Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 2889
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 20 de març de 2019 per la qual es modifica el codi administratiu de l’Equip d’Alteracions del Comportament a l’illa de Mallorca (EAC Mallorca), que atén alumnes amb problemes greus de conducta, se li atorga autonomia de gestió i se’n reconeixen dues subseus a les illes de Menorca (EAC Menorca) i Eivissa i Formentera (EAC Eivissa i Formentera)
Fets
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l’article 74 que l’escolarització de l’alumnat que presenta necessitats educatives especials es regeix pels principis de normalització i inclusió i assegura la seva no discriminació i la igualtat efectiva en l’accés i la permanència en el sistema educatiu.
En l’article 73 s’hi inclou el tractament educatiu dels alumnes que requereixen determinats suports i atencions específiques derivades de les circumstàncies socials o de discapacitat física, psíquica o sensorial o que manifesten trastorns greus de conducta.
2. Mitjançant una resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 6 d’octubre de 2014 (BOIB núm. 149, de 30 d’octubre) es va autoritzar el canvi de la denominació específica de la Unitat Terapèutica Educativa de Suport (UTES) per la d’Equip d’Alteracions del Comportament (EAC), se’n va traslladar la seu i se’n varen modificar les competències.
3. En data 16 de setembre de 2016 (NRS 777/2016), des de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, es va donar de baixa el codi 07500351 i es varen donar d’alta els codis de les dues subseus de l’Equip d’Alteracions del Comportament a les altres illes. També es va modificar la denominació de l’Equip d’Alteracions del Comportament de Mallorca (EAC Mallorca).
Equip d’Alteracions del Comportament de Mallorca (EAC Mallorca) |
07700337 |
Equip d’Alteracions del Comportament de Menorca (EAC Menorca) |
07500397 |
Equip d’Alteracions del Comportament d’Eivissa i Formentera (EAC Eivissa-Formentera) |
07500385 |
4. En data 31 d’octubre de 2016, el Servei d’Atenció a la Diversitat de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa va remetre una nota interna (NRS 104/2016) en la que sol·licitava la modificació del codi administratiu de l’Equip d’Alteracions del Comportament (EAC) amb seu a Mallorca, que havia estat reconegut administrativament per una resolució del conseller d’Educació i Cultura d’1 de desembre de 2009 (BOIB núm. 178, de 8 de desembre).
També sol·licitava que es reconeguessin a efectes administratius dues subseus de l’Equip d’Alteracions del Comportament: una a l’illa de Menorca (EAC Menorca) i una altra a Eivissa i Formentera (EAC Eivissa i Formentera).
5. El 19 de març de 2019 la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació del codi administratiu de l’Equip d’Alteracions del Comportament a l’illa de Mallorca (EAC Mallorca), que atén alumnes amb problemes greus de conducta. També va informar favorablement sobre el fet d’atorgar autonomia de gestió a l’Equip d’Alteracions del Comportament de Mallorca (EAC Mallorca) i que se li’n reconeguessin dues subseus: una a l’illa de Menorca (EAC Menorca) i una altra a Eivissa i Formentera (EAC Eivissa i Formentera).
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data). L’article 157 d’aquesta norma estableix que el nombre màxim d’alumnes per aula d’educació primària és de 25.
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).
4. La Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència (BOE núm. 175, de 23 de juliol).
5. El Reial decret 334/1985, de 6 de març, d’ordenació de l’educació especial (BOE núm. 65, de 16 de març).
6. El Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig), el qual, en el capítol X, article 40, assenyala que s’han d’establir les directrius d’intervenció adients per fomentar models de suport inclusius que afavoreixin una atenció educativa de qualitat per a tots els alumnes.
7. L’Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d’Hisenda i Pressuposts i del conseller d’Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d’agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l’autonomia de gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d’Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 148, de 10 de desembre).
8. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
9. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 18 de febrer), i pel Decret 11/2016, d’11 de maig (BOIB núm. 60, de 12 de maig).
Per tot això, i a l’empara de l’article 16 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar la modificació del codi administratiu de l’Equip d’Alteracions del Comportament a l’illa de Mallorca (EAC Mallorca), que atén alumnes amb problemes greus de conducta, i atorgar-li el codi 07700337.
2. Donar autonomia de gestió a l’Equip d’Alteracions del Comportament de Mallorca (EAC Mallorca) perquè pugui rebre fons de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb efectes d’1 de gener de 2018.
3. Donar de baixa el codi 07500351.
4. Reconèixer a efectes administratius les dues subseus de l’Equip d’Alteracions del Comportament, una a l’illa de Menorca (EAC Menorca) i l’altra a Eivissa i Formentera (EAC Eivissa i Formentera), que dependran administrativament de la seu de Mallorca, amb efectes des de l’1 de gener de 2018 i assignar-los els codis de centre que s’indiquen a continuació:
EAC Menorca: 07500397
EAC Eivissa i Formentera: 07500385
5. Determinar que, com a conseqüència d’aquests reconeixements, els equips d’alteracions del comportament queden configurats de la manera següent:
Codi de centre: 07700337
Denominació genèrica: Equip d’Alteracions del Comportament
Denominació específica: EAC Mallorca
Domicili: c. de Gregorio Marañón, núm. 3
Localitat: Son Malferit
Municipi: Palma
CP: 07007
Codi de centre: 07500397
Denominació genèrica: Equip d’Alteracions del Comportament
Denominació específica: EAC Menorca
Domicili: av. de Josep M. Quadrado, núm. 33
Municipi: Maó
CP: 07703
Codi de centre: 07500385
Denominació genèrica: Equip d’Alteracions del Comportament
Denominació específica: EAC Eivissa i Formentera
Domicili: Via Púnica, 23
Municipi: Eivissa
CP: 07800
6. Inscriure aquests equips en el Registre de centres docents de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
7. Comunicar aquesta Resolució a la Secretaria General de la Conselleria d’Educació i Universitat, a la Direcció General de Personal Docent i al Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.
8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que s’estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 20 de març de 2019
El director general de Planificació, Ordenació i Centres Antonio Morante Milla