Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 2319
Bases que han de regir la convocatòria d'una borsa de feina de peons i el procés de selecció mitjançant concurs

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 15/3/2019 s'ha emès la següent resolució de batlia que es transcriu:

Examinades les bases de la convocatòria en relació amb la selecció del personal que va conformar la borsa d'ocupació, i de conformitat amb l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, RESOLC

PRIMER. Derogar la vigent borsa de feina de personal de brigada municipal i aprovar les Bases que han de regir la constitució de la borsa de feina de peons i el procés de selecció mitjançant concurs

SEGON. Publicar el text íntegre de les bases específiques en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica d'aquest Ajuntament i en el Tauler d'anuncis.

 

Porreres, 15 de març de 2019

La batlessa, Francisca Mora Veny

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA D'UNA BORSA DE FEINA DE PEONS I EL PROCÉS DE SELECCIÓ MITJANÇANT CONCURS

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació d'una borsa de treball de la categoria de peó mitjançant concurs, per a l'Ajuntament de Porreres, a l'efecte de substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències, ... qualsevol supòsit de contractació com a personal laboral no permanent, d'acord amb l'article 15 del RDL 1/1995, de 24 de març pel qual s'aprova l'Estatut dels Treballadors.

Característiques del lloc de feina de PEÓ:

  1. Tipus de contracte: laboral temporal de conformitat amb l'article 15 del RDL 1/1995, de 24 de març pel qual s'aprova l'Estatut dels Treballadors.

  2. Previsió de la durada: segons necessitat del servei.

  3. Jornada: completa o a temps parcial (segons les necessitats del servei).

  4. Lloc de treball: Edificis, centres, via pública, infraestructures i instal·lacions municipals.

  5. Funcions a desenvolupar: les pròpies del lloc de feina.

  6. Responsabilitats generals: Executar les ordres que els donin els seus superiors en matèria de neteja i manteniment del terme municipal.

  7. Salari d'acord ambl Conveni Laboral vigent

SEGONA. CONDICIONS D'ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

De conformitat amb l'article 56 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per poder participar en els processos selectius serà necessari:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que es disposa en l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

  2. Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

  3. Tenir compliments setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa (només per Llei podrà establir-se una altra edat màxima, diferent de l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública).

  4. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les quals exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en aquests termes l'accés a l'ocupació pública.

  5. Posseir la titulació exigida: graduat Escolar o equivalent.

  6. Estar en possessió del permís de conduir classe B al moment en què finalitzi el termini de presentació de documents.

  7. Acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana corresponent al Nivell A1 (bàsic) o en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat oficial expedient per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria de política lingüística.

  8. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

  9. Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia del termini de presentació d'instàncies i mantenir-los al moment de formalitzar el corresponent contracte de treball, si n'és el cas.

  10. Abonar taxa de 15 €.

TERCER. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les sol·licituds (Annex I), requerint prendre part en les corresponents proves d'accés en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases generals per a la plaça que s'opti, es dirigiran al Sr./A Alcalde/ssa-President/a de l'Ajuntament, i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les bases íntegres es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [adreça http://www.porreres.cat/] i en el Tauler d'anuncis, per a major difusió.

QUART. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial, a la seu electrònica i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, s'assenyalarà un termini de cinc dies hàbils per a esmenar.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions. Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de cinc dies hàbils, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web.

CINQUÈ. TRIBUNAL QUALIFICADOR

Formaran part del Tribunal Qualificador: un president, tres vocals i un secretari. Se'n nomenaran també els suplents respectius. La composició nominal del Tribunal Qualificador es nomenarà per resolució de batllia.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense President ni sense Secretari.

Els membres del tribunal hauran de tenir igual o superior categoria a les convocades, i una titulació acadèmica igual o superior a la exigida a la clàusula 2.

Els membres del tribunal estan subjectes a les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

SISÈ. BAREM DE MÈRITS DE CONCURS

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 100 punts. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants i que el Tribunal valorarà es regirà pel següent barem:

6.1.- Titulacions acadèmiques oficials (fins a un màxim de 20 punts). Es valoraran en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o amb equivalència reconeguda pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, segons el següent detall:

6.1.1.- Cicle Formatiu de Grau Mitja (CFGM) o equivalent en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó: 10 punts.

6.1.2.- Títol de Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) o equivalent en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó: 20 punts.

6.1.3. Títol de Graduat en E.S.O, Títol de Batxiller o Cicle Formatiu de Grau Mitjà -CFGM- o Superior -CFGS- (o equivalent) en matèries no relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó: 5 punts.

Les titulacions necessàries per a una titulació superior no poden acumular puntuació, per la qual cosa es valorarà i puntuarà el nivell màxim d'estudis acreditat.

6.2. Cursos de formació (fins a un màxim de 20 punts). Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de les places convocades. Es valoraran cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

  1. Cursos de 0 a 10 hores: 0,10 punts.

  2. Cursos d'11 a 20 hores: 0,20 punts.

  3. Cursos de 21 a 50 hores: 0,35 punts.

  4. Cursos de 51 a 70 hores: 0,45 punts.

  5. Cursos de 71 a 100 hores: 0,50 punts.

  6. Cursos de més de 100 hores: 0,75 punts.

6.3. Experiència professional (fins a un màxim de 40 punts). Es valorarà l'acreditació de l'experiència professional dels aspirants segons el següent barem:

6.3.1. Serveis prestats en el sector públic exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a la de les places convocades: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 40 punts.

6.3.2. Serveis prestats a l'empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de les places convocades: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 20 punts.

Per acreditar l'experiència professional haurà de presentar-se informe de vida laboral juntament amb els contractes i/o certificats d'empresa. L'acreditació dels serveis prestats al sector públic, es farà mitjançant certificat de serveis prestats per l'Administració competent indicant la categoria i durada dels serveis. Les fraccions inferiors a un mes no es valoraran. En cas de contractes a jornada parcial, la puntuació es prorratejarà.

6.4. Estar en possessió del carnet de conduir classe C: 15 punts

6.5. Coneixement de la llengua catalana (fins a un màxim de 5 punts). Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica, segons la següent baremació:

  1. Nivell B1 (abans A): 1 punt.

  2. Nivell B2 (abans B): 2 punts.

  3. Nivell C1 (abans C): 3 punts.

  4. Nivell C2 (abans D): 4 punts.

  5. Llenguatge administratiu (abans E): 1 punt.

  6. Es valorarà només un certificat dels que pugui aportar l'aspirant, que serà el de major graduació, excepte el certificat de coneixement de llenguatge administratiu, el qual és acumulable.

En cas d'empat en la fase de concurs, s'estarà al que es disposa en l'article 44 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, que estableix que en cas d'empat en la puntuació s'acudirà per dirimir-ho a l'atorgada als mèrits enunciats a l'apartat 6.1 d'aquest article. Si persisteix l'empat, s'acudirà a l'aparat següent i així successivament, segons l'ordre establert. Finalment es farà un sorteig.

SETENA. QUALIFICACIÓ, RELACIÓ D'APROVATS I ACREDITACIÓ DE REQUISITS

7.1. El Tribunal valorarà els mèrits proposats pels aspirants de conformitat amb les clàusules anteriors. Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà públic al tauler d'anuncis municipal i a la pàgina web les puntuacions atorgades a cada aspirant per cada un dels conceptes prevists a la clàusula 6. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència o presentar al·legacions dins del termini dels cinc dies hàbils següents al de publicació de l'esmentada valoració.

7.2. Una vegada finalitzada aquesta fase de valoració i puntuació, i esgotats els terminis de revisió i resoltes, en el seu cas, les revisions o audiències sol·licitades, el Tribunal elevarà la seva proposta a la batlia per resoldre la constitució de la borsa de treball per ordre de major a menor puntuació. La resolució per la qual es constitueixi la borsa de feina s'ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, a la pàgina web i al BOIB, amb indicació de les persones que en formaran part i la puntuació que han obtingut.

VUITENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

1. Totes les persones que superin el procés de selecció seran incloses en una borsa de treball per a les futures contractacions que resultin necessàries a fi de cobrir vacants temporalment, i seran cridades seguint l'ordre establert en el llistat corresponent. El funcionament de la Borsa de Treball s'ajustarà als principis d'igualtat d'oportunitats i principi de no discriminació.

2. La renúncia inicial a una oferta de treball, o la renúncia durant la vigència del contracte, no donaran lloc a l'exclusió de la Borsa de Treball, però ocasionarà un canvi de lloc del lloc de treball, dins d'aquesta, passant a ocupar l'últim lloc de treball com a integrant de la Borsa.

Són causes que justifiquen la renúncia a una oferta de treball i que impliquen el manteniment dins de la Borsa de Treball:

- Estar en situació d'ocupat, prestant serveis a l'Ajuntament com a personal contractat, en qualsevol de les formes admeses en dret, laboral o funcionari interí.

- Estar en situació de Suspensió per accident, baixa per malaltia, intervenció quirúrgica, internament hospitalari, maternitat, embaràs d'alt risc i situació de risc o necessitat acreditada per facultatiu que exigeixi la lactància natural de menors de nou mesos.

- L'acreditació documentada de la finalització de tal circumstància donarà lloc a la reposició en aquest lloc de l'ordre de llista en les Borses de Treball en què es trobés la persona afectada.

- Exercici de càrrec públic representatiu que impossibiliti l'assistència al treball.

3. Les persones incloses en la Borsa de Treball hauran de presentar dades personals suficients que permetin la seva ràpida localització, sent responsables de què estiguin actualitzats a tot moment. Una vegada realitzat l'intent de localització per mitjà de la comunicació telefònica o el correu electrònic amb justificant de recepció, si no fos possible el contacte en 48 hores s'acudirà a la persona següent. Si s'opta per la comunicació telefònica, es realitzaran un mínim de tres intents de contacte entre les 9:00 i les 14.00 hores, amb un interval de seixanta minuts entre cada telefonada.

4. Les persones integrants de la Borsa de Treball que finalitzin el contracte de treball ofert per l'Ajuntament, passaran a formar part de la borsa, passant a ocupar l'últim lloc de treball corresponent de la Borsa de Treball.

5. Les persones candidates, quan siguin requerides per a la seva contractació, aportaran davant l'Ajuntament la següent documentació:

— Declaració responsable de no haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

— Declaració responsable de no exercir lloc de treball retribuït en qualsevol Administració Pública, ni activitat privada subjecta a reconeixement de compatibilitat, conforme la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

6. S'informarà els aspirants sobre el tractament de les seves dades personals i del compromís de confidencialitat en ocasió de la relació que s'entaula amb l'Ajuntament.

NOVENA. INCIDÈNCIES

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Contra la convocatòria i les seves bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, previ al contenciós-administratiu, que es podrà interposar en el termini de dos mesos davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu o, a la seva elecció, el que correspongui al seu domicili, a partir de l'endemà al de publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de la Província (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa).

En el no previst a les bases, serà d'aplicació el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març, el Text Refós de les Disposicions Legals Vigents en Matèria de Règim Local aprovat per Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril i la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

 

Porreres, 15 de març de 2019

La batlessa, Francisca Mora Veny

 

ANNEX I. SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PARTICIPAR EN BORSES DE TREBALL

Sr./Sra. ........................................................................... DNI núm. ................................, veí/veïna d.........................................................amb domicili al C/ ....................................................................................., núm, ............ C.P. ................. Tel. ................................................ correu electrònic .....................................................

EXPOSA,

Que l'Ajuntament de Porreres ha publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. ........... de .... març de 2019 i en el tauler d'anuncis, les bases específiques que han de regir la convocatòria d'una borsa de feina de peons per l'Ajuntament mitjançant concurs.

Manifest que complesc amb tots els requisits establerts en la base 2a.

Aport els documents següents que acrediten els requisits exigits al punt 2n de les bases:

  1. Document nacionalitat espanyola/nacional estat membre Unió Europea/ Document vigent i permís residencia.

  2. Titulació exigida (Graduat Escolar o equivalent).

  3. Comprovant pagament drets (15,00 €).

  4. Carnet de conduir de classe B

  5. Còpia acarada de la documentació presentada com a mèrit.

Sol·licit

L'admissió en el procés de selecció per formar part com a aspirant, per la creació d'un borsí de peons laboral temporal de l'Ajuntament de Porreres

Porreres, ........... d ........................................... de

 

Signat: