Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 3159
Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, de 3 d'abril de 2019, per la qual es convoca l'ampliació de places del concert del servei d'atenció integral i promoció de la autonomia per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 13 de febrer de 2019 va entrar en el Servei Juridicoadministratiu una sol·licitud del responsable de servei de la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), pel qual es sol·licita la tramitació d'un procediment administratiu per a l'ampliació de places de la convocatòria de concertació del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018).

2. La Direcció Insular de Persones amb Discapacitat de l'IMAS va emetre informe, de data 15 de gener de 2019, justificatiu relatiu a la necessitat de convocar l'ampliació de 115 places del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia a l'àmbit territorial de Mallorca aprovat mitjançant resolució de presidència de l'IMAS de data 14 de novembre de 2018 (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018). Aquesta justificació s'ajusta al previst a l'article 4 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears i al Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

3. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció Delegada han emès els informes favorables corresponents.

Fonaments de dret

1. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, estableix, en els considerants tercer, quart, cinquè i sisè, que a l’hora d’aplicar aquesta norma s’han de tenir especialment en compte els drets de les persones amb discapacitat, i que els Estats membres gaudeixen de llibertat per organitzar la prestació dels serveis socials al marge de la contractació pública.

Per altra banda, en el seu considerant 114 estableix que els Estats membres i els poders públics segueixen tenint llibertat per prestar per si mateixos aquest serveis i organitzar els serveis socials de manera que no sigui necessari celebrar contractes públics, per exemple, mitjançant el finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a tots els operadors econòmics que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, sempre que aquest sistema garanteixin una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació.

2. La Llei 9/2017, 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en el seu article 11.6 estableix que: «Queda exclosa de la present Llei la prestació de serveis socials per entitats privades, sempre que aquesta es realitzi sense necessitat de celebrar contractes públics, a través, entre altres mitjans, del simple finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a totes les entitats que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, i que aquest sistema garanteixi una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació».

3. L’article 89.1 de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, estableix que “les administracions públiques de les Illes Balears, en l’àmbit de les seves competències, poden organitzar la prestació dels serveis del Catàleg de Prestacions i Serveis Socials de les Illes Balears a través de les fórmules següents: gestió directa, règim de concert previst en aquesta Llei, gestió indirecta en el marc de la normativa de contractació de les administracions públiques i convenis amb entitats sense ànim de lucre”.

L’article 89 bis d’aquesta norma disposa que les entitats d’iniciativa privada que ofereixen serveis socials prevists en la cartera de serveis i/o en la planificació autonòmica o insular es poden acollir al règim de concerts en els termes que estableix aquesta Llei.

4. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018), regula al Capítol I el «Règim de col·laboració privada en la gestió de serveis socials per a les persones mitjançant l'acció concertada» (en endavant Llei 12/2018).

5. Segons l'article 2.1 de la Llei 12/2018, les administracions competents de les Illes Balears, per complementar el sistema públic i garantir una adequada equitat i qualitat de les prestacions incloses en la cartera de serveis o del servei d’orientació professional, poden encarregar la prestació d’aquests serveis de la seva competència, mitjançant el sistema d’acció concertada, a entitats sense ànim de lucre del tercer sector social, tal com es defineixen en els articles 3 i 4 de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del Tercer Sector d’Acció Social, o, si escau, a entitats privades, preferentment del tercer sector social, quan existeixin anàlogues condicions d’eficàcia, qualitat i costs, d’acord amb els requisits que estableix aquesta llei i amb respecte als principis de publicitat, transparència i no-discriminació. A més, d'acord amb l'establert a l'article 2.2 de la Llei 12/2018, s’entén per règim d’acció concertada la prestació per tercers de serveis socials inclosos en la cartera de serveis socials i del servei d’orientació professional recollit en la cartera comuna del Sistema Nacional d’Ocupació, el finançament, l’accés i el control administratiu dels quals són públics.

6. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB núm. 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (en endavant Decret 48/2017), la vigència del qual s'ha vist parcialment afectada per la Llei 12/2018 i, en conseqüència, resta en vigor en tot allò que no contradigui ni s'oposi al que disposa aquesta llei.

7. Segons l’article 2 del Decret 48/2017 de 27 d'octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials, els poders públics, a fi de garantir la prestació dels serveis socials prevists en la cartera de serveis o en la planificació autonòmica o insular, poden subscriure concerts socials amb les entitats d'iniciativa privada que siguin titulars dels serveis, sempre que aquests serveis compleixin els requisits establerts en la Llei 4/2009. Es considera oportú aplicar el procediment d'ampliació de places concertades previst a l'article 18 b) del Decret 48/2017, de 27 de octubre.

8. La disposició addicional segona del Decret 48/2017 de 27 d'octubre, disposa que el «El règim de concert regulat en aquest Decret s’estableix com a diferenciat de la modalitat contractual de concert que regula el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, i, per tant, està exclòs de l’àmbit d’aplicació d’aquest Text refós».

9. La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67 de 2018) regula al seu article 3 i 4 les entitats que tenen la consideració d'entitats del tercer sector d'acció social.

10. Vist el Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016) aprovat per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 13 d'octubre de 2016, en especial l'establert al seu article 2, punt 3, d'acord amb el qual aquest organisme té com a objecte exercir qualsevol altra competència que li encomani el Consell directament, mitjançant delegació o comanda, o, indirectament, a través de conveni amb altres ens territorials o institucionals amb finalitats coincidents.

11. L’article 14 de la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, estableix la potestat reglamentària normativa atribuïda als consells insulars en matèria de serveis socials, dins el marc de la regulació bàsica establerta pel Govern de les Illes Balears.

12. Com s'estableix a l'article 27 i a la disposició final quarta de la Llei 4/2009, cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

13. El Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció insular del registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit insular.

14. En Ple del Consell de Mallorca del 13 de juliol de 2017 es dona aprovació definitiva al reglament pel qual s'aprova la Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017).

15. El 8 de febrer de 2018 s’aprovà al Ple del Consell de Mallorca el reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la Cartera Insular de serveis socials i s’estableixen els requisits d’autorització i acreditació (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2018). Aquesta normativa estableix, entre d’altres, les condicions tècniques i materials i els requisits de qualitat dels serveis de serveis socials per poder optar al règim de concert social.

16. A l'apartat primer de la resolució de la presidència de l'IMAS de data 5 de març de 2018, en la qual s'estableixen els serveis socials per a persones amb discapacitat i per a persones majors, inclosos a la cartera insular de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social (BOIB Núm. 36, de 22 de març de 2018), inclou la prestació del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física.

17. La resolució de la presidència de l'IMAS de data 14 de novembre de 2018 (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018) mitjançant la qual s'aprova la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca i, en especial, el seu punt 17 relatiu a la modificació i/o ampliació del concert.

18. La disposició transitòria única de la Llei 12/2018 disposa que «Aquesta llei no és aplicable als procediments iniciats abans que entri en vigor, els quals es regeixen per la normativa anterior». En conseqüència, aquesta Llei també és d'aplicació als nous procediments d'ampliació de places concertades que es tramitin a partir de la seva entrada en vigor, encara que aquestes ampliacions es derivin de convocatòries de primers concerts socials aprovades amb anterioritat.

19. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

20. L’òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d’acord amb l’article 7.3 del Text Refós dels Estatuts de l’IMAS.

RESOLC,

PRIMER.- DECLARAR que d'acord amb els antecedents d'aquesta resolució, queda acreditada la concurrència de les circumstàncies que fan necessari recórrer a l’acció concertada per a la gestió de la prestació del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca.

SEGON.- CONVOCAR L'AMPLIACIÓ de 115 places del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física (BOIB núm. 145 de 20 de novembre de 2018), d'acord amb les següents especificitats que s'adopten per ajustar aquest procediment d'ampliació al què disposa la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials:

«Ampliació de places del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física, inclosos a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca.

1. Règim jurídic

La present ampliació de primer concert del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física es dicta a l'empara de les següents normes que li són d'aplicació:

  1. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018) (en endavant Llei 12/2018),

  2. El Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials (BOIB Núm. 132, de 28 d’octubre de 2017) (en endavant Decret 48/2017) i,

La resolució de la presidència de l'IMAS de data 14 de novembre de 2018 (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018) mitjançant la qual s'aprova la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física i els plecs de prescripcions tècniques. Aquesta resolució és d'aplicació en el marc d'aquesta convocatòria d'ampliació en tot allò que no contradigui l'establert a la Llei 12/2018 i el contingut específic de la present resolució.

2. Places d'ampliació a concertar

La previsió del nombre total de places d'ampliació del primer concert del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física a concertar és de 115 places.

3. Vigència del concert

La vigència d'aquesta d'ampliació del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat física, d'acord amb el previst a l'article 19.2 del Decret 48/2017, coincidirà amb la durada de l'esmentat primer concert social objecte d'ampliació que es va formalitzar en data 25 de gener de 2019. Per tant, les places que es concertin en el marc d'aquesta ampliació seran vigents des de l'endemà de la data de la seva formalització, entre l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) i cadascuna de les entitats, i finalitzarà el 24 de gener de 2021, podent prorrogar-se per un període màxim de dos anys.

 

4. Pressupost i preu màxim del servei

L’import màxim estimat per assignar a aquesta convocatòria d'ampliació de places de concert és de 997.038,72 euros (IVA exempt), que es preveu distribuir entre les següents anualitats:

  1. 2019: 383.952,80 euros

  2. 2020: 575.929,20 euros

  3. 2021: 37.156,72 euros

El preu per plaça de la prestació del servei d’atenció integral i promoció de l’autonomia per a persones amb discapacitat física, d’acord amb el previst al punt 5 de la convocatòria del primer concert del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia personal (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018), és de 417,34 € plaça/mes (IVA exempt) per 12 mesos.

5. Requisits de les entitats

A més del requisits establerts a la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia personal (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018), les entitats que vulguin optar a aquesta ampliació del primer concert social hauran de complir els següents requisits:

  1. Tenir la consideració d'entitat del tercer sector d'acció social que presti el servei objecte del present concert, d'acord amb l'establert a la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67 de 2018).

  2. Tenir solvència financera i tècnica per prestar el servei objecte del concert, que s'ha d'acreditar d'acord amb amb un dels mitjans següents:

    1. Darrers comptes anuals presentats en el Registre Mercantil o en el registre oficial que correspongui, que acredita que els fons propis de l’entitat o empresa són de 100.000 € o més al darrer exercici tancat.

    2. Declaració sobre el volum global de negocis en l’àmbit d’activitats corresponent a l’objecte i prestacions del servei a concertar d’acord amb els plecs de concertació, respecte al darrer exercici disponible.

    3. Justificant de l’existència d’una pòlissa d’assegurances de responsabilitat civil que cobreixi la indemnització per riscos (professionals, d’atenció a les persones o d’altres), per un import igual o superior a l’exigit als plecs de concertació. Aquest justificant s’acredita mitjançant a) un certificat expedit per l’assegurador en el que constin els imports i riscos assegurats i la data de venciment de l’assegurança, i b) un document de compromís vinculant de subscripció, pròrroga o renovació, en els casos que escaigui, per garantir la cobertura en tota la durada del concert.

6. Documentació que s'ha de presentar

Les entitats interessades que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d’acord amb el previst al punt 7 de la convocatòria del primer concert del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia personal (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018), acompanyant, a més de l'indicat a l'esmentada convocatòria, els següents documents:

  1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat, per acreditar la identitat de la persona que legalment representi a l'entitat, així com l'acreditació de la seva representació.

  2. Còpia dels estatuts de l'entitat i qualsevol altra documentació que permeti acreditar la seva consideració com a entitat del tercer sector d'acció social.

7. Instrucció del procediment

7.1. Especificitats de l'ampliació del primer concert social

La convocatòria, la concessió i el seguiment d'aquest procediment d'ampliació del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia es regeix pels principis de l'acció concertada previstos a l'article 3 la Llei 12/2018 i, en especial, els de transparència i publicitat.

7.2. Funcions de la Comissió Avaluadora

La comissió avaluadora del present procediment d'ampliació de places de concert assumirà les mateixes funcions que les previstes a la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018), podent, en tot cas, requerir, amb caràcter previ, els informes tècnics que consideri oportuns i exclusivament amb relació a la present ampliació de places de concert, als efectes d'acordar les equivalències entre la nomenclatura dels serveis la cartera insular de serveis i la denominació que consta al registre unificat per als serveis que s’hagin autoritzat prèviament a aquesta normativa.

7.3. Criteris de preferència aplicables a l'ampliació del primer concert social

D'acord amb el previst a l'article 6 de la Llei 12/2018 els criteris de preferència aplicables per resoldre el present procediment d'ampliació de places de concert són:

  1. En primer lloc, l’arrelament de la persona en l’entorn d’atenció i les condicions d’atenció que requereix la persona.

  2. En segon lloc, una vegada aplicat l'anterior i fins a esgotar el crèdit pressupostari disponible, la implantació de l’entitat a la localitat on s’hagi de prestar el servei.

  3. En tercer lloc, i sempre que hi hagi romanent pressupostari, la lliure elecció i la llista d’espera pública d’accés als serveis.

    En conseqüència, no seran d'aplicació al present procediment d'ampliació de places de concert els criteris de preferència continguts al punt 8.4 lletres a) i b) de la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018).

8. Resolució i notificació

Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

9. Formalització

D'acord amb l'establert a la Llei 12/2018, els concerts que s’estableixen a l’empara d’aquesta convocatòria d'ampliació es formalitzaran mitjançant un document administratiu denominat «acord d'acció concertada», el model del qual s'haurà d'aprovar per resolució de la presidenta de l'IMAS. En aquest acord d'acció concertada es faran constar els continguts mínims previstos a l'article 8 de la Llei 12/2018 així com, segons l’establert a l'article 7 del Decret 48/2017, els drets i les obligacions recíprocs, les característiques concretes del servei, altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009 i dels decrets de desplegament, i del Plec de prescripcions tècniques de la present concertació.

10. Obligacions de les entitats concertades

L’entitat titular del servei concertat en el marc de la present convocatòria d'ampliació de places concertades, contrau, a més de les obligacions establertes al punt 11 de la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018), les obligacions que es detallen a continuació:

- Comunicar els canvis d'accionariat o de titularitat per preservar la identitat institucional que hagi justificat l'acord d'acció concertada.

11. Cessió

D'acord amb el previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018 queda prohibida la cessió, total o parcial, del servei objecte de l'acord d'acció concertada de la present convocatòria. No obstant això, quan l'entitat concertada sigui declarada en concurs de creditors, l'administració pública competent podrà autoritzar la cessió amb l'adopció de les mesures necessàries per garantir la continuïtat i la qualitat del servei.

12. Causes d'extinció

Els acords d’acció concertada subscrits a l'empara d'aquesta ampliació s’extingeixen, per les causes previstes al punt 16 de la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia (BOIB núm. 145, de 20 de novembre de 2018), així com, de conformitat amb el previst a l'article 9 de la Llei 12/2018, pel compliment i venciment del termini, sempre que no s’hagin renovat, o per resolució.

Són causes de resolució dels acords d’acció concertada, a més de les indicades a la convocatòria del primer concert social del servei d'atenció integral i promoció de l'autonomia, les següents:

  1. Renúncia de l’entitat concertada, manifestada amb una antelació mínima de dos mesos per garantir la continuïtat del servei.

  2. Incompliment de les normes de caràcter obligatori a què s’han de sotmetre el servei objecte de la present concertació i de les obligacions en matèria de seguretat i instal·lacions.

  3. Incompliment dels objectius qualitatius i quantitatius establerts, sempre que l’incompliment sigui imputable a l’entitat concertada, així com de les estipulacions essencials de l’acord i dels plecs de prescripcions tècniques aplicables.

  4. Prestació defectuosa de les obligacions acordades.

  5. Negació a atendre les persones usuàries derivades per l’IMAS.

  6. Infracció amb caràcter greu de la legislació fiscal, laboral, de la Seguretat Social, d’integració social de discapacitats i de prevenció de riscs laborals.

  7. Pèrdua sobrevinguda dels requisits de participació a la present convocatòria o de les condicions tècniques, econòmiques i financeres que hagin habilitat l’acord d'acció concertada, així com la revocació o la caducitat de l’autorització d’obertura i funcionament i/o de l'acreditació del servei.

  8. Declaració de concurs de creditors de l’entitat titular del servei, a excepció del previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018.

  9. Modificació de les condicions tècniques o de les condicions econòmiques per part de l’Administració, sempre que l’entitat d’iniciativa privada no hi hagi donat la conformitat.

  10. Així com també les clàusules de revocació previstes en els plecs tècnics objecte del present servei.»

TERCER.- AUTORITZAR la despesa dimanant d'aquest expedient per l'import total de 997.038,72 EUROS (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 402312822709:

  1. 383.952,80 euros amb càrrec als pressuposts de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per a l’any 2019.

  2. 575.929,20 euros amb càrrec als pressuposts de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per a l’any 2020.

  3. 37.156,72 euros amb càrrec als pressuposts de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per a l’any 2021.

L'execució de la despesa corresponent dels exercicis 2020 i 2021 està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses d'aquests exercicis.

QUART.- PUBLICAR aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu electrònica del Consell de Mallorca i a l'apartat de Transparència del web de l'IMAS.

CINQUÈ.- NOTIFICAR aquesta resolució a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat, al servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de data 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016), recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 3 d'abril de 2019

La secretària delegada (BOIB núm. 109 de 05-09-2017) Mª Àngels Vanrell Julià