectius del CENF.

-Arxiu: 9.43m2.

Espai 2: Àrea esportiva.

Aquest és l’espai on es duran a terme les activitats de l’Escola municipal de vela de Formentera i estaran disponibles per a l’organització d’esdeveniments i competicions esportives.

-Vestidors: 26.74m2

Es comptarà amb 2 vestidors, un per dones i l’altre per homes, amb dutxes, wc, vestidor i taquilles.

-Magatzem/Taller: 91.95m2

L’espai de magatzem i taller ha de ser l’espai d’emmagatzematge i reparació del material de l´EMVF tal com: veles, botavares, màstic, neoprens, arnesos...

-Pantalà:

Espai de varada i amarrament de les embarcacions de l´EMVF comunicat directament amb el magatzem per facilitar el transport del material facilitant l’accés dels usuaris a l’aigua, millorant la seguretat i durabilitat del material.

-Prestatgeries:

El CENF té habilitat un espai de prestatgeries per poder tenir les embarcacions, kayaks, tdv de l´EMVF.

Aquest espai és complertament necessari i les directrius són les de custodiar el màxim material en el menor espai possible, tot i facilitant l’accés a l’aigua amb ell i amb el menor impacte visual de l’entorn i de la resta de l’edificació.

Llevat que el Consell disposi una altra cosa, qualsevol instal·lació no permanent que es construeixi o instal·li en el futur la seva gestió de la qual s'assumeixi pel Consell, quedarà adscrita a aquest Reglament.

Article 4. Qualificació jurídica dels béns i accés a les instal·lacions esportives

De conformitat amb el que estableix la normativa sobre béns de les entitats locals, les instal·lacions esportives insulars tenen la qualificació de béns de domini públic, afectes a l'ús públic o a la prestació del servei públic de l'esport.

Les instal·lacions esportives, independentment de la forma de gestió, són d'accés lliure per a tota la ciutadania, de forma individual o col·lectiva, sense altres limitacions que les establertes en les lleis o en aquest reglament. En conseqüència, poden ser utilitzades tant per les persones físiques com les persones jurídiques.

No obstant això, l'accés a les instal·lacions esportives estarà condicionat per l'aforament de la instal·lació, les limitacions de capacitat que conjunturalment s'estableixin, i al pagament dels preus públics vigents establerts per l'activitat o instal·lació esportiva de què es tracti, quan sigui procedent.

Així mateix, estarà condicionat per la normativa específica aplicable en cas d'activitats i espectacles amb assistència de públic i d'acord amb l'ordre de preferència previst per aquest reglament.

 

TÍTOL II NORMES GENERALS D'ACCÉS I UTILITZACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS DEL CENTRE D´ESPORTS NAUTICS DE FORMENTERA

Article 5. Definició de persona usuària

Als efectes d'aquest Reglament, s'entén per persones usuàries de la instal·lació del CENF tota persona o entitat que les utilitzin, bé participant en programes esportius programats, bé participant com a cessionàries d'aquests espais.

Els i les acompanyants i els espectadors i les espectadores tindran la consideració de persones usuàries passives, tot aplicant aquestes normes fins on pugui arribar la seva responsabilitat durant la seva estada a la instal·lació.

Només les persones usuàries podran fer ús de la instal·lació i dels serveis adscrits a aquesta.

Quan la persona usuària de la instal·lació sigui menor, seran responsables de les conseqüències dels seus actes, els seus pares i mares o tutors legals.

Encara que la persona usuària estigui exempta d'abonar la taxa per l'ús de l'activitat o servei, sempre estarà obligada a complir el present Reglament.

Article 6. Destinació de la instal·lació del Centre d’Esports Nàutics de Formentera

En els termes previstos en aquest Reglament, la instal·lació del CENF té com a finalitat la pràctica física i esportiva, ja sigui d'oci i temps lliure, ensenyament, entrenament, competició o exhibició de les modalitats per a les quals varen ser dissenyades, o d'aquelles altres les característiques de les quals en permetin un ús compatible, com la realització de cursos, jornades formatives, promoció de les activitats i esdeveniments de turisme actiu, amb autorització expressa prèvia a aquest efecte atorgada pel Consell.

La instal·lació del CENF podrà acollir actes esportius diferents dels establerts en l'apartat anterior, així com activitats culturals o socials, activitats de formació relacionades amb el medi natural i marí, activitats de promoció del turisme actiu i esportiu amb autorització prèvia per part del Consell Insular de Formentera. Aquesta autorització tindrà caràcter discrecional.

Article 7. Accés a la instal·lació del Centre d’Esports Nàutics de Formentera

Per a l'accés a la instal·lació per a una activitat programada s'haurà d'abonar prèviament el preu públic o la taxa que, si s'escau, correspongui segons l'Ordenança fiscal reguladora d’aquestes.

Per a la resta d’activitats no programades l’accés de les persones usuàries queda especificat a l’article 8 d’aquest reglament.

Article 8. Normes Generals de Reserva i Ús de la Instal·lació

Les sol·licituds de reserva i ús, es dirigiran a la presidència del Consell Insular de Formentera, i es presentaran en el Registre General de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del Consell Insular de Formentera, al carrer de Ramon Llull núm. 6, Sant Francesc Xavier, Formentera o a les mateixes instal·lacions del CENF al C/Almadrava núm. 10 de La Savina, pels representants físics o jurídics de les entitats i associacions interessades conforme s'indiqui des del Consell Insular de Formentera, en els terminis previstos.

El termini de presentació de sol·licituds per a l’ús dels espais serà de mínim 72h hàbils per a activitats de les associacions i entitats locals i de 15 dies hàbils per a activitats d’organització d’esdeveniments esportius, culturals, socials, turístics...

Els canvis d'horaris o modificacions de la reserva es sol·licitaran almenys dos dies hàbils abans de la data sol·licitada, i s'acceptaran sempre que el nou horari i instal·lació estigui disponible.

En cas de no sol·licitar aquest canvi en el temps establert, les persones usuàries perdran el dret d’ús.

Correspon a l'entitat usuària sol·licitar i obtenir de les autoritats competents, les autoritzacions preceptives exigibles, així com estar en possessió de les preceptives assegurances d'accidents per a aquestes activitats recreatives, en aplicació del que disposa la Llei 7/1999, de 8 d'abril, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d'espectacles públics i activitats recreatives, de Balears.

En el cas que en una instal·lació concorrin simultàniament dues o més sol·licituds d'ús incompatibles entre si, s'atendrà, per resoldre sobre la prioritat en el cas d'igualtat, l’objectiu i finalitat i la repercussió social de l'activitat que s'hagi de desenvolupar.

L'autorització o concessió d'ús de les instal·lacions insulars constitueix un dret intransferible, per la qual cosa els i les titulars no podran cedir ni intercanviar els usos concedits, excepte amb la conformitat insular.

En tot cas, la no utilització de la instal·lació reservada per causa imputable a les persones interessades, no eximeix del pagament del preu establert i tampoc no donarà lloc a la devolució total o parcial de l'import satisfet.

L'autorització d'ús de les instal·lacions insulars estarà supeditada, en tot cas, a les necessitats del Consell de Formentera.

El Consell Insular de Formentera es reserva la facultat de modificar o anul·lar els usos ja concedits i la de suspendre temporalment el servei per raons d'interès insular, sense que per això pugui respondre de possibles perjudicis davant les persones interessades, excepte la devolució proporcional dels preus satisfets.

L'accés d'espectadors i persones acompanyants estarà determinat per les característiques de l'activitat i de la instal·lació.

Article 9. Formes d'ús de la instal·lacions

La instal·lació del CENF es podran utilitzar:

A través dels programes esportius, educatius, formatius i de promoció de la imatge de l’illa de Formentera oferts pel Consell, o per les associacions, federacions, clubs, agrupacions, etc, que se'ls hagi cedit l'ús de les instal·lacions.

Article 10. Altres usos

Excepcionalment, es podrà autoritzar la utilització de la instal·lació fora de l'horari o calendari d'obertura establerts amb caràcter ordinari.

Article 11. Usos prohibits

Queda prohibit:

  • L'únic lloc on està permès el canvi de roba és al vestidor, que li serà designat a cada persona o grup pel personal de la instal·lació.
  • Realitzar actes que pertorbin, molestin o posin en perill a altres persones usuàries.
  • Realitzar actes que dificultin, obstaculitzin o impedeixin el desenvolupament d'activitats dirigides, suposin dany material per a les instal·lacions o afectin a la higiene general.
  • Introduir objectes de vidre, substàncies inflamables, perilloses o nocives en les diferents instal·lacions.
  • Fer fotografies o seqüències videogràfiques d'altres persones usuàries sense el seu consentiment exprés.
  • Utilitzar dins dels recintes bicicletes, patins, monopatins, tricicles, i en general qualsevol element que molesti o obstaculitzi als altres persones usuàries.
  • Practicar en els espais activitats o modalitats esportives diferents a l'ús concebut.
  • Cedir o llogar a tercers els espais reservats.
  • Manipular els elements i equipaments propis de la instal·lació, tant fixos com mòbils, llevat d'acord o indicació expressa de la direcció o empleats.
  • Introduir cans o altres animals, excepte els cans pigall, segons normativa vigent.
  • Es prohibeix el consum de tabac, de begudes alcohòliques i aliments o realitzar qualsevol acte que produeixi deixalles, excepte en les zones habilitades a aquest efecte.

Article 12. Recomanacions per a les persones usuàries de les instal·lacions esportives

Per a l'ús general de les instal·lacions esportives es fan les següents recomanacions:

  • Realitzar un reconeixement mèdic abans d'iniciar qualsevol activitat esportiva, sobretot els que hagin estat inactius durant un període prolongat de temps o pateixin alguna malaltia.
  • No accedir a les instal·lacions esportives amb objectes de valor.
  • Extremar les mesures de seguretat i higiene.

Article 13. Responsabilitat per l'ús de les instal·lacions

El Consell Insular de Formentera no respondrà dels objectes personals que s'extraviïn o deteriorin al recinte de la instal·lació i aconsella acudir a les instal·lacions esportives insulars sense objectes de valor.

En les instal·lacions en què es compti amb taquilles automàtiques, serà responsabilitat de qui l’usa, que ha de custodiar la clau, igual que serà responsabilitat seva la custòdia de la identificació de guarda-roba, i no és responsabilitat del Consell les conseqüències derivades de la pèrdua de la identificació de guarda-roba o de la clau de taquilla.

En cas de la pèrdua de la clau de la taquilla o de l'objecte identificador de la guarda-roba, s'esperarà al final del dia, per procedir a obrir la taquilla i tornar el contingut, llevat que hi hagi certesa que la persona que reclama és l'autèntica propietària de les pertinences.

Queda prohibida l'ocupació de les taquilles d'un dia per l'altre. En aquest cas, al tancament de la instal·lació el personal procedirà a la retirada dels objectes que s'hi trobin tractant-los com objectes perduts.

Els objectes recollits en les instal·lacions estaran dipositats a les oficines de la instal·lació respectiva durant un període de quinze dies, transcorregut el qual, passaran a la zona de control de cada instal·lació, i aquesta es reserva el dret a poder desfer-se’n, en cas de no haver estat reclamats.

El Consell Insular de Formentera disposa d’una assegurança de responsabilitat civil i patrimonial; així, aquest no serà responsable dels danys, lesions i accidents que puguin patir els usuaris, llevat que se’n derivin d'un mal estat de les instal·lacions.

El Consell, tampoc serà responsable davant la persona usuària en cas d'accidents o desperfectes derivats de l’ incompliment d'aquest Reglament, d'un comportament negligent d'una altra usuària o d’un mal ús de les instal·lacions, equipaments i serveis.

La responsabilitat per actes comesos pels menors, quan puguin accedir a les instal·lacions insulars, correspon a aquests de conformitat amb les disposicions que regulen aquest tipus de responsabilitat en el Codi civil i al Codi Penal.

Article 14. Tancament de les instal·lacions

El Consell es reserva la potestat de tancar temporalment les instal·lacions per realitzar-hi tasques de neteja, obres, programacions pròpies, competicions, cursos o altres esdeveniments oportuns.

Així mateix el personal responsable de les instal·lacions podrà tancar en qualsevol moment per raons de seguretat, climatològiques i quan es produeixin circumstàncies que puguin ocasionar danys físics a persones i/o desperfectes a les instal·lacions.

Article 15. Drets de les persones usuàries de les instal·lacions i del Consell Insular de Formentera.

Totes les persones usuàries posseiran idèntics drets respecte a l'ús i gaudi de les instal·lacions, que es concreten en els següents:

  • Utilitzar les instal·lacions esportives insulars d'acord amb el calendari, horari i altres condicions d'ús.
  • Utilitzar la farmaciola d'urgències de la instal·lació.
  • Ser tractades amb respecte i deferència pel personal que presta els seus serveis en la instal·lació esportiva.
  • Formular al Consell de Formentera totes les peticions, suggeriments o queixes considerin oportunes sobre el funcionament de la instal·lació.
  • Exigir del Consell el compliment del que disposi la normativa aplicable.
  • Col·laborar en el bon manteniment de la instal·lació per mitjà de la comunicació amb la persona responsable de la instal·lació així com amb els seus suggeriments.
  • Sol·licitar la identificació de qualsevol de les persones empleades o responsables de les instal·lacions esportives, als efectes de realitzar les reclamacions corresponents.
  • Qualssevol altres drets que vinguin reconeguts per la legislació vigent i pel que disposa aquest Reglament

El Consell Insular de Formentera, ostenta tots els drets que li corresponen com a Administració titular de la instal·lació i que li reconegui la normativa vigent. Aquests són, entre d’altres:

  • Dret a desestimar una sol·licitud de reserva, quan no hi hagi horari disponible o que l'activitat sigui incompatible amb la instal·lació.
  • Dret a desestimar una sol·licitud de reserva, quan la activitat sigui incompatible amb les activitats del centre.
  • Dret a canviar, anular o suspendre temporalment el servei, per raons d'interès Insular.
  • Dret a tancar la instal·lació temporalment per raons de seguretat, que puguin ocasionar danys físics a les persones usuàries.
  • Dret a tancar la instal·lació temporalment per realitzar tasques de neteja, obres, programacions pròpies, competicions, partits, cursos o altres esdeveniments puntuals.

Article 16. Obligacions de les persones usuàries i obligacions del Consell Insular de Formentera

Són obligacions de les persones i entitats usuàries:

  • Utilitzar correctament les instal·lacions i dependències d’aquestes amb bon tracte i cura correcta, evitant tota mena d'actes que puguin embrutar o causarhi dany en la conservació.
  • Guardar el degut respecte a les altres persones usuàries, personal i públic, tot mantenint les formes necessàries per a la deguda convivència, i efectuar la pràctica esportiva amb la vestimenta i el calçat adequat.
  • Complir amb la normativa específica de la instal·lació.
  • Fer ús de les papereres habilitades per a això, tot col·laborant en el possible en la cura de les instal·lacions, observant les normes de neteja i higiene establertes.
  • Fer ús de qualsevol de les instal·lacions amb l'adequada indumentària d'acord amb les diferents modalitats esportives.
  • Respectar els horaris de funcionament de les instal·lacions, i totes les normes i instruccions dicti l'àrea d'Esports per si o mitjançant el personal de la instal·lació.
  • Abonar els preus públics de les instal·lacions i serveis de conformitat amb l'oportuna Ordenança fiscal reguladora del Consell Insular de Formentera.
  • Abandonar les instal·lacions una vegada finalitzada l'activitat en què es participi o es trobi inscrit.
  • No fumar a les instal·lacions del CENF. Tampoc es podran introduir begudes alcohòliques. Complir la legislació vigent en aquesta matèria i reglaments particulars.

Només es podrà tenir ocupada la taquilla durant la realització de l'activitat.

L'àrea d'Esports del Consell Insular de Formentera, no es farà responsable davant la persona usuària en cas d'accidents o desperfectes derivats de l’ incompliment per part d’ella d’aquest Reglament, d'un comportament negligent d'una altra persona usuària o un mal ús de les instal·lacions, equipaments i serveis.

Correspon a l'entitat usuària (associacions, clubs, agrupacions, etc.), sol·licitar i obtenir de les autoritats competents, les autoritzacions preceptives exigibles, així com estar en possessió de les preceptives assegurances d'accidents per a aquestes activitats.

Complir amb les sancions que imposi el Consell.

Els drets d'explotació de la publicitat estàtica de les instal·lacions esportives pertanyen a l'àrea d'Esports del Consell, que se’n reserva l'exercici.

Les persones adultes han de vetllar per la seguretat dels menors d'edat al seu càrrec dins de les instal·lacions esportives.

Les persones adultes seran responsables de l’ incompliment de les normes d'aquest Reglament i de les infraccions definides en el mateix comeses pels menors d'edat al seu càrrec.

Les persones usuàries assumiran les pèrdues d'objectes personals que es produeixin en les instal·lacions com a conseqüència de la seva desaparició, pèrdua o deteriorament d'aquests.

Acceptar el tancament temporal o, si no la modificació de l'horari de funcionament de qualsevol instal·lació o dependència, per neteja, reparació i desenvolupament d'alguna activitat extraordinària, així com en període estival, Nadal, Setmana Santa i altres períodes festius.

El Consell Insular de Formentera, ostenta totes les obligacions que li corresponen com a Administració titular de les instal·lacions esportives i que li reconegui la normativa vigent. Aquestes són, entre d’altres:

- Vetllar pel correcte funcionament i manteniment de les instal·lacions.

- Canviar o arreglar tot el material defectuós en un període de 15 dies.

- Complir amb els horaris d’obertura i tancament de les instal·lacions, amb les excepcions estipulades en aquest Reglament.

- Donar resposta, dins el termini legal establert, les queixes i suggeriments que facin els usuaris de la Instal·lació.

Article 17. Sancions i Procediment.

Els actes constitutius d'infracció seran sancionats tal com es disposa en aquest article.

Per a la graduació de les sancions s'han de tenir en compte la intencionalitat, negligència o la gravetat de l'acció comesa.

Com a conseqüència de la comissió de les infraccions, s'imposarà l'oportuna sanció consistent en la pèrdua de la condició de persona usuària per un termini de fins a 30 dies, o en la pèrdua definitiva de l'esmentada condició de persona usuària.

L'òrgan competent per incoar i resoldre el procediment serà la presidència del Consell Insular de Formentera, segons el que disposa l'article 9.2.v de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

La instrucció del procediment serà a càrrec de l'àrea d'Esports del Consell Insular de Formentera, a proposta del tècnic d’aquesta.

Aquests procediments sancionadors, es regularan pel procediment establert en el Decret 14/1994, de 10 de febrer, de potestat sancionadora de les Illes Balears.

Contra els acords adoptats, podran interposar els recursos que s'estimin oportuns, de conformitat amb el que disposa la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

No obstant, en el cas que la persona usuària actuï de forma notòriament contrària al present reglament, el personal de la instal·lació està autoritzat per exigir l'abandonament d'aquesta, o requerir la presència de les forces de seguretat, si la gravetat del cas així ho exigís, sense perjudici de les posteriors accions aplicables al cas.

 

TÍTOL III NORMATIVA ESPECÍFICA DELS ESPAIS DEL CENTRE D’ESPORTS NÀUTICS.

CAPÍTOL II RÈGIM D'ÚS DE L´ESCOLA MUNICIPAL DE VELA.

Article 18.- Objecte

Aquesta normativa especifica té per objecte regular la prestació del servei de l'Escola Municipal de Vela de Formentera

Article 19.- Persones destinatàries

Podran ser destinatàries del servei prestat per l'Escola Municipal de Vela de Formentera aquelles persones que estiguin empadronades en el municipi de Formentera amb anterioritat a l'inici del termini establert per a la presentació de sol·licituds. No obstant això, les places no cobertes per veïns podran ser ocupades per totes aquelles persones interessades que presentin la seva sol·licitud en el termini que s'estableixi per a la inscripció.

 

​​​​​​​Article 20. Cursos i nivells.

Els cursos programats estan emmarcats en el programa “Escola de qualitat” de la Federació Balear de Vela. Al llarg de l'any els cursos es divideixen en cursos d'hivern i d'estiu. I el nombre de persones usuàries està delimitat a 8 alumnes. El cursos d'hivern es desenvoluparan als mesos d'octubre fins al maig. Els d'estiu, comprendran els mesos des de juny fins setembre.

Cursos i nivells.

**Tarifes**Les tarifes dels cursos i nivells groc, taronja, blau i marró equivalen a les establertes en l’Ordenança fiscal publicada al BOIB núm. 35 en data de març de 2017, tot quedant de la següent manera:

Groc: nivell A;

Taronja: nivell A i B;

Blau: nivell A i C

Marró: nivell B i C.

1.1.OBJETIUS NIVELL GROC· Parts del vaixell. Maniobrar l'embarcació, efecte del timó, concepte de rumb. Identificació de la direcció del vent Equilibri del vaixell, posició dels tripulants i reglatge de les veles. ·Acció del vent en les veles, l'efecte de derivar. Els rumbs. ·Sortida i entrada a port. ·Reglamentació. OBJECTIUS GENERALS: Sortida del centre nàutic, direcció a un punt i tornada en una embarcació col·lectiva, amb vent de força 1-2.

1-2.OBJECTIUS NIVELL TARONJA· Control de la navegació en tots els rumbs, virada per avant, en rodó, aturada de l'embarcació i assimilació dels conceptes bàsics. Aparellar, varada i botada. Navegació de través en vaixell individual. Navegació a tots els rumbs amb vaixell individual.· Aturada i arrancada en punts determinats. Perfeccionar les maniobres bàsiques, virades per avant i en rodó, realitzades de forma molt continuada.· Maniobres d'apropament. OBJECTIUS GENERALS: Saber sortir del centre nàutic, dirigir-se a un punt i tornar en una embarcació individual, amb vent de força 1-2.

OBJECTIUS NIVELL BLAU· Control de la navegació en tots els rumbs, virada per avant, en rodó, aturada de l'embarcació i assimilació dels conceptes bàsics amb vents de força 3-4.·Perfeccionament de la tècnica de navegació en llarg. ·Perfeccionament de la tècnica de navegació en popa. ·Perfeccionament de la tècnica de navegació en cenyida. ·Perfeccionament de les virades per avant. ·Perfeccionament de les tres lluitades. ·Desbolcada del vaixell. ·Aturada i manteniment posicional determinat. OBJETIU GENERAL: Perfeccionament de tècniques de navegació i les seves maniobres que permeten la navegació ideal del vaixell. L'alumne ha de poder realitzar una navegació de forma autònoma amb vents mitjans.

OBJECTIUS NIVELL MARRÓ· Control de la navegació en tots els rumbs, virada per avant, en rodó, aturada de l'embarcació i assimilació dels conceptes bàsics amb vents de força 4.·Orsada des de popa. ·Arribada des de cenyida. ·Virada per avant. ·Virada en rodó.· Desenvolupament en recorreguts cenyida-llarg, cenyida-popa i compostos. popa i través).OBJETIU GENERAL: assentar a l'alumne a la vela com a esport, introduint l'esperit de la competició, les seves tècniques i maniobres.

L' Escola Municipal de Vela fica a disposició dels usuaris les següents prioritats i fórmules al centre d’Esports Nàutics de Formentera (CENF).

a) Persones usuàries

a1.- Persones usuàries en edat de promoció escolar (menors de 18 anys):

Els grups s'estructuraran segons el criteri tècnic del coordinador de les activitats i tindrà prioritat màxima per a les activitats respecte a les demés usuàries.

a2.- Persones usuàries majors de 18 anys:

Aquests grups es desenvoluparan en hores buides no utilitzades per la promoció tant de matí com de tarda. Aquests grups no seran competència del Consell Insular de Formentera.

 a3.- Persones usuàries dels Clubs i entitats Formentera:

L'Escola Municipal de Vela de Formentera posa a disposició de les persones usuàries dels Clubs i entitats de Formentera, prèvia autorització del Consell insular de Formentera, al llarg de tot l'any, un espai per a aquelles persones usuàries que disposen de material propi que vulguin guardar a la instal·lació. Tindran prioritat d'espai els i les esportistes, els socis i les sòcies i els usuaris i les usuàries que disposen de llicència federativa en vigor respecte als socis i les sòcies que no la disposen.

Les persones que desitgen assistir als cursos, hauran de recollir en la instal·lació, la carpeta d'informació que conté l'annex d'inscripció conjuntament amb l'annex del projecte per a pares d'autorització de transport i d'autoritzacions audiovisuals, fotogràfiques i reportatges (si ho cal) signades i emplenades.

Una vegada entregada la documentació, des de l'Àrea d'Administració, es procedirà a realitzar el registre d'entrada de la sol·licitud d'inscripció.

Article 21. Material i elements esportius:

L'alumnat de l’Escola Municipal de vela (EMVF) disposarà en el CENF del material i resta d’elements nàutics de la pròpia Escola per a la iniciació, perfeccionament i competició a la Vela.

L´EMVF comptarà amb les embarcacions de salvament per el desenvolupament dels cursos amb la seguretat adequada.

L´EMVF també comptarà amb elements nàutics per a les activitats complementàries als cursos de vela programades.

Article 22. Professorat

El professorat de l'Escola Municipal de Vela haurà d'estar en possessió de la titulació corresponent o, i de no estar-ho, ser autoritzat per la Direcció de l'Escola.

En aquelles especialitats per a les quals no existeixi titulació específica el professorat haurà d'acreditar, a criteri de la Direcció de l'Escola, coneixements suficients.

No obstant això, d’acord amb el que preveu la legislació vigent, tot el professorat aportarà, el certificat emès pel Ministeri de Justícia, tot indicant que no consta a la base de dades del Registre Penal Central de delinqüents sexuals.

Article 23. Òrgans de direcció

a) Unipersonals:

L'EMVF comptarà amb una persona dedicada a la Direcció i una persona de coordinació que podrà exercir, a més, tasques docents.

b) Col·legiats:

El Consell de l'EMVF estarà format pel director o directora de l’escola, coordinador o coordinadora de l’escola, el conseller o la consellera d'Esports del Consell de Formentera, un o una representant de cada grup polític del Consell, el tècnic o tècnica d’esports del Consell, dos representants del professorat, un o una representant dels pares i mares, un o una representant de l’alumnat i un o una representant del Club de Surf Formentera.

Article 24. Baixes.

Són baixa de les persones usuàries, sense dret a devolució de les taxes abonades, aquell alumnat admès en el qual concorri alguna de les següents circumstàncies:

- Renúncia voluntària a la plaça.

- Impagament del pagament del preu públic establert.

- Sanció disciplinària d'acord amb el que estableix aquest Reglament.

- No ocupació de les places en els quinze dies d'iniciat el curs corresponent, sense notificació expressa ni justificació.

- Falsedat en dades o documents aportats pel sol·licitant.

- Pèrdua de la condició de veí del municipi de Formentera, quan va ser circumstància determinant per a la seva admissió.

Article 25. Normes d'ús en els vestidors

Està prohibit caminar nu per la dependència.

Els nens i les nenes majors de 8 anys s’hauran de canviar sols en el seu vestidor corresponent.

Els nens i les nenes menors de 7 anys podran accedir amb el seu pare, mare o acompanyant al vestidor que es correspongui amb el sexe de la persona adulta.

Es permetrà l'accés als vestidors per acompanyar a aquells que, tot i superar aquesta edat, presentin algun tipus de discapacitat que els impedeixi desenvolupar-se de manera autònoma als vestidors.

Al vestidor està prohibit deixar la roba, sabatilles i/o altres peces personals, de manera que s'han de dipositar en els llocs habilitats per a això.

Queda prohibit escórrer els banyadors a terra. És recomanable utilitzar els banys.

Article 26. Normes d'ús en les dutxes

És obligatori l'ús de sabatilles de bany. Amb això s'evitarà la propagació de malalties.

Queda prohibit deixar el grifó (o l’aixeta) oberts a l’ensabonar, i excedir el temps de dutxa.

No es pot reservar dutxa, i cal esperar els torns segons horari de classe.

Article 27. Normes d'ús en les taquilles

Per l'ús de la taquilla és necessari l’ús de clau, que estarà disponible per als usuaris a la recepció del CENF, previ a l’abonament del dipòsit de 3 €, que li serà retornat a l’entrega de la clau..

El centre no es fa responsable dels objectes robats o extraviats. Hi ha un dipòsit d'objectes perduts.

Només es permet l'ús de les taquilles mentre dura l’activitat; està prohibit guardar objectes mentre la persona usuària no estigui en la instal·lació.

Article 28. Normes d'ús en les prestatgeries

Les prestatgeries per a dipositar el material nàutic de l´EMVF es troben annexes a l’edifici del CENF.

 

CAPÍTOL III RÈGIM D'ÚS DE LA SALA DE REUNIONS I AULA DE FORMACIÓ

Article 29. Objecte

Aquest règim d’ús, té per objecte establir les formes de sol·licitar i accedir al ús de les zones socials del CENF d'acord amb els fins per als quals han estat construïdes i als objectius municipals en matèria esportiva, cultural i social entre els quals es troben "apropar les instal·lacions públiques a la ciutadania de Formentera, tot compartint els usos de les zones socials entre les associacions veïnals, grups o col·lectius organitzats i entitats esportives, compaginant-ho amb l'activitat pròpia del Consell Insular de Formentera”.

Article 30. Aules i sales

La utilització de les aules i sales dels Centre d’Esports Nàutics, estarà destinada, preferentment, per a la realització de cursos, conferències, reunions etc, relacionades amb Formentera.

Per a la possible utilització de les dependències esmentades, s'haurà de realitzar sol·licitud escrita d'aquesta en la mateixa direcció de la instal·lació o a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) del Consell Insular de Formentera amb adreça a C/ Ramon Llull, 6 de Sant Francesc Xavier o virtualment a través de l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC) a la pàgina electrònica:

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp-

S'hi s'adjuntarà a la sol·licitud tota la documentació requerida, on s’inclourà necessàriament el objectiu de la reserva de l’espai.

Tota sol·licitud d'espais estarà subjecta a la disponibilitat existent en el moment d'efectuar-la comanda de sala.

El Consell de Formentera es reserva el dret d'utilització de la sala per a qualsevol activitat que consideri oportuna, sempre comunicant el tancament d'aquesta, amb una antelació mínima de 48 hores.

Las reserva de la sala (horaris, reserves…) és responsabilitat del Consell Insular de Formentera. Aquest conjuga activitats pròpies, o programacions produïdes per d’altres institucions que ho sol·licitin.

Hi poden accedir totes aquelles persones, entitats, grups o col·lectius que desitgin realitzar qualsevol curs, activitat, reunió etc … sempre que compleixin amb els criteris del Consell Insular de Formentera i tinguin autorització per portar a terme l’activitat.

 

​​​​​​​SOL·LICITUD PER A L'ÚS DE SALA REUNIONS O AULA DE FORMACIÓ

Nom i cognom del responsable: ______________________________________________

Organització: _____________________________________________________________

Direcció: ________________________________________________________________

Nombre de Telèfon i horari d'atenció: _________________________________________

Correu electrònic: ________________________________________________________

Data i hora de l'activitat (inclou temps per arreglar i netejar) _______________________

Propòsit de l'esdeveniment: _________________________________________________

Equipament requerit:

  • Pissarra SI - NO
  • Quantitat de cadires.
  • Wi -Fi SI - NO
  • Projector Digital SI - NO
  • Pantalla SI – NO

He llegit i obtingut una còpia de les regles de l'ús de la sala de reunions i de l’aula de formació del Centre d’Esports Nàutics del Consell Insular de Formentera.

Signatura i aclariment de la persona responsable.

____________________________________________________________

Data i aclariment: ________________________

Article 31. Vigència

Disposició final segona. Entrada en vigor

Aquest Reglament entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que disposa l'article 103, en relació amb l'article 113, de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, amb la legislació vigent en matèria local, i regirà fins que se n'acordi la modificació o derogació expressa.

Disposició addicional.

En tot allò que no estigui regulat per aquest reglament, s’aplicarà el que es troba estipulat al Reglament de Serveis de les Instal·lacions Esportives del Consell Insular de Formentera.

En conseqüència, segons l’acord transcrit més amunt, se sotmet l’acord present, a informació pública mitjançant l’edicte present, així com en el tauler d’anuncis i en el web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, per tal que durant el termini de 30 dies, els veïns i les persones legítimament interessades puguin examinar l’expedient –a la Secretaria- i formular reclamacions, objeccions o observacions, conforme al que estableix l'article 102.1 b) de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears.

També se sotmetrà a audiència prèvia de les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes a Formentera i inscrites en el Registre d’Entitats Ciutadanes les finalitats de les quals guardin relació directa amb l’objecte d’aquest acord, de conformitat amb l'establert a l'article 112.3 del Reglament orgànic de funcionament del Consell de Formentera i a l'article 102.c de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Se’n sol·licitarà segons el disposat a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, el corresponent informe d’impacte de gènere, a l’ Institut de la Dona, depenent del Govern de les Illes Balears.

Així mateix es fa avinent que queda facultat, pel que fa a l'emissió de l’informe de l’ Institut de la Dona, el secretari de la corporació a què incorpori d’ofici el contingut del corresponent informe en el text definitiu a publicar, sempre que l’informe emès no desvirtuï el fons de l’acord objecte d’aprovació inicial i sense necessitat d’haver-ho de passar, de bell nou, pel Ple amb un tràmit d’aprovació definitiva, atès que no afecta al fons pròpiament dit (qüestió de l’impacte de gènere).

Si en el termini d’informació pública i d’audiència prèvia no hi ha reclamacions, objeccions o observacions, s’ha d’entendre definitivament aprovat l’acord inicialment adoptat, sense necessitat d’un nou acord exprés.

Finalment s’ordenarà la publicació íntegra al BOIB de l’acord corresponent (amb el text final, en cas que sigui necessari), ja sigui l’inicial elevat a definitiu, ja sigui el derivat de l’estudi de les reclamacions, objeccions o observacions, com a text refós que incorpori la nova regulació, als efectes d’entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Formentera, en la data de la signatura electrònica.

El president

Jaume Ferrer Ribas.”

Per la qual cosa es fa públic per general coneixement

 

Formentera, 5 d'abril de 2019

El president del Consell Insular de Formentera Jaume Ferrer Ribas