Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 2678
Bases i convocatòria que regeixen la concessió d’ajudes als titulars de llicències de taxi per a l’adaptació de vehicles autotaxis per a persones amb mobilitat reduïda (any 2019)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions: 446373

Per resolució de la batlia de l’Ajuntament de Santanyí de data 20 de març de 2019, s’han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir les ajudes per a titulars de llicències de taxi per a l’adaptació de vehicles autotaxis per a persones amb mobilitat reduïda:

Bases i convocatòria que regeixen la concessió d’ajudes als titulars de llicències de taxi per a l’adaptació de vehicles autotaxis per a persones amb mobilitat reduïda (any 2019)

El Reial Decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen las condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i utilització dels modes de transport per a persones amb discapacitat, disposa al seu article 8, com a objectiu a complir:  “1. En todos los municipios, los ayuntamientos promoverán que al menos un 5 por ciento, o fracción, de las licencias de taxi correspondan a vehículos adaptados...”

La Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, atorga als ajuntaments amb caràcter general l’exercici de les competències administratives amb relació al servei d’autotaxi. 

Per la seva part, l’Ajuntament de Santanyí, vist el marc normatiu i competencial, i vista la seva voluntat integradora i d’afavorir la mobilitat de les persones que es desplacen en cadira de rodes per permetre un desenvolupament independent de la seva vida i la participació en els àmbits econòmics, socials i culturals, recull al Pressupost municipal per a aquest any 2019 una convocatòria de subvencions per adaptar taxis per a persones usuàries amb discapacitat.

Amb aquesta convocatòria s’incentiva l’adaptació de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda als titulars de llicències d’autotaxi del municipi de Santanyí i d’aquesta forma aconseguir un municipi més accessible i integrador.

1. Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació

S’aprova la convocatòria d’ajudes per a les persones físiques o jurídiques titulars de llicències de taxi del terme municipal de Santanyí  per compensar l’esforç econòmic que suposa dur a terme l’adaptació de vehicles d’autotaxi per al transport de persones amb mobilitat reduïda (eurotaxis), segons el que s’estableixen aquestes bases reguladores.

2. Finançament

L’import màxim d’aquest convocatòria és de 6.000,00 euros. Les subvencions s’han de concedir amb càrrec a l’aplicació pressupostària 13-23101-77901.

3. Quantia de les ajudes i criteris de determinació

1. Les ajudes que regula aquesta convocatòria s’han de concedir amb subjecció als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. L’import màxim que es pot atorgar a cada beneficiari vendrà determinat per la divisió de l’import de la convocatòria entre el nombre de persones que hagin presentat la sol·licitud en el termini que marca la convocatòria i amb tots els requisits que s’hi exigeixen, amb un màxim individual de 6.000.

4.  Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de l’ajuda objecte d’aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques que acreditin:

- Ser titular de llicència municipal d’autotaxi en vigor.

- No estar incurses en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en l’apartat 3 de l’article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 14 de desembre de 2018, i en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i especialment s’ha de trobar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries (incloses les municipals) i amb la Seguretat Social.

5. Actuacions subvencionables

Es considera despesa subvencionable l’adaptació d’un vehicle autotaxi per al transport de persones amb mobilitat reduïda, que s’hagi dut a terme entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 de gener de 2019.

6. Sol·licituds i documentació

1. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals comptadors des de l’endemà que aquesta Resolució es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les sol·licituds, en model normalitzat (Annex I), han d’anar acompanyades de la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI del sol·licitant, si es tracta de persona física, o del CIF, si es tracta de persona jurídica.

b)  En el cas de persones jurídiques, s’ha d’aportar:

- Estatuts degudament inscrits i acreditació de la inscripció en el registre corresponent

- DNI i acreditació del nomenament de la persona representant de l’entitat

c) Sol·licitud de transferència bancària (Annex II)

d) Conjunt de declaracions responsables i relació se subvencions sol·licitades o rebudes (Annex III)

e) Fitxa tècnica del vehicle objecte d’actuació amb la revisió de la ITV favorable per a la reforma i Targeta de Transport, expedida per la Conselleria de Territori, Energia i Mobiliat.

f) Així mateix, com es tracta d’una subvenció que té per objecte una activitat ja realitzada, juntament amb la documentació abans esmentada, s’haurà de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

a- Una memòria de l’actuació justificativa de l’activitat realitzada  (Annex IV).

b- Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s’han fet, amb una relació detallada de les despeses de l’activitat i una relació detallada dels ingressos, amb indicació de les subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada assenyalant-ne l’import i la procedència. (Annex V)

Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa han d’estar expedides a nom de l’entitat beneficiaria i, a més, han de tenir tots els requisits que exigeix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s’aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Així mateix s’ha d’acreditar el seu pagament per alguna de les formes previstes al punt 9 d’aquesta convocatòria.

3. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria, i també l’autorització a l’òrgan instructor del procediment per obtenir de forma directa les dades relatives a l’acreditació de les obligacions tributàries (incloses les municipals) i davant la Tresoreria General de la Seguretat Social.

En el supòsit que la persona sol·licitant denegui expressament l’autorització a què es refereix el paràgraf anterior, ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

4. Si la sol·licitud té algun defecte o no va acompanyada de tota la documentació esmentada, s’ha de requerir la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que si no ho fa, de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit.

7. Procediment de concessió: inici, instrucció i resolució

1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s’iniciarà d’ofici, per resolució de batlia que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria, que després es publicaran en el BOIB.

2. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix al Batle de l’Ajuntament de Santanyí, que dictarà la resolució definitiva.

3. La instrucció del procediment de concessió correspon a la Regidoria de Serveis Socials i Transport.

4. Una vegada que els serveis tècnics d’aquest Ajuntament hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d’aquestes bases, el regidor de Serveis Socials i Transport ha d’emetre una proposta de resolució, la qual s’ha de publicar al tauló d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de deu dies naturals, hi puguin al·legar el que considerin oportú.

5. Si no es presenten al·legacions dins del termini previst, aquesta proposta de resolució s’elevarà a la batlia perquè dicti la resolució definitiva.

En altre cas, es a dir, si es presenten al·legacions, una vegada examinades, l’òrgan instructor formularà una nova  proposta de resolució, que s’elevarà a la batlia perquè dicti la resolució definitiva.

6. En tot cas, la Batlia dictarà la resolució definitiva, a la vista de la proposta de resolució  de l’instructor i de la fiscalització de la Intervenció Municipal.

7. La resolució es publicarà a la web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Santanyí.

8. El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir del dia de la presentació de la sol·licitud.

8. Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris d’aquesta ajuda queden obligats a:

- Comunicar a la batlia de l’Ajuntament de Santanyí  l’acceptació de la subvenció (Annex III). En qualsevol cas, s’entendrà acceptada definitivament si en el termini de 10 dies des de la notificació de la resolució definitiva no es manifesta el contrari.

- Complir les obligacions que estableix  la Llei 38/2003 i les Bases reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí

- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control que efectuïn els òrgans competents i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

- Haver realitzat la Inspecció Tècnica del Vehicle per verificar l’adaptació, durant el termini per dur a terme l’activitat subvencionada, es a dir,  fins el 31 de gener de 2019.

2. D’altra banda, els beneficiaris estan obligats a donar servei prioritàriament a les persones amb mobilitat reduïda.

3. El règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveuen la Llei 38/2003, general de subvencions i les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí  que determinen, en el seu cas, el reintegrament de l’ajuda.

9. Pagament i justificació

El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l’activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l’efecte per la persona beneficiària de la subvenció.

No s’entendrà justificada la realització de l’activitat subvencionada si no s’acredita el pagament de les despeses realitzades per alguna de les formes següents previstes als punts a), b) i c) i en alguna de les modalitats que inclouen:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.

- Certificat de l’entitat bancària en què consti el número de xec, l’import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compta corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l’ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat.

10. Compatibilitat de les ajudes

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases seran compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho a aquest ajuntament.

2. L’import de les subvencions o ajuts que se concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

11. Revocació i reintegrament

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d’acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d’incompliment d’alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.

En aquests casos, la persona beneficiària vendrà obligada al reintegrament de la quantitat percebuda i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

12. Infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d’aplicació, dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí.

13. Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el següent:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions

- Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, aprovades en sessió de ple de data 14 de desembre de 2018.

(Els annexos es troben a la secretària i a la pàgina web de l’Ajuntament)

  

Santanyí, 25 de març de 2019

El batle

Llorenç  S Galmés Verger