Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 2617
Ple - Aprovació definitiva de l’adhesió del Consell Insular de Menorca a l’Associació d’Ecoturisme a Espanya

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicat en el BOIB núm. 13 de 29-01-2019, en el tauler d’edictes i en la pàgina web del CIM de dia 29-01-2019 a dia 13-03-2019, l’anunci relatiu a l’acord adoptat pel Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 21 de gener de 2019, pel qual s’aprova inicialment l’expedient d’adhesió del Consell Insular de Menorca a l’Associació d’Ecoturisme a Espanya, que inclou els seus estatuts, sense que dins del termini legal d’exposició al públic s’hagi presentat cap reclamació ni suggeriment al respecte, s’entén elevat a definitiu l’acord d’adhesió, fent-se públic a continuació el text íntegre dels esmentats estatuts.

ESTATUTS DE L'ASSOCIACIÓ D'ECOTURISME A ESPANYA

CAPÍTOL I DENOMINACIÓ, FINALITATS, DOMICILI I ÀMBIT

Article 1. Amb la denominació ASSOCIACIÓ D'ECOTURISME A ESPANYA es constitueix una associació sense ànim de lucre a l'empara de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, i normes complementàries, amb capacitat jurídica i plena capacitat d'obrar.

El règim d'aquesta associació està constituït pels presents estatuts i els acords vàlidament adoptats per l’Assemblea General i òrgans directius, dins l'esfera de la seva respectiva competència. En tot el que no hi estigui previst, cal atenir-se al que estableix la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació.

L'Associació té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al compliment de les seves finalitats, i pot ser titular de tota classe de drets i obligacions, així com adquirir, gravar i alienar qualsevol classe de béns i títols, signar actes, convenis i contractes de tota classe, així com desenvolupar activitats econòmiques de tota mena, tot això d'acord amb les normes legals aplicables i els presents estatuts.

L'Associació no té caràcter lucratiu i ha d’aplicar totes les seves rendes i ingressos, qualsevol que sigui la seva procedència, al compliment de les seves finalitats i objectius.

L'activitat de l'Associació s'estén a tot el territori de l'Estat espanyol, sense que això delimiti el seu espai d'actuació i col·laboracions, amb caràcter excepcional, amb altres regions i entitats de l'àmbit internacional, i pot desenvolupar en col·laboració amb altres entitats, públiques i privades, projectes i accions de caràcter transfronterer i internacional.

Article 2. Aquesta associació es constitueix per temps indefinit.

Article 3. L'Associació té com a finalitats:

1. Constituir-se en una associació sense ànim de lucre com a agrupació empresarial innovadora.

2. Ser l'ens gestor a escala nacional del Club Ecoturisme a Espanya i de les seves modalitats, per poder servir d'interlocutor davant les administracions públiques amb competències en turisme, medi ambient i desenvolupament rural per desenvolupar i promocionar el producte ecoturisme.

3. Impulsar experiències innovadores i col·laboratives en el desenvolupament de l'ecoturisme a Espanya, amb criteris de sostenibilitat i conforme als plans d'actuació del Programa MaB i del programa «Ciències de la terra» de la UNESCO, als programes de turisme de l'Administració General de l'Estat i de les comunitats autònomes, i a més als plans d'acció dels espais protegits gestionats per qualssevol altres administracions o entitats privades.

4. Promocionar i gestionar els productes relacionats amb l'ecoturisme en l'àmbit territorial dels espais protegits, inclosa la Xarxa Natura 2000.

5. Conjuminar esforços, coneixements i inversions per a la formulació i el desenvolupament de projectes de qualitat amb un marcat caràcter innovador i col·laboratiu; dirigits a millorar la competitivitat i reforçar el posicionament i obertura de nous mercats nacionals i internacionals en benefici dels sectors que integren l'oferta turística en els espais protegits a escala nacional i internacional, a fi d’aconseguir una massa crítica que permeti el desenvolupament turístic sostenible d'aquests.

6. Fomentar la cooperació entre agents que puguin contribuir al desenvolupament turístic i la seva innovació, mitjançant l'intercanvi de coneixements, experiències i eines de treball, dirigits a millorar la competitivitat i reforçar el posicionament i obertura de nous mercats nacionals i internacionals per als sectors que conformen el sector turístic en l'àmbit definit.

7. Enriquir els processos d'innovació turística mitjançant l'aprenentatge i la recerca en els espais protegits.

8. Donar suport a la implantació i consolidació del producte ecoturisme a Espanya en els espais protegits generant i executant de forma col·laborativa projectes innovadors que millorin la sostenibilitat i viabilitat d'aquest producte en les seves diferents necessitats (formació, promoció, comercialització, ús de tecnologies de la informació i comunicació, recerca, avaluació d'impactes i repercussions socioeconòmiques, ús d'eines i tecnologies per millorar la seva sostenibilitat i qualitat).

9. Servir de suport als gestors d'espais protegits per al seguiment i millora de la competitivitat del turisme i altres activitats relacionades com a activitat sostenible.

10. Servir al sector del turisme i a sectors relacionats com a associació de referència per promocionar una oferta turística sostenible en els espais protegits esmentats, lligada a la conservació i millora del patrimoni cultural i natural.

11. Sensibilitzar els turistes i visitants dels espais protegits sobre el turisme sostenible i el patrimoni d'aquests territoris a través de l'educació ambiental.

12. Contribuir a la conservació i desenvolupament sostenible dels espais protegits, dels seus paisatges i el seu patrimoni en sentit ampli, usant la innovació, la comunicació, la interpretació i l'educació i sensibilització com a eines.

13. Desenvolupar recerques aplicades a millorar la sostenibilitat del turisme en els espais protegits referits, de forma pròpia o a través de convenis amb administracions, universitats i centres de recerca.

14. Promoure el desenvolupament sostenible a través de l'activitat turística i d'altres activitats complementàries que millorin la qualitat de vida dels habitants i la posada en valor del patrimoni natural i cultural en els territoris dels espais protegits.

Article 4. Aquesta associació es fonamenta en la PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA, que ha de ser definida i validada almenys cada tres anys per tots els seus membres i en la qual s'ha d’establir i renovarà la declaració de principis: FINALITATS, MISSIÓ, VISIÓ, VALORS i POLÍTICA CORPORATIVA que han d'orientar totes les actuacions de l'Associació.

La PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA, que permet potenciar les fortaleses, eliminar les febleses, aprofitar les oportunitats i estar preparats per superar les amenaces, ha partit d'un diagnòstic realitzat prèviament amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades, així com d'altres agents socials i sectorials de diferents comunitats autònomes, participant en la formulació d'estratègies, accions i projectes que serveixen d'eines per al compliment de les finalitats d'aquesta organització.

Article 5. Per al compliment d'aquestes finalitats s’han de realitzar les activitats següents:

• L'elaboració del Pla Estratègic de l'Associació i la seva revisió cada quatre anys.

• L'articulació d'experiències de col·laboració entre els associats que redundin en una millora de la competitivitat turística dels territoris dels espais protegits.

• La posada en marxa, execució i avaluació dels projectes i actuacions que sorgeixin del Pla Estratègic, procurant la cooperació amb altres AEI que contribueixin a la consecució de les finalitats enunciades.

• La creació de canals i mitjans per assegurar una eficient interlocució entre els actors de l’AEI, i entre altres actors implicats en el turisme i la gestió dels espais protegits, dirigida a millorar-hi la sostenibilitat del turisme.

• La realització de trobades i activitats formatives entre els actors implicats en el turisme en l'àmbit dels espais protegits.

• La realització d'accions de comunicació i promoció del turisme sostenible en els espais protegits a través de l'elaboració de mitjans i edició de materials específics.

• L'organització i millora de l'oferta turística sostenible en els territoris dels espais protegits.

• La participació com a entitat col·laboradora o subministradora de projectes, serveis i assistència tècnica i/o econòmica als processos de planificació, gestió i promoció de l'ecoturisme i d'un altre tipus de productes turístics en els espais protegits.

• La realització de projectes d’àmbit territorial que integrin la participació ciutadana en els espais protegits, i la integració d'altres sectors socioeconòmics en l'activitat turística, incloent-hi actuacions de conservació i de millora del patrimoni natural i cultural, i la sensibilització i educació ambiental sobre la biodiversitat i el patrimoni natural i cultural dels espais protegits.

• L'intercanvi d'experiències en l’àmbit nacional i internacional a través de programes formatius, d'agermanament, promoció, cooperació, recerca.

• La preparació i execució de projectes dirigits al compliment de les finalitats enunciades i la seva presentació a convocatòries públiques d'ajudes i finançament per al sector públic i privat.

• La definició, organització i subministrament dels serveis de l'Associació dirigits a facilitar la innovació, el desenvolupament i la consolidació de les organitzacions i empreses integrants de l'agrupació.

• Assessorament a les organitzacions, agents socials i institucions integrants de l'Associació, en tots els aspectes relatius al desenvolupament turístic sostenible dels territoris dels espais protegits adherits a aquesta agrupació.

• L'aplicació del sector TIC-turisme, la innovació tecnològica i els processos innovadors, com a eines de gestió, dinamització i projecció en l’àmbit nacional i internacional de les organitzacions i pimes que integren de forma directa i indirecta l'oferta turística en els espais protegits referits.

• Promoció de la cooperació en la cadena de valor dels sectors que integren l'oferta turística i altres sectors complementaris, així com entre les organitzacions i empreses, oferents i demandants de productes i serveis innovadors que estiguin integrades en l'Associació.

• Disseny i implantació de models, eines i distintius de qualitat, gestió ambiental, responsabilitat social empresarial i sostenibilitat, basats en les necessitats de la demanda, i encaminats a la millora de la competitivitat de les PIME i micropimes dels sectors que integren l'oferta turística i altres sectors complementaris dels territoris dels espais protegits i actors que hi estan situats i adherits a aquesta agrupació.

• Disseny i implantació de sistemes de gestió integral que cobreixin les necessitats de promoció, comercialització i màrqueting electrònic de productes i serveis a través de les TIC, en benefici de les PIME dels espais protegits.

• Disseny i desenvolupament de models de gestió integral de les destinacions turístiques del medi rural, basats en les recomanacions internacionals de l’OMT, en la "Declaració de Madrid per un turisme sostenible i responsable", en el Pla Horitzó 2020 i en la metodologia de la Carta Europea de Turisme Sostenible, que afavoreixin la cooperació de diferents agents i entitats relacionades directament o indirectament amb el turisme i altres productes i serveis complementaris, en benefici del desenvolupament sostenible en els espais protegits.

• Disseny i desenvolupament de projectes innovadors per a la posada en valor i conservació del patrimoni dels espais rurals seguint les recomanacions del Codi ètic mundial per al turisme, l'Agenda Local 21.

• Disseny i desenvolupament de projectes i processos innovadors de participació social per a la interpretació, conservació, recuperació i posada en valor del patrimoni tangible i intangible dels espais protegits.

• Elaboració i difusió d'estudis i accions de recerca dirigits a analitzar tant les demandes com els nínxols potencials de mercat existents per promoure el creixement dels sectors, organitzacions i empreses que aporten innovació i ocupació, a fi de millorar la sostenibilitat ambiental, cultural, econòmica i social dels espais protegits.

• Comunicació i difusió entre el teixit productiu nacional i internacional de l'existència de l'Associació, com a instrument d'innovació i promoció dels serveis i recursos turístics dels espais protegits.

• Activitats de sensibilització dirigides a les empreses, a les institucions i agents socioeconòmics, amb la finalitat de promoure la incorporació de la qualitat, la innovació, la sostenibilitat i la competitivitat dels productes i serveis vinculats a l'oferta de turisme dels espais protegits.

• Impuls a programes i projectes en col·laboració amb entitats públiques i privades, dirigits a promocionar el desenvolupament competitiu de les empreses i organitzacions integrades en l'Associació.

• Accions i activitats dirigides a millorar la capacitat competitiva de les empreses i organitzacions integrades en els espais protegits, incloent-hi el suport a la comercialització de l'ecoturisme a través d'acords amb operadors turístics.

• Dinamització i inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables, especialment de dones, joves i persones amb discapacitat.

• Promoció de la igualtat d'oportunitats tant entre homes i dones, com entre diferents grups de persones amb majors dificultats d'inserció.

• Totes les activitats que siguin convenients per a un millor coneixement i acostament als objectius fundacionals i de la planificació estratègica de l'Associació.

Igualment i sense perjudici de les activitats descrites, l'Associació pot:

• Desenvolupar activitats econòmiques de tota mena, encaminades a la realització de les seves finalitats o reunir recursos amb aquest objectiu, sempre tenint en compte la falta d'ànim de lucre.

• Promoure accions de transferència de metodologia i coneixement a través d'iniciatives i projectes de cooperació per al desenvolupament i cooperació internacional.

• Adquirir i posseir béns de totes les classes i per qualsevol títol, així com signar actes i contractes de tota classe, sempre tenint en compte la falta d'ànim de lucre.

• Exercir tota classe d'accions conformes a les lleis i als Estatuts, sempre tenint en compte la falta d'ànim de lucre.

Article 6. L'Associació estableix el seu domicili social a l’av. Onze de Setembre, 22, 17800 Olot, Girona, i l'àmbit territorial en el qual realitzarà les seves activitats és estatal i supraestatal.

CAPÍTOL II ÒRGAN DE REPRESENTACIÓ

Article 7. L'Associació és gestionada i representada per la Junta Directiva, que està integrada per un president, un vicepresident, un secretari i els vocals que determini l'Assemblea General en el procés de renovació. Es procurarà mantenir un equilibri entre els diferents grups d'interès representats en l'Associació.

Fora de la Junta Directiva s’ha de designar un auditor que estigui inscrit en el Registre d'entitats d'auditoria del Banc d'Espanya. Tots els càrrecs que componen la Junta Directiva són gratuïts i exerceixen el càrrec per representació. Són designats i revocats per l'Assemblea General Extraordinària i el seu mandat té una durada de dos anys, i poden ser renovats si l'Assemblea ho considera convenient.

Article 8. Els càrrecs de la Junta Directiva poden ser baixa per renúncia voluntària comunicada per escrit a la Junta Directiva, per incompliment de les obligacions que tenen encomanades i per expiració del mandat.

Article 9. Els membres de la Junta Directiva que hagin esgotat el termini per al qual van ser elegits han de continuar exercint els seus càrrecs fins al moment en què es produeixi l'acceptació dels que els substitueixin.

Article 10. La Junta Directiva s’ha de reunir totes les vegades que ho determini el seu president i a iniciativa o petició de la majoria simple dels membres d'aquest òrgan de govern. Queda constituïda quan hi assisteix la meitat més un dels seus membres i perquè els seus acords siguin vàlids han de ser presos per majoria de vots. En cas d'empat, el vot del president és de qualitat.

Article 11. Facultats de la Junta Directiva: les facultats de la Junta Directiva s'estenen, amb caràcter general, a tots els actes propis de les finalitats de l'Associació, sempre que no requereixin, segons aquests Estatuts, autorització expressa de l'Assemblea General.

Són facultats particulars de la Junta Directiva:

a) Dirigir les activitats socials i portar la gestió econòmica i administrativa de l'Associació, i acordar realitzar els contractes i actes oportuns.

b) Executar els acords de l'Assemblea General.

c) Formular i sotmetre a l'aprovació de l'Assemblea General els balanços i els comptes anuals.

d) Resoldre sobre l'admissió de nous associats.

e) Nomenar delegats per a alguna determinada activitat de l'Associació.

f) Qualsevol altra facultat que no sigui de competència exclusiva de l'Assemblea General de Socis.

Article 12. El president té les atribucions següents: representar legalment l'Associació davant tota classe d'organismes públics o privats; convocar, presidir i aixecar les sessions que celebrin l'Assemblea General i la Junta Directiva, així com dirigir les deliberacions d'una i l’altra; ordenar pagaments i autoritzar amb la seva signatura els documents, actes i correspondència; adoptar qualsevol mesura urgent que la bona marxa de l'Associació aconselli o en el desenvolupament de les seves activitats resulti necessària o convenient, sense perjudici de donar-ne compte posteriorment a la Junta Directiva.

Article 13. El vicepresident ha de substituir el president en absència d'aquest, motivada per malaltia o qualsevol altra causa, i tindrà les mateixes atribucions que ell. Assumeix les funcions d'assistir el president i substituir-lo en cas d'impossibilitat temporal en l'exercici del seu càrrec, i exerceix les funcions que li són pròpies conforme als Estatuts, així com les facultats que en ell delegui l'Assemblea o expressament el president de l'Associació.

Article 14. El secretari té a càrrec la direcció dels treballs purament administratius de l'Associació, expedeix certificats, porta els llibres de l'Associació que són legalment establerts i el fitxer d'associats, i custodia la documentació de l'entitat, fent que es cursin a les comunicacions sobre designació de Juntes Directives i altres acords socials inscriptibles als registres corresponents, així com la presentació dels comptes anuals i el compliment de les obligacions documentals en els termes que legalment corresponguin.

Article 15. El secretari s’encarrega de recaptar i custodiar els fons pertanyents a l'Associació i d’acomplir a les ordres de pagament que expedeixi el president.

Article 16. Els vocals tenen les obligacions pròpies del seu càrrec com a membres de la Junta Directiva, així com les que neixin de les delegacions o comissions de treball que la Junta els encomani, i exerceixen totes les facultats que els deleguin tant l'Assemblea, com la Junta Directiva o el president de l'Associació. A l'efecte de representació de l'Associació davant tercers, els vocals poden tenir la denominació de vicepresident quan a proposta del Comitè Executiu així ho recordi vàlidament l'Assemblea General.

Article 17. Les vacants que es puguin produir durant el mandat de qualsevol dels membres de la Junta Directiva han de ser cobertes provisionalment entre aquests membres fins a l'elecció definitiva per l'Assemblea General Extraordinària.

 

CAPÍTOL III ASSEMBLEA GENERAL

Article 18. L'Assemblea General és l'òrgan suprem de govern de l'Associació i està integrada per tots els associats.

Article 19. Les reunions de l'Assemblea General poden ser ordinàries i extraordinàries. L'ordinària se celebra una vegada a l'any dins dels quatre mesos següents al tancament de l'exercici; les extraordinàries s’han de celebrar quan les circumstàncies ho aconsellin, segons el parer del president, quan la Directiva ho acordi o quan ho proposi per escrit un terç dels associats.

Article 20. Les convocatòries de l’Assemblea General s’han de realitzar per escrit expressant el lloc, dia i hora de la reunió, així com l'ordre del dia amb expressió concreta dels assumptes a tractar. Entre la convocatòria i el dia assenyalat per a la celebració de l'Assemblea en primera convocatòria han de transcórrer almenys quinze dies. Així mateix, pot fer-se constar si escau la data i hora en què es reunirà l'Assemblea en segona convocatòria, sense que entre una i altra pugui transcórrer un termini inferior a mitja hora.

Article 21. Les assemblees generals, tant ordinàries com extraordinàries, queden vàlidament constituïdes en primera convocatòria quan hi concorrin un terç dels associats amb dret a vot, i en segona convocatòria qualsevol que sigui el nombre d'associats amb dret a vot.

Els acords es prenen per majoria simple de les persones presents o representades quan els vots afirmatius superen els negatius, i no són computables a aquest efecte els vots en blanc ni les abstencions.

És necessària la majoria qualificada de les persones presents o representades, que resulta quan els vots afirmatius superen la meitat d'aquestes, per al:

a) Nomenament de les juntes directives i administradors.

b) Acord per constituir una federació d'associacions o integrar-s’hi.

c) Disposició o alienació de béns integrants de l'immobilitzat.

d) Modificació d'estatuts.

e) Dissolució de l'entitat.

Article 22. Són facultats de l'Assemblea General ordinària:

a) Aprovar, i validar si escau, la gestió de la Junta Directiva.

b) Examinar i aprovar els comptes anuals de l'Associació.

c) Aprovar o rebutjar les propostes d'admissió de socis i altres de la Junta Directiva amb vista a les activitats de l'Associació.

d) Fixar les quotes ordinàries o extraordinàries.

e) Qualsevol altra que no sigui de la competència exclusiva de l'Assemblea extraordinària.

Article 23. Correspon a l'Assemblea General extraordinària:

a) Nomenar els membres de la Junta Directiva.

b) Modificar els Estatuts.

c) Dissoldre l'Associació.

d) Expulsar socis, a proposta de la Junta Directiva.

e) Constituir federacions o integrar-s’hi.

 

CAPÍTOL IV SOCIS

Article 24. Poden pertànyer a l'Associació les persones físiques i les persones jurídiques amb capacitat d'obrar que tenguin interès en el desenvolupament de les finalitats de l'Associació i acreditin desenvolupar una activitat professional o mercantil relacionada amb les finalitats establertes en l'article 3.

24.1. Els drets i les obligacions dels membres de l'Associació que siguin persones jurídiques són exercitats pels representants que estiguin vàlidament designats per a la seva representació davant aquesta.

Article 25. Dins l'Associació existeixen les classes de socis següents:

a) Socis fundadors, que són els que participen en l'acte de constitució de l'Associació.

b) Socis numeraris, que són els que hi ingressen després de la constitució de l’Associació.

c) Socis d'honor, els que pel seu prestigi o per haver contribuït de manera rellevant a la dignificació i desenvolupament de l'Associació es facin creditors d’aquesta distinció. El nomenament dels socis d'honor correspon a l'Assemblea General, a través d’una proposta prèvia de la Junta Directiva.

Article 26. Procediment de sol·licitud i admissió de socis:

26.1. L'admissió com a soci numerari o soci d'honor de l'Associació s'efectua a partir de la sol·licitud dirigida a la Junta Directiva de l'Associació, en la qual, a més dels motius d'aquesta sol·licitud, s’ha de fer constar expressament la plena acceptació dels presents estatuts i totes les obligacions que se’n derivin.

26.2. La sol·licitud d'ingrés ha de ser aprovada, si escau, per la Junta Directiva amb caràcter provisional, i ha de ser ratificada per l'Assemblea General de Socis, sempre que en la seva opinió concorrin en el sol·licitant les condicions requerides per poder pertànyer a l'Associació.

26.3. Les resolucions que la Junta Directiva de l'Associació, en primera instància, i l'Assemblea General, en darrera instància, adoptin sobre les sol·licituds d'ingrés han de ser comunicades de manera oficial als sol·licitants.

Article 27. Els socis seran baixa per alguna de les causes següents:

a) Per renúncia voluntària, comunicada per escrit a la Junta Directiva.

b) Per incompliment de les obligacions econòmiques, si deixen de satisfer 1 quota periòdica, després del corresponent avís previ per part del president en nom dels òrgans de govern de l'Associació.

c) Per incompliment de la resta d'obligacions i deures que tenen els socis d’acord amb aquests estatuts i els corresponents reglaments d'ordre intern que aprovin els òrgans de govern d'aquesta associació.

27.1. Les resolucions i acords que prenguin els òrgans de govern d'aquesta associació en relació amb la baixa d'algun dels socis pertanyents a aquesta associació, han de ser comunicades de manera oficial a l'interessat.

Article 28. Els socis numeraris i fundadors tenen els drets següents:

a) Prendre part en les activitats que organitzi l'Associació en compliment de les seves finalitats.

b) Gaudir de tots els avantatges i beneficis que l'Associació pugui obtenir.

c) Participar en les Assemblees amb veu i vot.

d) Ser electors i elegibles per als càrrecs directius.

e) Rebre informació sobre els acords adoptats pels òrgans de l'Associació.

f) Fer suggeriments als membres de la Junta Directiva amb vista al millor compliment de les finalitats de l'Associació.

Article 29. Els socis fundadors i numeraris tenen les obligacions següents:

a) Complir els presents estatuts i els acords vàlids de l’Assemblea i la Junta Directiva.

b) Abonar les quotes que es fixin.

c) Assistir a les assemblees i altres actes que s'organitzin.

d) Exercir, si escau, les obligacions inherents al càrrec que ocupin.

Article 30. Els socis d'honor tenen les mateixes obligacions que els fundadors i numeraris, amb excepció de l'obligació prevista en la lletra b) de l'article 29, de la qual queden exempts. Les administracions públiques seran considerades sòcies d'honor i, com aquells, han de contribuir a la sustentació del funcionament de l'Associació en la forma que convenguin.

Quan una administració pública sigui sòcia de l'Associació en representació d'una destinació i d'empreses adherides al Club Ecoturisme a Espanya i vulgui beneficiar-se de les accions de promoció del Club, no estarà exempta del pagament de quota.

Article 31. Els recursos econòmics previstos per al desenvolupament de les finalitats i activitats de l'Associació són els següents:

a) Les quotes de socis, periòdiques o extraordinàries.

b) Les subvencions, llegats, donacions o herències que pogués rebre de forma legal per part dels associats o de terceres persones.

c) Qualsevol altre recurs lícit.

La quota de soci pot ser revisada cada any per la Junta Directiva, que, de forma motivada, la sotmetrà a l'Assemblea General per al seu debat i si escau aprovació.

L'Assemblea General pot acordar facultar la Junta Directiva per a l'adopció d'acords d'exempció total o parcial del pagament de quotes de la lletra b) de l'article 29 als socis en què concorrin circumstàncies ben diferenciades que al seu judici contribueixin especialment a la consecució de les finalitats de l'Associació. L'acord d'exempció ha de ser sempre motivat i se n’ha de donar publicitat a la resta dels socis.

Article 32. L'Associació no compta amb cap patrimoni fundacional o fons social inicial. Per al millor desenvolupament de les activitats socials, l'Associació pot comptar amb els recursos econòmics següents:

• Les quotes de socis periòdiques o extraordinàries que proposi la Junta Directiva i siguin aprovades per l'Assemblea de socis de l'Associació.

• Les subvencions, llegats, donacions o herències que pogués rebre de forma legal per part dels associats o de terceres persones.

• Els productes dels béns i drets que li corresponguin, així com les subvencions, llegats i donacions que puguin ser-li atorgats de forma legal.

32.1. L'Associació ha de disposar d'una relació actualitzada dels seus associats (tant global com per les diferents categories assenyalades en els presents estatuts) i ha de portar una comptabilitat que permeti obtenir la imatge fidel del patrimoni, del resultat i de la situació financera de l'entitat, així com de les activitats realitzades, efectuant un inventari dels seus béns i recollint en un llibre les actes de les reunions dels seus òrgans de governs i representació. Al seu torn ha de portar una comptabilitat conforme a les normes específiques que li resultin d'aplicació.

Article 33. L'exercici associatiu i econòmic és anual i el seu tancament té lloc el 31 de desembre de cada any. Els comptes de l'Associació són aprovats anualment per l'Assemblea General de socis.

Article 34. La modificació dels presents estatuts s’ha de realitzar mitjançant acord adoptat en Assemblea General extraordinària convocada a aquest efecte. L'aprovació d'aquesta modificació requereix el vot favorable, entre presents i representants, d'un nombre de socis que suposi els 2/3 dels vots totals de l'Assemblea vàlidament constituïda. Flexibilitzar aquest quòrum dins del que es preveu per llei, amb noves incorporacions i increment del nombre de socis podria ser un caos.

 

CAPÍTOL VI DISSOLUCIÓ

Article 35. L’Associació es pot dissoldre:

• Per voluntat dels socis quan així ho acordi l'Assemblea General extraordinària, convocada a aquest efecte, per una majoria de 213 dels associats.

• Per les causes determinades en l'article 39 del Codi civil.

• Per sentència judicial.

Article 36. En cas de dissolució, s’ha de nomenar una comissió liquidadora, la qual, una vegada extingits els deutes, i si existeix sobrant líquid, l’ha de destinar a finalitats que no desvirtuïn la seva naturalesa no lucrativa (concretament a l'entitat benèfica que l'Assemblea General decideixi).

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

En tot el que no estigui previst en els presents estatuts, s’ha d’aplicar la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació, i les disposicions complementàries.

  

  Maó, 25 de març de 2019

La secretària interina Rosa Salord Olèo