Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 2821
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 22 de març de 2019 per la qual s’estableix la primera convocatòria d’acció concertada de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones grans en situació de dependència, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 29 de gener de 2019, el director general de Dependència va emetre l’informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones en situació de dependència, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa.

2. En data 30 de gener de 2019, la consellera de Serveis Socials i Cooperació ordena l’inici del procediment per a la primera convocatòria d’acció concertada per a la realització de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a promoció de l’autonomia personal de persones en situació de dependència, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa.

Fonaments de dret

1. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

2. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

4. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l’àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

6. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

7. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016.

8. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència en l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel Decret 5/2016.

9. El Decret 6/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 1/2016 i pel Decret 9/2017.

11. L’Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2019, pel qual s’aprova la previsió de les prestacions i els serveis de serveis socials que s’han de concertar durant l’any 2019 i es declaren els serveis d’interès econòmic general.

Per tot això, dict la següent

 

​​​​​​​Resolució

1. Convocar l’acció concertada de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones en situació de dependència, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, i establir el procediment de la convocatòria, d’acord amb l’annex.

2. Acreditar la urgència per subscriure l’acord d’acció concertada de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones en situació de dependència, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, d’acord amb l’informe justificatiu del director general de Dependència de 29 de gener de 2019.

3. Aprovar el Plec de condicions tècniques, que es pot consultar a la seu de la Direcció General de Dependència i a la pàgina web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 22 de març de 2019

La consellera Fina Santiago Rodríguez

 

Annex Convocatòria d’acció concertada de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones en situació de dependència, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa

1. Objecte i àmbit d’aplicació

1.1. S’estableix la regulació del procediment de la primera convocatòria d’acció concertada de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones en situació de dependència, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, i es dicta a l’empara de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l’àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els acords d’acció concertada de realització de sessions de promoció de l’autonomia personal, que ofereixen prestacions d’estimulació cognitiva, rehabilitació funcional i habilitats socials i relacionals, per millorar les condicions de vida tant de les persones com de les famílies.

2. Òrgan instructor

L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu de la Direcció General de Dependència, ubicada a l’avinguda de Gabriel Alomar, 33, de Palma, o als llocs que determinen l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre), modificat pel Reial decret 1298/2006, de 10 de novembre (BOE núm. 280, de 23 de novembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada, a la Direcció General de Dependència (a centresiprogrames@dgad.caib.es) en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

4. Requisits de les entitats

4.1. Les entitats han de disposar de l’acreditació administrativa oportuna per a la prestació del servei de promoció de l’autonomia personal per a persones en situació de dependència. Excepcionalment, en els casos en què s’acreditin les circumstàncies de la disposició final primera de la Llei 12/2018, és suficient l’autorització. Així doncs, per motius d’urgència o quan es tracti de serveis d’implantació recent, sempre que no es puguin satisfer les necessitats de la població amb altres serveis idonis, l’administració, amb l’acreditació prèvia d’aquestes circumstàncies, pot subscriure acords d’acció concertada amb les entitats d’iniciativa privada que tenguin autoritzats els serveis. Aquests concerts s’han de subscriure per un any i es poden ampliar i renovar si, en aquest període, els serveis obtenen l’acreditació o si subsisteixen les necessitats que n’hagin motivat la formalització.

4.2. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s’estableixen en el desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 4 del Decret 48/2017, i els requisits que fixa l’article 5 de la Llei 12/2018.

4.3. Tot i haver demanat l’acreditació en el moment de sol·licitar l’acord d’acció concertada, el servei de promoció de l’autonomia personal per a persones en situació de dependència ha d’estar autoritzat en el Registre Unificat de Serveis Socials.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d’acord amb el model facilitat per la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a. Certificat d’acreditació del servei per concertar o, si no n’hi ha, certificat d’autorització del servei per concertar; així com acreditació del caràcter d’entitat del tercer sector als efectes de criteri de preferència en la selecció.

b. Acreditació d’experiència de, com a mínim, dos mesos en el servei de promoció de l’autonomia personal. Aquesta experiència es pot acreditar mitjançant la presentació de la resolució d’autorització del servei de promoció de l’autonomia personal.

c. Declaració responsable que l’entitat no està afectada per cap prohibició de contractar en virtut de sanció administrativa ferma, d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària; així com que no incorre en la prohibició que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i que no ha estat sancionada en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d’infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d’empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d’estrangers.

d. Acreditació de solvència financera mitjançant l’aportació dels darrers comptes anuals de l’entitat presentats en el registre oficial corresponent.

e. Acreditació de solvència tècnica mitjançant una declaració responsable dels mitjans personals i materials destinats a la realització del servei objecte de concertació.

f. Certificat d’estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

5.3. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza la Direcció General de Dependència perquè pugui demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que consideri necessaris per tramitar l’expedient.

6. Formalització dels acords d’acció concertada

6.1. Els acords d’acció concertada que s’estableixen a l’empara d’aquesta convocatòria s’han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades dels articles 5.4 i 8 de la Llei 12/2018, així com de la Llei 4/2009, dels decrets de desplegament i d’aplicació d’aquesta Llei, i del Plec de condicions tècniques de l’acord d’acció concertada.

6.2. En el moment de formalitzar l’acord d’acció concertada, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits per poder concertar el servei.

6.3. L’adopció d’acords d’acció concertada que se subscriguin s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l’article 3 f) de la Llei 12/2018.

7. Hores i distribució territorial

La previsió del nombre total màxim d’hores per concertar és de 14.010, distribuïdes, tal com es descriu en el Plec de condicions tècniques i en l’annex, de la manera següent:

1. Àrea 1. Eivissa, illa: 1.560 hores

2. Àrea 2. Menorca, illa: 1.560 hores

3. Àrea 3. Palma: 3.120 hores

4. Àrea 4. Raiguer i Nord: 2.700 hores

5. Àrea 5. Llevant i Pla de Mallorca: 2.490 hores

6. Àrea 6. Ponent, Tramuntana i entorn de Palma: 2.580 hores.

Aquest nombre total d’hores es pot ampliar fins a l’import màxim estimat recollit en el punt 9.1.

8. Vigència de l’acció concertda

La vigència del primer acord d’acció concertada de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones en situació de dependència és d’un període de dotze mesos. El règim d’acció concertada s’iniciarà l’1 de maig de 2019, o en la data en què es formalitzi l’acció concertada si és posterior, i finalitzarà el 30 d’abril de 2020.

9. Pressupost i preu màxim del servei

9.1. L’import màxim estimat per assignar és de 360.477,30 € (tres-cents seixanta mil quatre-cents setanta-set euros amb trenta cèntims). En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pels preus que ofereixin les entitats concertades i pels serveis que requereixi efectivament l’Administració.

9.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat i no suposa cap compromís de despesa. Per això, no consta cap consignació pressupostària, que s’haurà d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

9.3. El preu de referència per cada hora, amb l’IVA inclòs, és de 25,73 €.

10. Criteris de preferència

10.1. Les entitats que presentin una sol·licitud per concertar sessions es comprometin a fer-hi el total de les hores previstes en l’àrea geogràfica que el sigui assignada.

10.2. Per les característiques del servei de promoció de l’autonomia personal, en aquesta primera acció concertada de sessions grupals de manteniment de les capacitats psicofísiques per a la promoció de l’autonomia personal en persones en situació de dependència, no es poden valorar els apartats a) b) i c) de l’article 6.3 de la Llei 12/2018.

10.3. L’òrgan instructor aplicarà, d’acord amb l’article 6.3.d), de la Llei 12/2018, els criteris de preferència següents:

a. Es donarà a les entitats sol·licitants 0,10 punts per cada mes de prestació dels serveis recollits al catàleg de l’article 15 de la Llei 39/2006 a l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant la signatura de concerts, contractes o convenis amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears, subscrits dins un termini d’antelació de dos anys fins a la publicació d’aquesta convocatòria d’acció concertada.

b. En cas de participar entitats privades amb ànim de lucre, sempre que existeixin anàlogues condicions d’eficàcia, qualitat i costs, així com d’eficiència pressupostària, per formalitzar els acords d’acció concertada tenen preferència les entitats del tercer sector social.

c. Si dues o més entitats obtenen la mateixa puntuació el seu ordre de prelació s’establirà per sorteig, que realitzarà l’òrgan instructor del procediment en presència de les entitats interessades.

d. L’entitat que obtingui la major puntuació elegirà una de les sis àrees geogràfiques que formen la distribució territorial recollida en el punt 7 d’aquest annex. A continuació, l’entitat que hagi obtingut la segona major puntuació elegirà, entre les 5 àrees geogràfiques restants, la que consideri oportú, i així successivament fins adjudicar totes les àrees.

e. Si una vegada que totes les entitats sol·licitants hagin elegit una àrea geogràfica queda alguna per adjudicar, començarà novament a elegir l’entitat que hagi obtingut la major puntuació, i així successivament fins adjudicar totes les àrees.

11. Comitè Tècnic d’Assessorament

11.1. El Comitè Tècnic d’Assessorament estarà integrat pels membres següents:

a. President: el cap del Servei de Centres i Programes.

President suplent: el cap de departament de la Direcció General de Dependència.

b. Vocals:

- La cap del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o la persona que delegui.

- El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o la persona que delegui.

- Tres tècnics de la Direcció General de Dependència, nomenats pel director general de Dependència.

c. Secretària: la cap de la Secció III del Servei de Centres i Programes.

Secretari suplent: el cap del Negociat XII del Servei de Centres i Programes.

11.2. El Comitè Tècnic d’Assessorament té, entre altres funcions, la d’informar l’òrgan instructor sobre el procediment de concertació i sobre les condicions específiques que facin referència al servei objecte de l’acció concertada, així com la d’informar preceptivament de la modificació prevista en l’article 24 del Decret 48/2017. A més, pot fer propostes de millora relatives a les condicions d’aplicació dels criteris de preferència i a les condicions d’execució de l’acord d’acció concertada.

11.3. El Comitè Tècnic d’Assessorament queda vàlidament constituït amb l’assistència, com a mínim, dels membres següents: el president o president suplent, la secretària o secretari suplent i tres vocals.

12. Condicions tècniques d’execució

12.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016:

1. Definició: es tracta de serveis de prevenció de l’aparició o l’agreujament de malalties o discapacitats i les seqüeles consegüents, mitjançant el desenvolupament coordinat d’actuacions de promoció de les condicions de vida saludables i programes específics de caràcter preventiu i de rehabilitació.

2. Població destinatària: s’adrecen a persones grans en situació de dependència, és a dir, que no tenen un grau d’autonomia suficient per dur a terme les activitats de la vida diària.

3. Equipaments/equips professionals: segons el que disposa l’article 25 bis del Decret 86/2010.

4. Estàndards de qualitat: d’acord amb els articles 14 i 15 del capítol II del Decret 86/2010, sobre els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis.

12.2. El Plec de condicions tècniques detalla els drets i les obligacions d’ambdues parts, l’objecte, els serveis que s’han de prestar, els criteris d’intervenció amb els usuaris, els mitjans que ha d’aportar l’entitat adjudicatària i els sistemes de coordinació amb l’Administració.

13. Seguiment

13.1. El seguiment periòdic del funcionament dels grups de treball correspon als treballadors socials responsables dels programes individuals d’atenció (PIA) dels municipis on es facin les sessions.

13.2. Els tècnics del Servei de Centres i Programes poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

13.3. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Dependència.

13.4. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

14. Obligacions de les entitats concertades

14.1. L’acord d’acció concertada obliga l’entitat concertada a prestar els serveis de acció concertada als usuaris gratuïtament i sense cap cost complementari.

14.2. Mitjançant l’acord d’acció concertada, l’entitat d’iniciativa privada titular del servei s’obliga a complir el Plec de condicions tècniques i les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009, en la Llei 12/2018, i en els decrets de desplegament i aplicació corresponents.

14.3. L’entitat concertada s’obliga a fer totes les hores objecte de l’acord d’acció concertda i a mantenir-ne l’autorització o l’acreditació durant el període de vigència.

14.4. L’entitat concertada s’obliga a atendre els usuaris que hagin sol·licitat l’accés al servei i tenguin PIA de prestació del servei de promoció de l’autonomia personal.

14.5. Les entitats concertades han de facilitar a la Direcció General de Dependència la relació dels usuaris que assisteixen cada mes a les sessions i les comunicacions d’altes o baixes d’aquests usuaris.

14.6. Les entitats concertades s’han de fer càrrec exclusivament del personal laboral adscrit al servei concertat, de les seves retribucions i de les obligacions en matèria de seguretat social, el qual, en extingir-se l’acord d’acció concertada, no es pot consolidar, en cap cas, com a personal de l’administració que concerta el servei.

14.7. Les entitats concertades han d’indemnitzar els afectats pels danys i perjudicis que causin, per si mateixes o per tercers, com a conseqüència de l’execució de l’acord d’acció concertada.

14.8. La percepció indeguda de quantitats per part de les entitats concertades del servei suposa l’obligació de reintegrament d’aquestes quantitats, amb la tramitació prèvia del procediment que correspongui.

14.9. Les entitats concertades dels serveis queden subjectes al control de caràcter financer i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.

14.10. Les entitats concertades han de comunicar la prestació de serveis complementaris, assumir tota la responsabilitat de l’execució d’aquests serveis, i ajustar-se al previst a l’article 4.5 de la Llei 12/2018 i a l’article 10 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

14.11. Les entitats concertades han de comunicar qualsevol incidència que suposi una modificació o alteració respecte al Plec de condicions tècniques pactat amb l’Administració.

14.12. Les entitats concertades es comprometen a fer ús de les aplicacions informàtiques i de gestió de la Direcció General de Dependència.

15. Penalitats

15.1. Les entitats concertades s’han de responsabilitzar que els serveis objecte de l’acció concertada es prestin en el termini previst, al lloc acordat i d’acord amb les característiques i els requisits que estableix aquesta convocatòria. Queden exemptes d’aquesta responsabilitat en els casos en què no hagi estat possible dur a terme el servei per causes de força major que es puguin justificar.

15.2. S’entendrà que hi ha un incompliment greu de les entitats concertades quan no compleixin qualsevol de les condicions d’execució de caràcter obligatori que estableix el Plec de condicions tècniques, així com les obligacions que estableix el punt 14 d’aquesta convocatòria. Es considera incompliment lleu que no compleixin qualsevol de les condicions d’execució de caràcter opcional.

15.3. La realització d’un incompliment lleu suposa una penalització que pot arribar fins al 2 % del pressupost total de l’acord d’acció concertada. A partir de la realització d’un incompliment greu, l’òrgan instructor pot optar per imposar una penalització que pot arribar fins al 10 % del pressupost total de l’acord d’acció concertada o bé resoldre’l.

16. Criteris d’accés i llista d’espera

Els criteris d’accés a les places i la gestió de la llista d’espera es regulen en el Decret 83/2010, modificat pel Decret 5/2016. També s’ha de tenir en compte el Decret 63/2017, de 22 de desembre, de principis generals dels procediments d’accés als serveis de la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència.

17. Publicitat

Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim d’acció concertada, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d’entitat pertanyent a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència, segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que els facilitarà l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

18. Prerrogatives de l’Administració

18.1. L’òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo i resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment.

18.2. L’òrgan resolutori pot modificar el procediment per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

18.3. Els acords que adopti l’òrgan resolutori a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d’extinció

Són causes d’extinció de l’acord d’acció concertada les que estableix l’article 9 de la Llei 12/2018, en relació amb l’article 28 del Decret 48/2017, de 17 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest acord d’acció concertada i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.​​​​​​​