Secció III. Altres disposicions i actes administratius
PARLAMENT DE LES ILLES BALEARS
OFICINA DE PREVENCIÓ I LLUITA CONTRA LA CORRUPCIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 2218
Resolució de 13 de març de 2019 de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears, per la qual es fan efectives la supressió i la integració dels registres a què fa referència la Disposició Addicional Primera de la Llei 16/2016, de 9 de desembre
La Llei 16/2016, de 9 de desembre, de creació de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears, estableix en el seu article 23, l'obligació dels càrrecs públics inclosos en el seu àmbit d'aplicació, de formular una declaració patrimonial que abasti la totalitat dels seus béns, drets, obligacions i activitats, i que ha de quedar sota la responsabilitat de l'Oficina, a la qual correspon, també, donar-hi publicitat a través de la pàgina web institucional.
L'article 24 de la mateixa Llei crea el Registre de declaracions patrimonials i d'activitats, adscrit a l'Oficina, que contindrà les declaracions aportades pels càrrecs públics compresos en l'àmbit d'aplicació de la llei i les declaracions anuals de l'impost sobre la renda corresponents als dos anys immediatament anteriors al de la presa de possessió.
La Disposició Addicional Primera de la citada Llei declara la supressió del Registre d'interessos i activitats i el Registre de patrimoni dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, creats per l'article 8 de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, així com la supressió del Registre de béns i drets patrimonials de càrrecs públics, creat per la disposició addicional divuitena de la Llei 25/2006, de 27 de desembre, integrant els elements dels registres que es suprimeixen en el Registre de declaracions patrimonials i d'activitats regulades en la Llei 16/2016, adscrit a l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears, a la qual correspon gestionar-lo i controlar-lo. No obstant això, aquests registres continuaran la seva activitat fins que es facin efectives seva supressió i integració establertes en aquesta disposició addicional primera (disposició transitòria única.1).
Finalment, la Disposició Transitòria Quarta del Reglament de funcionament i règim interior de l'Oficina, aprovat per la Comissió d'Afers Institucionals i Generals en sessió ordinària de 21-11-2018 (BOIB de 13-12-2018), disposa que en el termini màxim de tres mesos a partir de la vigència d'aquest reglament, el director o la directora de l'Oficina de dictar la resolució per la qual es fan efectives la supressió i la integració dels registres a què fa referència la disposició addicional primera de la Llei 16/2016, de 9 de desembre, i ordenar la publicació en el Butlletí Oficial dels Illes Balears. Amb caràcter previ, es requerirà, per una banda, al Parlament de les Illes Balears i a la Direcció General de Transparència del Govern Balear el contingut dels registres que es suprimeixen, i, d'altra, als secretaris o secretàries de les administracions insulars i municipals que aportin la informació que consta en els registres de declaracions patrimonials i d'activitats de les respectives administracions insulars i municipals.
En compliment del citat mandat, un cop rebudes les declaracions i informacions a què es refereix la disposició transitòria quarta del Reglament de funcionament i règim interior de l'Oficina, en el termini establert i en l'exercici de les competències atribuïdes al director de l'Oficina, s'acorda:
PRIMER: Supressió de registres creats per les lleis 2/1996, de 19 de novembre, i 25/2006, de 27 de desembre.
En virtut del que disposa la Disposició Addicional Primera de la Llei 16/2016, de 9 de desembre, es fa efectiva la supressió del Registre d'interessos i activitats i el Registre de patrimoni dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, creats per l'article 8 de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, així com la supressió del Registre de béns i drets patrimonials de càrrecs públics, creat per la disposició addicional divuitena de la Llei 25/2006, de 27 de desembre.
SEGON: Integració de les declaracions en el Registre de declaracions patrimonials i d'activitats.
Les declaracions patrimonials, de béns, drets, interessos i activitats a què es refereix l'article 25 de la Llei 16/2016, de 9 de desembre, queden integrades en el Registre de declaracions patrimonials i d'activitats creat per l'esmentada Llei i adscrit a l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears, a la qual correspon gestionar-lo i controlar-lo.
TERCER: Publicitat a través de la pàgina web institucional.
En el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, es donarà publicitat a les declaracions a través de la pàgina web institucional de l'Oficina, que s'oferirà classificada per administracions o entitats a les quals pertanyen els càrrecs públics, i prèvia omissió de les dades relatives a la localització concreta dels béns immobles i garantia de la privacitat i la seguretat dels seus titulars. Tot això d'acord amb el que preveu l'article 23 de la Llei 16/2016, de 9 de desembre.
Aquelles declaracions de càrrecs públics inclosos en l'àmbit subjectiu d'aplicació de la Llei 16/2016, de 9 de desembre, que, o bé no presten els seus serveis en les entitats que han estat objecte del requeriment previst en la disposició transitòria quarta del Reglament de funcionament i règim interior de l'Oficina, o bé no hagin estat aportades per les entitats a les quals s'ha efectuat el dit requeriment, seran objecte de publicitat en la mesura que es vagin aportant pels respectius càrrecs públics després d'haver estat requerits per a això.
Esta resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini màxim d'un mes davant aquest mateix òrgan d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o recurs contenciós-administratiu davant el jutjat contenciós administratiu que correspongui, en el termini màxim de dos mesos, de conformitat amb el que preveuen els articles 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; ambdós terminis a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 13 de març de el 2019
El director Jaume Far Jiménez