Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 2650
Resolució del director general del Servei de Salut de 20 de març de 2019 per la que es convoca, pel procediment de concurs, un lloc de cap de personal subaltern sanitari de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Universitari Son Llàtzer

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb l’Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 75/2011, de 21 de maig) pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut, modificat per l’Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de desembre de 2012 (BOIB 22 de gener), d’acord amb la Resolució de 23 de maig de 2011 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es dicten instruccions per aplicar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (publicada en el BOIB núm. 87/2011, d’11 de juny) i d’acord amb el Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 37, de 24 de març), dict la següent

Resolució

  1. Acordar la convocatòria pública d’un lloc de cap de personal subaltern sanitari de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Universitari Son Llàtzer, que es regeix per les bases que figuren en aquesta resolució.

  2. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i als taulers d’anuncis de l’Hospital Universitari Son Llàtzer.

1. Requisits:

  • Tenir la condició de personal estatutari fix de gestió i serveis de la categoria zelador/a i estar en les situacions de servei actiu o de reserva de plaça en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.

  • Tenir el corresponent nivell de coneixements de la llengua catalana legalment establert (actualment el nivell A2) mitjançant certificat expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o mitjançant un altre certificat dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, que acrediti tenir l’esmentat nivell de coneixements. Atès que per al compliment de les funcions del lloc de treball es requereix una qualificació especial, coneixements i habilitats directives, si el personal no pot acreditar el nivell de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, s’admetran les sol·licituds de participació de tots els aspirants, i la persona que resulti adjudicatària queda obligada a obtenir-lo i acreditar-lo en un termini màxim de dos anys a comptar a partir de la data d’ocupació del lloc de treball.

Aquests requisits s’han de complir en la data de publicació de la convocatòria (amb l’excepció del nivell de coneixement de la llengua catalana, que s’ha complir i acreditar dins del termini de sol·licituds) i mantenir-se fins a la presa de possessió del lloc convocat.

2. Mèrits

Mèrits que es valoraran a la data de publicació de la convocatòria, a excepció del nivell de coneixement de la llengua catalana, que es valorarà en la data d’acabament del termini de sol·licitud:

    1. Serveis prestats (màxim 60 punts):

      • Serveis prestats en la categoria estatutària Zelador/Zeladora 0,20 punts per cada mes complet de serveis prestats.

    1. Llocs de treball relacionats amb el lloc a què s’opta (màxim 60 punts):

      • Llocs de prefectura (màxim 40 punts):

        • Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació superior al nivell 18            0,20 punts per cada mes complet.

        • Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació del nivell 18                         0,15 punts per cada mes complet.

        • Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació inferior al nivell 18              0,10 punts per cada mes complet.

      • Una altra experiència professional relacionada amb el lloc a què s’opta (màxim 20 punts)           0,10 punts per cada mes complet.

Als efectes del punt anterior, es considera una altra experiència professional relacionada amb el lloc, la següent:

  • Haver prestat serveis directament relacionats amb la supervisió de zeladors sanitaris en institucions sanitàries al sector públic o privat.

  • Haver prestat serveis directament relacionats amb la supervisió d’equips sanitaris en institucions sanitàries al sector públic o privat.

  • Qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció justificadament consideri relacionada amb les funcions del lloc.

    1. Formació relacionada amb el lloc a què s’opta (màxim 30 punts):

      • Per cada crèdit o per cada deu hores, com a docent o discent, en cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, que estiguin relacionats directament amb el contingut del lloc a què s’opta, .………………………………….….……………..….……0,10 punts

Als efectes del punt anterior, es consideren relacionades les àrees temàtiques següents:

  • Seguretat del pacient

  • Prevenció de riscs laborals relacionats amb el lloc

  • Coneixement del programa AIDA

  • Normativa estatutària

  • Qualitat

  • Lideratge i gestió d’equips

  • Qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció justificadament consideri relacionada amb les funcions del lloc

Per a la valoració dels cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, es requereix el següent:

  • Organitzats o impartits per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2.3 de la Llei 39/2015) o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el corresponent certificat.

En el cas que l’activitat hagi estat organitzada per una entitat de dret públic conforme a l’article 2.2.a) de la Llei 39/2015, l’interessat ha d’acreditar aquesta condició.

  • Organitzats per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i impartits en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditats i/o subvencionats per aquelles, la qual cosa ha de constar en el corresponent certificat.

  • Realitzats en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzats per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

Coneixements orals i escrits en català:

  • Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell B2 ……………..…..………3 punts

  • Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C1 ……………..…..………4 punts

  • Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C2 ……………..…..………5 punts

 (Només es valorarà el nivell més alt que tengui el concursant)

      • Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell LA (llenguatge administratiu) ……..1 punt

(S’acumula a qualsevol altre nivell que es tengui)

  1. Característiques del lloc convocat:

La persona que obtengui el lloc tindrà la dependència de la Direcció d’Infermeria, establerta per a la prefectura de personal subaltern de l’Hospital Son Llàtzer, i exercirà les funcions següents:

  • Atenció i suport a l’equip de treballadors adscrit a la prefectura de personal subaltern: gestió de sol·licituds, dubtes i activitats de suport diari en les seves intervencions en els diferents serveis i unitats assistencials.

  • Gestió i maneig dels diferents sistemes de comunicació, per enviar i rebre la informació necessària als professionals que conformen l’equip: normativa de prevenció de riscs laborals “fitxes, epis i normativa”, acollida nous professionals, manuals d’organització interna, pla de formació, etc...

  • Distribució dels treballadors segons les necessitats dels diferents serveis i unitats assistencials de l’Hospital.

  • Suport en l’organització i difusió dels cursos i activitats formatives, que organitza el servei de docència i la direcció de l’hospital, per al personal pertanyent a aquest equip.

  • Vetlar pel compliment de les normes i/o procediments interns que afectin el personal de zeladors.

  • Gestió de vacances, permisos i absències de tot el personal adscrit a la prefectura de personal subaltern.

  • Maneig i control del programa de gestió de torns “Aida”.

  • Gestió de recursos materials.

  • Traslladar al personal altres funcions que li encomani la Direcció, així com els objectius del servei dins de la missió, visió i valors de l’hospital.

  1. Les persones aspirants han d’adjuntar la documentació original o una còpia compulsada que justifiqui els requisits i els mèrits al·legats.

  1. La sol·licitud per participar en el procés selectiu, dirigida a l’òrgan convocant, s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals a comptar a partir de l’endemà a la data de publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’ha de formalitzar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per mitjà d’alguna de les vies que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  1. Comissió de Selecció:

  • President: Miquel Angel Puente de Mena (designat pel secretari general del Servei de Salut)

Vocals:

  • Joaquin Ojeda López (designat pel secretari general del Servei de Salut)

  • Nieves Álvarez Torres (designat pel director gerent del centre o pel secretari general del Servei de Salut en el cas dels Serveis Centrals)

  • Catalina Pujol (designat pel director de la divisió —o de l’àrea de direcció— a què estigui adscrit el lloc)

  • Secretari: Javier Mancho Iglesias (designat pel directiu que tengui encomanada la gestió de l’àrea de personal del centre)

Si es produeix alguna vacant en la Comissió de Selecció, es nomenarà un nou integrant.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant d’aquest òrgan, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà a la data de la notificació. No es podrà interposar un recurs contenciós mentre no es dicti resolució expressa o presumpta del recurs de reposició, d’acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També pot interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà a la data de publicació de la resolució, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Palma, a 20 de març 2019

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears

(PD. Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016; BOIB de 21de gener de 2016)