Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 2878
Bases de la convocatòria pel sistema de concurs- oposició d’un enginyer industrial / enginyer de camins, canals i ports o equivalent interí a l’Ajuntament des Mercadal i constitució d’un borsí
Es fa públic que per acord de la Junta de Govern Local en la sessió de dia 28 de març de 2019, s’han aprovat les bases que seguidament es transcriuen que han de regir el procés selectiu de persones aspirants a formar part d’una borsa per proveir temporalment un lloc de treball de Enginyer Industrial / Enginyer de Camins, Canals i Ports o equivalent d’escala administració especial (TAE), subgrup A1, nivell 24, en règim interí, per cobrir de manera ràpida, àgil i immediata les possibles vacants, baixes, excedències, excés i acumulació de tasques, i demés permisos i llicències que puguin produir.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PEL SISTEMA DE CONCURS- OPOSICIÓ D’UN ENGINYER INDUSTRIAL / ENGINYER DE CAMINS, CANALS I PORTS O EQUIVALENT INTERÍ A L’AJUNTAMENT DES MERCADAL I CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ
Primera.- Objecte de la convocatòria
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció d’un Enginyer Industrial / Enginyer de Camins, Canals i Ports o equivalent, per la constitució d’una borsa de treball de tècnic superiors, escala administració especial (TAE), subgrup A1, nivell 24, en règim interí, per cobrir de manera ràpida, àgil i immediata les possibles vacants, baixes, excedències, excés i acumulació de tasques, i demés permisos i llicències que puguin produir.
1.2 S’estableix com a procediment selectiu el concurs-oposició, que es regirà per les presents bases.
Segona.- Funcions del lloc de feina
Funcions pròpies de la seva professió per les que està titulat. Funcions, en general de gestió, estudi, direcció, supervisió i proposta de caràcter tècnic a nivell superior. Funcions d’informe amb proposta de resolució en relació amb les sol·licituds de llicències d’obra i activitats entre d’altres. Elaborar plecs tècnics i informar en processos de licitacions d’obra o serveis en el seu àmbit de competència. Ús de les noves tecnologies. Comprovacions tècniques i altres tasques encomanades pels seus superiors.
Tercera.- Requisits i condicions generals de les persones interessades
Per a ser admès i, en el seu cas, prendre part del procés selectiu corresponent, els aspirants han de complir i reunir els requisits d’aquesta convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:
a. Tenir la nacionalitat espanyola o de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats en els quals sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors de conformitat amb l’article 57 del RDL 5/2015, del Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
b. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents del lloc de treball.
c. Tenir 16 anys d’edat i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa. En el supòsit de ser menor de divuit anys, és necessari el consentiment dels seus pares o tutors o l’autorització de la persona o institució que els tingui al seu càrrec.
d. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En aquest cas, de ser nacional d’altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l’accés al treball públic.
e. No trobar-se afectat per cap de les causes d’incapacitat o incompatibilitat aplicables al personal al servei de les administracions públiques recollides en la llei 54/1984, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.
f. Estar en possessió de la titulació exigida i especificada per a la plaça a cobrir.
Requisits específics.
g. Estar en possessió de la titulació d'enginyeria de camins, canals i ports o estar en possessió del títol universitari d’Enginyeria Industrial, o bé, títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que d’acord amb els plans d’estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relaciones amb les funcions assignades al cos o equivalent o estar en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
h. Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat B2, mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública, l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) o equivalents segons la normativa reguladora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o bé mitjançant la superació d'una prova específica d'acreditació del nivell de coneixements que s'exigeix, el resultat de la qual es qualificarà d'apte/no apte, i que en tot cas serà eliminatòria. L'aspirant sol·licitarà aquesta prova dins el termini de presentació de la sol·licitud.
Quarta.- Presentació de les sol·licituds
4.1.- Les sol·licituds per a participar en el present procés de selecció s'adreçaran al Batle i es presentaran directament en el Registre General d'entrada de l’Ajuntament des Mercadal, c/ Major, núm. 16, en horari de 8:00 a 14:00 de dilluns a divendres, o bé en les demés oficines públiques assenyalades en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o be telemàticament a través de la seu electrònica municipal.
En cas d’utilitzar l’oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l’Ajuntament des Mercadal s’haurà de remetre còpia de la instància mitjançant la carpeta ciutadana dirigit al Registre general d’entrada de l’Ajuntament des Mercadal, dins el termini de presentació de sol·licituds.
El termini de presentació de dites sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. A efectes informatius, també es publicarà al tauler d'anuncis, a la seu electrònica municipal «http://www.aj-esmercadal.org/» i al portal de transparència municipal.
4.1.- A les instàncies, que es presentaran d'acord amb el model de l'annex 1 que es podrà descarregar en la pàgina web oficial de l’ajuntament des Mercadal, on es farà constar la manifestació expressa de reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera de la present convocatòria, referida sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds i, alhora, s'hi haurà d’adjuntar la següent documentació:
(i) Currículum personal o professional.
(ii) Els documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguin, advertint que els mèrits no justificats documentalment o presentats fora de termini no seran valorats. Els mèrits relatius a l’experiència professional han d’anar acompanyats del certificat de la vida laboral emès per la Seguretat social.
(iii) Els annexos 1 i 2 degudament complimentats, que se’ls podrà descarregar en la direcció: «http://www.aj-esmercadal.org/
(iv) Còpia del resguard d’haver abonat els drets per a l’expedició del títol acadèmic exigit per formar part a la convocatòria (en el cas que no se li hagi emès el títol a data de finalització de presentació de sol·licituds).
(v) Còpia del certificat oficial de llengua catalana nivell B2 o bé sol·licitud de voler-se sotmetre a la prova del nivell corresponent.
Els aspirants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin.
Tota la documentació haurà de ser presentada en original, fotocòpia compulsada o un altre mitjà que n’acredit l’autenticitat de forma fefaent, no tenint-se per presentats els documents que no compleixin amb aquests requisits.
El document nacional d’identitat i el títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria, en format document electrònic, podrà comprovar-se d’ofici per l’Ajuntament, mitjançant la consulta a la plataforma d’intermediació de dades de la que disposa. Si bé, en cas de que aquest Ajuntament no hagi pogut obtenir els esmentats documents o informació o que l’interessat no l’autoritzi, podrà sol·licitar novament a l’interessat la seva aportació.
Els mèrits insuficientment justificats no seran valorats per part del tribunal.
Els aspirants faran constar en la sol·licitud que accepten les bases i que reuneixen les condicions exigides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Cinquena.- Admissió dels aspirants
5.1.- Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, el batle dictarà la corresponent resolució en la que declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, en funció de si han presentat la sol·licitud correctament complimentada i la documentació exigida en la base 4 de la present convocatòria.
En aquesta resolució s'hi farà constar les inicials dels aspirants, el número del document nacional d'identitat i la causa per la qual no han estat admeses, s'indicarà el nomenament dels membres que formaran part del tribunal qualificador i es fixarà el lloc, data i hora en que tindran lloc les proves.
5.2.- Així mateix, l’esmentada resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal (http://www.aj-esmercadal.org), i en el portal de transparència tot concedint a les persones aspirants provisionalment excloses, un termini de 10 dies hàbils per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que hagin causat l’exclusió provisional. Aquesta publicació substitueix la notificació personal.
Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per l’Alcaldia mitjançant resolució motivada. La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s’entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa ni nova publicació.
Sisena.- Tribunal qualificador
6.1.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per tres membres. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a amb veu però sense vot, i dos vocals.
La seva composició serà tècnica, el Presidents i els vocals hauran d’estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l’accés a la plaça convocada.
Es designaran tants suplents com titulars hi hagi. Igualment, com a membre del Tribunal podrà assistir, amb veu però sense vot, un observador designat a proposta de la representació del personal de l’Ajuntament des Mercadal, amb funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
6.2.- La composició del Tribunal es concretarà en la Resolució d’Alcaldia que aprovi la llista provisional de persones admeses i excloses.
6.3.- El Tribunal pot disposar de la incorporació d’assessors especialistes en les proves o exercicis que estimi pertinents, els quals es limitaran a prestar la seva col·laboració.
6.4.- L’abstenció i recusació dels membres de l’òrgan de selecció es farà efectiva d’acord amb el que disposen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.
6.5.- Les indemnitzacions per assistències que hagin de percebre els membres de l’òrgan de valoració es regiran pel que disposa el Reial Decret 462/2002, regulador de les indemnitzacions per raó de servei.
6.6.- L’òrgan de valoració resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin i prendre els acords necessaris per el bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.
6.7.- Els membres del Tribunal seran personalment responsables de l’estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per la realització i valoració de les proves i per la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que es puguin originar amb la interpretació de l’aplicació de les bases d’aquesta convocatòria, així i com el que s’hagi de fer en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.
6.8.- El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres titulars o suplents, indistintament.
Setena.- Desenvolupament del procés selectiu.
7.1.- El procés selectiu s’iniciarà després de la publicació del llistat definitiu d’admesos i exclosos.
7.2.- Un cop iniciat el procés selectiu, els anuncis que correspongui s’exposaran al Tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal, on també s’indicarà la data, lloc i hora de la realització dels successius exercicis, i , després de cada prova, la relació de puntuacions atorgades als aspirants.
7.3.- En tot cas, si resulta pertinent, i així ho decideix el Tribunal, les diferents proves i fases del procediment podran desenvolupar-se dins del mateix dia, fent-ho saber als aspirants que concorrin a la primera prova i respectant períodes de descans adients entre els diferents exercicis.
7.4.- El procés selectiu serà el de concurs-oposició i constarà de dues fases diferenciades: en primer lloc la fase d’oposició, i , un cop finalitzades les proves i la seva qualificació, es desenvoluparà la fase de concurs, que, en els casos que ho acordi el Tribunal i prèvia notificació als interessats, podrà incloure una entrevista per a contrastar tant els mèrits dels aspirants, així com, la seva experiència i aptituds.
7.4.1.- PROVA CATALÀ
Els aspirants que compleixen amb els requisits exigits però no disposin del certificat per acreditar el nivell B2 o equivalent de català. Hauran de fer obligatòriament un prova equivalent al nivell exigit a la convocatòria, resultat de la qual els avaluarà com aptes o no aptes per aquest procés selectiu. La prova serà eliminatòria, pel que el resultat de no apte significarà no poder participar en les fases d’oposició i de concurs.
7.4.2.- FASE D’OPOSICIÓ.
Fase d'Oposició: Prova teòric-pràctica:
(i)Primer exercici (prova de coneixement general) (màxim 20 punts).- De caràcter obligatori i eliminatori: Consistirà en desenvolupar per escrit, durant un període màxim de 90 minuts, dos temes dels quatre extrets a l'atzar pel Tribunal sobre les matèries relacionades en el temari.
Es valorarà els coneixements sobre el tema, el nivell de formació general, la composició gramatical, la claredat d'exposició i la capacitat per a la redacció. Aquest exercici es valorarà de 0 a 10 punts, essent necessari obtenir un mínim de 5 punts per poder continuar amb el procés selectiu, quedant automàticament exclòs l'aspirant que no obtingui dita puntuació mínima.
(ii)Segon exercici (prova pràctica) (màxim 20 punts).- De caràcter obligatori i eliminatori: Consistirà en la resolució de dos supòsits pràctics proposats pel Tribunal, a escollir dels 4 proposats pel Tribunal, vinculats a les funcions relacionades en la base segona de la present convocatòria i a la matèria que figura en el temari.
Per a la realització dels dos supòsits pràctics es podrà disposar de la normativa i del material en paper que l'aspirant consideri oportú. El temps per a la realització d'aquest exercici serà de 90 minuts. La puntuació màxima d'aquest exercici serà 10 punts i serà necessari obtenir un mínim de 5 punts per poder continuar amb el procés selectiu, essent exclòs qui no obtingui aquesta puntuació mínima.
En aquest exercici es valorarà l'aplicació pràctica dels coneixements teòrics que l'aspirant porti a l'efecte sobre els supòsits plantejats. La correcció en el plantejament, en l'execució i capacitat de concreció en tot això.
Es procedirà únicament a la valoració dels mèrits d'aquells aspirants que hagin superat la fase d'oposició. La puntuació màxima que es podrà assolir respecte dels mèrits presentats serà de 20 punts. Els mèrits hauran d'estar correctament i fefaentment documentats (originals o còpies autèntiques), per tal de poder ser valorats.
7.4.3.- FASE DE CONCURS - Valoració de mèrits (màxim 20 punts):
La fase de concurs consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels aspirants, assignant a cadascun d’ells els punts que puguin correspondre de conformitat amb els barems que es diran més endavant.
En cap cas es valoraran els mèrits que no hagin estat degudament al·legats i acreditats en el termini de presentació.
La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori. La puntuació atribuïda en la mateixa incrementarà la del conjunt de la fase d’oposició, però, no podrà tenir-se en compte per a superar les proves d’aquesta, ni suposar més de la tercera part de la puntuació màxima assolible en el conjunt del procés selectiu.
El resultat final de la fase de concurs serà la suma de les puntuacions obtingudes en la valoració dels mèrits aportat d’experiència professional i formació.
El barem de puntuació a tenir en compte és el següent:
a) Experiència professional (puntuació màxima 10 punts):
- Per serveis prestat a l’empresa privada en un lloc d’igual o similar categoria en funcions anàlogues a les de la plaça a cobrir. Puntuació que s’obtindrà a raó de 0,05 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral, dividit per 30.
- Per serveis prestats a l’Administració pública en un lloc d’igual o similar categoria i en funcions anàlogues a les de la plaça a cobrir. Puntuació que s’obtindrà a raó de 0,10 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral, dividit per 30.
S’acreditarà mitjançant informe preceptiu de vida laboral o document equivalent, acompanyat de contracte de treball, nomenament funcionari, certificat d’empresa o certificat dels serveis prestats emès per l’entitat corresponent, o qualsevol altre document que l’òrgan de selecció consideri suficient, en el que s’haurà d’expressar la data d’inici, data de finalització de la relació laboral, categoria i/o lloc de treball.
Aquests documents hauran de ser presentats en original o còpia autenticada. Es considerarà únicament l’experiència laboral per compte de tercers que comporti la inclusió en el Règim General de la Seguretat Social.
b) Formació (total puntuació màxima 9 punts)
- Titulació universitària addicional de grau superior (puntuació màxima 4 punts):
Per titulació universitària addicional, de nivell equivalent a la requerida per participar en el procés i relacionada amb les funcions del lloc de feina: 2 punts per titulació.
Aquests mèrits s’han d’acreditar mitjançant el Títol universitari o resguard d’haver abonat els drets per a la seva expedició (en original o còpia autenticada i de l’anvers i revers del títol).
- Cursos d’especialització consistents en mestratges i postgraus, estudis o cursos d’especialització relacionats o d’interès per lloc de treball, amb un mínim de 300 hores, organitzats o promoguts per universitats o organismes oficials. S’atorgarà un màxim de 3 punts i es valorarà 1 punt per títol.
Aquest mèrit s’ha d’acreditar mitjançant el Títol o resguard d’haver abonat els drets per a la seva expedició (en original o còpia autenticada en anvers i revers).
- Altres cursos i cursets, no valorats en altres apartats: per la realització de cursos i cursets de formació que tinguin interès pel lloc de feina o relacionats amb la titulació exigida,i d’acord amb el següent barem (Puntuació màxima 2 punts):
- Cursos amb certificats d’assistència: 0,010 punts per cada hora de curs fins un màxim d’1 punt.
- Cursos amb certificat d’assistència i aprofitament: 0,020 per cada hora de curs fins un màxim d’1 punt.
Aquest mèrit s’ha d’acreditar mitjançant el certificat del curs corresponent emès pel centre impartidor que haurà d’incloure expressament les hores de durada del mateix (en original o còpia autenticada).
c) Coneixement llengua catalana (puntuació màxima 1 punt): Només es reconeixeran les titulacions expedides per l’Institut d’Estudis Baleàrics, l’Escola Balear d'Administració Pública, l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) o equivalents segons la normativa reguladora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
- Pel certificat de coneixements corresponents al nivell C1: 0,40 punts
- Pel certificat de coneixements corresponents al nivell C2: 0,60 punts
- Pel certificat de coneixements corresponents al nivell E: 0,40 punts.
Només es valorarà la del nivell superior excepte en el cas del nivell E, que es podrà sumar al nivell C1 i C2. Aquest mèrit s’ha d’acreditar mitjançant el certificat corresponent (en original o còpia autenticada).
Vuitena.- Puntuació final
La puntuació final, en ordre a determinar els aspirants que superen el procés selectiu, vindrà determinada per la suma del 70 % de la puntuació obtinguda en els exercicis de la fase d’oposició, i del 30% de la puntuació obtinguda de la suma dels mèrits de la fase de concurs, d’acord amb la següent fórmula:
Resultat = (70% O) + (30% C)
O = oposició
C = concurs
En cas d’empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició.
Novena.- Qualificació i llista d’aprovats.
9.1.- La qualificació total de cada aspirant restarà determinada per la suma de la puntuació total de la fase d’oposició, més l’atorgada en la fase de concurs.
9.2.- El Tribunal farà públiques, les qualificacions de cada exercici i les finals, i , a més a més, confeccionarà un llistat ordenat, atenent la qualificació total de les proves, de major a menor nombre de punts aconseguits. Aquest llistat, es publicarà al Taulell d’anuncis i a la web municipal, un cop finalitzades ambdues fases de concurs i oposició.
9.3.- Els actes i resolucions del Tribunals Qualificador s’ajustaran als criteris i podran ésser recorreguts en els termes que estableix l’art. 121 de la Llei 39/2015 d’1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
9.4.- A aquest efectes, una vegada acabades totes les fases del procés selectiu, el Tribunal de selecció elevarà a l’Alcaldia una proposta d’aprovació de la llista de la borsa de treball, amb les persones que hagin superat el procés selectiu i amb l’ordre de classificació que ho hagin fet, d’acord amb la puntuació obtinguda.
Desena.- Borsa de treball
Els aspirants que hagin aprovat el exercicis, constituiran una borsa de treball en aquest Ajuntament per a cobrir vacants, baixes mèdiques i maternitat, l'excés i acumulació de tasques, i els permisos i llicències que puguin sorgir, i seran cridats per ordre de puntuació.
Si la persona aspirant que ha estat cridada no contesta o rebutja la oferta de prestació del serveis com a funcionari interí, passarà a l’últim lloc de la llista.
La borsa de feina tindrà vigència màxima de 3 anys, la qual es podrà prorrogar fins que aquest Ajuntament torni a convocar un nou procediment selectiu. La nova borsa que es convoqui anul·larà a l'anterior.
Onzena.- Presentació de documents per a la constitució de la borsa de treball
Els aspirants que hagin superat les proves selectives i proposats per a formar part de la borsa de treball, hauran de presentar en el registre general d’entrada de la Corporació, dintre del termini de CINC DIES NATURALS des d'aquell en que es faci pública la relació definitiva d'aprovats, la documentació acreditativa de complir les condicions específiques i requisits de la base tercera de la convocatòria, si escau.
Les persones que en aquest termini no presentin aquesta documentació o no acreditin el compliment dels requisits de la base tercera de la convocatòria, llevat de casos de força major, perdran el seu dret de formar part de la borsa de treball, i totes les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància.
Els qui tinguin la condició de funcionaris estaran exempts de justificar les condicions i requisits ja acreditats per al seu nomenament anterior i únicament hauran de presentar certificació de l'organisme en què prestin serveis.
Dotzena.- Normes generals i recursos
Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d’aquesta i els actes administratius que efectuïn els òrgans de selecció per executar-les, en els cas i en la forma legal establerta en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i demés normes d’aplicació.
TEMARI
Tema 1. Els interessats. Capacitats i situacions jurídiques front l'administració.
Tema 2. L'acte administratiu i la seva eficàcia.
Tema 3. L’acabament del procediment administratiu. L’obligació de resoldre. El contingut de la resolució expressa. La terminació convencional. El silenci administratiu.
Tema 4. La invalidesa dels actes administratius. Supòsits de nul·litat de ple dret i d’anul·labilitat. El principi de conservació de l’acte administratiu. La revisió dels actes i disposicions per la mateixa administració.
Tema 5. El procediment administratiu comú. Principis generals. Fases. L’expedient administratiu. Els recursos administratius. Concepte i classes de recursos.
Tema 6. La responsabilitat de l’Administració pública. Característiques, pressupòsits de la responsabilitat. Procediments per a l’exigència de responsabilitat.
Tema 7. La potestat sancionadora: concepte, principis d’exercici, principis del procediment sancionador i garanties.
Tema 8. El personal al servei de les entitats locals: funcionaris de carrera, funcionaris interins, personal eventual, personal laboral, personal directiu.
Tema 9. Les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Activitats públiques i privades.
Tema 10. Drets i deures del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari del personal funcionari.
Tema 11. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Les classes d’expedients de contractació. Procediments i formes d’adjudicació dels contractes. Criteris d’adjudicació. La selecció i adjudicació del contracte.
Tema 12. El contracte d’obra pública. Actuacions preparatòries del contracte d’obra. L’execució del contracte d’obra. Modificació del contracte d’obra. Compliment del contracte d’obra.
Tema 13. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears. La intervenció preventiva en l’edificació del sòl: la llicència urbanística i la comunicació prèvia. La inspecció urbanística.
Tema 14. Règim urbanístic del sòl. Classificació del sòl. Drets i deures dels propietaris del sòl urbà i de l’urbanitzable.
Tema 15. Els instruments d’ordenació territorial. Les directrius d’ordenació territorial (DOT). Els plans territorials insulars (PTI). Els plans directors sectorials. Les normes territorials cautelars.
Tema 16. El Pla Territorial Insular de Menorca. Norma Territorial Transitòria.
Tema 17. Els instruments de planejament urbanístic municipal. Formació i aprovació. Vigència, modificació i revisió. Efectes de l’aprovació del planejament.
Tema 18. Sistemes d’actuació: la reparcel·lació i l’expropiació. Modalitats de la reparcel·lació: la compensació i la cooperació. Els convenis urbanístics.
Tema 19. La protecció de la legalitat urbanística i el restabliment de l’ordre jurídic pertorbat. Tipus de procediments.
Tema 20. La disciplina urbanística. Procediment sancionador. Les infraccions i les sancions urbanístiques.
Tema 21. El Reial Decret 1492/2011, de 24 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament de valoracions de la Llei del Sòl.
Tema 22. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears. Àmbit d’aplicació, classificació de les activitats i competències d’intervenció. Condicions generals de funcionament, documentació tècnica i assegurances. Transmissió i canvi de titular. Modificacions de l’activitat. Vinculació obres-activitats en activitats permanents. Disposicions relatives a les activitats d’espectacles públics.
Tema 23. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears. Procediment de les activitats permanents i les seves modificacions. Procediment de les activitats itinerants. Procediment de les activitats no permanents. Disposicions relatives a les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.
Tema 24. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears. Inspeccions. Infraccions i sancions.
Tema 25. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de Carreteres de les Illes Balears.
Tema 26. Planificació de carreteres. Objectius. Estudis bàsics. Capacitats i nivell de serveis. Planificació estratègica. Plans, programes i pressuposts
Tema 27. Els paviments de carreteres de nova construcció. Bases de projecte. Materials. Unitats d’obra. Mètodes de càlcul. Selecció.
Tema 28. Reforçament i rehabilitació de paviments.
Tema 29. Instal·lacions elèctriques d’enllumenat públic. Reglamentació.
Tema 30. El Reial Decret 842/2002, de 2 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: àmbit d’aplicació. Instruccions tècniques complementaries: Aspectes bàsics. Locals de pública concurrència i amb risc d’incendi i explosió.
Tema 31. Reial Decret 223/2008, de 15 de febrer, pel que s’aproven el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat a les línies elèctriques d’alta tensió.
Tema 32. La Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric. L’ordenació del subministrament. Principi de sostenibilitat econòmica i financera del sistema i la producció d’energia elèctrica.
Tema 33. La Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric. L’activitat de transport, distribució i subministrament d’energia elèctrica.
Tema 34. Avaluació d’impacte ambiental: Conceptes teòrics; aplicació de l’escala a l’Avaluació de l’impacte: marc legal comunitari, estatal i autonòmic.
Tema 35. Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears.
Tema 36.- El Pla Hidrològic nacional i el Pla Hidrològic de les Illes Balears.
Tema 37. Abastament d’aigües. Conduccions en Càrrega. Cavitació. Tipus de canonades. Tipus de juntes. Xarxes de distribució d’aigua potable: elements i models.
Tema 38. Llei 8/2017, de 3 d’agost, d’accessibilitat universal de les Illes Balears.
Tema 39. El Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials. Manual d’autoprotecció.
Tema 40. Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll.
Tema 41. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de riscos laborals. Principis generals i conceptes bàsics.
Tema 42. Llei 8/2012, de 19 de juliol de Turisme de les Illes Balears.
Tema 43. Llei 2/2013, de 29 de maig, de protecció i ús sostenible del litoral i de modificació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes.
Tema 44. Gestió de residus, de sòls contaminats i de residus perillosos a les Illes Balears.
Contra aquestes bases -que esgoten la via administrativa- es pot interposar alternativament un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació del present anunci davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament des Mercadal, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu de les Administracions Públiques o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'opta per recórrer en reposició, el recurs contenciós administratiu no es podrà interposar fins que el recurs de reposició es resolgui expressament o es desestimi per silenci. Tot això, sens perjudici de poder exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.
Es Mercadal, 29 de març de 2019.
Així ho mana i ho signa el Batle
Francesc X. Ametller Pons