Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 2705
Aprovació de l’acord relatiu a la primera avaluació del complement de la carrera professional de l’Ajuntament de Lloseta
L’Ajuntament en Ple, en sessió ordinària de data 25/03/19, va adoptar per unanimitat dels seus membres l’aprovació de l’acord relatiu a la primera avaluació del complement de la carrera professional de l’Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb les condicions i termes establerts a la Mesa de general de negociació de l’Ajuntament de Lloseta. De conformitat amb l’establert en l’art. 38.6 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic es publica íntegrament l’acord esmentat:
ACORD RELATIU A LA PRIMERA AVALUACIÓ DEL COMPLEMENT DE CARRERA PROFESSIONAL DE L’AJUNTAMENT DE LLOSETA.
1.- OBJECTE
És objecte del present acord procedir a establir els mitjans pels quals es realitzarà la primera avaluació del complement de carrera professional en els termes establerts en la Disposició Addicional dotzena de la Llei de Funció Pública de les Illes Balears introduïda pel número 4 de l'article 2 de la Llei 6/2018, de 22 juny, per la qual es modifiquen diverses normes de l'ordenament jurídic de les Illes Balears en matèria de turisme, de funció pública, pressupostària, de personal, d'urbanisme, d'ordenació farmacèutica, de transports, de residus i de règim local, i s'autoritza el Govern de les Illes Balears per a aprovar determinats textos refosos.
Mitjançant aquesta acord es completa així la regulació que va aprovar el plenari de la Corporació en data 21 de desembre de 2017 (BOIB 161, de 30 de desembre de 2017) amb la modalitat d’avançament a compte.
2.- REQUISITS PER ADQUIRIR EL NIVELL INICIAL
La primera adquisició de nivell, en el moment inicial d’aplicació de la carrera professional, serà d’una sola vegada, tenint en compte els anys de serveis prestats i les hores de formació determinades per assolir el nivell.
En aquesta primera instància i als únics efectes d’assolir el nivell inicial que tots els mesos treballats a l’Administració Pública, es computaran conforme els següents criteris:
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A1 o del seu equivalent del personal laboral.
Com a A1 |
Com a A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
0,30 |
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A2/B o del seu equivalent del personal laboral.
Com a A1 |
Com a A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
0,4 |
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C1 o del seu equivalent del personal laboral.
Com a A1 |
Com a A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C2 o del seu equivalent del personal laboral.
Com a A1 |
Com a A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
1 |
1 |
1 |
0,60 |
El còmput es realitzarà per mesos complets. Els romanents de dies s’aplicaran al grup corresponent.
Al respecte de la formació es tindran en compte totes les hores de formació realitzades durant la vida laborals impartides o reconegudes per l’Institut Nacional d’Administració Pública, l’Escola Balears d’Administració Pública o entitat assimilable d’altra Comunitat Autònoma, la Federació d’Entitats Locals de Municipis i Províncies a entitat assimilable d’altra Comunitat Autònoma i les impartides per Universitats, escoles tècniques, col·legis professionals, administracions estatal, autonòmica i local , així com per entitats sindicals.
Per acreditar la formació i poder adquirir el nivell corresponent d’acord al temps treballat, tota la documentació acreditativa de la formació realitzada (certificat d’assistència o aprofitament, si bé en aquest darrer supòsit les hores es computaran amb una proporció de 0.75 en relació a una hora d’aprofitament) s’haurà de presentar al Registre General de l’Ajuntament abans del dia 1 d’octubre de 2.019.
Es valorarà a aquests efectes, la formació realitzada fins que finalitzi el període abans indicat, no procedint-se a valorar tota aquella documentació presentada fora del termini abans esmentat.
Tota la formació haurà d’estar directament relacionada amb el lloc de feina que ocupa al grup de cotització en vigor en cada moment. Es tendrà en compte el criteri de transversalitat de l’acció formativa, i la normativa de transversalitat de l’EBAP.
L’Ajuntament de Lloseta crearà una comissió de valoració que s’ocupi de valorar la formació presentada disposant d’un termini màxim de 3 mesos per avaluar la documentació presentada per cada treballador i el nivell assolit per aquest.
A continuació es detalla la taula relativa a les hores de formació per assolir els nivells inicials.
TAULA DE LES HORES DE FORMACIÓ PER ASSOLIR NIVELLS INICIALS
funcionaris |
SubgrupA |
SubgrupA2 |
Grup B |
SubgrupC1 |
SubgrupC2 |
Altres grups |
laborals |
grup 0 |
grup I |
grup II |
grup III |
grup IV |
grups V i VI |
Nivell I |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
Nivell II |
70 |
60 |
50 |
40 |
30 |
20 |
Nivell III |
105 |
90 |
75 |
60 |
45 |
30 |
Nivell IV |
140 |
120 |
100 |
80 |
60 |
40 |
3.- MANTENIMENT DE NIVELL. AVALUACIÓ DE L’ACOMPLIMENT.
L’ Ajuntament haurà de dissenyar un pla de desenvolupament de l’acompliment per a garantir que els serveis públics municipals lliuren els serveis a través dels treballadors municipals amb la màxima eficàcia i eficiència, eix vertebrador de la carrera.
Dit pla de desenvolupament de l’acompliment serà negociat amb la representació sindical de la Mesa General Empleats Públics de l’Ajuntament i necessàriament durà integrat un pla de formació extret de l’anàlisi de necessitats formatives o bé de les accions formatives que l’ajuntament programarà cada any.
Es crearà una comissió de valoració que es reunirà cada any dins la primera quinzena d’octubre per validar la formació presentada durant l’any per mantenir els nivells.
La comissió de valoració tindrà funcions de vigilància i compliment del present acord i aquelles funcions que expressament se li encomanin. Una de les funcions de la comissió serà l’avaluació de la formació presentada d’acord amb els requisits del present acord per determinar si procedeix assolir es nivell individual de cada empleat públic.
TAULA DE LES HORES ANUALS NECESSÀRIES PER NIVELLS CORRESPONENT A PARTIR DE L’EXERCICI 2020 I SEGÜENTS:
funcionaris |
SubgrupA |
SubgrupA2 |
Grup B |
SubgrupC1 |
SubgrupC2 |
Altres grups |
laborals |
grup 0 |
grup I |
grup II |
grup III |
grup IV |
grups V i VI |
Nivell I |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
El període en el qual s’haurà de realitzar la formació serà del dia 1 d’octubre de cada any fins el 30 de setembre del any següent, de forma que durant aquest període el personal haurà d’haver completat la formació necessària per mantenir el nivell i així poder cobrar el complement durant l’any.
El incompliment del requisit de la presentació dels documents que acreditin la formació comportarà la suspensió del complement de carrera professional per al personal afectat, llevat que d'incompliment sigui per causes de força major, que s’hauran de constatar per part de la Comissió de Seguiment i Avaluació en el document d’avaluació de l’acompliment preceptiu.
En cas de que es suspengui el complement de carrera professional s’obrirà un procediment administratiu, amb audiència de l’interessat i dels representants del personal, en els efectes de ratificar o no la suspensió del pagament de la carrera. Si es ratifica la suspensió el funcionari deixarà de percebre el complement durant l’any següent. Si durant aquest any següent acredita la deguda formació, podrà tornar a percebre la formació en l’altre any següent, però sense que en cap cas tingui dret a percebre el complement deixat de percebre.
4.- PROGRESSIÓ DE NIVELL.
Per a que els treballadors acollits al sistema de carrera professional horitzontal puguin progressar al nivell superior han de complir amb la següent regla:
Acreditar el temps de serveis prestat requerit per a cada nivell d’acord amb l’apartat 5. b), així com les hores de formació detallades a l’apartat 3 i complir amb els requisits exigits a aquest Reglament.
5. COMISSIÓ DE VALORACIÓ
Als efectes previstos en l’acord d’avançament a compte de la carrera professional i del present acord la comissió de valoració estarà constituïda per:
-Batle/essa de la Corporació.
-Regidor/a de Personal.
-Regidor/a de l’oposició.
-Representants dels funcionaris i personal laboral.
-Podran assistir en qualitat d’assessors l’interventor i el secretari.
Disposició derogatòria
S’entenen derogats de manera expressa els articles 4, 8, 9 i 10 de l’acord plenari de 21 de desembre de 2017
Lloseta, 26 de març de 2019
El Batle,
José María Muñoz Pérez