Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 2677
Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de 5 de febrer de 2019 que aprova la convocatòria, les bases i el barem de mèrits, i designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés pel torn lliure i per la promoció interna, inclosa la reserva per a les persones amb discapacitat, de l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social, corresponents a l'Oferta d'ocupació pública extraordinària, taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal -TAO-, de personal funcionari de l'any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (endavant IMAS), de data 17 de novembre de 2016 (BOIB núm. 155, de 10 de desembre), va aprovar l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'IMAS per a l'any 2016, i correcció d'errors mitjançant la Resolució de presidenta de l'IMAS, de 13 de desembre de 2016 (BOIB núm. 157, de 15 de desembre).

2. La Resolució de la presidenta de l'IMAS, de data 22 de desembre de 2017 (BOIB núm. 159, de 28 de desembre), va aprovar l'oferta pública d’ocupació de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2017.

3. A la sessió de Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS celebrada dia 1 de desembre de 2017, es va aprovar l'Acord Marc que ha de regir l'oferta pública d'ocupació del anys 2016, 2017 i 2018, ratificat per la Resolució de la presidenta de l'IMAS, de data 4 de desembre de 2017.

4. En data 1 de juny de 2018, la presidenta de l’IMAS va resoldre iniciar els expedients administratius OPO núm. 1/2018 de les bases generals i núm.2/2018 d’exercicis i temaris que han de regir els processos selectius per a la cobertura de les places vacants de personal funcionari pel que fa a l’execució de les Ofertes d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) per als anys 2016 i 2017.

5. En data 20 de juny de 2018, la presidenta de l'IMAS va resoldre aprovar les bases generals que han de regir l’execució de les ofertes d’ocupació pública dels anys 2016 i 2017 (BOIB núm. 80, de 28 de juny), tant pel que fa a les convocatòries ordinàries com pel que fa a les especifiques del procés corresponent a la Taxa Addicional d'Estabilització de l'Ocupació Temporal (TAO), i la promoció interna, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat.

6. En data 20 de juny de 2018, la presidenta de l'IMAS va resoldre aprovar els exercicis i temaris (BOIB núm. 80, de 28 de juny), pels quals s’han de regir les proves selectives per a l’ingrés a les escales, subescales, classes i especialitats de personal funcionari de l’IMAS següents:

  • Subescala tècnica, classe tècnic/a superior, subgrup A1, especialitat Psicòleg/a.

  • Subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social.

  • Subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, subgrup A2, especialitat Educador/a Social.

  • Subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, subgrup A2, especialitat Ajudant Tècnic Sanitari / DUI.

  • Subescala Serveis especials, classe personal d'oficis/ajudant/a, subgrup C2, especialitat Auxiliar Educatiu/a.

  • Subescala Serveis especials, classe personal d'oficis / operari, subgrup AP, especialitat Personal de Serveis.

7. La Resolució de la presidenta de l'IMAS, de 28 d'agost de 2018, va ordenar l’inici de l’execució de les Ofertes d'ocupació pública dels anys 2016 i 2017 de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

8. L’objecte d'aquesta convocatòria és la cobertura de 6 places de l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a les persones amb discapacitat, corresponents a l'Oferta d'ocupació pública extraordinària de l'any 2017 (taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal -TAO-).

 

Fonaments de dret

1. Els articles 91.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableixen que la selecció de tot el personal, sigui funcionari o laboral, s'ha de fer d'acord amb la corresponent oferta d'ocupació pública, mitjançant convocatòria pública i mitjançant el sistema de concurs, oposició o concurs-oposició lliure, en els quals es garanteixin, en tot cas , els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com el de publicitat.

Igualment es disposa en l'article 171.2 del Reial Decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, quan estableix que l'ingrés a la subescala tècnica de l'administració especial es realitzarà per oposició, concurs o concurs-oposició.

2. En l'article 5 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local, relatiu a la convocatòria de les proves selectives es disposa que, «un cop publicada l'oferta d'ocupació pública en el "Butlletí Oficial de l'Estat" o en el de la Comunitat Autònoma i, si escau, en altres diaris oficials, i dins el termini legalment establert, procedirà a convocar les proves selectives».

En el punt 2 del mateix article, es disposa que les convocatòries respectives han de determinar el nombre i característiques de les places que hagin de ser proveïdes, amb referència a les bases aprovades, i especificant les que siguin de promoció interna.

Finalment en l'article 6 del Reial Decret esmentat, es disposa que les convocatòries s'han de publicar en el «Butlletí Oficial» de la província, en el « Butlletí Oficial» de la comunitat autònoma i, en el seu cas, en altres diaris oficials o en el diari oficial de la Corporació interessada.

3. D'altra banda, a l'article 9 del Decret 27/1994, d’11 de març, pel qual s’aprova el reglament d’ingrés del personal al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears, -d'aplicació supletòria en virtut de la disposició addicional primera de la Llei 3/2007, en relació a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears - es disposa que les convocatòries hauran d’indicar el calendari previst de realització de les proves, el mitjà, o mitjans de comunicació on s’efectuaran les successives publicacions i es practicaran les notificacions a tots els interessats, i el contingut mínim de les convocatòries.

4. La presidenta de l'IMAS és l'òrgan competent per convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció, d'acord amb allò que es preveu en l’article 7.2.l) del Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovat per Acord del Ple del Consell de Mallorca de 13 d'octubre de 2016, (BOIB núm. 140, de 5 de novembre).

Per tot l'anterior dict la següent,

Resolució

Primer.- Aprovar la convocatòria de proves selectives per cobrir 6 places de l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social pel torn lliure i per la promoció interna, inclosa la reserva per a les persones amb discapacitat, corresponents a l'Oferta d'ocupació pública extraordinària de l'any 2017 (taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal TAO-).

Segon.- Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten a aquesta Resolució com a annex 1.

Tercer.- Aprovar el Barem de mèrits pel torn lliure i la promoció interna que s'adjunta a aquesta Resolució com a annex 2 .

Quart.- Designar el Tribunal Qualificador d’aquest procés selectiu, el qual està constituït pels membres que s’indiquen en l’annex 3 que s'adjunta a aquesta Resolució.

Cinquè.- Aprovar el model de sol·licitud per participar en les proves selectives que s'adjunta com a annex 4.

Sisè.- Publicar aquesta Resolució i els Annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovat en data 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5 de novembre), recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 5 de febrer de 2019.

La presidenta Margalida Puigserver Servera

 

ANNEX 1 

Bases específiques per a la convocatòria de l'especialitat Treballador/a Social de l'Oferta d'ocupació pública extraordinària de l'any 2017, corresponent a la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal -TAO-

1. Objecte i normativa aplicable

L'objecte d'aquestes bases específiques és regular la convocatòria per cobrir les places de l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social, que es determinen en l'Oferta d'ocupació pública extraordinària de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2017, corresponent a la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal -TAO-, i en les Resolucions de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de 20 de juny de 2018, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir l'execució de les ofertes d'ocupació pública, i els exercicis i els temaris pels quals s'han de regir les proves selectives per a l'ingrés a les escales, subescales, classes i especialitats de personal funcionari de l'Institut Mallorquí  d'Afers  Socials (BOIB núm. 80, de 28 de juny).

Aquestes bases generals s’ajusten al que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola; la Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, per la qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant TREBEP); la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor; el Reglament General d'Ingrés del Personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració general de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març; el Reglament d’ingrés del personal al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d’11 de març; el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció interna dels funcionaris al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març; el Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 11/2017, de 24 de març, d’exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció de dels funcionaris de l'administració local. 

2. Places i procediment selectiu

2.1. L’objecte d'aquesta convocatòria és la cobertura de 6 places de l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a les persones amb discapacitat, corresponents a la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal de l'Oferta d'ocupació pública extraordinària de l'any 2017, amb la següent distribució: 

a) 3 places pel torn lliure.

b) 2 places pel torn de promoció interna, modalitat horitzontal. 

c) 1 plaça per a la reserva de persones amb discapacitat. 

2.2. Les places que no es cobreixin pel torn lliure s'acumularan a les places del torn de promoció interna i a l'inrevés. 

2.3. S’estableix com a procediment selectiu el de concurs – oposició, d'acord amb el que estableix la Base General 1.2 (BOIB núm. 80, de 28 de juny). 

2.4. Els exercicis i els temaris que han de regir en aquesta convocatòria, són els que s’estableixen en la Resolució de la presidenta de l'IMAS de 20 de juny de 2018 que aprova els temaris i exercicis (BOIB núm. 80 de 28 de juny).

3. Requisits i condicions generals de les persones aspirants

Per a l’admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits generals establerts en la Base General 2 («Requisits d'accés de les persones aspirants»), amb les especificitats següents:

a) La titulació exigida per a l’accés a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitja, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a les  persones amb discapacitat, és  el títol de grau en Treball Social, o diplomatura en Treball Social. 

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l’estranger hauran d’acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s’escau, l’homologació. 

Aquest requisit no serà d’aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

b) El nivell de coneixements de llengua catalana exigit per a l’accés l'administració especial, subescala tècnica, classe mitja, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social, pel torn lliure, i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a les  persones amb discapacitat és el corresponent al nivell de coneixement B2 (nivell avançat), de conformitat amb el que estableix l’apartat 3.b) del Decret 11/2017. 

Aquests coneixements es poden acreditar mitjançant els següents certificats: 

- Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública

- Certificat reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General del Govern de les Illes Balears competent en matèria de política lingüística.

- Certificat expedit pel Consell de Mallorca d’acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004. 

c) Acreditar no haver estat condemnat per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, tràfic d'éssers humans o explotació de menors, mitjançant l'aportació del Certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no suposa que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar una vegada superades les proves es desprèn que no posseeixen algun dels requisits perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació al procés selectiu.

4. Requisits i condicions específiques per a les persones aspirants del torn de promoció interna

4.1. Requisits 

El personal funcionari que es presenti pel torn de promoció interna ha de complir, a més de les condicions generals de les persones aspirants, els requisits específics d'accés que s’estableixen a la Base General 5.3.3.

4.2. Condicions

La modalitat de promoció interna establerta per a l’ingrés a l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe tècnic/a mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social, és la modalitat de promoció interna horitzontal. 

Les condicions per a la promoció interna horitzontal són les següents: 

1. Pertànyer com a personal funcionari de carrera a qualsevol de les especialitats, o assimilades, adscrites de la  classe mitja, subescala tècnica, de l'escala d'administració especial, subgrup de classificació A2  del Consell de Mallorca - IMAS. 

2. Haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal funcionari de carrera en el qualsevol de les especialitats, o assimilades, adscrites de la classe tècnic/a mitjà, subescala tècnica, de l'escala d'administració especial, subgrup de classificació A2  del Consell de Mallorca – IMAS.

3. Tenir la titulació exigida per a l’accés a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitja, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social. 

5. Reserva per a persones amb discapacitat i adaptació de les proves 

5.1. Places reservades per a persones amb discapacitat

En aquesta convocatòria es reserva 1 plaça per a persones amb discapacitat física, orgànica, o sensorial, d'acord amb l'informe sobre la distribució per especialitat de les places reservades per a persones amb discapacitat a les convocatòries de les ofertes d'ocupació pública 2016 i 2017, d'11 de setembre de 2018, de la Direcció insular de persones amb discapacitat. 

5.2. Requisits específics per a la reserva

Els requisits específics exigits a les persones aspirants que accedeixen pel torn de reserva de persones amb discapacitat, com també el procediment per acreditar-los, són els que determina la Base General 6.2.

5.3. Adaptacions de temps i de mitjans

Les persones aspirants han d’efectuar la petició de les adaptacions en la sol·licitud de participació, i s'ha de tenir en compte el certificat d'aptitud i adaptació expedit per l’equip multiprofessional corresponent de la Direcció General d’Atenció a la Dependència, previ informe de la Secció d'Iniciatives Sociolaborals de l'Àrea de Serveis Socials de l'IMAS, a què fa referència la Base General 6.3.

El Tribunal establirà les adaptacions de temps i de mitjans sol·licitades per les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat i que consideri necessàries per realitzar les proves selectives, d’acord amb el que disposa la base 6.3 esmentada. 

6. Participació de les persones aspirants en la convocatòria de l'oferta ordinària i en la convocatòria de l'oferta extraordinària -TAO- de la mateixa especialitat

En el cas que una persona aspirant figuri a les llistes provisionals de persones aprovades corresponents a l'oferta ordinària i també a l'oferta extraordinària – TAO- de la mateixa especialitat, si no ha optat per alguna d’elles, se la considerarà aprovada en la convocatòria de l'oferta ordinària, i quedarà eliminada de la llista definitiva de persones aprovades de l'oferta extraordinària -TAO-.

7. Sol·licituds

7.1. Model de sol·licitud

Els models de sol·licitud s'han d'ajustar al model establert en l’Annex 4 d’aquesta convocatòria.

Les persones aspirants han d’especificar en la sol·licitud la plaça a la qual opten:

ESCALA D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, SUBESCALA TÈCNICA, CLASSE MITJA, SUBGRUP A2, ESPECIALITAT TREBALLADOR/A SOCIAL. CODI F00310. 

Així mateix, les persones aspirants han d’indicar a cada sol·licitud per quin torn es presenten, d’entre el torn lliure i el torn de promoció interna, o si opten per la reserva per a persones amb discapacitat, perquè són incompatibles entre si. 

7.2. Inscripció per participar a les proves selectives 

El procediment d’inscripció per participar a les proves selectives consta de tres fases: la tramitació de la sol·licitud, el pagament de les taxes de dret d'examen i la formalització de la sol·licitud. 

7.2.1. Tramitació de la sol·licitud

La sol·licitud per participar a les proves selectives s'ha de tramitar d'alguna de les formes previstes a continuació: 

1. Sol·licitud pel Portal de l'Opositor

La persona interessada s'ha de registrar en el Portal de l'Opositor a través de qualsevol navegador mitjançant la ruta

https://portalopositor.imasmallorca.net .

Un cop la persona interessada s'hagi registrat el sistema li enviarà un correu electrònic al compte de correu electrònic facilitat que haurà de ser validat,  de la manera que s’indicarà en el correu rebut per finalitzar el procés de registre. 

A continuació, la persona interessada ha d'accedir al Portal de l'Opositor, amb el seu DNI/NIE, o el seu usuari si és personal de l'IMAS, emplenar la sol·licitud d'inscripció a les proves selectives i imprimir-la.

2. Sol·licitud presencial 

El model de sol·licitud per inscriure’s a les proves selectives està a disposició de la persona interessada en el Registre general de l'IMAS, en els seus registres auxiliars, en el Portal de l'Opositor, a la seu electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net ), i a la pàgina web de l'IMAS.

La persona interessada ha d'emplenar la sol·licitud i presentar-la d'acord amb les instruccions que s'indiquen a l’apartat 7.2.3

7.2.2. Pagament de la taxa dels drets d'examen 

Un cop tramitada la sol·licitud d'inscripció, en qualsevol de les modalitats esmentades, la persona interessada ha d'emplenar el document d'ingrés per al pagament de la taxa de drets d'examen a la pàgina web d'autoliquidacions i pagaments del Consell de Mallorca (https://taxes.conselldemallorca.net/Tasas/PruebasSelectivas.aspx ), a la qual es podrà accedir des del Portal de l'Opositor i des de la seu electrònica del Consell de Mallorca.

A continuació, la persona interessada pot pagar la taxa de manera telemàtica o presencial.

1. Pagament telemàtic 

Per al pagament telemàtic, la web d’autoliquidacions i pagaments del Consell de Mallorca redirigirà a la persona interessada a la passarel·la de pagaments, mitjançant la qual es podrà pagar la taxa electrònicament.

2. Pagament presencial 

Per al pagament presencial, la persona interessada ha d'imprimir emplenat el document d'ingrés per al pagament de la taxa de drets d'examen i fer l'ingrés a qualsevol oficina de les entitats bancàries col·laboradores que figuren al mode

7.2.3. Formalització de la sol·licitud i llocs de presentació

7.2.3.1 Formalització

Les sol·licituds, tant si s’han tramitat a través del Portal de l'Opositor com de manera presencial, s’han de formalitzar mitjançant la presentació i registre en els llocs de presentació que s’indiquen a l’apartat següent.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades han de presentar la següent documentació. 

a) Còpia del DNI o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat.

b) Resguard acreditatiu del pagament dels drets d’examen segons la via seleccionada (semitelemàtica o manual). 

La taxa pels drets d’examen és de 27,57 euros, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l’àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018) 

Estan exempts del pagament de la quota íntegra de la taxa els següents (article 5 de l'Ordenança esmentada):

  • Aspirants que tenguin la condició de membre de família nombrosa: 

- De categoria general: exempció del 50 %

- De categoria especial: exempció del 100 %.

Les persones beneficiàries han d’adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia compulsada del títol de família nombrosa.

  • Aspirants amb grau de discapacitat igual o superior al 33 %: exempció del 100 %.

Les persones beneficiàries han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació d’aquesta condició.

  • Aspirants que figurin en els serveis públics d’ocupació com a demandants d’ocupació almanco durant un termini d’un mes abans de la data de publicació de la convocatòria i que no disposin de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional: exempció del 100 %).

La certificació relativa a la condició  de demandant d’ocupació o millora d'ocupació, amb els requisits assenyalats, se sol·licitarà per part de la persona interessada a l’oficina del Servei Públic d’Ocupació. En quant a l’acreditació de les rendes, se realitzarà mitjançant la presentació de documentació acreditativa pertinent que constarà d’una declaració responsable juntament amb un certificat de rendes emès per l’Agència Estatal d’Administració Tributària del darrer exercici amb obligació d'haver-lo presentat en el termini de presentació d’instàncies. En els casos de certificació de no obligació de presentació de la declaració i de declaracions conjuntes, la declaració responsable ha de contenir les rendes del subjecte passiu acompanyades dels certificats de retencions corresponents al tipus de renta.

  • Aspirants que formen part d’una família monoparental i que no disposen de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional: exempció del 50 %. 

S’entén que formen part d’una família monoparental els supòsits de separació matrimonial o quan no hi hagi vincle matrimonial, la formada per una sola de les persones progenitores i tots els fills menors d’edat que conviuen amb ella. També en formen part els fills majors d’edat incapacitats judicialment subjectes a pàtria potestat prorrogada o rehabilitada.

Les persones aspirants han de presentar una declaració responsable que demostri la situació de convivència i de càrrega econòmica exclusiva dels fills a càrrec de la persona progenitora.

En quant a l’acreditació de les rendes, se realitzarà mitjançant la presentació de documentació acreditativa pertinent que constarà d’una declaració responsable juntament amb un certificat de rendes emès per l’agència estatal d’administració tributària del darrer exercici amb obligació d'haver-lo presentat en el termini de presentació d’instàncies. En els casos de certificació de no obligació de presentació de la declaració i de declaracions conjuntes, la declaració responsable ha contenir les rendes del subjecte passiu acompanyades dels certificats de retencions corresponents al tipus de renta.

c) Còpia del títol de grau en Treball Social, o diplomatura en Treball Social, per acreditar la titulació exigida per a l’accés a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitja, subgrup A2, especialitat de Treballador/a Social.

d) Còpia del certificat que acrediti que es té com a mínim el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de coneixements de llengua catalana en la forma que preveu l’article 2 del Decret 11/2017. 

e) En el supòsit d’accés per a la reserva de persones amb discapacitat, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència o l’organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual la persona candidata aspiri, que haurà d’expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de treball, així com de les adaptacions necessàries per a la realització de les proves d’accés, si corresponen, a judici de l’Administració, i respectant en tot cas els principis de mèrit i capacitat, o l'autorització a l'IMAS perquè el sol·liciti.

7.2.3.2 Llocs de presentació

Al Registre General de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, així com als registres auxiliars, que es troben situats als centres dependents següents:

  • Residència de la Bonanova (C/ Carrer de Francesc Vidal I Sureda, 72, 07015 Palma, Illes Balears).
  • Llar d'Ancians (C/ Carrer del General Riera, 115, 07010 Palma, Illes Balears).
  • Residència de Felanitx (C/ Ctra. Campos-Felanitx s/n, 07200 Felanitx). 
  • Centre Comarcal de Manacor (C/ del Bonjesús, 107500, Manacor).
  • Centre Comarcal d'Inca (C/ Antic Quarte de l'Avinguda General Luque, 223, 07300, Inca).

En qualsevol de les formes previstes a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

7.3 Termini

El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies naturals a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

La presentació de la sol·licitud fora del termini establert implica l'exclusió de la persona aspirant.

7.4. Comprovació dels requisits

L’IMAS ha de comprovar d’ofici que els aspirants del torn de promoció interna compleixen el requisit d’haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos o escala des del qual promocionen.

Si en qualsevol moment del procés selectiu, el Tribunal s'assabenta que algun dels aspirants no compleix un o diversos requisits dels que exigeix la convocatòria corresponent, o si de la revisió de la documentació acreditativa resulta que la sol·licitud presenta errors o falsedats que impossibiliten l’accés a les diferents escales, subescales, classes o especialitats de la convocatòria de què es tracti, una vegada feta l’audiència prèvia a la persona interessada, el Tribunal corresponent haurà de proposar-ne l’exclusió a la presidència de l'IMAS, a qui haurà de comunicar les causes que justifiquen la proposta, a fi que resolgui el que sigui procedent.

8. Embaràs de risc o part

Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés de selecció i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de valorar el Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista de persones aspirants que hagin superat el procés selectiu.

9. Tribunal Qualificador

9.1. Composició de l’òrgan de selecció

L'òrgan de selecció és El Tribunal Qualificador constituït per les persones que figuren en l’Annex 3 d’aquesta Resolució. 

El Tribunal es regeix per la Instrucció de la presidenta de l'IMAS per la qual es fixen els criteris de funcionament dels tribunals qualificadors per executar les Ofertes d'ocupació pública de l'IMAS 2016 i 2017 i ha d’actuar d’acord amb els principis d’objectivitat, imparcialitat, agilitat i eficàcia. Igualment, ha de vetlar pel compliment del principi d’igualtat d’oportunitats entre ambdós sexes. 

La pertinença al Tribunal ho és a títol individual, i els membres són personalment responsables del compliment estricte de les bases de la convocatòria i de la subjecció als terminis establerts per a la realització i la valoració del procés selectiu, com també del deure de sigil professional.

Correspon al Tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, l’aplicació i la interpretació d’aquestes bases, com també la resolució de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament dels exercicis, de forma motivada.

El Tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes que permetin a les persones aspirants amb discapacitat que així ho hagin indicat en la sol·licitud, participar en les proves del procés selectiu en igualtat de condicions que la resta de persones participants.

Durant el desenvolupament del procés selectiu, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre de persones aspirants o l’extensió o el tipus de proves, el Tribunal titular i el suplent podran actuar de forma conjunta. 

El Tribunal pot sol·licitar a la presidència de l'IMAS el nomenament del personal col·laborador o del personal assessor especialista que consideri necessaris per al desenvolupament de les proves. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d’abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

El Tribunal té el domicili a la seu a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, en C/ General Riera 67, 07010, Palma).

10. Desenvolupament del procediment selectiu: fase d'oposició  

10.1. Calendari i desenvolupament dels exercicis

Els exercicis per a l'ingrés de l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe mitjà, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social, són els que s’indiquen en la resolució de temaris i exercicis.

Els exercicis s'han de desenvolupar d'acord amb el calendari següent: 

- Primer exercici del torn lliure, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat: de l'1 al 30 de setembre de 2019.

- Segon exercici del torn lliure, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, i primer exercici del torn de promoció interna: de 15 de novembre al 15 de desembre de 2019.

- Tercer exercici torn lliure, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, i segon exercici de la promoció interna: del 15 de gener al 15 de febrer de 2020.

Les dates concretes de realització es publicaran en el tauler d'edictes de l'IMAS, en el Portal de l'Opositor

(<https://portalopositor.imas.conselldemallorca.net), i a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

10.2. Ordre d’actuació de les persones que participen en l’oposició

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i s’exclouran de l’oposició els que no hi compareguin. 

En el cas que s’hagin d’organitzar torns per dur a terme els exercicis, aquests torns han de començar per les lletres corresponents al primer llinatge de la primera persona admesa, segons el resultat del sorteig que es dugui a terme. 

10.3. Qualificació dels exercicis

La qualificació dels exercicis, llevat dels casos de qüestionaris amb respostes alternatives tipus test que tenen una correcció mecanitzada, la realitzarà el Tribunal Qualificador, d’acord amb la Instrucció de la presidenta de l'IMAS per la qual es fixen els criteris de funcionament dels tribunals qualificadors per executar les Ofertes d'Ocupació Pública 2016 i 2017, i d'acord amb els criteris establerts pel propi Tribunal. 

El Tribunal ha de publicar els resultats de cada exercici i la relació d'aspirants que els han superat al tauler d’edictes de l'IMAS, en el portal de l'opositor  (<https://portalopositor.imas.conselldemallorca.net), i a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació dels resultats de cada exercici, per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici.

El Tribunal disposa d'un termini de set dies hàbils per revisar els exercicis, resoldre les reclamacions, i publicar la llista definitiva de persones que han superat els exercicis. 

Finalitzats tots els exercicis de la fase d’oposició i resoltes, si escau, les reclamacions, el Tribunal Qualificador ha de fer pública al tauler d’edictes de l'IMAS, en el portal de l'opositor i a la seu electrònica del Consell de Mallorca la llista de les persones aspirants que els han superat, per ordre de major a menor puntuació obtinguda. 

En cap cas la llista d'aprovats pot ser superior a les places convocades.

11. Desenvolupament del procediment selectiu: fase de concurs  

11.1. Barems de mèrits 

El model per a la presentació dels mèrits es publicarà en el portal de l'opositor (<https://portalopositor.imas.conselldemallorca.net>) i a la seu electrònica del Consell de Mallorca. 

Els mèrits valorables a aquesta fase per al torn lliure, i per a la promoció interna, inclosa la  reserva per a persones amb discapacitat, de la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal – TAO- són els que es determinen en l'Annex 2. 

11.2. Termini 

Les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició disposen d’un termini de deu dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista per presentar la documentació justificativa dels mèrits que al·leguen perquè es valorin. 

Els mèrits que no hagin estat al·legats i acreditats en aquest termini, no es valoraran.

11.3. Llocs de presentació

La documentació s’ha de presentar en el Registre General de l’Institut Mallorquí d'Afers Socials, en els seus registres auxiliars, prevists en el punt 7.2.3.2, o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

11.4. Acreditació dels mèrits

Les persones aspirants han d'al·legar i acreditar tots els mèrits que hagin de ser valorats, seguint el mateix ordre d’exposició que consta en el barem de mèrits de l'Annex 2. 

Les persones aspirants són responsables de comprovar i verificar l'exactitud dels mèrits al·legats i de les dades que consten en el model de presentació de mèrits, per la qual cosa declararan que les dades contingudes en l'esmentat document de mèrits són certes i les úniques que volen al·legar a efectes de la present convocatòria. 

No serà necessari acreditar els mèrits al·legats que consten a l'expedient personal de l'IMAS, sempre que la persona aspirant hagi fet constar aquesta circumstància i sol·liciti expressament la seva incorporació d'ofici. 

Els mèrits s'han d’acreditar mitjançant la presentació dels documents oficials, originals o fotocòpies compulsades, en la forma que s’indica a continuació: 

a) Experiència professional:

Es valora el temps de serveis prestats i reconeguts en l’Administració pública, d’acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l’Administració pública. 

Els serveis prestats s'acrediten de la següent manera: 

- Serveis prestats a l’IMAS i/o al Consell de Mallorca (en endavant CIM): certificat de serveis prestats de l’expedient personal. Si la persona aspirant ho sol·licita es tramitarà d’ofici.

- Serveis prestats en altres administracions i els seus organismes autònoms: certificat de serveis prestats que ho justifiqui.

- Serveis prestats en empreses públiques o privades per compte aliena: amb un informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social i, el contracte laboral o certificat d'empresa amb acreditació de la categoria i de les funcions realitzades, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions que s'han exercit. 

- Serveis prestats en empreses públiques o privades, o persones físiques per compte propi: Alta de l'impost d'activitats econòmiques, còpia de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i declaració responsable en la qual han de quedar acreditades la categoria i les funcions que s'han exercit, així com qualsevol altra tipus de documentació que acrediti la categoria i les funcions.  

b) Estudis acadèmics

Per acreditar els estudis acadèmics és necessari aportar còpia dels títols acadèmics per l'anvers i pel revers.   

c) Accions formatives 

Les accions formatives s'acrediten mitjançant l'aportació dels certificats, títols, o diplomes acreditatius dels cursos realitzats, amb expressió del nombre d’hores de durada de l’acció formativa. 

d) Coneixements de català: 

Els coneixements de català s'acrediten mitjançant: 

- Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Certificat reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General del Govern de les Illes Balears competent en matèria de política lingüística.

- Certificat expedit pel Consell de Mallorca d’acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004.

e) Exercicis d'oposicions superats  

La superació d'exercicis d'oposicions anteriors per accedir a la mateixa especialitat s'acreditarà mitjançant certificat emès per l'Administració convocant d'acord amb el model que es publicarà en el Portal de l'Opositor i a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

11.5 Valoració dels mèrits

Els mèrits s’han valorar prenent com a referència la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en l’oposició.

Sols es valoraran els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants d'acord amb els termes i amb les consideracions següents:

I. Experiència professional 

Es valora la següent experiència professional: 

  • A l'apartat I.1.- «Experiència a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, al Consell de Mallorca, o  en qualsevol altra Administració Pública i en els seus organismes autònoms, a la mateixa especialitat o categoria»: es valora l'experiència a llocs de feina de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, del Consell de Mallorca, de  l'Administració General de l'Estat, les administracions de les comunitats autònomes, les entitats que integren l'administració local, i els seus organismes autònoms,  a la mateixa especialitat o categoria. 
  • A l'apartat I.2.- «Experiència en els sectors públics institucionals de les Administracions Públiques de l'apartat I.1. i a les universitats públiques a la mateixa especialitat o categoria i a les universitats públiques»: es valora l'experiència a qualsevol organisme i entitat, tant de dret públic com de dret privat, vinculat o dependent de les administracions enumerades en l'apartat I.1.-, i a les universitats públiques, a la mateixa especialitat o categoria.
  • A l'aparat I.3.- «Experiència en el sector privat amb categoria equivalent a l'homòleg funcionarial»: es valora l'experiència professional exercida per compte aliena o per compte propi, en una categoria equivalent a l'homòleg funcionarial. 
  • A l'apartat I.4.- «Experiència a l'IMAS o del CIM d'altra especialitat o categoria»: es valora l'experiència a llocs de feina de l'IMAS o del CIM d'altres especialitats o categories. 

S'exclouen els contractes administratius transitoris,  els contractes en pràctiques i els contractes per a la formació. 

Els serveis prestats simultàniament només es valoren una vegada, i en cas que constin prestats en diferents nivells es valorarà el més alt.

II. Estudis acadèmics 

Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques, els doctorats i els màsters oficials, el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els màsters propis de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis. 

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo. 

En cap cas s’ha de valorar una diplomatura si forma part del primer cicle d’una llicenciatura que és un requisit o objecte de valoració.

III. Accions formatives i altres estudis acadèmics 

  • A l'apartat III.a.- «Formació directament relacionada amb les funcions»: Es valoraran les accions formatives següents: 

a) Els cursos impartits per les escoles d’Administració pública o homologats per aquestes escoles. 

b) Els cursos impartits en el marc dels acords de formació contínua i per a l’ocupació de les administracions públiques, per qualsevol Administració pública i per les organitzacions sindicals i associacions empresarials, quan siguin promotores d’aquests acords.

c)  Els cursos impartits en el marc dels plans anuals de formació pròpia del Consell de Mallorca i de l'IMAS. 

d) Els cursos impartits o promoguts per les administracions públiques, les universitats, els col·legis professionals, i les federacions o associacions d’entitats locals.

e) Els cursos inclosos en el títol IV de la instrucció 1/2015 de la presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials que regula les accions formatives. 

  • A l'apartat III.b.- «Formació meritable per qualsevol especialitat»: Es valoren per a qualsevol especialitat les següents accions formatives: 

- Cursos de l'àrea juridico-administrativa.

- Cursos d'igualtat de gènere.

- Cursos d'informàtica.

- Cursos de qualitat, habilitats, competències professionals i comandaments

- Cursos de prevenció de riscs laborals

  • A l'apartat III.c.- «Altres estudis acadèmics»: Es valoren els cursos de postgrau, així com altres titulacions universitàries no inclosos en l'«apartat b) - Estudis acadèmics» expedits les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.

Regles comunes per a totes les accions formatives: 

- Es valoren les accions formatives d'aprofitament i d'assistència sempre que s'acrediten el nombre d'hores de durada. Igualment es valoren les accions formatives impartides com a docent.  

- Els certificats que no acreditin l'aprofitament, s'entendrà que són d'assistència. 

- Els certificats que no indiquin el nombre d'hores, s'entendrà que corresponen a 1 hora de durada.

IV. Coneixements de català 

Només es valora el certificat del nivell més alt que s’acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’ha d’acumular a la de l’altre certificat que s'acrediti. 

En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d'accés de l'especialitat de la convocatòria, segons el que estableix la base 3.b).

En cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a l’òrgan competent que el va emetre.

V. Exercicis d'oposicions superats  

Es valoraran els exercicis superats en un procés selectiu anterior de qualsevol administració pública per a l’accés a la mateixa especialitat o categoria laboral equivalent, sempre que el procés s’hagi dut a terme amb uns nivells de publicitat, i exigència similar conforme a la fase d’oposició d’aquesta convocatòria, a criteri del Tribunal i de conformitat amb el programa de temes.

11.6 Resultat de la fase de concurs i ordre de prelació final

Finalitzada la valoració dels mèrits, el Tribunal ha de fer pública la llista provisional de les puntuacions obtingudes a la fase de concurs, així com la llista provisional de les persones aspirants seleccionades que ha de contenir, com a màxim, tantes persones aspirants com places convocades. Aquesta llista es publicarà en el tauler d’edictes de l’IMAS, en el Portal de l'Opositor i en la seu electrònica del Consell de Mallorca.

Els candidats disposen d’un termini de tres dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació de les llistes esmentades en el paràgraf anterior, per al·legar les rectificacions escaients.

El Tribunal ha de resoldre les reclamacions en el termini de set dies hàbils. 

12. Resultat de l’oposició i publicació de la llista d’aspirants seleccionats 

Una vegada resoltes les reclamacions, el Tribunal disposa d'un termini de tres dies hàbils per publicar la llista definitiva de puntuacions obtingudes a la fase de concurs, i per aprovar la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu, amb l'ordre de prelació final, i ha d'elevar-la a la presidència de l'IMAS, perquè l' aprovi i n'ordeni la publicació al BOIB. En la mateixa resolució de la presidència s'ha de publicar la llista de llocs de feina corresponents a les places convocades, a l’efecte que les persones seleccionades puguin sol·licitar destinació

L’ordre final de prelació ve determinat per la suma de la puntuació obtinguda a la fase d’oposició i l’obtinguda a la fase de concurs.

La llista definitiva contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places convocades. 

Quan es produeixin renúncies de persones aspirants seleccionades abans del nomenament o presa de possessió, la presidència de l'IMAS, pot requerir a l’òrgan de selecció una relació complementària de les persones aspirants que segueixen als proposats, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a funcionaris de carrera en substitució dels qui renuncien.

12.1 Desempats

En cas d’empat, s’aplicaran els criteris de desempat establerts en la Base General 10.6.

13. Acumulació de places als diferents torns

Les places corresponents a l'oferta extraordinària 2017 de la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal – TAO-, que no es cobreixin pel torn lliure s'acumularan a les places del torn de promoció interna i a l'inrevés. 

D’altra banda, les places de la reserva per a persones amb discapacitat que no es cobreixin en aquesta convocatòria s’acumularan al torn corresponent de l’oferta d’ocupació pública de l'any següent.

14. Nomenament, adjudicació de llocs de treball i presa de possessió

14.1. Presentació de documents

En el termini de vint dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB de la resolució esmentada en el punt 12, les persones seleccionades han de comunicar l’ordre de preferència dels llocs de treball oferts i presentar, en el Registre General de l’Institut Mallorquí d'Afers Socials, en els seus registres auxiliar o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents indicats en la Base General 11.1 

A més, s'haurà de presentar còpia acarada del certificat del nivell de coneixement de de la llengua catalana exigit i del certificat del Registre central de delinqüents sexuals.

Pel que fa als documents en poder de l’Institut Mallorquí d'Afers Socials, aquests seran aportats d’ofici, prèvia sol·licitud de la persona interessada. El lloc de presentació de la documentació és el que s'indica a l'apartat 7.2.3.2.

14.2. No presentació de la documentació 

Les persones aspirants seleccionades que no presentin la documentació en termini, no poden ser nomenades personal funcionari i resten anul·lades les seves actuacions, tret dels casos de força major estimats per l'administració en resolució motivada. 

14.3. Nomenament 

Una vegada revisada i conforme la documentació a què fa referència les Bases anteriors, la presidència de  l'IMAS nomenarà funcionaris de carrera de l'escala d'administració especial,  subescala tècnica, classe mitja, subgrup A2, especialitat Treballador/a Social, a les persones aspirants proposades. 

Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

14.4 Adjudicació dels llocs de treball

L’adjudicació s'efectuarà atenent a l'ordre final de prelació de persones aprovades, d'acord amb la petició de destinació efectuada per la persona interessada i atenent a les preferències del lloc de treball.

Les persones seleccionades que hagin accedit al procés selectiu mitjançant el sistema de promoció interna tindran preferència per cobrir els llocs de treball vacants que s’ofereixin respecte de les persones que no procedeixin d’aquest torn, en la forma que estableix la Base General 12.2. 

14.5 Presa de possessió

La presa de possessió s’efectuarà en la forma establerta en la Base General 12.3, en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la Resolució esmentada. 

En els casos excepcionals en què l’interessat així ho sol·liciti i, a més, ho justifiqui degudament, la Presidència de l’IMAS podrà concedir una pròrroga del termini possessori.  

14.6 Permanència en la destinació

El personal funcionari de carrera que obtengui destinació definitiva no podrà participar en els procediments de provisió de llocs de treball durant un termini mínim de dos anys, comptadors des del dia en què prenguin possessió del lloc de treball, de conformitat amb l’article 3.7 del Decret 33/1994.

15. BORSA DE PERSONES ASPIRANTS PER NOMENAR PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ

15.1. Constitució de la borsa d’interins 

S'ha de constituir una borsa per al nomenament de personal interí de l'especialitat de Treballador/a Social, que estarà integrada per les persones aspirants que hagin superat, com a mínim, el primer exercici d'aquesta convocatòria i per les persones que hagin superat, com a mínim, el primer exercici de la convocatòria relativa a la mateixa especialitat de l'oferta ordinària. 

En el cas que una persona aspirant hagi superat, el primer exercici o successius exercicis de les dues convocatòries, ordinària i extraordinària, s'integrarà en la borsa amb la puntuació més alta obtinguda a cada una d'elles.  

La composició i l’ordre de prelació de la borsa es regula d’acord amb el que estableix el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les persones que integrin aquesta borsa hauran d’acreditar que reuneixen les condicions generals per a l’ingrés – punt .3- i les condicions específiques -punt 4.- establertes en aquesta convocatòria. 

15.2. Borsa específica de persones amb discapacitat 

Es formarà una borsa específica de persones que hagin optat a les places de la reserva per a persones amb discapacitat en la forma establerta en el reglament que regula el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

15.3. Criteris de desempat 

En cas d’empat, s’aplicaran els criteris de desempat establerts en la Base General 13.4.

Documents adjunts