Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 3144
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes de minimis per a l'any 2019 als escorxadors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La ramaderia de les Illes Balears es troba en crisi des de fa molts d'anys i per això s'intenta ajudar els diferents sectors amb subvencions. Tanmateix, fora del sector ramader hi ha punts que també s'estan convertint en crítics i que repercuteixen directament sobre el sector ramader. No es poden aplicar només polítiques de conservació de la ramaderia, de les explotacions ramaderes i de tipus paisatgístic si alhora no hi ha una sortida real al mercat de la producció. En aquesta cadena, el primer punt feble són els escorxadors.

Si hi ha una decisió ferma de mantenir els ramats a les Illes Balears, també n’hi ha d'haver per als escorxadors existents. A poc a poc, és visible la manera en què augmenta la quantitat de carn que prové de fora de les Illes i disminueix el volum de carn sacrificada aquí. Els pocs escorxadors que queden a les Balears han hagut de fer front a unes inversions molt elevades per poder adaptar-se a una normativa cada vegada més exigent. En aquests moments, però, la rendibilitat d'aquestes instal·lacions no permet fer noves inversions i és necessari l'establiment d'ajudes per tal que es duguin a terme, si no volem que en poc temps quedin desfasats.

La Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local va donar una nova redacció a l’article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i no es va incloure l’escorxador entre les competències pròpies municipals, per la qual cosa aquest no figurava entre els serveis obligatoris enumerats en l’article 26 de la Llei esmentada. Així mateix, dona una nova redacció a l’article 86 de la Llei 7/1985 i elimina la reserva a favor de les entitats locals de l’activitat d’escorxador, sense perjudici que l’Estat i les comunitats autònomes, en l’àmbit de les seves competències respectives, puguin establir-la mitjançant llei.

L’eliminació d’aquesta reserva d’activitat d’escorxador ha suposat un minvament en els instruments jurídics per tutelar amb més eficàcia aquesta activitat, tenint en compte les implicacions higienicosanitàries i les repercussions que té directament sobre el sector ramader de les Illes; per això, pel Decret llei 1/2018, de 19 de gener, es va recuperar aquesta competència i es va tornar a considerar un servei públic. Així mateix, es va considerar necessari qualificar-la com a servei d’interès econòmic general perquè pugui tenir millor accés a les ajudes i compensacions que necessita aquesta activitat.

El fet de dur a terme la reserva de competència i la declaració de servei d’interès econòmic general és a causa de la greu crisi que està afectant l’activitat d’escorxador, tant per les dificultats econòmiques del manteniment com per la situació de les instal·lacions, algunes de les quals en un estat higienicosanitari lamentable. Aquestes circumstàncies poden suposar un risc imminent de tancament de les instal·lacions, que podria afectar molt negativament la comercialització de carns fresques als nostres consumidors i suposar greus perjudicis al nostre sector ramader. Per això, entre altres motius, es va aprovar el Decret llei 1/2018, de 19 de gener, de mesures urgents per a la millora i/o ampliació de la xarxa d’equipaments públics d’usos educatius, sanitaris o socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

La disposició final segona del Decret llei 1/2018, de 19 de gener, diu:

“1. De conformitat amb l’article 86 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció donada per l’article 1.23 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, es declara l’activitat o servei essencial d’escorxador a favor de les entitats locals següents: Formentera, Eivissa, Santa Eulària des Riu, Sant Josep de sa Talaia, Sant Antoni de Portmany, Sant Joan de Labritja, Maó, Ciutadella, Manacor, Felanitx, Inca i Palma.

2. Per donar continuïtat al sector ramader balear i per a l’aplicació correcta de la normativa higienicosanitària en la matèria, es declara en l’àmbit territorial de les Illes Balears el servei d’escorxador com a servei d’interès econòmic general. Aquesta declaració es fa a l'efecte de l’aplicació del Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió, de 25 d'abril de 2012, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis concedides a empreses que presten serveis d’interès econòmic general, i la Decisió de la Comissió de 20 de desembre de 2011 relativa a l’aplicació de les disposicions de l’article 106, apartat 2, del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes estatals en forma de compensació pel servei públic concedides a algunes empreses encarregades de la gestió de serveis d’interès econòmic general.

3. En el marc de la normativa esmentada en l’apartat anterior, la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca i el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears poden establir les compensacions o ajudes corresponents per a l’execució del servei d’interès econòmic general.”

El Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió, de 25 d’abril de 2012, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis concedides a empreses que presten serveis d'interès econòmic general, estableix que es considerarà que les ajudes a empreses en relació amb la prestació d’un servei d'interès econòmic general no reuneixen tots els criteris de l’article 107, apartat 1 del Tractat i, consegüentment, estaran exemptes de l’obligació de notificació establerta en l’article 108, apartat 3, del Tractat si compleixen les condicions establertes en l'article 2 del Reglament esmentat. Aquest Reglament va ser modificat pel Reglament (UE) 2018/1923 de la Comissió, de 7 de desembre de 2018, pel qual es modifica el Reglamento (UE) núm. 360/2012 en lo relatiu al seu període d’aplicació.

L'article 1.2 j) de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer assenyala que són objecte d’ajuda, entre d’altres, l’activitat de sanitat i producció ramadera (BOIB núm. 43, de 17 de març de 2005).

L'article 2 a) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d’altres règims d’ajudes previstos per la normativa de la Unió Europea.

L'article 1 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005 per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l’1 de gener del 2006.

Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i concretament en l'annex 1, s’acorda l’adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

D’acord amb el que disposen l’article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació

1. S’aprova la convocatòria d’ajudes als escorxadors per la prestació de servei d’interès econòmic general, d’acord amb el que estableixen l'apartat 3 de la disposició final segona del Decret llei 1/2018, de 19 de gener, de mesures urgents per a la millora i/o ampliació de la xarxa d’equipaments públics d’usos educatius, sanitaris o socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears i l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer (BOIB núm. 43, de 17 de març).

2. Aquestes ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió, de 25 d’abril de 2012, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis concedides a empreses que presten serveis d’interès econòmic general (DOCE núm. 114, de 26 d’abril).

3. L’àmbit territorial d’aplicació de les ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

1. A aquesta convocatòria es destina un import màxim de cinc-cents mil euros (500.000,00 €), a càrrec dels pressupostos de l’any 2019 del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA).

2. El crèdit que s’hi destina pot incrementar-se amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

Tercer

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta Resolució els titulars dels escorxadors de les Illes Balears autoritzats per al sacrifici d'aviram, bovins, ovins, porcins, solípedes, lagomorfs o ratites (aus corredores) que, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, estiguin inscrits en el Registre General Sanitari d’Empreses Alimentàries i Aliments, regulat en el Reial decret 191/2011, de 18 de febrer (BOE núm. 57, de 8 de març).

El FOGAIBA comprovarà d’ofici la inscripció i les dades del Registre General Sanitari d’Empreses Alimentàries i Aliments. La presentació de la sol·licitud d’ajuda suposa l’autorització al FOGAIBA per a aquesta comprovació, excepte manifestació expressa en contra, cas en el qual s’hauran de presentar els certificats acreditatius del compliment del requisit esmentat.

2. A més dels requisits establerts en el punt anterior, han de complir tots els requisits previstos en l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els establerts en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. Els requisits generals establerts en el punt 1 anterior s’han de mantenir durant un termini no inferior a un any, a comptar de la data de la resolució de concessió de l’ajuda.

4. No poden ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s’ha d'efectuar de la manera prevista en l’apartat 6 de l’article 10 de la Llei de subvencions.

5. D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

L’acreditació del compliment d’aquest requisit es realitzarà mitjançant la presentació dels certificats previstos en l’article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca perquè comprovi d’ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no caldrà presentar els certificats corresponents. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior, se n’haurà d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

6. De conformitat amb el que disposa l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial ferma dins els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Despeses subvencionables

1. Poden ser subvencionades les despeses realitzades durant l’any 2018 en concepte de la prestació del servei públic d’escorxador.

2. Les despeses subvencionables són les següents:

- Les derivades de la prestació dels serveis externs: lloguers i cànons, transports, assegurances, serveis bancaris i similars, subministraments i altres serveis relacionats amb la prestació del servei.

- Tributs autonòmics i de l'Administració local.

- Despeses de personal: sous i salaris, Seguretat Social.

3. En tot cas, s’aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 83 del reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. No són subvencionables les actuacions objecte de subvenció previstes a la Resolució del president del FOGAIBA de 28 de maig de 2018, per la qual es convoquen ajudes de minimis , per a l’any 2018, per a inversions als escorxadors.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. L'import de l'ajuda serà del 100% de la despesa subvencionable, amb els límits assenyalats en els punts següents.

2. L’import auxiliable es calcularà de la forma següent:

2.1 Es fixa un límit auxiliable per a cada beneficiari pels conceptes següents:

a) Caps de boví o solípedes sacrificats l’any 2018: 4,00 €/u.

b) Caps de ratites sacrificats l’any 2018: 0,75 €/u.

c) Caps de porcí sacrificats l’any 2018: 1,00 €/u.

d) Caps d’oví o caprí sacrificats l’any 2018: 0,50 €/u.

e) Caps de lagomorfs sacrificats l’any 2018: 0,05 €/u.

f) Caps d’aviram sacrificats l’any 2018: 0,05 €/u.

2.2 L'import màxim auxiliable per a cada beneficiari es fixarà repartint el pressupost disponible proporcionalment als límits calculats aplicant el punt 2.1 anterior.

2.3 En el cas en què l’import màxim auxiliable calculat segons el punt 2.2 anterior sigui inferior a 8.000,00 €, l’import subvencionable serà de 8.000,00 €.

2.4 En tot cas, l'import màxim auxiliable no pot ser superior a l'import de la despesa sol·licitada.

2.5 En tot cas, l'import màxim d'ajuda es limitarà a 250.000,00 € per beneficiari.

3. L'ajuda de minimis en virtut d'aquesta convocatòria podrà acumular-se amb ajudes de minimis en virtut d’altres reglaments de minimis fins al límit màxim de 500.000,00 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació de l’extracte  d'aquesta Resolució en el BOIB i acaba el 10 de maig del 2019.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits previstos en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex 1, que figura al web del FOGAIBA, adreçades al FOGAIBA (A04013550), i s’han de presentar, correctament emplenades, en el registre d’entrada del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o en qualsevol dels registres previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

És necessari subministrar totes les dades que s’indiquen en l’annex 1, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté.

S'ha d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a) Còpia del NIF del sol·licitant.

b) Acreditació de la representació amb la qual actua el sotasignat de la sol·licitud.

c) Memòria de les despeses realitzades, d'acord amb els conceptes subvencionables previstos en l'apartat quart d'aquesta convocatòria.

d) Relació dels justificants imputats, amb el model assenyalat com a annex 2 d'aquesta Resolució que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

e) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de:

e.1 Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin els requisits i les formalitats previstos en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012) i justificants de pagament.

e.2 Nòmines dels treballadors amb contractació laboral , pagades.

e.3 Justificants del pagament de la Seguretat Social corresponent als treballadors.

Es consideraran justificants de pagament els documents següent:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o la persona responsable de l’empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, hauran de quedar consignades en la factura les dades següents: la data de cobrament; la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura, i el segell de l’empresa, aquest darrer facultatiu en cas que l’emissor sigui persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.

No s’admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros en els termes prevists a l’article 7 de la Lley 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació a la normativa financera per la intensificació de les actuacions i lluita contra el frau.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques per a la realització de qualsevol control que es consideri oportú efectuar.

3. La comprovació del DNI del representant de l’escorxador, dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributaries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social i el nombre d’animals sacrificats a l’any 2018, es farà d’ofici per part del FOGAIBA. En cas que l’interessat no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca i/o la Conselleria de Salut per a l’obtenció d’aquestes dades, haurà d’aportar els certificats o la documentació corresponents.

En cas que no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social, haurà de presentar declaració responsable del seu compliment.

4. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no serà necessari presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

En cas que en ocasió de la tramitació d’altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca ja s’hagi presentat algun dels documents esmentats, no és necessari presentar-lo de nou i n'hi haurà prou que s’esmenti l’expedient en què consta. Això no obstant, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data que es presenti la sol·licitud.

5. A més, abans de la concessió de l’ajuda i per comprovar que l’ajuda no excedeixi dels llindars aplicables, el beneficiari haurà de presentar una declaració relativa a la resta d’ajudes de minimis rebudes durant l’exercici fiscal en curs i els exercicis precedents.

6. Si la sol·licitud té algun defecte o no adjunta tota la documentació esmentada, es requerirà a l’organització sol·licitant que, dins del termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s’entendrà com a desistida la petició amb la resolució prèvia, que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta el que contenen aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes en l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 i la resta de normativa d’aplicació.

Setè

Selecció de beneficiaris

La selecció dels beneficiaris d'aquesta convocatòria es farà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, seran seleccionats tots els sol·licitants que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient.

En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d’ajuda superi l’import que es destina a aquesta convocatòria, s’haurà de reduir el percentatge d'ajuda de les sol·licituds de manera proporcional.

 

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és el Servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.

2. La unitat competent emetrà un informe en el qual s’acreditaran, en cas que sigui favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import.

3. El vicepresident del FOGAIBA ha de dictar la resolució dels expedients, a proposta del cap del Servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca, sobre la base de l’informe previ de la unitat gestora competent. En la resolució de concessió de l’ajuda s'ha de fer constar expressament el caràcter de minimis de l’ajuda.

4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i aquesta resolució s’ha de notificar individualment a les persones interessades. Si un cop ha transcorregut aquest termini no s'ha notificat resolució expressa, s’ha d’entendre desestimada la sol·licitud.

5. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca dins el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb el que estableixen l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l’article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

2. El règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

El pagament de l’ajuda es farà mitjançant transferència bancària, un cop s’hagi dictat la resolució de concessió, amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha realitzat i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l’ajuda.

Onzè

Compatibilitats

1. Sense perjudici del límit previst en el punt 2 de l’apartat cinquè, les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d’una altra entitat pública o privada, però en cap cas l’import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar el valor de les despeses originades per la realització de les activitats.

2. En qualsevol cas, l’ajuda de minimis no es pot acumular amb cap ajuda estatal corresponent a les mateixes despeses subvencionables si aquesta acumulació dona lloc a una intensitat d’ajuda superior a l’establerta per a les circumstàncies concretes de cada cas en un reglament d’exempció per categories o en una decisió adoptada per la Comissió.

3. L'ajuda de minimis en virtut d'aquesta convocatòria podrà acumular-se amb ajudes de minimis en virtut d’altres reglaments de minimis fins al límit màxim de 500.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions; els preceptes que resultin d’aplicació previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa de vigent aplicació.

Tretzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 3 d’abril de 2019

El president del FOGAIBA

Vicenç Vidal Matas