Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 3125
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 28 de març de 2019 per la qual es convoquen premis per als alumnes de batxillerat de les Illes Balears amb aprofitament acadèmic excel·lent durant el curs 2018-2019
Un dels principis fonamentals en els quals es basa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, és proporcionar un sistema educatiu de qualitat, integrador i exigent, que garanteixi la igualtat d’oportunitats i la possibilitat que cada alumne desenvolupi el màxim de les seves potencialitats. És responsabilitat dels poders públics intentar propiciar les condicions que permetin a l’alumne el ple desenvolupament personal i professional, així com la participació efectiva en els processos socials, culturals i econòmics de transformació.
La Conselleria d’Educació i Universitat, atenent aquest principi, emprèn actuacions per valorar l’excel·lència, l’esforç i el rendiment acadèmic dels alumnes de batxillerat i per donar reconeixement oficial als mèrits dels alumnes que demostren una especial dedicació als estudis.
Per tot això, amb la finalitat de potenciar la millora dels resultats acadèmics i la valoració del rendiment acadèmic excel·lent, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquesta Resolució és convocar premis per als alumnes de batxillerat dels centres docents públics i privats, de les Illes Balears amb aprofitament acadèmic excel·lent durant el curs 2018-2019.
Segon
Requisits dels aspirants
Poden obtenir aquests premis els alumnes que compleixin els requisits següents:
Haver finalitzat el curs 2018-2019 els estudis de batxillerat, del sistema educatiu espanyol, en un centre docent en l’àmbit territorial de les Illes Balears.
Haver superat la prova de batxillerat per a l’accés a la universitat (PBAU), i tenir una nota d’accés igual o superior a 9, calculada d’acord amb els punts 1 i 2 de l’apartat 19 de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 15 de febrer de 2017 per la qual s’aproven les instruccions que estableixen les pautes i criteris d’actuació per a dur a terme les proves d’accés a la Universitat. (BOIB núm. 21, de 18 de febrer)
Tercer
Premis
Per a aquests premis es disposa d’una quantitat de 13.500 euros, a càrrec de la partida pressupostària 13501/421B01/48000/00 dels pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears vigents per a l’any 2019. Aquesta quantitat s’ha de repartir a parts iguals entre els alumnes premiats.
Quart
Tramitació i terminis
1. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres comprovarà d’ofici, mitjançant les dades oficials, els alumnes que han superat la PBAU i han obtingut una nota d’accés igual o superior a 9.
2. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, notificarà als alumnes que són mereixedors d’aquest premi, i els requerirà la presentació de la següent documentació:
a). Sol·licitud de pagament del premi per als alumnes de batxillerat de les Illes Balears amb aprofitament acadèmic excel·lent durant el curs 2018-2019. (model general)
b) Una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, d’acord amb el model normalitzat que es pot trobar al web del Govern de les Illes Balears i a les oficines de registre. En el cas que l’alumne sigui menor d’edat, com a titular del compte hi ha de figurar, almenys, un dels pares o tutors legals.
3. Els alumnes tenen fins al dia 31 de juliol de 2019 per presentar la documentació esmentada en l’apartat anterior al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol dels llocs que preveu els apartats 4 i 5 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A aquest efecte, els centres docents no es consideren inclosos en les dependències enumerades en l’esmentat article.
4. D’acord amb el que disposa l’apartat 1 de l’article 68 de la Llei 39/2015, si la documentació presentada té qualque defecte o mancança, s’ha de requerir a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, l’esmeni, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix del premi, prèvia a la Resolució dictada pel director general de Planificació, Ordenació i Centres.
Cinquè
Instrucció del procediment
L’òrgan instructor del procediment és el director general de Planificació, Ordenació i Centres, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució de concessió.
Sisè
Proposta de resolució
La llista provisional de les persones premiades s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (<http://dgplacen.caib.es>) i en el Web Educatiu de les Illes Balears (WEIB) (<http://www.weib.caib.es>).
Les persones interessades, en un termini de 5 dies hàbils comptadors a partir de la data d’exposició de la llista provisional, poden formular-hi al·legacions. Les al·legacions es poden presentar en els mateixos llocs indicats en el punt 4.3.
Un cop resoltes les reclamacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha d’elevar la proposta al conseller d’Educació i Universitat perquè en dicti la resolució definitiva.
Setè
Resolució final
El conseller d’Educació i Universitat disposa de sis mesos per resoldre, a comptar de l’endemà de l’acabament del termini de presentació de la documentació requerida.
La resolució de concessió dels premis s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i en el WEIB, i ha d’indicar la relació de persones a les quals s’ha concedit el premi i l’import d’aquest.
El pagament del premi s’ha de fer efectiu mitjançant una transferència bancària.
Vuitè
Compatibilitat dels premis
Aquests premis són compatibles amb altres que es puguin obtenir de la mateixa Administració o d’una altra entitat pública o privada.
Novè
Publicació
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 28 de març de 2019
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà