Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 3245
Extracte de les bases de subvencions per finançar despeses de manteniment de centres de primer cicle d'educació infantil, durant l'exercici de 2019 en l'àmbit del terme municipal de Felanitx
BNDS Núm. 447372
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3 b i 20.8 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvenciones
(http://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/index) i a la página web de l’Ajuntament de Felanitx (www.felanitx.org).
1.– Objecte i finalitat.
1.– La present Ordre té com a objecte convocar per a l'exercici 2019, subvencions en règim de concurrència competitiva, a persones físiques o jurídiques, que siguin titulars de Centres de Primer Cicle d’Educació Infantil, per finançar les despeses de manteniment originades en els referits Centres.
2.– La finalitat d'aquestes subvencions és el foment i suport als Centres de Primer Cicle d’Educació Infantil que redundi en un menor cost de les places i faciliti l'accés en condicions més avantatjoses als infants amb edat compresa entre 0 i 3 anys.
2.– Beneficiaris.
Podran accedir a aquestes subvencions els titulars de Centres de Primer Cicle d’Educació Infantil no públics, del Terme de Felanitx que estiguin qualificades i inscrites en el registre administratiu creat a l'efecte, i adequades a la normativa vigent com a Centres d'Educació infantil de primer cicle o en procés d'adequació i que compleixin amb els requisits exigits a continuació:
a. Atendre nens/es menors de tres anys.
b. Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social, segons el que disposen els articles 18 i 19 del RD 887/2006 de 21 de Juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
c. Tenir uns ràtios adequats per a aquestes edats:
· 3-12 mesos, màxim: 7 nens/aula/educador
· 12-24 mesos, màxim 12 nens/aula/educador
· 24-36 mesos, màxim: 18 nens/aula/educador
Aquests ràtios hauran de complir-se en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajudes
a. La titulació del personal que atendrà els alumnes estarà adequat al que preveuen els articles 11 i 12 del RD 60/2008 de 2 de maig.
b. Comptar amb un ampli horari i flexible de menjador i prestar serveis durant 11 mesos a l'any.
c. Utilitzar entre els criteris d'admissió el de nivell d'ingressos familiars, prioritzant els més baixos
d. No estar sotmesos en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.
e. Els preus que es cobrin per aquest servei no podran ser inferiors als que es cobren a les escoletes municipals
3.– Dotació pressupostària.
El crèdit assignat a la present convocatòria és de 26.000 € a càrrec del nivell de vinculació jurídica corresponent a l’àrea de despesa 3 capítol IV, aplicació pressupostària 2019/0/3230.472006 del vigent Pressupost General.
Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l'apartat 2 de l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional, l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria.
4.– Despeses subvencionables.
Les subvencions concedides a l'empara de la present Ordre es destinaran a atendre les despeses següents:
– Despeses de personal, corresponents a salaris del personal que presti serveis en cada centre, incloses les cotitzacions per quota patronal a la Seguretat Social relativa a l'entitat titular del centre, així com les quantitats assignades a altres despeses, que comprendran els del personal d'administració i serveis.
– Despeses d'alimentació.
– Altres despeses generals de manteniment del centre.
5.– Sol·licituds, termini i lloc de presentació.
1.– Les sol·licituds per optar a les ajudes previstes en la present convocatòria es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Felanitx, o a qualsevol dels llocs previstos en la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini d’un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.– La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació de la present convocatòria. Igualment implicarà la declaració responsable de no trobar-se el sol·licitant sotmès en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari de subvencions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
3.– A la sol·licitud s'acompanyarà necessàriament en document original o fotocòpia compulsada la documentació següent:
a. Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant, i, si escau, del seu representant legal.
b. Relació nominal del personal del Centre amb especificació de la seva titulació.
c. Relació nominal d'alumnes de zero a tres anys, matriculats i assistents al centre en el moment de la presentació de la sol·licitud, amb indicació expressa de l'any de naixement i de les circumstàncies familiars.
d. Documentació acreditativa de l'autorització per impartir el primer cicle d'educació infantil o la corresponent autorització provisional.
e. Documentació acreditativa de la titularitat del compte corrent en què s'ingressarà, si escau, l'import de l'ajuda concedida.
f. Si escau, Certificat d'estar al corrent de les obligacions enfront de la Seguretat Social, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
g. Pressupost de Despeses i Ingressos per a l'exercici que se sol·licita l'ajuda.
1.– Si la sol·licitud no estigués degudament complimentada o no s'acompanya de la documentació exigida, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de 10 dies, esmeni la sol·licitud o enviï els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes, se li considerarà desistit de la seva petició conforme a allò que s'ha establert en l'article 71 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i prèvia resolució de conformitat a allò que s'ha establert en l'article 42 del mateix text legal.
2.– L'òrgan gestor podrà demanar del sol·licitant quanta documentació i informació complementària consideri necessàries per a la resolució de l'expedient.
3.– L'òrgan gestor incorporarà a l'expedient la certificació sobre la qualificació com a Centre de Primer Cicle d’Educació Infantil.
Felanitx,4 de abril de 2019
El Batle
Jaume Monserrat Vaquer