Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 3246
Extracte bases reguladores de les subvencions als centres escolars del terme de Felanitx per 2019
BNDS Núm. 447369
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3 b i 20.8 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvenciones
(http://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/index) i a la página web de l’Ajuntament de Felanitx (www.felanitx.org).
1.- Objecte de la Convocatòria
Aquesta convocatòria es realitza amb la finalitat de regular la concessió de subvencions econòmiques en règim de concurrència competitiva que concedirà l’Ajuntament de Felanitx durant l’any 2019 destinades als centres escolars ubicats al municipi de Felanitx, per a la compra de material necessari per pal·liar les mancances dels alumnes amb menor poder adquisitiu.
Com a mínim, el 50% de la subvenció rebuda, s’haurà de destinar a la compra de llibres de text per a la seva utilització en servei de préstec per alumnes fills de famílies amb dificultats econòmiques i la resta a l’adquisició de material escolar per poder ser utilitzat pels alumnes també en servei de préstec, o ser cedit als alumnes amb menor poder adquisitiu.
Aquesta convocatòria es regirà pel que estableix les Bases d’Execució del Pressupost General d’aquesta Corporació, i en allò no previst en aquesta, s’aplicarà supletòriament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2.- Destinataris de la Convocatòria
Aquesta convocatòria està dirigida a tots centres escolars del terme de Felanitx, sempre que compleixin les següents condicions:
a) Ser entitats legalment constituïdes, i reconegudes.
b) Impartir ensenyances dels cicles: infantil (3-6 anys), primària (6-12 anys), Secundària (12-16 anys) i formació professional bàsica.
No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen en l’article 13 Llei 38/2003. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l’Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.
Tercera.- Dotació pressupostària.
El crèdit assignat a la present convocatòria és de VINT I CINC MIL EUROS (25.000,00 €) a càrrec de l’aplicació pressupostària 2019/0/3230.480001 del vigent Pressupost General.
Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l’apartat 2 de l’article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional l’aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d’una nova convocatòria.
Quarta.- Quantia de la subvenció.
La quantia de la subvenció es determinarà basant-se en la puntuació obtinguda, d’acord amb els criteris de valoració establerts en la base cinquena. Aquest càlcul es farà sobre la base que del total pressupostat es destinaran 12.500,00 euros a primària i la resta de 12.500,00 a infantil, secundària i formació professional bàsica.
Cinquena.- Procediment per a la concessió de les subvencions.
1.- Criteris objectius de valoració.
1.1.- Per a la concessió d’aquestes ajudes, sempre que el sol·licitant compleixi els requisits exigits, hagi justificat subvencions anteriors i no estigui sotmès en cap de les causes d’exclusió expressament previstes en aquesta Convocatòria, s'utilitzarà la següent fórmula:
Etapa de primària:
Resta d'etapes:
1.2.- La quantia de la subvenció no podrà ser superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable.
2.- Presentació de documents i tramitació
2.1.- Les entitats interessades hauran de presentar la sol·licitud degudament complimentada, d’acord amb el model adjunt com annex I, acompanyada de la documentació següent:
a) Memòria de l’activitat proposada acompanyat, si s’escau, de programa, projecte o descripció detallada que permeti comprendre l’abast, la intenció i la importància de la proposta. Descripció del sistema de préstec de llibres de text. Adjuntant els models de la documentació que s'utilitza. Contracte de préstec entre l'escola i la família, normes d'ús, etc...(Annex II)
b) Pressupost total i desglossat per partides de cada activitat a realitzar, amb indicació de la subvenció sol·licitada. (Annex II)
c) Declaració expressa en la qual s’ha de fer constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides per qualsevol institució pública o privada per a la mateixa finalitat.
d) Declaració expressa d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. (Annex III)
e) Certificat del nombre d'alumnes que figurin al programa GESTIB de la conselleria d’educació als cicles d'infantil, primària, secundària i formació professional bàsica, a data 1 d’abril del 2019
f) Certificat de l’entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l’import de la subvenció, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s’acrediti que el dit compte correspon a l’Entitat Subvencionada.
g) Declaració de responsable (ANNEX VI) h) La sol·licitud es pot acompanyar de qualsevol altra documentació sobre el projecte o activitat que justifiqui la petició.
2.2.- Presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears. Les sol·licituds, junt amb la documentació que les acompanyi, es presentaran en el Registre General de la Corporació o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Llei 39/2015 d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú.
Felanitx,4 de abril de 2019
El Batle,
Jaume Monserrat Vaquer