Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 3114
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 3 d’abril de 2019 per la qual es convoquen subvencions destinades a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 30.42 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de comerç interior, sens perjudici del que disposen els articles 38, 131 i els números 11 i 13 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució. Aquesta competència inclou l'ordenació de l’activitat comercial; la regulació dels calendaris i horaris comercials amb respecte al principi d’unitat de mercat; les modalitats de venda, sens perjudici de la legislació mercantil; les condicions per exercir l’activitat comercial i l’establiment de les normes de qualitat en matèria de comerç; la promoció de la competència en l’àmbit autonòmic, sens perjudici de la legislació estatal i europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.

L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d’abril) fixa les bases per a aquesta convocatòria d’ajudes, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L’article 2.7 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears  (BOIB núm. 120, de 8 d'agost de 2015), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 28 de febrer de 2016), atribueix a la Direcció General de Comerç i Empresa el foment en matèria de comerç i empresa.

Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018. En el Pla esmentat, hi figura, entre altres actuacions, la convocatòria d’ajuts per a la promoció del teixit comercial, plans de millora competitiva, plans de màrqueting i disseny, i actuacions de millora de la competitivitat del teixit comercial.

Per aconseguir els objectius enumerats en el paràgraf anterior i els establerts en l'article 2.1 de les bases reguladores abans esmentades, el Govern de les Illes Balears vol fomentar la modernització dels establiments comercials de proximitat i de determinats serveis, i la seva adaptació a criteris de competitivitat, en l'àmbit territorial de les Illes Balears, ja que aquests establiments són els agents essencials en la dinamització comercial dels municipis. 

En el mateix sentit, es vol fomentar també la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, atès que aquests establiments constitueixen un llegat patrimonial i cultural que cal preservar. 

D’altra banda, el Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea L 352/1, de 28 de desembre), estableix les condicions que s’han de tenir en consideració a l’hora de concedir segons quins tipus d’ajuda.

En aquesta convocatòria s’apliquen les mesures de simplificació establertes en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental, i en la Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa a emprenedors i a empreses.

D’acord amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 de abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de comerç i serveis, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

Primer

Objecte

L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar la convocatòria pública de subvencions per a fomentar la modernització i millora de la competitivitat de les petites empreses  comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics.

Segon

Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiàris d’aquesta línia d’ajudes les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tenguin personalitat jurídica, puguin dur a terme les accions que es pretén fomentar.

2. Aquests beneficiaris han de ser titulars de petites empreses del sector del comerç detallista o de determinades empreses de serveis, amb establiment en territori de les Illes Balears ja existent, amb seu social a les Illes Balears, i han de complir els requisits que estableix l’article 4 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008. Dins la categoria de PIME, es considera petita empresa la que compta, en l’exercici anterior a la presentació de la sol·licitud de subvenció, amb menys de 50 treballadors i té un volum de negocis anual o un balanç general que no supera els 10 milions d’euros, i es considera microempresa la que té menys de 10 treballadors i un volum de negoci o un balanç general que no supera els 2 milions d’euros.

3. Els beneficiaris d’aquestes ajudes han d’exercir alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l’impost sobre activitats econòmiques —IAE— (impost regulat pels reials decrets legislatius 1175/1990, de 28 de setembre, i 1259/1991, de 2 d’agost), que es detallen a continuació. 

Activitats de comerç detallista:

- Grup 641: tots els epígrafs

- Grup 642: tots els epígrafs

- Grup 643: tots els epígrafs

- Grup 644: tots els epígrafs

- Grup 645: tots els epígrafs

- Grup 647: tots els epígrafs, excepte el 647.5

- Grup 651: tots els epígrafs

- Grup 652: tots els epígrafs, excepte el 652.1

- Grup 653: tots els epígrafs

- Grup 654: únicament els epígrafs 654.2 i 654.6

- Grup 656: tots els epígrafs

- Grup 657: tots els epígrafs

- Grup 659: tots els epígrafs

- Grup 662: tots els epígrafs

Activitats de serveis:

- Grup 971: tots els epígrafs  

- Grup 972: tots els epígrafs

- Grup 973: únicament l’epígraf  973.1

- Grup 975: tots els epígrafs

4.  Les empreses que sol·licitin aquests ajuts han d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributaries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud dels ajuts comporta l’autorització perquè la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pugui comprovar d’ofici que l’entitat sol·licitant està al corrent d’aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què l’empresa sol·licitant haurà d’aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

 

Tercer

Projectes subvencionables, quantia mínima dels projectes, quantia de les ajudes i període d’execució dels projectes

1. Són actuacions subvencionables:

1. Inversions per a la millora tecnològica encaminada a potenciar el comerç electrònic en establiments de venda presencial (aplicacions informàtiques, creació o millora del lloc web, allotjament, i adquisició d'equipament informàtic).

2. Inversions que impliquin un avenç cap a una economia baixa en carboni, la millora de l’eficiència energètica i la sostenibilitat (adquisició i instal·lació  d’aparells o sistemes d’il·luminació de baix consum, adquisició i instal·lació d’aparells de climatització o de conservació d’aliments que suposin una reducció del consum energètic, altres inversions que suposin una millora de la qualificació en el certificat d’eficiència energètica, instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, i implantació de sistemes de gestió energètica).    

3. Inversions per millorar l’accessibilitat i per eliminar barreres arquitectòniques.

4. Adquisició i instal·lació de l’equipament necessari per a la modernització de l’establiment (mobiliari, maquinària, instal·lacions, sistemes d’alarma i seguretat, TPV). 

5. Adquisició i instal·lació de l’equipament necessari per a la millora de la imatge de l’establiment (retolació comercial, interior i exterior). Per a aquest tipus d’inversions es recomana aplicar la Guia de bones pràctiques per a la imatge exterior dels locals comercials, editada per aquesta Conselleria i l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears. 

 6. Obres i reformes que comportin la millora i modernització de l’establiment.

2. No són subvencionables les despeses de redacció de projectes tècnics per a la reforma,  modernització i interiorisme dels establiments, ni l’adquisició o la instal·lació d’equipament de segona mà. Tampoc són subvencionables els elements que es destinen a l’exposició dels productes (mobiliari de cuina, banys, electrodomèstics, materials per a la construcció, etc.), les inversions destinades a la venda automàtica o expenedores de productes, l’adquisició de vehicles ni la telefonia mòbil.  

3. Únicament són subvencionables les despeses que s’imputen al desenvolupament del projecte, perquè responen de manera inequívoca a la seva naturalesa, que s’hagin dut a terme durant el període d’execució de l’actuació i que el beneficiari ha pagat efectivament abans de la finalització del termini de presentació de la justificació econòmica.

4. En el cas que el beneficiari disposi de més d’un IAE, el projecte subvencionable ha de recaure, de manera inequívoca, sobre alguna de les activitats amb IAE previstes a l’apartat segon, punt 3, d’aquesta Resolució.

5. El projecte o actuació presentat ha de tenir un cost elegible mínim de 2.000 euros (IVA exclòs).

6.La quantia de la subvenció és del 50 % del cost elegible (IVA exclòs), amb un màxim de 7.000 euros per empresa.

7. Els projectes per als quals se sol·liciten aquests ajuts s’han d’executar i pagar en el període comprès entre l’1 de novembre de 2018 i l’1d’octubre de 2019 (ambdós inclosos).

Quart

Import econòmic de la convocatòria

1. L’import econòmic d’aquesta convocatòria és de 1.020.000 euros. Les ajudes s’han de concedir amb càrrec a la partida pressupostaria 19301 761A01 77000 00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de l’any 2019.

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.

Cinquè

Sol·licituds i forma de presentació

1. Les sol·licituds, que han d’anar adreçades al conseller de Treball, Comerç i Indústria, s’han de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

De conformitat amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions per efectuar qualsevol tràmit d’aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

  • Les persones jurídiques.

  • Les entitats sense personalitat jurídica.

  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.

De conformitat amb l’article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes als quals fan referència els articles 14.2 i 14.3 presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració Pública ha de requerir l’interessat perquè l’esmeni mitjançant la presentació electrònica. A l’efecte es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la data en què hagi estat presentada l’esmena.

2. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Model normalitzat de sol·licitud i declaració responsable, que figura com a annex 1 d’aquesta Resolució i que està disponible a http://dgcomerc.caib.es

D’acord amb el que disposa l’article 28.2 de la Llei 39/2015, l’interessat, amb la sol·licitud, autoritza a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d’identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, excepte en el cas que es marqui expressament que no s’autoritza a l’Administració per fer aquestes consultes (annex I, imprès de sol·licitud). 

b) Memòria explicativa del projecte que s'ha de dur a terme, amb la valoració econòmica de les despeses corresponents, mitjançant l’aportació dels pressuposts o les factures proforma. En el cas de projectes realitzats amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud, però inclosos dins el període d’elegibilitat, s’han de presentar les factures.

c) En el cas d’empreses, s’ha de presentar també:

  • fotocòpia de l’escriptura de constitució

  • fotocòpia del document fefaent que acrediti la representació, per qualsevol forma vàlida en dret, de la persona que actua en nom de l’organització sol·licitant

d) Documentació acreditativa i necessària per valorar la sol·licitud, segons els criteris de valoració que es detallen en l’apartat 7 d’aquesta convocatòria.

3. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l’Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix l’article 21 de la Llei 39/2015.

4. La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l’expedient.

5. En el supòsit que algun dels documents esmentats ja s’hagi presentat davant l’Administració actuant en ocasió de la tramitació d’altres expedients, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es facin constar la data i l’òrgan o dependència en què es varen presentar o, si s’escau, en què es varen emetre, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment corresponent i que no hagin sofert modificacions.

6. Quan es tracti d’agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat jurídica, s’han de fer constar de manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, com també l’import de la subvenció que ha d’aplicar cadascun d’aquests, que igualment tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s’ha de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l’agrupació. Així mateix, aquesta no s’entén dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que fixen l’article 24 de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els articles 57 i 60 del Text refós de la llei de subvencions.

Sisè

Termini

El termini per presentar les sol·licituds és d’un mes a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB. Per tant, el termini finalitzarà el mateix dia de la seva publicació del mes següent.

Setè

Procediment per a concedir les subvencions i criteris de valoració

1. La concessió de subvencions s’ha de fer pel procediment de concurs mitjançant la comparació, en un únic procediment, de les sol·licituds presentades, a fi d’establir-ne una prelació, d’acord amb els criteris de valoració següents:

 

A. Valoració del projecte de reforma i millora de l’equipament:

  1. Si inclou implantació de comerç electrònic ...............................................    6 punts

  2. Si inclou projecte d’interiorisme ................................................................   5 punts

  3. Si inclou projecte tècnic d’obra o instal·lació ............................................   4 punts

  4. Si millora l’accessibilitat del local i la mobilitat ........................................   2 punts

  5. Si el pressupost elegible (IVA exclòs) és superior a 12.000 euros, es valorarà amb 1 punt per cada 1.000 euros addicionals fins a un màxim de 5 punts.

Per poder valorar els apartats b) i c) s’ha de presentar una còpia del projecte corresponent, elaborat per professional competent.

B. Antiguitat de l’activitat de l’establiment :

Establiments implantats de forma ininterrompuda i amb la mateixa activitat: fins a 30 punts, assignant un punt per cada any d’antiguitat o fracció.

L’antiguitat de l’activitat es comprovarà amb l’alta de l’IAE corresponent o mitjançant qualsevol altra documentació que ho acrediti de forma fefaent.

C. Dimensió de l’empresa: 

  • Microempresa: 10 punts

  • Petita empresa: 5 punts

D. Localització de l’establiment: si l’establiment està ubicat en municipis de menys de 10.000 habitants (cens 2018) ..............................................................................  5 punts

E. Adhesió al sistema arbitral de consum: ............................................................  5 punts  

Per a aquest criteri, s’ha de presentar la pertinent documentació que ho acrediti de forma fefaent.

F. Pertànyer a una organització empresarial amb suficient representativitat per negociar el conveni laboral del sector comerç, tal com preveu la Llei 17/2016, de 16 de desembre, de modificació de la Llei 11/2014, de 15 d’octubre, de comerç de les Illes Balears, o bé pertànyer a una patronal del sector comerç federada en alguna de les organitzacions empresarials més representatives de les Illes Balears .................5 punts

Aquesta circumstància s’ha d’acreditar mitjançant la presentació d’un certificat emès pel secretari de l’organització empresarial a la qual pertany.

G. Comerços que disposin d’un pla de millora del punt de venda objecte d’aquesta subvenció elaborat per un professional (diagnòstic sobre diferents aspectes del negoci amb l’objectiu d’identificar els punts forts i febles del punt de venda, i aportar recomanacions per a la renovació i l’optimització de l’establiment comercial)....15 punts

Per poder valorar i atorgar la puntuació corresponent per aquest apartat s’ha de presentar una còpia del pla de millora corresponent, elaborat per professional competent. I l’activitat subvencionable s’ha d’haver realitzat seguint les instruccions previstes en el pla esmentat.

H. Establiments emblemàtics:

Si es tracta d’un establiment emblemàtic amb una antiguitat acreditable superior a 50 anys: .............................................................................................................................  25 punts

Si es tracta d’un establiment emblemàtic amb una antiguitat acreditable superior a 100 anys:  ...........................................................................................................................  40 punts

Es considera establiment emblemàtic l’immoble d’una antiguitat acreditable superior als cinquanta anys que posseeix elements tangibles interiors i exteriors d’interès arquitectònic i valor patrimonial, i en el qual es desenvolupa una activitat de comerç o de serveis singular i notòria. Aquestes característiques fan que els establiments considerats com a emblemàtics aportin unes senyes d’identitat i una rellevància que va més enllà de la seva mera funció comercial o de servei.

L’antiguitat es comprovarà amb l’alta de l’IAE corresponent o mitjançant qualsevol altra documentació que ho acrediti de forma fefaent.

S’haurà de presentar també documentació acreditativa descriptiva dels elements tangibles interiors i exteriors d’interès arquitectònic i valor patrimonial, i de l’activitat singular i notòria de l’establiment que en justifiquin la consideració d’emblemàtic. Aquesta documentació ha d’anar acompanyada d’un reportatge fotogràfic de l’establiment i, en especial, de la descripció dels elements arquitectònics i patrimonials que donen suport a la consideració d’emblemàtic.  

2. En el cas de projectes que obtinguin la mateixa puntuació, s’ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds completes, i donar preferència a les més antigues.

3. S’ha d’establir una llista d’expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent de puntuació obtinguda fins que s’exhaureixi la dotació pressupostària, que podrà contenir, atesa la possibilitat que alguna sol·licitud no reuneixi posteriorment els requisits establerts o no presenti la documentació, una llista de sol·licitants suplents.

Vuitè

Competència i resolució

1. La Direcció General de Comerç i Empresa és l’òrgan competent per instruir i tramitar els procediments i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora, i aquesta ha d’emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. La directora general de Comerç i Empresa ha d’emetre  les propostes de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, i també els exclosos amb indicació del motiu d’exclusió.

D’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, les actuacions a què es refereix el paràgraf anterior s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació en la pàgina web de la Direcció General de Comerç i Empresa i en el tauler d’anuncis de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, situat a la plaça de Son Castelló, núm. 1, de Palma.

2. La resolució expressa del conseller de Treball, Comerç i Indústria finalitza el procediment de concessió de la subvenció i ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida, i s’ha de notificar als interessats d’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, mitjançant la publicació en el BOIB.

3. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, pressupost total de l’activitat que se subvenciona, import de la subvenció concedida, partida pressupostària a la qual s’aplica, termini per dur a terme l’activitat, justificació de les activitats objecte d’ajuda, i termini per presentar els justificants.

4. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini sense que s’hagi notificat la resolució expressa els sol·licitants han d’entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l’obligació de resoldre expressament que incumbeix a l’Administració.

5. Les resolucions del conseller de Treball, Comerç i Indústria que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà que s’hagin notificat.

Novè

Comissió Avaluadora

D’acord amb l’article 10 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, la Comissió Avaluadora per examinar les sol·licituds d’ajudes de subvencions d’aquesta convocatòria està composta per:

Presidenta: la directora general de Comerç i Empresa

Vocals:

  • el cap del Servei de Comerç

  • dos funcionaris o dues funcionàries de la direcció general de Comerç i Empresa

  • un funcionari o una funcionària nomenada per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports

  • un funcionari o una funcionària nomenada per la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Una de les persones vocals de la direcció general de Comerç i Empresa exercirà les funcions de secretari o secretària.

Desè

Justificació de les activitats subvencionades i pagament de la subvenció

1. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades i per sol·licitar el pagament de la subvenció finalitza l’1 d’octubre de 2019.

2. Els justificants de la inversió subvencionada, és a dir, les factures i els seus pagaments, han de estar inclosos dins el període d’elegibilitat comprés entre l’1 de  novembre de 2018 i l’1 d’octubre de 2019.

3. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l’activitat subvencionada, mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Sol·licitud de pagament.

b) Memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en què es descriguin de manera detallada el projecte que s’ha duit a terme i els resultats que s’han obtingut.

c) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats, que ha de contenir:

- Una llista classificada de les despeses de l’activitat, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament, d’acord amb el model que figura en l’annex 2, tot això acompanyat de les factures.

- Una llista detallada d’altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l’import i la procedència.

Per justificar el pagament de les factures objecte de la subvenció s’ha de presentar la documentació següent:

- Una còpia del document bancari que n’acrediti la transferència o el pagament, en què figurin la data, l’import i el concepte del pagament de tal manera que s’identifiqui aquest amb la factura, i també les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.

Malgrat això, per a les factures inferiors a 500 euros és un justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor, el tiquet de caixa o qualsevol document que n’acrediti el pagament. Però no s’admetran les factures amb import de 500 euros o superior pagades en efectiu amb rebut de pagament del proveïdor.

No s’admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).

4. En el cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar que s’ha justificat i aplicat la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors a partir de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.

5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i s’ha de minorar proporcionalment.

6. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

7. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat,  a excepció del canvi de proveïdor que no suposi un canvi en l’execució i instal·lació de les accions subvencionables, sense que aquesta Conselleria l’hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

Onzè

Obligacions del beneficiari

A més del que estableixen l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 i l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris estan obligats a:

  1. Acreditar davant la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per concedir les ajudes.

  2. Comunicar a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria si s’han sol·licitat altres ajudes per a les mateixes activitats davant qualsevol altra administració o organisme públic o privat i, si és el cas, si s’han concedit i la quantia.

  3. Comunicar a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria l’obtenció de qualsevol altra ajuda de minimis que s’hagi rebut durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs.

  4. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control.

Dotzè

Normativa d’aplicació

1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis.

2. En tot el que no estableixen aquesta Resolució ni l’Ordre esmentada, s’ha d’aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Tretzè

Règim de minimis

Als beneficiaris d’aquesta convocatòria se’ls ha d’aplicar la norma de les ajudes de minimis, que determina que l’import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals (article 3 del Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre).

Catorzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 3 d’abril de 2019

El conseller de Treball, Comerç i Indústria

Iago Negueruela i Vázquez

 

ANNEX 1

Sol·licitud de subvenció i declaració responsable de dades, corresponent a la convocatòria de subvencions destinades a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics (exercici 2019)

Dades de l’empresa sol·licitant

Nom de l’empresa:.......................................................................................................................................

CIF: .......…............Telèfon: .…….….....……..........  Fax: .........................................................................

Epígraf de l’activitat econòmica de l’empresa:............................................................................................

Descripció de l'activitat principal:...............................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

Nom de l'establiment comercial:.................................................................................................................

Adreça de l'establiment: .............................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

Referència cadastral:..................................................................................................................................

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..…......................

Adreça electrònica: ...................................................................................................................................

Nom i DNI del / de la representant legal: .................................................................................................

Persona de contacte:..................................................................................................................................

Adreça a l’efecte de notificacions:............................................................................................................

...................................................................................................................................................................

Pressupost del projecte (IVA no inclòs): ...........................

EXPÒS:

1. Que complesc la condició de ser una petita empresa / microempresa perquè amb referència a l’exercici de 2018:

— el nombre de treballadors és   .................................................................

— el volum de negoci (facturació) és   ........................................................

— el total del balanç general anual és .........................................................

2. Que tenc un establiment obert al públic, ubicat a l'adreça abans indicada.

3. Que no incorr en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per comprovar que s’ha duit a terme correctament l’objecte d’aquests ajuts.

5. Que accept íntegrament les condicions de la convocatòria.

6. Que, per a l’actuació per a la qual sol·licit l’ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):

        ¨ No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

        ¨ He sol·licitat o he rebut pel mateix concepte les ajudes següents:

Organisme

Data de resolució

Quantia

• ......................................

.....................................

..........................

• ......................................

.....................................

..........................

• ......................................

.....................................

..........................

7. Que, per a altres actuacions o projectes: (assenyalau amb una X el vostre cas)

¨ No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018) cap subvenció subjecta al règim de minimis.

¨ He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018) les subvencions subjectes al règim de minimis següents:

             Organisme

                 Data de resolució

Quantia

• ......................................

.....................................

..........................

• ......................................

.....................................

..........................

• ......................................

.....................................

..........................

 

8. Que les meves dades bancàries, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment, són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

 

CODI COMPTE

 

 

País

 

Control IBAN

 

 

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal o oficina

(4 dígits)

DC  compte

(2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

 

E

S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m’exigeixi.

10. Declar que totes les dades que he exposat en aquest document són certes.

Present la documentació següent (assenyalau amb una X el vostre cas):

¨ Memòria explicativa del projecte.

¨ Pressuposts o factures proforma.

¨ Fotocòpia de l’escriptura de constitució i del document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom del sol·licitant, en el cas d’empreses

¨ Altra documentació acreditativa per a la puntuació de la sol·licitud:

• ......................................

.....................................

..........................

• ......................................

.....................................

..........................

• ......................................

.....................................

..........................

No autoritz:

¨ Que es facin les consultes en els fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats, perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixen.                     

¨ Que les dades i els documents d’altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l’òrgan gestor mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixen, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’administració competent.

Política de privacitat

D’acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l’efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

Per tot això,

SOL·LICIT:

La subvenció destinada a fomentar la modernització de les empreses comercials detallistes i determinades empreses de serveis, així com la continuïtat dels establiments comercials i de determinats serveis considerats emblemàtics, corresponent a la convocatòria de l’exercici 2019, de conformitat amb la memòria del projecte i el pressupost que adjunt a aquest document.

…….........…, ……. de ...................…… de 2019

(Signatura de la persona sol·licitant)        

DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

 

ANNEX 2

Compte justificatiu

Beneficiari/ària: .........................................................................................................

NIF.: ............................

Data concessió: .........................

Import de l’ajuda concedida: ........................... €  

Import d’altres ajudes:           ...............................€

LLISTA ENUMERATIVA DE LES DESPESES DERIVADES DE L’EXPEDIENT NÚM. .....................

Núm. ordre

Núm. factura

Data

Proveïdor

Concepte

Import base imposable

IVA

TOTAL

Data i forma pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquesta llista correspon al cost total definitiu de la inversió, els justificants de la qual s’adjunten.

Data: ..............................................

[Signatura]

 

DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I  EMPRESA. CONSELLERIA<A[CONSEJERÍA|CONSELLERIA]> DE TREBALL, COMERÇ I INDUSTRIA