Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ
Núm. 2381
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació per la qual se sotmet al tràmit d’informació pública el projecte de decret de modificació del Decret 52/2016, de 5 d’agost, de la renda per a persones en procés d’autonomia personal que han estat sotmeses a mesures administratives de protecció de menors, i del Decret 40/2017, de 25 d’agost, sobre els criteris d’autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d’emancipació, i de regulació de la renda d’autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil
Fets
1. Des de dia 2 de novembre fins dia 23 de novembre de 2018, s’ha substanciat una consulta pública prèvia, a través de la pàgina de Participació Ciutadana, sobre la proposta d'elaboració del projecte de decret de modificació del Decret 52/2016, de 5 d’agost, de la renda per a persones en procés d’autonomia personal que han estat sotmeses a mesures administratives de protecció de menors, i del Decret 40/2017, de 25 d’agost, sobre els criteris d’autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d’emancipació, i de regulació de la renda d’autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil.
2. En data 12 de març de 2019, la directora general de Menors i Famílies va emetre la Memòria d’impacte normatiu referent al projecte de Decret de referència.
3. En data 14 de març de 2019, la consellera de Serveis Socials i Cooperació va dictar la resolució mitjançant la qual s’inicia el procediment d’elaboració del projecte de decret de referència.
Fonaments de dret
La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, a l'article 58 estableix que els projectes de reglament s’han de sotmetre als tràmits següents:
a) Consulta de les conselleries de l’administració autonòmica, per mitjà de les secretaries generals, quan resulti convenient a criteri de l’òrgan responsable de la tramitació del procediment.
b) Audiència dels interessats, directament o per mitjà de les entitats que els agrupin o els representin reconegudes per llei.
c) Consulta dels consells insulars quan la iniciativa els afecti.
d) Consulta dels ajuntaments, directament o per mitjà de les organitzacions representatives d’aquestes entitats o dels òrgans de participació dels quals formin part, quan la iniciativa els afecti.
e) Informació pública, quan resulti preceptiva o sigui convenient a criteri de l’òrgan responsable de la tramitació. A aquest efecte, s’ha de publicar un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que indiqui el termini per fer suggeriments i el lloc web on es pot accedir al projecte normatiu.
També, s'estableix que el termini dels tràmits d’audiència i d’informació pública, que es poden impulsar de forma simultània, ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas, no inferior a deu dies.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Sotmetre a l’audiència de la ciutadania l’esborrany de projecte de decret de modificació del Decret 52/2016, de 5 d’agost, de la renda per a persones en procés d’autonomia personal que han estat sotmeses a mesures administratives de protecció de menors, i del Decret 40/2017, de 25 d’agost, sobre els criteris d’autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d’emancipació, i de regulació de la renda d’autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil, i posar-lo a disposició de les persones interessades a la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (pl. de la Drassana, 4, de Palma) i a la pàgina web de Participació Ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears.
2. Fixar el termini d’informació pública en deu dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (pl. de la Drassana, 4, de Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Habilitar la possibilitat de presentar al·legacions al projecte per mitjans telemàtics, mitjançant l’apartat “Participació en l’elaboració normativa” de la pàgina web de Participació Ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s’estableix en l’apartat anterior, d’acord amb l’article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o l’entitat que les fa, s’inclouran en l’expedient d’elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d’entrada electrònic de l’Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l’òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d’emetre una diligència de les al·legacions presentades.
4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 15 de març de 2019
La consellera de Serveis Socials i Cooperació Fina Santiago Rodríguez