Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 3068
Extracte de la Resolució de la presidenta de l 'Institut Mallorquí d'Afers Socials de 29 de març de 2019, per la qual s'aprova la convocatòria d'ajudes econòmiques individuals a persones majors de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.) 447315

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.bi 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar a la base de dades Nacional de subvencions

Primer. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de les ajudes econòmiques individuals dirigides a persones majors de 65 anys, per tal de millorar la seva qualitat de vida, i en general, promoure el seu benestar social.

La finalitat d'aquesta convocatòria és el finançament d'aquells conceptes o tractaments que permeten aconseguir la recuperació física, psíquica i sensorial de les persones majors de 65 anys, així com suplir o complementar les seves limitacions i mancances funcionals, facilitant el desenvolupament de la vida diària augmentant seva qualitat de vida i el benestar social.

Segon. Beneficiaris

Podran ser beneficiàries de les ajudes regulades en aquesta convocatòria les persones grans que reuneixen els següents requisits generals:

  • Tenir 65 anys o més en el moment de realitzar la despesa objecte de la subvenció. En cap cas, la data d'emissió o de pagament de la factura podrà ser anterior al 26 de juliol de 2017.
  • Que estiguin empadronades a l'illa de Mallorca amb una antiguitat mínima de 26 de juliol de 2017.
  • Que la renda del beneficiari, de la qual es tindrà en compte, a més dels rendiments del treball, els rendiments de capital mobiliari i immobiliari, i sempre que siguin rendes no exemptes de l'IRPF, no superin el següent import: 15.039,18 € anuals.
  • La renda de la persona beneficiària s'ha d'acreditar mitjançant certificat de l'IRPF, on consta la informació relativa a la Declaració de Renda. En els casos que el beneficiari o el seu representant no hagués presentat declaració de renda i no es trobi en situació d'obligatorietat de presentar-la, s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de l'Agència Tributària on constarà que està exempt així com les rendes que tingui constància l'AEAT.
  • No trobar-se sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

Quart. Quantia

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de CINC-CENTS CINQUANTA MIL euros (550.000 €), finançades de la següent manera: 275.000,00 €, amb càrrec a la incorporació de romanents no disposats a 2018 de la partida del 2019 10.23129.78981 , i 275.000 € de la partida 10.23129.78901 corresponent del pressupost de 2019.

Cinquè. Termini per a presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de vint dies naturals, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, si l'últim dia fos inhàbil, s'entendrà prorrogar fins al primer dia hàbil següent.

Sisè. Altres dades

Documentació a adjuntar amb la sol · licituds

A la sol·licitud de subvenció (annex 1), s'ha d'adjuntar la següent documentació (desenvolupada en les bases d'aquesta convocatòria):

1) Fotocòpia del DNI o NIE

2) Certificat d'empadronament en el qual consti la data d'alta al padró, de la persona sol·licitant o l'autorització per consultar-ho de ofici. La consulta d'ofici només és possible per als sol·licitants residents als municipis amb conveni d'interoperabilitat, que en aquests moments són: Alaró, Algaida, Calvià, Consell, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Maria de la Salut, Palma, Ses Salines, Sineu i Valldemossa.

3) Factura oficial original que justifiqui el cost de l'activitat realitzada, a nom de la persona beneficiària de l'ajut o de la persona tutora legal sempre que la persona beneficiària estigui incapacitada i sempre que aquesta persona que ostenta la tutela aparegui també com a sol·licitant de l'ajuda. En els casos de persones incapacitades si la factura s'emet a nom del representant legal també haurà de constar la identificació de la persona beneficiària.

Les factures a presentar han de correspondre a despeses realitzades entre el dia 26 de juliol de 2017 i al 31 de desembre de 2018.

4) La documentació acreditativa del pagament de la despesa

5) Sol·licitud de transferència bancària

6) Acreditació del nivell de rendes.

7) Declaració responsable, d'acord amb el model annex 4 a la present convocatòria.

8) En cas de sol·licitar l'ajut per a l'adquisició de vehicle adaptat o adaptació d'automòbil, ha de presentar còpia de la targeta d'inspecció tècnica del vehicle on consti l'adaptació.

9) Informe professional dels serveis públics o prescripció especialista mèdica del Sistema Públic de Salut per a les ajudes incloses en el catàleg general de material orto-protèsic del Sistema Nacional de Salut.

El model normalitzat de sol·licitud i la documentació que s'ha d'acompanyar es troba disponible, igualment, al web de l'IMAS (www.imasmallorca.net)

  

Palma 29 de març de 2019

 

He pres nota,

la secretària delegada

(BOIB núm. 109, de 2017.09.05)

Mª Ángeles Vanrell Julià