Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 3099
Diligència de notificació expedient «Campaments d’estiu a la victòria 2019»

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en data 3 d’abril de 2019, va dictar resolució i va resoldre:

«Primer. Iniciar i aprovar l’expedient del campament d’estiu a la Victòria 2019.

»Segon. Publicar aquesta resolució al BOIB incloent l’annex que determina els requisits de la convocatòria del campament d’estiu a la Victòria 2019.

»Interposició de recursos

»Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.

»Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

»No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú.

»Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

Posteriorment, tenint en compte les circumstàncies existents, el conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local, en data XXX, dictà resolució d’urgència, per la qual cosa els terminis per desenvolupar els diferents tràmits, menys el de presentació de sol·licitud de preinscripció i el de recurs d’alçada, s’han reduït a la meitat, i la convocatòria ha quedat de la manera següent:

 

 ANNEX CONVOCATÒRIA DELS CAMPAMENTS D’ESTIU A LA VICTÒRIA 2019

1. Contingut

El Consell de Mallorca a través de la Direcció Insular de Joventut organitza els campaments d’estiu a la Victòria 2019, amb la finalitat de promoure activitats d’oci i de temps lliure a Mallorca.  Amb aquest expedient es pretén formular la convocatòria pública perquè la ciutadania tengui accés a aquesta activitat, per la qual cosa s’han de fixar les condicions per planificar, estructurar i participar en els campaments d’estiu 2019.

Pot passar que, per causes internes d’aquesta Administració, es pugui cancel·lar el desenvolupament del campament. En aquest cas, si encara no s’ha produït el tràmit d’inscripció, s’ha de notificar de manera conjunta a través dels webs oficials del Consell de Mallorca.

Si ja s’ha produït la inscripció i la cancel·lació del campament no és per causes de força major o cas fortuït, s’ha de tornar l’import abonat.

 

2. Descripció del lloc

El campament de la Victòria està situat a la península d’Alcúdia, en un entorn de mar i muntanya de destacable interès paisatgístic; el campament és a uns 200 metres de la mar. La zona litoral deixa pas a un pinar que presenta una garriga d’ullastre, amb plantes pròpies de vegetació de muntanya. Les instal·lacions, molt completes, ocupen una superfície de 22.000 m2. La zona de la Victòria, juntament amb el cap del Pinar, està declarada àrea natural d’especial interès (ANEI).

Disposa de l’equipament següent: menjador cobert, tendes de 5 places amb plataforma de formigó, dutxes interiors i exteriors, serveis higiènics, zona esportiva, taules exteriors per a tallers i vetllades, instal·lació elèctrica a totes les zones, zona d’ombres amb porxos i zona de garriga i bosc.

3. Estructura

a) Nombre de lots / torns de campaments

10 torns o lots

b) Nombre de places

60 places per cada un dels torns de campaments organitzats, de les quals:

-  55 places són regulars.

-  5 places són bonificades, destinades per a infants i per a joves en situació d’especial vulnerabilitat. Si aquestes places no s’omplen, poden passar a places regulars.

S’entén com a plaça regular aquella en la qual la persona interessada participa per la via ordinària i que implica el pagament total per dia/participant del campament.

S’entén com a plaça bonificada aquella en la qual la persona interessada participa a través d’una sol·licitud presentada per un servei social de l’Administració pública, que, a més, suposa una bonificació del 50 % del pagament total per dia/participant del campament.

De les 55 places regulars, com a màxim 2 places es destinen a infants i/o a joves amb discapacitats. Si aquestes places no s’omplen, poden passar a ocupar-se per altres participants que hagin optat per la via regular.

En cada torn/lot s’afegeixen 4 places més, regulars (que no estan bonificades), destinades a cobrir-se per motius extraordinaris.  

Es consideren motius extraordinaris: germans, d’edats incloses al mateix torn, que han quedat fora de la convocatòria o situacions de risc declarades per les famílies, demostrades documentalment i valorades per aquesta Administració.

c) Persones destinatàries

Infants i joves nascuts entre el 2004 i el 2011, ambdós inclosos, empadronats a qualsevol municipi de Mallorca.

a) Els infants i joves amb discapacitat igual o superior a 33 % poden participar en aquesta convocatòria ocupant la reserva de plaça regular, amb un màxim de 2 places per torn. Aquesta situació s’ha d’acreditar amb un informe de l’òrgan competent.

b) Els infants i joves que estan en situació d’especial vulnerabilitat, quan els propis Serveis Socials de l’Administració pública de Mallorca, amb el vistiplau de la família (si és possible), fan reserva de plaça, tenen dret a places bonificades, amb un màxim de 5 per torn, sempre que des del servei es presenti un informe de Serveis Socials o resolució administrativa acreditativa de la situació d’especial vulnerabilitat o anàleg.

Si no es cobreix el nombre de places previstes en l’apartat a i b, es poden admetre infants i joves que s’han presentat per via ordinària. 

d) Durada i dates

Durada de 7 dies per campament, des del 23 de juny fins al 21 de juliol.

e) Preu

Tarifa de 16 € per dia per a les persones usuàries regulars, amb un preu total de 112 euros per campament, i de 8 € per dia per a les persones usuàries bonificades, amb un preu total de 56 euros per campament. El preu inclou tant l’estància i els menjars com qualsevol activitat que es desenvolupi durant el campament. No està inclòs el trasllat del domicili dels participants al lloc de desenvolupament del campament i viceversa, que han de fer-se amb els propis mitjans.

f) Calendari de l’activitat 

Torns

Lloc

Illa

Any de  naixement

Dates

1

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

 

2010-2011

Del 23 al 29 de juny

2

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2007 al 2009

Del 23 al 29 de juny

3

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2007 al 2009

Del 30 de juny al 6 de juliol 

4

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2004 al 2006

Del 30 de juny al 6 de juliol

5

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2007 al 2009

Del 7 al 13 de juliol

6

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2004 al 2006

Del 7 al 13 de juliol

7

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2007 al 2009

Del 14 al 20 de juliol

8

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2004 al 2006

Del 14 al 20 de juliol

9

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2004 al 2006

Del 21 al 27 de juliol

10

Campament de la Victòria (Alcúdia)

60 places

Mallorca

Del

2004 al 2006

Del 21 al 27 de juliol

4. Tràmits

PRIMER.  Sol·licitud de preinscripció

La sol·licitud de preinscripció s’ha de fer mitjançant una de les opcions següents:

a) Via ordinària per a aquells participants que opten a places regulars (Annex I)

b) Via bonificada per a aquells participants que opten a places de Serveis Socials (Annex II)

La via ordinària dóna lloc a participar a la convocatòria de campaments mitjançant la sol·licitud presentada i firmada pel pare, mare o tutor/a legal.

Així mateix, atenent al règim de guarda i custòdia que es pot aplicar, ha de presentar la sol·licitud qui ostenti la guarda i custòdia en el període de temps que duri l’activitat a la qual opta el menor, llevat de sentència o conveni contrari.

La via bonificada dóna lloc a participar en la convocatòria de campaments mitjançant la sol·licitud presentada i firmada per l’òrgan competent de Serveis Socials de l’Administració pública amb el consentiment de la família, si escau.

Els participants, a l’hora de fer la sol·licitud de preinscripció poden optar a apuntar-se només a un torn de la seva franja d’edat per a una de les dues opcions (regular o bonificada).

Si es presenten sol·licituds de preinscripció d’un mateix participant a la mateixa opció, s’entén com una única sol·licitud, i s’agafen les dades de la primera preinscripció registrada al Registre oficial del Consell de Mallorca.

Si es presenten sol·licituds de preinscripció d’un mateix participant per les dues opcions, regular i bonificada, queden anul·lades les dues sol·licituds i es pot esmenar per una de les dues opcions dins el termini d’esmenes.

Si la preinscripció és incompleta o incorrecta, es pot esmenar dins el termini d’esmenes.

Si passat aquest termini no s’aporta la documentació escaient o es modifica la sol·licitud, el participant queda exclòs.

SEGON. Termini de preinscripció

El formulari de sol·licitud es pot descarregar des de la seu electrònica del Consell de Mallorca, així com la resta de documents del procediment que el Consell de Mallorca ha de tramitar.

El termini de preinscripció és del 8 al 24 d’abril o des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears durant 10 dies hàbils.

El formulari s’ha de dirigir a la Direcció Insular de Joventut del Departament de Desenvolupament Local (Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111) del Consell de Mallorca, s’ha de presentar a qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: c/ del General Riera, 111; Llar de la Infància: c/ del General Riera, 113) o d’altres oficines oficials, segon estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

TERCER. Llista provisional

Passat el termini de preinscripció, es publicarà el llistat provisional dels participants admesos i exclosos de cada torn als webs oficials del Consell de Mallorca.

Tenint en compte el que estableix la normativa sobre protecció de dades, la publicació de tots els llistats de la present convocatòria es faran amb la identificació del menor a través del DNI/NIE/passaport/CIF del participant o pare/mare/tutor-a legal, si el menor no en té.

QUART. Termini d’esmenes

Una vegada publicat el llistat provisional de participants d’admesos i exclosos, en el termini de cinc dies, es podran fer les esmenes que es considerin per part dels interessats (Annex III).

El document d’esmenes  s’haurà de presentar a qualsevol registre del Consell de Mallorca o d’altres oficines oficials, segon estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les esmenes seran presentades i signades per la mateixa persona/servei que va realitzar la sol·licitud de preinscripció. De no ser així, s’haurà d’aportar un document acreditatiu en representació de la persona/ servei. 

CINQUÈ. Llista definitiva d’admesos de preinscripció

Passat el termini d’esmenes, es publicarà el  llistat definitiu de preinscrits admesos de cada torn als webs oficials del Consell de Mallorca.

A cada participant admès se li assignarà un número d’acord amb el registre intern en la Direcció Insular de Joventut que correspondrà al de referència per al sorteig.

SISÈ- Sorteig d’adjudicació de places

Publicat el llistat definitiu dels preinscrits es realitzarà un sorteig, que serà públic i tindrà lloc a la sala d’actes de l’edifici de la Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111. 

El dia i l’hora del sorteig es publicarà amb els llistats definitius de preinscrits.

El procediment consistirà en extraure un número aleatori d’entre tots els números assignats als participants, diferent per cada torn segons el número de participants, que establirà l’ordre d’adjudicació (a partir del número extret seguint els números consecutius fins a completar totes les places disponibles).

El resultat del sorteig (el número extret per cada torn) es publicarà al dia següent als webs oficials del Consell de Mallorca.

SETÈ. Llista provisional d’adjudicació de places

Una vegada fet el sorteig, s’elaborarà el llistat provisionals d’adjudicació de places de cada torn i es publicarà als webs oficials del Consell de Mallorca de la realització del sorteig.

Els participants que no hagin estat seleccionats, passaran a una llista d’espera per cada torn i podran optar a una plaça que no s’hagi ocupat o quedi deserta per diferents motius.

En cap cas, els participants que han obtingut una plaça podran sol·licitar un canvi de torn o sol·licitar una permuta. 

VUITÈ. Termini de presentació d’inscripcions i al·legacions

Publicada la llista dels participants amb plaça, des de l’endemà de la publicació aquests disposaran de cinc dies per presentar el full d’inscripció als campaments (Annex IV) que es podrà descarregar des de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, la documentació annexa, així com per fer el pagament del preu.

La documentació adjunta que s’ha d’aportar amb el full d’inscripció és la següent:  

  1. Còpia del DNI/NIE/passaport del pare, mare o tutor, per l’opció ordinària
  2. Còpia del DNI/NIE/passaport de l’infant o jove si en té, si no còpia de llibre de família o document anàleg
  3. Còpia de la targeta de la Seguretat Social o equivalent
  4. Còpia llibre de vacunes o declaració responsable de no vacunat
  5. Certificat d’empadronament en vigor
  6. Justificant de pagament
  7. Fitxa del participant complimentada (Annex V)
  8. Original o còpia acarada d’Informe de Serveis Social o resolució administrativa acreditativa de la situació d’especial vulnerabilitat, si escau.
  9. Informe original o còpia acarada mèdic, educatiu o social, només en el cas que l’infant o jove presenti una discapacitat igual o superior a 33 %
  10. Informe mèdic, si escau.

La manca de documents, l’errada o falsedat en la presentació d’aquests  pot donar lloc a l’expulsió del llistat de participants i pot ser penalitzat en no poder participar en la següent convocatòria de campaments que convoqui la Direcció Insular de Joventut del Consell de Mallorca.

Si dins termini no es presenta tota la documentació o no es realitza el pagament del campament el participant quedarà exclòs, sense que tengui dret a la devolució de la possible quantia lliurada o termini d’esmenes.

La presentació d’inscripcions s’haurà de dirigir a la Direcció Insular de Joventut del Departament de Desenvolupament Local (Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111) del Consell de Mallorca, presentant-lo a qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: c/ del General Riera, 111; i Llar de la Infància: c/ General Riera, 113) o d’altres oficines oficials, segon estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Durant el termini d’inscripció es podran presentar al·legacions davant aquesta Administració (annex VI) per a la seva valoració. 

NOVÈ. Llista d’espera

Els participants que no hagin obtingut plaça, quedaran a una llista d’espera del torn sol·licitat seguint l’ordre establert al sorteig que servirà per cobrir les places que quedin vacants per qualsevol motiu.

En cas que un torn quedi incomplet i no s’hagin cobert totes les places, ni per sorteig ni per llista d’espera, es cobrirà amb participants de la llista d’espera del torn següent, sempre que sigui de la mateixa franja d’edat.

Per ambdós casos, el participant que hagi obtingut plaça serà avisat telefònicament als números de telèfon que ha fet constar al seu full de preinscripció. De no respondre, aquesta perdrà el dret a reserva de plaça i s’avisarà a la persona següent que està en llista d’espera.

Si l’interessat accepta la plaça,  aquest disposarà de 48 hores per entregar tota la documentació requerida. Si dins aquest termini no es presenta tota la documentació o no es realitza el pagament del campament el participant quedarà exclòs, sense que tengui dret a la devolució de la possible quantia lliurada o termini d’esmenes.

Pot passar que, per manca de temps, s’hagi de presentar tota la documentació en menys 48 hores. En aquest cas, els participants seran avisats en el moment que se li comuniqui la reserva de plaça.

DESÈ. Possibles renúncies i devolució de la quantia lliurada

Quan per causes no imputables al participant i no sigui degut a causes de força major o cas fortuït, l’activitat de lleure no es desenvolupi es procedirà a la devolució de l’import abonat.

En el supòsit que sigui l’interessat que sol·liciti la devolució per no desitjar l’activitat, sempre que ho comuniqui fefaentment, al manco amb una setmana d’antelació de l’inici de l’activitat, es procedirà al retorn del preu. Si la causa és per una qüestió mèdica degudament justificada es podrà sol·licitar la devolució en qualsevol moment abans de l’inici de l’activitat.

ONCÈ. Llei de protecció de dades

D’acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, es garantirà el tractament de dades basat en el consentiment de l’afectat de tota la documentació aportada pels interessats.

Quant al tractament de les dades dels menors d’edat, fonamentat en el consentiment, haurà de constar el consentiment del titular de la pàtria potestat o tutela.

Encara que en tot moment el responsable d’aquestes dades és el Consell de Mallorca, durant el temps que duri l’activitat aquestes dades estaran en poder de l’empresa que la  desenvolupi, la qual, com encarregada de les dades, només podrà fer ús de les mateixes per aquesta activitat concreta, tornant-les al Consell de Mallorca una vegada finalitzat el campament, per tal de destruir-les quan acabi la finalitat per les quals varen ser sol·licitades.»

AVÍS IMPORTANT: ÚNICAMENT S’ENTÉN COM PREINSCRIPCIÓ EL FORMULARI REGISTRAT DAVANT QUALSEVOL REGISTRE OFICIAL, COMPLIMENTAR LES DADES VIA INTERNET NO IMPLICA LA REALITZACIÓ DEL TRÀMIT, EL QUAL TAN SOLS ES CONSIDERARÀ VÀLID SI ES REGISTRA DE MANERA OFICIAL.

 

Palma, 3 d’abril de 2019

La secretària tècnica de Desenvolupament Local (Per delegació del conseller de Desenvolupament Local. Resolució de 21/9/2015. BOIB núm. 141, de 26 de setembre de 2015) Antònia Malagrava Cantallops