Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 2977
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual es convoquen ajuts per a despeses derivades de l’activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, any 2019
1. L’article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de les seves competències, fomentar l’esport d’alt nivell.
2. L’article 2.1 b de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que és susceptible d’ajuts el suport a les federacions esportives de les Illes Balears. D’altra banda, l’article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l’empara d’aquestes bases s’han d’aprovar per resolució del conseller competent en esports i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les competències en matèria d’esport i lleure, en compliment de l’article 30.12 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, i d’acord amb el que disposa el Decret 24/2015, de 8 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. L’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L’article 5.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports.
Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut; de conformitat amb el que disposen l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’article 5.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d’ajuts per al suport a l’acció de les federacions esportives de les Illes Balears, que figura en l’Annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Les subvencions atorgades per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d’expedients de subvencions.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 28 de març de 2019
La consellera de Cultura, Participació i Esports
Francesca Tur Riera
Annex 1
Bases de la convocatòria d’ajuts per a despeses derivades de l’activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, any 2019
1. Objecte
1.1 L’objecte de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per ajudar el desenvolupament de l’activitat ordinària de les federacions de les Illes Balears.
1.2 Els ajuts per a despeses derivades de l’activitat ordinària de les federacions pretenen donar suport a les federacions per realitzar les tasques administratives i d’organització, per a la regulació i gestió de les activitats relacionades amb l’esport o esports inclosos als seus estatuts.
2. Import màxim i crèdit pressupostari
2.1 L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 360.000,00 € per a les despeses derivades de l’activitat ordinària de les federacions de les Illes Balears, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019.
2.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s’ha de fer mitjançant una resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports.
3. Entitats beneficiàries
3.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears legalment reconegudes i inscrites en el Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears.
3.5 Per poder accedir a aquestes subvencions, les federacions esportives han d’estar al corrent de totes les obligacions amb l’Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:
Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears.
Decret 33/2014, d’1 d’agost, pel qual es regula el Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears.
Decret 33/2004, de 2 d’abril, pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.
4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts
Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l’entitat que les concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l’activitat objecte de subvenció.
5. Despeses imputables
5.1 Despeses imputables a la línia d’ajuts de despeses derivades de l’activitat ordinària de les federacions:
5.1.1 Lloguers de béns immobles destinats a dependències administratives dels perceptors de les subvencions.
5.1.2 Lloguers de béns mobles destinats a la gestió administrativa de perceptors de les subvencions (arrendament d’equips informàtics i de transmissió de dades, lloguer de maquinària, material de transport, mobiliari i estris, així com despeses concertades sota la modalitat d’arrendament operatiu (“renting”).
5.1.3 Subministrament de béns i serveis (electricitat, carburants, aigua, gas, etc.) per a les dependències administratives dels perceptors de les subvencions.
5.1.4 Despeses de comunitat que no siguin incloses en el preu del lloguer del béns immobles destinat a dependències administratives.
5.1.5 Comunicacions telefòniques, postals, telegràfiques, tèlex i telefax, i de missatgeria de l’administració de les federacions. No seran objecte de subvenció les despeses de telèfons mòbils propis de la federació esportiva, emprats per personal tècnic – esportiu i/o directius.
5.1.6 Despeses de neteja i sanejament dels locals administratius dels perceptors de les subvencions.
5.1.7 Retribucions del personal de gestió administrativa (no tècnic – esportiu) al servei dels perceptors de les subvencions, mitjançant nòmina, i per raó del treball realitzat i les cotitzacions obligatòries als ens gestors del sistema de previsió social. No es poden justificar a càrrec d’aquestes subvencions les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.
5.1.8 Desplaçaments dels treballadors administratius imputats exclusivament, en aquestes activitats subvencionades (no tècnics – esportius ni directius de la federació) i desplaçaments dels assembleistes per assistir a les assemblees de la federació (per la justificació s’haurà de presentar còpia de l’acta per comprovar la seva assistència).
5.1.9 Treballs de naturalesa de gestió administrativa, (no tècnics - esportius), realitzats per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del conveni o contracte o full d’encàrrec professional.
5.1.10 Manteniment d’aplicacions informàtiques:
Aplicacions informàtiques de gestió comptable.
Aplicacions informàtiques de gestió de llicències esportives.
Manteniment de la pagina web de la Federació Esportiva.
5.1.11 Despeses de material d‘oficina fungible no inventariable.
5.1.12 Despeses específiques de competicions organitzades a les Illes Balears, incloent el campionat de balears i campionats i copes d’Espanya del calendari oficial de la federació. Només es podran imputar les següents despeses:
Drets d’inscripció abonats a la federació nacional.
Factures oficials dels àrbitres (persona física) o del comitè d’àrbitres o jutges de la federació de les Illes Balears o d’Espanya.
Lloguer d’instal·lacions esportives per la celebració del campionat inscrites al cens d’instal·lacions esportives de les Illes Balears.
Lloguer d’aparells de cronometratge i mitjans electrònics pel desenvolupament dels campionats i copes.
Vestimenta esportiva de les seleccions esportives per a la competició de campionats i copes d’Espanya. No inclou motxilles, roba de carrer ni calçat esportiu. Per la justificació d’aquesta despesa s’haurà de presentar l’acta de la competició o partit.
Medalles i trofeus de campionats de Balears de categories superiors a 16 anys. Fins a 3 trofeus i/o fins a 10 medalla per campionat i categoria. Per la justificació d’aquesta despesa s’haurà de presentar l’acta de la competició.
Assistència mèdica i despeses derivades del control antidopatge.
Despeses de material esportiu fungible no inventariable utilitzat a la competició. No tindran consideració de subvencionable el següent material:
Caça, pesca i tir (dianes fungibles, munició, fletxes, fones, pilotes).
Ciclisme i triatló (ancoratges, neoprens, ulleres, guants).
Escacs (joc d’escacs).
Esports aeris (ulleres, granota (indumentària)).
Esports aquàtics (gorres, ulleres, aletes, elements de suport a la flotabilitat...) .
Esports de combat (cinturons, guants, protectors).
Esports de motor (recanvis, monos, combustible).
Esports de pilota (pilotes en general, plomes bàdminton, pals beisbol, pals i boles de billar, boles bitlles, bitlles)
Esports de raqueta (raquetes, pilotes, cordes).
Esports nàutics (rems, pales, armilles salvavides).
Esports amb animals (botes, gàbies).
Esports a l’aire lliure (peus de gat, botes, motxilles, tendes, cordes).
Gimnàstica (pilotes, cintes, calleres, magnesi)
Les despeses específiques de competicions organitzades a les Illes Balears, presentades com a justificació en aquesta convocatòria, no es podran imputar com a despeses a la convocatòria d’ajuts per a esdeveniments esportius que es publicarà aquest 2019.
5.1.13 En cap cas tindran la consideració de despesa subvencionable, les factures emeses per clubs esportius afiliats a la federació esportiva de les Illes Balears beneficiari de la subvenció.
5.2 Donat que l’objecte de la subvenció es l’activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, l’activitat subvencionada ha d’ésser portada a terme per la federació esportiva beneficiaria de la subvenció.
6. Sol·licitud i documentació
6.1 El beneficiari de l’ajut és l’encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.
6.2 Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d’anar adreçades a la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
6.3 L’imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut o a les dependències de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
6.4 Les sol·licituds s’han de presentar al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, a qualssevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
6.5 Documentació que s’ha d’aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Declaració responsable de l’entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d’incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
c) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.
d) Donat cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L’imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut.
e) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L’òrgan instructor ha d’aportar d’ofici aquest certificat.
f) Certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l’Estat i amb la Seguretat Social.
g) No obstant això, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 euros, els certificats esmentats es poden substituir per una declaració responsable de l’entitat sol·licitant que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l’Estat i la Seguretat Social.
h) Còpia del darrer pressupost d’ingressos i despeses derivat de l’activitat ordinària de la federació, degudament aprovat per l’entitat o, en cas que encara no s’hagi aprovat, avantprojecte de pressupost previst per presentar a l’assemblea.
i) Informe de les llicències tramitades al 2018, i clubs i equips en actiu al 2019, així com la llista de les competicions oficials organitzades per la federació durant el període subvencionat.
6.6 En relació amb el punt f) de l’apartat anterior, l’entitat sol·licitant de la subvenció pot autoritzar la Conselleria de Cultura, Participació i Esports a obtenir de manera directa l’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social. En aquest cas, no cal l’aportació de la documentació que es pugui obtenir mitjançant aquest consentiment.
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l’autorització a l’òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l’entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d’aquestes circumstàncies.
En cas que la Direcció General d’Esports i Joventut, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
6.7 La Direcció General d’Esports i Joventut, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.
6.8 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l’advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
6.9 L’òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n’ha d’estendre una acta succinta, que s’ha d’incorporar al procediment.
6.10 L’incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d’admetre la sol·licitud.
6.11 La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l‘entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l’entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
7. Termini per presentar les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies naturals des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Competència i resolució
8.1 La Direcció General d’Esports i Joventut és l’òrgan competent per instruir el procediment; és l’òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d’emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.
8.2 El director general d’Esports i Joventut ha d’emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l’exclusió.
8.3 D’acord amb l’article 45.1.b de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, els actes a què es refereix el punt 2 anterior s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut i la difusió en el tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. Si transcorregut aquest termini la persona o l’entitat interessada no ha presentat al·legacions, s’ha de considerar que hi està conforme i s’ha de continuar amb el procediment.
8.4 Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació o renuncia de la proposta en el termini de cinc dies naturals. En tot cas, es considera que l’entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de cinc dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver estat notificada.
8.5 La resolució expressa de la consellera de Cultura, Participació i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s’han de notificar individualment a cada entitat interessada, d’acord amb els articles 42 i 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre; han de ser motivades, i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
8.6 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos des de l’acabament del període de presentació de les sol·licituds.
8.7 Contra aquesta resolució s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general d’Esports i Joventut en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la resolució.
9. Comissió Avaluadora
9.1 De conformitat amb l’article 10 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
- el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d’Esports i Joventut.
- el cap de Secció II de la Direcció General d’Esports i Joventut.
- el cap de secció IX de la Direcció General d’Esports i Joventut.
9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Les decisions d’aquesta Comissió s’han de prendre per majoria simple i en cas d’empat el president té el dret de vot de qualitat.
10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
10.1. La selecció de les entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S’entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas, l’import de les subvencions concedides podrà superar el 100% de l’import del projecte presentat.
Si, com a conseqüència d’aquesta distribució, queda un romanent, aquest s’ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d’entitats beneficiàries.
Per obtenir el valor punt es dividirà l’import total a distribuir entre la suma dels punts obtinguts pels sol·licitants. Després es multiplicarà el nombre de punts de cada sol·licitant admès pel valor punt, per obtenir l’import de l’ajut a concedir.
Els barems que s’han d’aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s’indiquen a continuació.
10.2 Barems utilitzats per avaluar les sol·licituds
S’atorgarà un import fix de partida de 600,00 € a cadascuna de les federacions esportives de les Illes Balears admeses en aquesta convocatòria.
L’import restant es distribuirà atenent a uns criteris de valoració.
L’import a destinar a aquest apartat s’ha de calcular amb la següent fórmula:
IMPORT A DISTRIBUIR |
= |
360.000,00 € |
– |
( |
NÚMERO DE FEDERACIONS ADMESES |
x |
600,00 € |
) |
Els criteris de valoració que s’han d’aplicar per avaluar aquest apartat, són els següents:
a) Impacte esportiu i social (fins a un màxim de 50 punts)
o Aplicar la següent fórmula:
Punts = nombre llicències balears x 0,0025 |
b) Promoció de l’esport femení (10 punts). Es considerarà el percentatge de dones sobre el total de federats.
o Percentatge de dones federades igual o superior al 50 (10 punts).
o Percentatge de dones federades igual o superior al 40% i inferior al 50% (8 punts).
o Percentatge de dones federades igual o superior al 30% i inferior al 40% (6 punts).
o Percentatge de dones federades igual o superior al 20% i inferior al 30% (4 punts).
o Percentatge de dones federades igual o superior al 15% i inferior al 20% (2 punts).
Calculant el percentatge de diferència amb la següent fórmula:
Percentatge de dones federades |
= |
Dones federades |
|
Total federats |
c) Abast territorial de l’activitat federativa (10 punts): 2,5 punts per implantació de l’esport en cada illa.
d) Organització de campionats a les Illes Balears o lligues autonòmiques (20 punts): 0,75 punts per cadascun, fins a un màxim de 20 punts.
e) Corrector per tipus d’esport:
o Esports olímpics: multiplicar el sumatori de puntuacions x 1,0
o Esports no olímpics: multiplicar el sumatori de puntuacions x 0,6
La puntuació màxima que pot obtenir una federació amb esports o modalitats olímpiques o paralímpiques és de 90 punts, mentre que les federacions d’esports no olímpics podran optar a un màxim de 54 punts.
Punts despeses ordinàries |
= |
( |
A |
+ |
B |
+ |
C |
+ |
D |
) |
x |
E |
Sent:
A = Punts impacte esportiu i social.
B = Punts promoció de l’esport femení.
C = Punts abast territorial.
D = Punts organització campionats.
E = Corrector tipus d’esport.
L’import de la subvenció s’ha de calcular amb la següent fórmula:
Import subvenció despeses ordinàries |
= |
600 € |
+ |
( |
Punts despeses ordinàries |
x |
Valor punt despeses ordinàries |
) |
11. Pagament i justificació d’activitats
11.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l’activitat que se subvenciona.
11.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que s’efectuïn en el període compres entre l’1 de novembre de 2018 i el 31 d’octubre de 2019 (dotze mesos).
Els justificants han de correspondre a despeses d’activitats portades a terme en l’esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.
11.3 Les subvencions que concedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports s’han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d’acord amb l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005.
11.4 El compte justificatiu que presenti l’entitat beneficiària ha d’incloure els documents següents:
a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l’activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments.
En la justificació s’ha d’indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d’actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.
Es presentarà a l’òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l’expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).
No seran admesos a tràmit els impresos de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, als què no s’adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s’adjuntaran en full d’aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s’imputin parcialment a d’altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.
b) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat.
11.5 Factures i rebuts
Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s’acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc... Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.
D’acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:
Número i sèrie, si s’escau.
Nom i cognoms o denominació social.
NIF i domicili de l’expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.
Descripció detallada de l’operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.
Base imposable.
Tipus tributari i quota repercutible.
Lloc i data d’emissió.
Dades del registre mercantil de l’expedidor.
L’art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.
A les factures la descripció de l’operació haurà d’aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l’actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “organització campionat”, “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.
Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s’haurà de poder verificar el preu unitari de l’operació.
Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.
Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.
11.6 Acreditació de pagaments
11.6.1.- Sobre les formes d’acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d’octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:
a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d’empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.
b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d’empresari o professional.
c) Als efectes del càlcul d’aquestes quanties, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.
S’entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l’article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d’abril:
a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.
b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.
c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.
Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:
la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),
concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l’entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l’extracte bancari que acredita el càrrec.
Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l’extracte bancari de la targeta on figuri l’apunt del càrrec.
Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l’article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l’esmentat efecte ha d’estar validada per l’entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.
11.6.2.- Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:
a) Rebut bancari: és el que emet l’entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.
b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l’import transferit i l’import de la factura, segellat i datat per l’entitat bancària.
c) Extracte bancari del compte de l’entitat on figuri l’assentament amb l’import coincident amb l’import i el nom de l’empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.
Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d’anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.
En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l’ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
11.6.3.- Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d’aquesta quantia, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:
a) Denominació social de l’empresa perceptora de pagament.
b) Data d’emissió del rebut.
c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.
d) Import total de la factura.
e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l’empresa.
11.6.4.- En el cas excepcional de tractar-se d’obligacions amb la SS o fiscals, amb ingrés ordinari i no voluntari, del darrer trimestre de l’exercici 2019, es podrà presentar inicialment, l’imprès TC sense carta de pagament, i una vegada complerta l’obligació lliurar l’original, sempre dins dels cinc dies següents a la data d’ingrés a la SS
11.7 Despeses no subvencionables
En cap cas es consideren despeses subvencionables:
a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
c) Les despeses de procediments judicials.
d) Despeses de garantia bancària.
e) Despeses d’assegurances obligatòries o voluntàries.
f) Despeses notarials i registrals.
g) Despeses d’indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.
h) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, trofeus, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.
i) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l’ajut o de tercers participats pel mateix). Serveis prestats per entitats esportives afiliades a la federació esportiva.
j) Trasllats en avió o vaixell ni despeses de allotjament i manutenció d’esportistes, arbris, jutges, entrenadors, delegats i directius.
k) Despeses de publicitat (pancartes, pòsters, invitacions, anuncis, etc.)
11.8 En cas que l’entitat beneficiària no justifiqui l’import total del projecte d’actuació que hagi servit de base per a la concessió de l’ajut, pertoca la revocació parcial de l’ajut, del qual s’ha de reduir l’import proporcionalment a la quantia no justificada.
11.9 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d’aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d’altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.
11.10 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
11.11 El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut o a les dependències de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
12. Termini de justificar
El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 4 de novembre de 2019 (inclòs).
13. Altres requisits generals
13.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d’altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d’àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l’excés obtingut sobre el cost de l’activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Cultura, Participació i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l’excés obtingut sobre el cost de l’activitat subvencionada.
13.2 Per dur a terme l’activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l’import de la subvenció atorgada d’acord amb el que disposen l’article 29 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l’article 68 del Reglament d’aquesta, tenint en compte que quan l’activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l’import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:
a) Que el contracte es faci per escrit.
b) Que prèviament la Direcció General d’Esports i Joventut l’hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.
Un contracte no es pot fraccionar per disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.
14. Obligacions de les entitats beneficiàries
Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:
Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera de Cultura, Participació i Esports, que s’accepta la proposta de resolució de la subvenció o bé que s’hi renuncia. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament, si en el termini de cinc dies naturals des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.
Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de l’ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l’ajut.
Justificar la realització de l’activitat objecte de l’ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l’ajut.
Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.
Comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional.
Comunicar immediatament a la Direcció General d’Esports i Joventut qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l’ajut.
Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Conservar els justificants de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.
Les entitats que reben subvencions o ajuts per més de 100.000€ anuals o més de 5.000 € anuals i que almenys el 40% dels ingressos procedeixi de subvencions o ajuts públics estan obligades a fer publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Les entitat beneficiaris d’aquestes subvencions hauran de complir l’obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.
Comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.
15. Revocació
15.1 S’ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l’entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió.
16. Reintegrament
16.1 Com a conseqüència de la revocació s’ha de reintegrar totalment o parcialment l’import de l’ajut obtingut i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:
a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l’ajut.
b) L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l’alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.
c) L’incompliment greu de l’obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
16.2 Per al reintegrament, s’ha d’aplicar el procediment que determina a aquest efecte l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
16.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
17. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establertes legalment.
18. Inspecció
D’acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d’aplicació.
19. Protecció de dades
En el cas que l’objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.