Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 2663
Extracte de l'acord de Junta de Govern Local de l'ajuntament de Santa Eulària des Riu de data 15 de març de 2019, pel qual s'aprova la convocatòria d’ajudes per al lloguer de l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 444836

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index).

Primer. Beneficiaris

Podran sol·licitar les ajudes per al lloguer d’habitatges que preveu aquesta convocatòria les persones físiques majors d’edat, empadronades a Santa Eulària des Riu al menys amb dos anys d’antelació a la data de presentació de la sol·licitud, que, a més de complir els requisits generals que estableixen les presents basses, compleixin els requisits específics següents:

1. Que siguin titulars en qualitat de llogaters d’un contracte de lloguer d’un habitatge per una duració mínima d’un any. El contracte haurà d’estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’Arrendaments Urbans. La condició de llogater s’acreditarà mitjançant l’aportació d’aquest contracte.

2. Estar al corrent del pagament de les rendes del contracte de lloguer, en el moment de la presentació de la sol·licitud de l’ajuda.

3. Que l’habitatge objecte de lloguer estigui situat dins de l’àmbit territorial de Santa Eulària des Riu.

4. Que totes les persones físiques que tinguin o vagin a tenir el domicili habitual i permanent en l’habitatge llogat disposin de la nacionalitat espanyola. En el cas d’estrangers, hauran de tenir la residència legal a Espanya. 

5. Que l’habitatge llogat, constitueixi la residència habitual i permanent del llogater o llogaters i dels integrants de la unitat de convivència, durant tot el període del contracte de lloguer pel que es concedeixi l’ajuda. Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat de convivència que acrediti, durant els últims dotze mesos o, en el seu cas, des de la data del contracte si tingués una durada menor , la identitat de totes les persones físiques que tenen el seu domicili habitual i permanent a l’habitatge objecte del contracte de lloguer.

6. Que l’habitatge objecte del contracte de lloguer ho sigui per una renda màxima mensual igual o inferior a 1.200 euros mensuals.

7. Que els ingressos de les persones que tinguin el seu domicili habitual i permanent a l’habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, compleixin els requisits

8. Que no s’estigui participant en cap altra convocatòria de subvenció pública amb concurrència destinada a ajudes de lloguer, en especial, la convocatòria derivada del Pla Estatal d’habitatge vehiculat pel Govern de les Illes Balears.

9. Que els llogaters i els integrants de la unitat de convivència que tinguin el seu domicili habitual i permanent a l’habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, hauran d’obtenir en conjunt uns ingressos mínims que, en tot cas, siguin iguals o superiors a 0,75 vegades l’indicador públic de renda a efectes múltiples (IPREM).

10. Que els llogaters i els integrants de la unitat de convivència que tinguin el seu domicili habitual i permanent a l’habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, hauran de complir conjuntament els dos criteris.

11. Que els ingressos íntegres de la unitat de convivència no excedeixin de 22.558,78€ (3 IPREM a 14 pagues 2019) en el cas de que estigui formada per una sola persona adulta ; i de  3.759,80€ addicionals (0,5 IPREM a 14 pagues 2019) per cada persona de més que formi part de la unitat de convivència quan estigui formada per més d’un individu.

12. No podrà ser beneficiari d’aquestes ajudes per al lloguer d’habitatges aquella persona física que incorri en algunes de les circumstàncies que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l’article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2015, de 28 de desembre; ni aquella persona física que hagi estat subjecte d’una revocació d’alguna de les ajudes, que per causes imputables al sol·licitant, preveu el Pla Estatal d’habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d’habitatge.

13. No es podran concedir les ajudes per al lloguer d’habitatges quan el llogater sol·licitant o qui tingui la residència habitual i permanent a l’habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s’assenyalen a continuació:

13.1. Ser propietari o usufructuari d’algun habitatge a Espanya. A aquets efectes es considerarà que no se és propietari o usufructuari d’un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota de l’habitatge i aquest s’ha obtingut per herència. S’exceptuen d’aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d’un habitatge i acreditin que no disposen de l’ús i gaudiment d’aquest per algunes de les següents causes:

  • Separació o divorci.

  • Trasllat obligatori del domicili per motius laborals, sempre que el domicili estigui situat fora d’Eivissa.

  • Qualsevol altra causa aliena a la seva voluntat, degudament acreditada.

  • Quan l’habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de l’arrendatari que sigui titular de la mateixa o d’algun membre de la unitat de convivència.

13.2. Tenir parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d’afinitat amb l’arrendador de l’habitatge.

13.3. Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com arrendador de l’habitatge.

Segon. Objecte de les ajudes

Aquestes ajudes tenen per objecte facilitar l’accés a un habitatge en règim de lloguer a sectors de la població amb recursos econòmics limitats i que no disposen de cobertura adient mitjançant altres plans d’ajuda de lloguer, a través de l’atorgament d’ajudes directes als arrendataris, consistents en la finançament d’una part de la renda que l’arrendatari ha de satisfer per l’habitatge llogat .

Tercer. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvenciones estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2019, aprovats inicialment en Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 3 de desembre de 2018 i publicada la aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 004 del 08/01/2019.

Quart. Dotació pressupostaria

1.Per a les ajudes objecte d’aquesta  convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 100.000 €, a càrrec de la partida 2311-48026 de l’exercici pressupostari de l’any 2019, aquesta quantitat es desglossa de la següent manera:

  • 25.000 euros a beneficiaris amb un lloguer fins a 600 euros/mes.

  • 25.000 euros a beneficiaris amb un lloguer  entre 601 y 800 euros/mes.

  • 25.000 euros a beneficiaris amb un lloguer entre 801 y 1.000 euros/mes.

  • 25.000 euros a beneficiaris amb un lloguer entre 1.0001 y 1200 euros/mes.

2.La quantia de l’ajuda serà de dos mensualitats , prenent con a referència la mitja de les darreres dotze mensualitats o totes les acreditadament pagades si el contracte fos de vigència menor a aquest termini, a la data de publicació de la present convocatòria.

3.En el cas de que en el contracte de lloguer hi figurin diversos llogaters i no especifiquin, a la sol·licitud o en el contracte, quina és la part de la renda que satisfà cadascun d’ells, s’entendrà que la paguen a parts iguales. No obstant, els llogaters podran manifestar la seva voluntat de que la totalitat de l’ajuda sigui satisfeta a un d’ells, segons el model annex 4.

Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir del dia següent de la data de publicació en el Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l’extracte de la convocatòria . Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

2. Les sol·licituds es presentaran en el Registre General Municipal de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, C/Marià Riquer Wallis 4 i a les Oficines Municipals de Jesús i de Es Puig den Valls. 

Sisè. Sol·licitud i documentació necessària

Junt a la instancia de sol·licitud d’ajuda per al lloguer d’habitatges es presentarà la següent documentació necessària:

1. Annexo 1: Sol·licitud d’ajudes de lloguer.

2. Annexo 4. Model de comunicació perceptor/s de la subvenció. (En el cas que els llogaters volguessin manifestar la seva voluntat de que la totalitat de l’ajuda sigues satisfeta a un d’ells).

3. Els documents d’identitat de cadascuna de les persones físiques titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent) i els dels membres de la unitat de convivència de 16 anys o més.

4. L’autorització expressa per a que l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui comprovar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social per part del sol·licitant segons model annexo 2, aprovat per a la present convocatòria. La comprovació per part de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu de que la persona sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social es realitzarà abans de dictar la resolució de concessió i, en el cas de que hagi vençut el termini de validesa dels certificats expedits, també abans de dictar la resolució per la que s’ordena el pagament de l’ajuda.

5. Acreditació dels ingressos del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència, i qualsevol altra informació tributària o econòmica que figuri a l’Agència Tributària de les Illes Balears i a Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas de que no s’estigui obligat a realitzar la declaració de renta, s’haurà d’aportar un certificat de la AEAT que acrediti tal extrem. Si no existeix tal obligació, però es té algun altre ingrés del tipus de pensió, nòmina, etc, s’haurà de presentar documentació que acrediti aquells ingressos.

6. Certificat cadastral que acrediti el fet de que, en quant al llogater o als llogaters que figuren en el contracte de lloguer, no apareguin titularitats cadastrals vigents al seu favor en tot el territori nacional, com a propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l’ús i el gaudiment d’algun habitatge en el territori espanyol. En el cas de ser-ho, hi ha que acreditar la no disponibilitat de l’ús i de gaudiment de l’habitatge per alguna de les causes que estableixen aquestes bases. La resta de membres de la unitat de convivència firmarà una declaració responsable de que no són propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l’ús i gaudiment d’algun habitatge ubicat en territori espanyol, segons el model que figura a l’annex 3.

7. Las declaracions responsables del llogater o dels llogaters del contracte de lloguer, segons el model que figura a l’annex 3, entre altres coses:

  • De que no incorren en ninguna de las circumstancies de prohibició per a ser beneficiaris que es preveuen a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l’article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

  • De que compleixen els requisits i de les condicions que determinaren la concessió de la subvenció.

  • De que comunicaran a l’òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti a algun dels requisits que s’exigeixen per a concedir la subvenció.

  • De que es sotmetran  a las actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents.

  • De que aportaran tota la informació i documentació que lis requereixi l’òrgan instructor.

  • De que no han estat subjectes a la revocació d’una subvenció, per causes imputables als sol·licitants, de cap de les ajudes que preveuen el Pla Estatal d’Habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals, autonòmics o locals d’habitatge.

8. Les declaracions responsables de tots els membres de la unitat de convivència de que tenen el seu domicili habitual i permanent a l’habitatge llogat, segons el model que figura a l’annex 3, entre altres coses:

  • De que no tenen relació de parentesc de primer o segon grau de consanguinitat o d’afinitat amb l’arrendador.

  • De que no són socis o participes de la persona física o jurídica que actua como arrendador.

  • De que es comprometen a complir las condicions i els requisits que estableix la convocatòria, que coneixen i accepten íntegrament.

  • De que saben que, en cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d’ocultació d’informació, de les que es pugui deduir intenció d’engany en benefici propi o aliè, se’ls podrà excloure d’aquest procediment i podran ser objecte de sanció; així mateix. En el seu cas, els fets es posaran en coneixement del ministeri fiscal por si poguessin ser constitutius de il·lícit penal.

9. Contracte en vigor de lloguer de l’habitatge

10. El certificat de convivència, a efectes de determinar que l’habitatge llogat és el domicili habitual i permanent del llogater i dels membres de la unitat de convivència durant tot el període del contracte per al qual es concedeix l’ajuda o autorització expressa per a que l’Ajuntament de Santa Eulària de Riu, pugui comprovar-ho, mitjançant la presentació de l’annex 2 aprovat per la present convocatòria.

11. Els justificants de que el pagament del lloguer s’ha realitzat, per transferència, a través d’una entitat financera o de crèdit o rebuts durant l’últim any o, en el seu cas, des de la data del contracte si tingués una durada menor, i en ambdós casos fins la última mensualitat vençuda.

 

12. En el supòsit que sigui procedent , per estar inclòs/a en algun dels sectors preferents, segons el cas, adjuntar el o els document/s justificatiu/s corresponent/s, segons el que estableix l’article 11.3 de la ,present convocatòria.

 

Santa Eulària des Riu, 25 de març de 2019

L’Alcalde

Vicente Marí Torres