Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 2538
Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2019 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col•lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries.

L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació de les hores extraordinàries amb temps de descans.

Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords següents:

  • L’Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30, d’11 de març).

  • L’Acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141, de 18 de novembre).

  • L’Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25, de 24 de febrer).

  • L’Acord del Consell de Govern de 23 de març de 2018 (BOIB núm. 37, de 24 de març.

  • L’Acord del Consell de Govern de 13 d’abril de 2018 (BOIB núm. 46, de 14 d’abril).

  • L’Acord del Consell de Govern de 13 de juliol de 2018 (BOIB núm. 87, de 14 de juliol).

  • L’Acord del Consell de Govern de 27 de juliol de 2018 (BOIB núm. 93, de 28 de juliol).

  • L’Acord del Consell de Govern de 7 de setembre de 2018 (BOIB núm. 111, de 8 de setembre).

  • L’Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114, de 15 de setembre).

  • L’Acord del Consell de Govern de 5 d’octubre de 2018 (BOIB núm. 123, de 6 d’octubre).

  • L’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 2018 (BOIB núm. 127, de 13 d’octubre).

  • L’Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 157, de 15 de desembre).

  • L’Acord del Consell de Govern de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18, de 9 de febrer).

  • L’Acord del Consell de Govern de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32, d’11 de març), rectificat per l’Acord del Consell de Govern de 15 de març de 2019 (BOIB núm. 35, de 16 de març).

El punt primer de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 recull com un dels col·lectius inclosos en aquest Acord el personal laboral de l’Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es designi per dur a terme tasques de recuperació i rescabalament dels danys causats per les fortes pluges produïdes el 9 d’octubre de 2018, el qual s’hi va incloure mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 2018.

Això no obstant, es podrien produir altres fenòmens adversos que suposassin l’activació d’un pla especial o territorial de protecció civil.

Ateses les necessitats de personal que caldrien per donar una resposta adequada a l’emergència de protecció civil que es produís, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resultaria incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d’incorporar-hi el personal laboral de l’Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, control de la situació, protecció, i recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d’una emergència de protecció civil —el personal funcionari de l’Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic és objecte d’un altre acord, paral·lel a aquest.

D’altra banda, l’article 6 dels Estatuts de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears, d’acord amb la modificació dels seus Estatuts publicada en el BOIB núm. 34, de 17 de març de 2018, preveu les finalitats de la Fundació. En concret, la lletra a) d’aquest article 6 preveu la finalitat de col·laborar i prestar serveis amb les administracions públiques en el desenvolupament de plans, programes o projectes que tenen per objectiu l’atenció integral dels següents col·lectius beneficiaris: persones amb dependència, persones amb grau de discapacitat reconegut i persones amb problemes de salut mental.

L’article 19 del Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència en l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears, preveu que la resolució de reconeixement de la situació de dependència s’ha de dictar i s’ha de notificar a la persona sol·licitant o la persona que n’exerceix la representació legal en el termini màxim de tres mesos comptadors a partir de la data d’entrada de la sol·licitud en el registre de l’òrgan competent per tramitar-la.

L’any 2018 es varen gestionar 10.820 sol·licituds de reconeixement de la situació de dependència. Des de l’1 de gener de 2019 fins al 12 de març de 2019 ja s’han rebut 1.525 sol·licituds de reconeixement de la situació de dependència. Així, es planteja la necessitat que el personal de la Fundació que presta serveis de gestió de dependència faci hores extraordinàries, dins els límits legals, per tal que es pugui complir amb les actuacions en el termini establert.

Per aquest motiu, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, es considera convenient modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d’incorporar-hi també el personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears que presta serveis de gestió de dependència, fins al 31 de desembre de 2019.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de 22 de març de 2019, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

  • Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d’actes i esdeveniments lligats a l’activitat institucional, administrativa i protocol·lària d’aquest Gabinet.

  • Personal laboral de la Conselleria de Presidència que presta serveis al palau de Marivent.

  • Personal laboral de la categoria professional d’auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d’Educació i Universitat amb contracte a temps complet.

  • Personal de l’entitat pública Gestió d’Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.

  • Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca en ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.

  • Professorat del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l’ocupació.

  • Personal laboral adscrit al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en relació amb les tasques en el marc del Pla d’Actuació per a l’Ampliació de la Xarxa Pública de Serveis Socials 2017-2020.

  • Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:

  1. El servei de practicatge que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives dels vaixells.

  2. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis en els ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels vaixells de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.

  3. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina als ports de gestió directa que es realitzin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es realitzin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.

  4. La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per realitzar inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a la prolongació de la jornada i que requereixin la presència física de personal al port per realitzar funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.

  • Personal tècnic d’emergències sanitàries de l’entitat pública Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears.

  • Personal laboral adscrit a l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d’execució del Pla d’Infraestructures Educatives 2016-2023.

  • Personal laboral adscrit a les oficines d’atenció al públic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d’octubre, novembre i desembre de cada any.

  • Personal laboral de l’Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es designi per dur a terme tasques de recuperació i rescabalament dels danys produïts per les fortes pluges produïdes el 9 d’octubre de 2018.

  • Personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears, en els supòsits següents:

  1. Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i Centre de Dia Can Raspalls en relació amb les tasques de suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i Sa Serra.

  2. Personal en relació amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.

  3. Personal amb la categoria professional de governant/a.

  4. Personal que presta serveis en les residències i centres de dia Can Blai, Can Raspalls i Sa Serra a l’illa d’Eivissa.

  5. Personal que presta serveis de gestió de dependència, fins al 31 de desembre de 2019.

  • Personal administratiu (grups C i D) de l’Institut Balear de l’Habitatge, fins al 31 de desembre de 2019.

  • Personal de l’Institut Balear de la Natura (IBANAT), en els supòsits següents:

  1. Personal amb tasques de direcció, gestió i execució en emergències.

  2. Personal amb tasques relatives a la prevenció i extinció d’incendis forestals, gestió forestal, espais naturals i espais recreatius, en relació amb els serveis prestats que excedeixen el nombre de serveis prevists en el Conveni col·lectiu de l’entitat, retribuïts en la relació de llocs de treball per mitjà de les retribucions complementàries de dedicació especial, d’horari especial i de perillositat, d’acord amb les quanties establertes en el Conveni col·lectiu corresponent.

  • Personal laboral de l’Administració autonòmica que intervé en el procés electoral de les eleccions de l’any 2019 al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.

  • Personal laboral de l’Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, control de la situació, protecció, i recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d’una emergència de protecció civil.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 22 de març de 2019

  

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra