Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 2584
Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública de 25 de març de 2019 per la qual s’adjudiquen, segons la proposta definitiva, els llocs de treball del personal funcionari del Consell de Mallorca objecte del procediment per proveir-los, aprovat per Decret del president de dia 5 de juliol de 2018, publicat al BOIB núm. 85 de 10 de juliol
Us comunic que la consellera executiva de Modernització i Funció Pública del Consell Insular de Mallorca, en el dia d’avui ha resolt:
“Antecedents
El dia 4 de juliol de 2018, el Consell Executiu va aprovar les bases i el barem de mèrits del concurs per a la provisió de llocs de treball del personal funcionari del Consell Insular de Mallorca mitjançant el sistema de concurs de mèrits o de lliure designació.
El 5 de juliol de 2018 el president del Consell Insular de Mallorca dictà un Decret pel qual es convoca el proveïment de llocs de treball del Consell Insular de Mallorca corresponent al personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional, vacants i dotats pressupostàriament. Aquest Decret es va publicar al BOIB núm. 85 de dia 10 de juliol i al BOE núm. 171 de dia 17 de juliol de 2018.
En data 25 de juliol, el Consell Executiu acorda corregir les errades detectades respecte a les bases i a alguns dels annexos publicats. Aquest acord es publica al BOIB 94 de 31 de juliol de 2018 i al BOE núm. 197 de dia 15 d’agost de 2018.
Les comissions tècniques de valoració del procediment han formulat la proposta definitiva d’adjudicació dels llocs de treball pel procediment de concurs de mèrits, d’acord amb l’annex I i annex II aprovats pel Consell Executiu en sessió de dia 4 de juliol de 2018, una vegada examinades les observacions i les reclamacions presentades a la proposta provisional dins el termini establert a la base 11.2 del procediment i d’haver fet les modificacions pertinents, de la qual cosa es deixa constància a l’expedient administratiu.
Els consellers i conselleres dels Departaments on figuren adscrits els llocs de treball que s’han de proveir pel sistema de lliure designació, determinats en l’annex I esmentat, també han formulat les propostes d’adjudicació vista la reclamació presentada, la qual cosa es deixa constància a l’expedient administratiu.
Fonaments de dret
Articles 101 i 102 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i en els articles 75 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Els capítols II i III, respectivament, del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s’aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d’aplicació en aquest àmbit en virtut del que disposa l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Les bases per al proveïment definitiu de llocs de treball aprovades pel Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca en sessió de dia 4 de juliol de 2018, a proposta del Departament de Modernització i Funció Pública.
Vists els antecedents i fonaments de dret exposats, i de conformitat amb l’article 9. c).4 del Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017, modificat entre d’altres pel Decret de 27 de març de 2018, BOIB núm. 43, de 7 d’abril de 2018),
Per tot això, dict la següent
Resolució
Adjudicar, d’acord amb la proposta definitiva efectuada per les comissions tècniques de valoració, els llocs de treball del Consell Insular de Mallorca objecte del procediment de proveïment convocat per Decret del president del Consell Insular de Mallorca de dia 5 de juliol de 2018 (BOIB 85, de 10 de juliol).
Adjudicar, d’acord amb la proposta definitiva efectuada pels Departaments on estan adscrits aquests llocs, els llocs de treball que s’han de proveir pel sistema de lliure designació del Consell Insular de Mallorca objecte del procediment de proveïment esmentat.
Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d’adjudicació de llocs de treball del Consell Insular de Mallorca objecte del procediment de proveïment esmentat, com a annex I d’aquesta Resolució.
El termini per prendre possessió del lloc de feina obtingut és de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari o funcionària, o d’un mes si suposa canvi de residència o el reingrés al servei actiu.
Si la persona adjudicatària ho demana i, a més, ho justifica degudament, la consellera competent en matèria de Funció Pública pot concedir una pròrroga del termini, com s’exposa en el punt 8.b.
El termini per prendre possessió comença a comptar a partir l’endemà d’haver cessat en el lloc de feina, que s’ha de fer en els tres dies hàbils següents a la publicació de la Resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El titular de l’òrgan on presta serveis el funcionari o la funcionària que ha de cessar en el lloc de feina, pot proposar a la consellera competent en matèria de Funció Pública que s’ajorni per necessitats del servei fins a un màxim de 20 dies hàbils. La consellera esmentada ha de resoldre, tenint en compte la proposta.
La consellera competent en matèria de Funció Pública pot, excepcionalment, acordar el següent:
a) Ajornar la data del cessament del funcionari o de la funcionària pel termini màxim d’un mes, completada la pròrroga que preveu l’apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o la funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de feina.
b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o de la funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s’al·leguen i s’acrediten raons que justifiquin la pròrroga sol·licitada.
El còmput del termini per prendre possessió, en tot cas, s’ha d’iniciar quan finalitzin els permisos o les llicències que s’hagin concedit a les persones interessades, tret que l’òrgan competent acordi suspendre’n el gaudi per causes justificades.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Palma, 25 de març de 2019
El secretari tècnic de Modernització i Funció Pública
Joan Gaspar Vallori Guayta
Per delegació de la Consellera Executiva
(BOIB Núm. 117 de 04-08-2015)