Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 2829
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 28 de març de 2019, per la qual s’estableix el procediment de caracterització de places docents amb perfil educatiu als centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat
La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix a l’apartat 1 de l’article 36 que la comunitat autònoma de les Illes Balears té la competència exclusiva en l’organització i el règim dels centres públics.
La Llei orgància2/2006, de 3 de maig, d’educació, determina a l’apartat 3 de l’article 123 que, per complir els seus projecte educatius, els centre públics poden formular requisits de titulació i capacitació professional respecte de determinats llocs de feina del centre, d’acord amb les condicions que estableixen les administracions educatives.
El Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears, disposa a l’apartat 3 de l’article 11 que els centres, en l’exercici de la seva autonomia, poden adoptar projectes d’innovació, projectes d’investigació, plans de treball o formes d’organització que suposin una millora contínua, tant dels processos educatius com del seu resultat, en els termes que estableixi la Conselleria d’Educació i Universitat.
Finalment la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 22 de desembre de 2017 per la qual s’estableix el procediment per elevar propostes de dotació de personal de places docents d’educació infantil, d’educació primària i educació secundària obligatòria vinculades al projecte educatiu dels centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat que puguin ser cobertes en regim de comissió de serveis estableix, en el punt tercer, que els centres d’educació infantil i primària, els instituts d’educació secundària i els centres d’educació de persones adultes dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat que compleixin els requisits, poden proposar un màxim del 20% de la quota dels professors del centre perquè siguin llocs de feina caracteritzats amb perfil educatiu, amb un nombre no superior a dos perfils,que han de ser el mateixos per a totes les places.
Aquesta mateixa resolució determina, en la lletra a) del punt quart, que el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha d’establir mitjançant una Resolució un procediment de caracterització de places docents amb perfil educatiu als centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar el procediment de caracterització de places docents amb perfil educatiu als centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat, pel curs 2019-2020 i següents tal com s’estableix a l’annex 1 d’aquesta resolució.
Segon
Aprovar el model de proposta de perfils educatius que figuren en l’annex 2 d’aquesta resolució.
Tercer
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears .
Interposició de recurs
Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrava ,les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears ,d’acord amb el que s’estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015,d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març,de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Palma, 28 de març de 2019
El director general de Planificació, Ordenació i Centres Antonio Morante Millar
ANNEX 1 Procediment de caracterització de places docents amb perfil educatiu als centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat
Primer
Centres destinataris i àmbit d’aplicació
Els centres d’educació infantil i primària, els instituts d’educació secundària i els centres d’educació de persones adultes dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat que compleixin els requisits assenyalats en el punt tercer del procediment aprovat per mitjà de la resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 22 de desembre de 2017 per la qual s’estableix el procediment per elevar propostes de dotació de personal de places docents d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria vinculades al projecte educatiu dels centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat que puguin ser cobertes en regim de comissió de serveis, poden proposar un màxim del 20% de la quota del professorat del centre perquè siguin llocs de feina caracteritzats amb perfil educatiu, amb un nombre no superior a dos perfils, que han de ser els mateixos per a totes les places.
Segon
Terminis
El procediment s’iniciarà únicament pel curs escolar 2019-2020, el dia 1 d’abril de 2019. A partir del curs 2020-2021, l’inici del procediment serà el 25 de març. En el cas que aquest dia sigui inhàbil a efectes administratius,és a dir, dissabte, diumenge o festiu, el procediment s’iniciarà el següent dia hàbil.
Tercer
Proposta dels equips directius
Els equips directius dels centres educatius que compleixin els requisits establerts i vulguin proposar la caracterització esmentada en l’apartat primer d’aquest annex, han de presentar una proposta justificada al Claustre de professors i al Consell escolar del centre en un termini de 15 dies naturals comptadors a partir de l’inici d’aquest procediment.
Quart
Aprovació del claustre i informe del Consell escolar
En el cas que el Claustre de professors aprovi la proposta i que l’informe del Consell escolar del centre sigui favorable, la direcció del centre ha de trametre a la Conselleria d’Educació i Universitat la proposta definitiva de caracterització de places amb perfil educatiu en un termini màxim de 30 dies naturals comptadors a patir de l’inici d’aquest procediment.
Cinquè
Tramitació de la proposta
El director del centre ha de tramitar la proposta final a través del GestIB amb les dades que s’estableixen a l’annex 2.
Sisè
Relació de centres
La relació de centres amb la caracterització dels perfils que s’hi autoritzen, prèvia comprovació dels requisits, s’aprovarà mitjançant la publicació d’una resolució conjunta del director general de Planificació, Ordenació i Centres i de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat.
Annex 2 Proposta de caracterització de places amb perfil educatiu
Dades del centre
Centre Codi
Municipi
Nom i cognoms del Director/a
DNI/NIE/passaport
Data de nomenament (darrer mandat)
Requisits (el centre compleix els requisits següents)
( ) El director ha estat seleccionat per mitjà del procediment ordinari de directors i el projecte de direcció és vigent.
( ) La proposta de perfils s’adequa al projecte educatiu del centre.
( ) La quota del centre disposa de places vacants que poden ser cobertes en règim de comissió de serveis.
( ) El centre ha desenvolupat en el curs anterior o desenvolupa actualment un projecte d’innovació pedagògica (PIP) o un projecte de formació del centre (FdC), formació en centre (FeC) o formació intercentres (FiC) relacionat amb el projecte educatiu i amb les places que es descriuen amb perfil educatiu.
Tramitació
( ) L’equip directiu ha presentat una proposta justificada al Claustre de Professors i al Consell Escolar del centre en el termini de 15 dies naturals comptadors a partir de l’inici d’aquest procediment.
( ) El Claustre de Professors ha aprovat la proposta. S’adjunta una còpia de l’acta.
( ) La proposta de perfils del centre que present a continuació s’ajusta a l’acord del Claustre de Professors i al que determina l’informe del Consell Escolar.
Perfils educatius que es proposen (màxim 2 perfils)
( ) Metodologies globalitzadores d’aprenentatge.
( ) Convivència i educació emocional.
( ) Gestió d’equips i coordinació docent.
( ) Metodologies d’educació inclusiva i interculturalitat.
( ) Metodologies per a l’adquisició integrada de les competències lingüístiques (AICLE).
( ) Tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació (TAC).
( ) Comunitat educativa d’aprenentatge.
( ) Envia la proposta (Director/a, data i hora)