Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 2227
Convocatòria de subvencions adreçada a les associacions de vesins del municipi per a la realització d’activitats (any 2018)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària feta el dia 21 de febrer de 2019, va aprovar les bases que es transcriuen a continuació:

 Convocatòria de subvencions adreçada a les associacions de vesins del municipi per a la realització d’activitats (any 2018) 

1. Objecte, finalitat  i àmbit d’aplicació 

1.1 La Regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pretén  impulsar  les actuacions, iniciatives i projectes  que organitzin les associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia. Dins aquestes iniciatives, actuacions i projectes, entre d’altres, s’hi inclouen:  

  • Activitats i programes dirigits a la dinamització dels pobles, nuclis poblacionals  i/o barris i el foment de la participació dels vesins.

  • Actuacions de suport, orientació, informació i assessorament als vesins.

  • Projectes conjunts amb altres associacions o entitats ciutadanes del municipi.

  • Activitats formatives, cursos, seminaris, conferències, etc. dirigits i oberts als vesins.

  • Activitats amb impacte popular.

  • Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals pitiüsos 

D’altra banda, també es té en compte que l’associacionisme és decisiu per a la defensa i creixement de la societat i la cultura pitiüses, i és necessari considerar l’acció dinamitzadora i la capacitat emprenedora d’aquest tipus d’associacions. 

Aquesta convocatòria se cenyeix a les associacions del municipi de Sant Josep de sa Talaia.  

1.2.  L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, a associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització  d’actuacions, iniciatives i projectes que s’hagin fet dins el període comprès entre l’01 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018, ambdós inclosos. Dins aquestes iniciatives, actuacions i projectes, entre d’altres, s’hi inclouen: 

  • Activitats i programes dirigits a la dinamització dels pobles, nuclis poblacionals  i/o barris i al foment de la participació dels vesins.

  • Actuacions de suport, orientació, informació i assessorament als vesins.

  • Projectes conjunts amb altres associacions o entitats ciutadanes del municipi.

  • Activitats formatives, cursos, seminaris, conferències, etc., dirigits i oberts als vesins.

  • Activitats amb impacte popular.

  • Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals pitiüses.

1.3. Les subvencions podran finançar despeses que s’hagin realitzat dins el període comprès entre l’01 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018, ambdós inclosos,  pels següents conceptes:  

- Despeses que es derivin de les actuacions, les iniciatives i els projectes de les associacions de vesins sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia, que no puguin ser subvencionables en la convocatòria de subvencions per a l’organització de Festes  de l’any 2018.  

Es consideren despeses subvencionables, als efectes d’aquesta convocatòria, aquelles que, de manera indubtable,  responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i que s’hagin realitzat en el termini establert entre l’01 de gener de 2018  i el 31 de desembre de 2018 i les establertes a l’article 20 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep, a l’empara de les previsions de l’article 31 de la LGS.

 En cap cas seran subvencionables aquelles despeses en adquisició de productes, de la venda dels quals s’hagi tret un rendiment econòmic. 

2. Règim jurídic 

2.1. La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (BOIB núm. 66 de 30 de maig de 2017) i al Pla estratègic de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per als anys 2018/2019  (BOIB núm. 85, de 10 de juliol de 2018).   

2.2 Aquesta convocatòria s’exposarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i serà publicada al BOIB  i a la BDNS.   

3. Consignació pressupostària i quantia 

La quantia màxima de les subvencions que es podran concedir en aquesta convocatòria és de 32.000,00 €, amb càrrec a la  partida  92448027, finançada amb fons propis de l’Ajuntament.  

4. Requisits generals 

 Podran acollir-se a aquesta convocatòria les següents entitats: 

  • Associacions de vesins, sense ànim de lucre, que es trobin en situació legal, radicades i que tenguin l’àmbit d’actuació en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals  sigui la realització de les actuacions, iniciatives i projectes especificats a la base 1.2, en el període comprès entre l’01 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018.   

Les entitats que s’acullin a aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits per ser beneficiàries d’una subvenció:  

  1. Estar inscrites en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears en la data de publicació d’aquesta convocatòria.

  2. Tenir els estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears  i adaptats a la Llei.

  3. Acreditar el compliment d’obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l’article 25 del RLGS.

  4. Haurà de constar fefaentment als seus estatuts  que no tenen ànim de lucre.

  5. No veure’s afectades per cap de les prohibicions dels apartats 2 i 3 de l’article 13 de la LGS

  6. Disposar de l’estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.

  7. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

5. Règim de les ajudes 

5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.  Només podran obtenir subvenció aquelles entitats que, reunint els requisits exigits, arribin al mínim de punts assenyalats a la base 7. 

5.2. Les ajudes no podran ser superiors al 80% de les despeses originades per l’activitat objecte d’aquesta convocatòria i, en cap cas, superiors al 80% de l’import sol·licitat. Tot això sense perjudici de les limitacions pressupostàries.  

5.3. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada. 

5.4. S’estableix  com a únic mitjà de notificació de tots els actes (tant els de tràmit com els resolutoris o definitius) del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament; el de la pàgina web de l’Ajuntament i el de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (www.santjosep.org). 

5.5 En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.  

6. Sol·licitud, termini de presentació i documentació 

6.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia  o  en la forma establerta en l’art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s’haurà de passar avís per correu electrònic a l’adreça: normalitzacio@santjosep.org. 

6.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació: 

  1. Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que haurà d’anar subscrita per qui en té la representació (annex I)

  2. Certificat del secretari/ària de l’associació que acrediti la representació de la persona en el nom de la qual es presenta la sol·licitud.

  3. Document que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

  4. Estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears  i adaptats a la Llei.

  5. DNI del representant de l’entitat.

  6. CIF/NIF de l’entitat.

  7. Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals se sol·licita la subvenció que s’hauran d’haver realitzat dins el període comprès entre l’01 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018, amb pressupost.

  8. Declaració del representant legal de l’associació que l’entitat que representa disposa de l’estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que  no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d’estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l’entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d’acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex II).

i. Dades bancàries per a la transferència de l’import de la subvenció, en cas de no haver-ho presentat en altres ocasions.

  1. Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur (annex III).

  2. Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex IV). No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l’entitat haurà d’aportar els certificats acreditatius d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l’exposició de la proposta de resolució provisional.

l. Declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol·licitant (annex V).

m. Certificat del secretari de l’associació en el qual consti el nombre de socis

  1. Compte justificatiu degudament emplenat (annex VI). 

Nota. Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.  

Nota. En la proposta de resolució provisional, l’Ajuntament de Sant Josep constatarà d’ofici que els beneficiaris estan al corrent de les seves obligacions tributàries, davant la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. En cas de no poder-ho acreditar, això serà motiu d’exclusió  de la subvenció  i de nova proposta motivada amb possible prorrateig del restant.  

S’acreditarà el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social mitjançant declaració responsable en els casos en què la quantia a atorgar a l’entitat no superi els 3.000,00 €. 

Si alguna associació no autoritza l’Ajuntament a poder comprovar d’ofici que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, hauran d’aportar en el termini concedit en la proposta de resolució provisional la documentació requerida.  

6.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l’extracte de la present convocatòria al BOIB.   

6.4. Esmena de defectes de les sol·licituds 

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la normativa de la convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir a la persona/entitat interessada que l’esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies i li ha d’indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

7. Criteris de valoració 

El barem de criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent: 

  1. Per les característiques de l’activitat fins a un màxim de 300 punts: 

  • Activitats i programes dirigits a la dinamització dels pobles, nuclis poblacionals  i/o barris i al foment de la participació dels vesins, fins a un màxim de 50 punts, distribuïts de la següent manera:

  • 10 punts per cada activitat que complexi aquestes condicions  

  • Actuacions de suport, orientació, informació i assessorament als vesins fins a un màxim de 50 punts, distribuïts de la següent manera:

  • 10 punts per cada activitat que complexi aquestes condicions  

  • Projectes conjunts amb altres associacions o entitats ciutadanes del municipi fins a un màxim de 50 punts, distribuïts de la següent manera:

  • 10 punts per cada activitat que complexi aquestes condicions  

  • Activitats formatives, cursos, seminaris, conferències, etc., dirigits i oberts als vesins fins a un màxim de 50 punts, distribuïts de la següent manera:

  • 10 punts per cada activitat que complexi aquestes condicions  

  • Activitats amb impacte popular fins a un màxim de 50 punts, distribuïts de la següent manera:

  • 10 punts per cada activitat que complexi aquestes condicions  

  • Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals pitiüsos fins a un màxim de 50 punts, distribuïts de la següent manera:

  • 10 punts per cada activitat que complexi aquestes condicions  

  1. Per publicació d’estudis, treballs o publicacions en general relacionades amb la seva activitat, fins a un màxim de 100 punts.

  • 25 punts per cada publicació d’estudis, treballs o publicacions en general relacionades amb la seva activitat.  

  1. Per la diversificació de les activitats de la programació presentada, fins a un màxim de 50 punts.

  • 10 punts per cada activitat adreçada a un d’aquests sectors: infantil, juvenil, majors, risc d’exclusió social, diversitat funcional, etc. 

  1. Per participació i col·laboració en activitats de caràcter general organitzades des de l’Ajuntament  fins a un màxim de 50 punts.

  • 10 punts per cada col·laboració (aquesta col·laboració s’acreditarà documentalment mitjançant cartells o altres mitjans en què figuri l’esmentada col·laboració o mitjançant diligència signada per la Regidoria de Participació Ciutadana).  

  1. Pel nombre de socis que s’acreditarà mitjançant certificat expedit pel secretari de l’associació de vesins. Es valorarà  a partir de 100 socis, amb un màxim de 50 punts. 

  2. Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i/o cultural acreditades per les entitats sol·licitants, no incloses en els apartats anteriors, que puguin ser considerats motivadament per l’òrgan col·legiat, fins a un màxim de 50 punts.   

Només podran obtenir subvenció aquelles associacions que obtenguin un mínim de cent (100) punts. 

La correlació de puntuació obtinguda i despesa subvencionada serà la següent: 

  • De 100 a 149 punts: es subvencionarà el 60% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada.  
  • De 150 a 199 punts: es subvencionarà el 70% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada.  
  • De 200 a 249 punts: es subvencionarà el 75% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada.  
  • A partir de  250 punts: es subvencionarà el 80% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada. 

En cap cas es superarà el 80 % de l’import sol·licitat.  

En cas que el resultat  de la valoració superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.  

8. Òrgan col·legiat 

8.1.  L’òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà l’informe a l’òrgan instructor, el qual formularà proposta de resolució, que quan sigui definitiva, elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions. 

8.2. Estarà format pels següents membres: 

Presidència: la regidora de Governació o persona en qui delegui.

Vocals:

-  el regidor de Participació Ciutadana o persona en qui delegui.

- un/a  tècnic/a d’Administració General

-  un/a tècnic/a del Departament de Cultura de l’Ajuntament de Sant Josep.

Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui. 

8.3. L’òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions: 

  1. Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb el barem establert a la base 7 d’aquesta convocatòria.

  2. Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.

  3. Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.  

9. Instrucció i resolució 

9.1. L’òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del Departament d’Educació de l’Ajuntament de Sant Josep, que té atribuïdes les funcions establertes en l’article 24 de la Llei general de subvencions i article 12 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep. 

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats, concedint-los un termini de 10 dies per formular al·legacions. Dins aquest mateix termini, si escau, es comprovarà que les associacions beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l’Ajuntament de Sant Josep.  

Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor amb l’informe previ de l’òrgan col·legiat  formularà la proposta de resolució definitiva que dirigirà a l’òrgan competent per resoldre, el qual dictarà resolució definitiva amb la relació de sol·licitants, la quantia, l’avaluació realitzada i els criteris que s’han tingut en compte.  

9.2 La proposta de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari davant l’Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió.  

Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva el beneficiari no fa constar el contrari, s’entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.  

La resolució de concessió, d’acord amb l’article 14a) de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep,  haurà de contenir  la persona o entitat beneficiària o relació de persones o entitats beneficiàries a les quals s’atorga la subvenció amb les quanties individualitzades, especificant els criteris de valoració seguits, així com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda de les sol·licituds no ateses. 

9.3. L’òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l’article 23.2.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.  

D’acord amb l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB. D’acord amb l’article  25.5 de la LGS, el venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les persones interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.  

La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.  

10. Reformulació de sol·licituds 

Quan la subvenció tengui per objecte el finançament d’activitats a desenvolupar per la persona sol·licitant i l’import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar de la persona o entitat beneficiària, la reformulació de la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.  

11. Publicitat dels projectes subvencionats 

La publicació de les subvencions concedides s’ha de fer durant el mes següent de cada trimestre natural. Aquesta publicitat es durà a terme segons indica l’article 17 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.  

12. Difusió de la subvenció concedida per l’ entitat beneficiària 

Les entitats beneficiàries hauran de donar adequada publicitat  al caràcter públic del finançament del programa, activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. S’haurà de fer constar la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, acompanyat de l’escut de la institució, en materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, plaques commemoratives, cartells, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació o altres que resultin adequats a l’objecte subvencionat i d’eficàcia equivalent als esmentats.  

Així mateix, prèviament a la realització de l’activitat, cada associació haurà de fer arribar a la Regidoria de Participació Ciutadana el material publicitari i informatiu de l’activitat (cartell, díptics, fulletons...) a l’efecte de supervisar-ne el contingut i que efectivament hi surt l’escut de l’Ajuntament.  

13. Pagament i justificació de les despeses 

13.1. La justificació de la subvenció per part de la persona o entitat beneficiària es realitzarà mitjançant l’aportació d’un compte justificatiu, degudament emplenat i acompanyat de la documentació que s’especifica en el punt 13.3, de la despesa realitzada (vegeu ANNEX VI). El compte ha de contenir una memòria d’actuació i una memòria econòmica amb el detall previst a l’article 72 del RLGS .  

Mitjançant l’aportació del compte justificatiu s’haurà d’acreditar l’execució del 100% del projecte o de les activitats subvencionades. 

13.2. El compte justificatiu s’ha de presentar conjuntament amb la documentació requerida a la base 6 de la convocatòria.   

13.3. Els comptes justificatius inclouen una declaració i una relació de justificants imputats, als quals s’ha d’adjuntar original de les factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent i la documentació acreditativa del pagament. Les factures s’han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats del compte justificatiu. 

13.4. Les factures originals i altres documents de valor probatori equivalent han de ser estampillats per la Regidoria de Participació Ciutadana i s’hi ha d’indicar l’import de la factura que justifica la subvenció. 

13.5. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat l’entitat beneficiària ha de ser la següent: 

  1. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

— Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.

— Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència. 

  1. Pagament mitjançant xec nominatiu:

— Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

— Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré. 

  1. Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

— Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil.

— Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat. 

  1. Pagament mitjançant targeta de crèdit:

— Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.

— Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri en el tiquet de compra.

— Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació. 

  1. Pagament mitjançant domiciliació bancària:

— Notificació bancària del càrrec.

— Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s’ha fet el càrrec i l’ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació. 

  1. Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de document d’identitat de la persona que signa.

14. Revocació de la subvenció concedida

D’acord amb l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s’ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l’acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament. 

15. Reintegrament de les subvencions concedides 

S’estarà al que disposa l’article 27 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.   

16. Règim de recursos 

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents: 

- El recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta. 

- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.” 

La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement. 

 

Sant Josep de sa Talaia, 11 de març de 2019

 Alcalde

Josep Marí Ribas

 

ANNEX I 

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ORGANITZACIÓ D’ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES PROMOGUTS PER LES ASSOCIACIONS DE VESINS (PERÍODE COMPRÈS ENTRE L’01/01/2018 I 31/12/2018) 

Entitat/associació/ __________________________________ amb NIF/CIF: _______________ representada per: ________________________ càrrec: ___________________ i adreça a efectes de notificacions: _____________________

codi postal: _______ telèfon: ____________________ fax: _______________

correu electrònic: ____________________

 

EXPÒS: 

Que m’he assabentat de la convocatòria de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia adreçada a associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia,  per a la realització d’actuacions, iniciatives i projectes promoguts per les associacions de vesins, entre l’01/01/2018 i el 31/12/2018 (ambdós inclosos). 

Que  l’Associació que represent està inscrita en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament, d’acord amb el que es preveu a les bases, 

SOL·LICIT: 

Una subvenció econòmica per la quantitat d _______________________ euros per a les activitats/projectes que es detallen a la memòria adjunta.  

Així mateix, adjunt: 

( ) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que haurà d’anar subscrita per qui en té la representació (annex I)

( ) Certificat del secretari/ària de l’associació que acrediti la representació de la persona en el nom de la qual es presenta la sol·licitud.

( ) Document que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

( ) Estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears  i adaptats a la Llei.

( ) DNI del representant de l’entitat.

( ) CIF/NIF de l’entitat.

( ) Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals se sol·licita la subvenció que s’han realitzat dins el període comprès entre l’01 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018, ambdós inclosos,  amb pressupost.

( ) Declaració del representant legal de l’associació que l’entitat que representa disposa de l’estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que  no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d’estar el sol·licitant facultat per actuar en nom de l’entitat; de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d’acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex II).

( ) Dades bancàries per a la transferència de l’import de la subvenció, en cas de no haver-ho presentat en altres ocasions.

( ) Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur (annex III).

( ) Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex IV). No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l’entitat haurà d’aportar els certificats acreditatius d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l’exposició de la proposta de resolució provisional

( ) Declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol·licitant (annex V)

( ) Certificat del secretari de l’associació en el qual consti el nombre de socis.

( ) Compte justificatiu degudament emplenat (annex VI) 

I perquè així consti, signo la present sol·licitud.

 

Sant Josep de sa Talaia...           d..............de 2019 

(Signatura) 

ALCALDIA DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

ANNEX II

 DECLARACIÓ DEL REPRESENTANT DE L’ENTITAT  PER A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES  PROMOGUTS PER LES ASSOCIACIONS DE VESINS (ANY 2018)

 Entitat/associació/ __________________________________ amb NIF/CIF: _______________ representada per: ________________________ càrrec: ___________________ i adreça a efectes de notificacions: _____________________

codi postal: _______ telèfon: ____________________ fax: _______________

correu electrònic: ____________________

 

DECLAR: 

  1. Que l’entitat que represent disposa de l’estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.

  2. Que no es troba inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir subvenció.

  3. Que jo, com a sol·licitant,  estic facultat/da per actuar en nom de l’entitat.

  4. Que no concorre en aquesta entitat cap de les causes de l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  5. Que l’entitat que represent es troba al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i  amb l’Ajuntament de Sant Josep.

  6. Que l’entitat que represent acredita el compliment d’obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l’art. 25 del RLGS.

 

Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 2019

                                           (signatura) 

 

ANNEX III 

Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur. 

Jo...................................................................................................amb DNI núm..........................................................................en representació de l’entitat................................................................................. amb CIF núm. ........................................................,a l’efecte de sol·licitar subvencions adreçades a associacions de vesins per a la realització d’actuacions, iniciatives i projectes (any 2018), FAIG LA SEGÜENT DECLARACIÓ RESPONSABLE:

 DECLAR (marcau l’opció que correspongui):

 1. ( ) Que fins a la data NO he sol·licitat ni obtingut subvenció d’altra entitat per a la mateixa finalitat i que, en cas de rebre’n alguna en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.

 2. ( ) Que  he sol·licitat o he rebut les següents ajudes per a la mateixa finalitat d’altres entitats:               

Organisme

Tipus d’ajut

Data sol·licitud

Quantitat sol·licitada

Quantitat concedida

Observacions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           ( ) Que el total dels ajuts percebuts o pendents de percebre no superaran el cost total de l’activitat subvencionable.

          ( ) Que en cas de rebre alguna ajuda més en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.

 

Sant Josep de sa Talaia,               d                    de  2019

 (Signatura)

  

 

ANNEX IV 

AUTORITZACIÓ PER OBTENIR INFORMACIÓ SOBRE EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DAVANT DE LA SEGURETAT SOCIAL PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ D’ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES PROMOGUTS PER LES ASSOCIACIONS DE VESINS (ANY 2018):

 

SOL·LICITANT:

CIF:

REPRESENTAT PER:

NIF:

ADREÇA:

POBLACIÓ:

TELÈFON: 

AUTORITZO expressament a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia 

  1. perquè pugui sol·licitar per mitjans telemàtics a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària informació relativa al compliment de les obligacions tributàries de la persona o entitat sol·licitant.

  2. perquè pugui consultar les dades davant la TGSS d’estar al corrent del pagament amb la Seguretat Social de la persona o entitat sol·licitant.

 En cas contrari, en el qual NO atorgui el consentiment per a la consulta, marqui la següent casella:

1.  ( ) No dono el meu consentiment

2.  ( ) M'hi oposo

3.  ( ) No el concedeixo

4.  ( )  El denego

 

Sant Josep de sa Talaia,          d               de 2019

(signatura)

Perquè la transmissió de dades es pugui fer per mitjans telemàtics, cal presentar el consentiment exprés de la persona interessada, d’acord amb l’article 6.2.b de la Llei 1/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (BOE núm. 150, de 23 de juny)

  

 

ANNEX V 

Declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA de l’entitat representada 

Dades del sol·licitant

Nom:

NIF:  

Dades del representant del sol·licitant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:  

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població:                                                                Codi postal:

Adreça electrònica:                                                  Telèfon:

 

DECLAR:

 Que, respecte de l’IVA de les factures presentades per justificar la subvenció, la situació de l’entitat beneficiària és la següent:

 Exercici 2018

(  ) Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.

(  ) No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ % [si no es concreta cap xifra, s’entén el 100 %].

  

Sant Josep de sa Talaia,  ......de.......... de 2019

(signatura)

  

 

ANNEX VI

 MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DE LES ACTIVITATS REALITZADES AMB LIQUIDACIÓ D’INGRESSOS I DESPESES (Període entre l’01/01/18 i 31/12/18) 

Sr./Sra................................................................................, amb DNI núm. .............................representant legal de l’entitat ................................................................., amb CIF núm. ..............................

COMUNIC LES SEGÜENTS ACTIVITATS REALITZADES:

ACTIVITAT 1:........................................

EXPLICACIÓ RESUMIDA DE L’ACTIVITAT:

.........................................................................

..........................................................................

.........................................................................

RELACIÓ DE DESPESES VINCULADES A AQUESTA ACTIVITAT: 

Núm. doc

Núm.

fact.

Data

fact.

Proveïdor

Concepte

Motiu despesa

Import

IVA

Data pagament

%imputació

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         TOTAL COST:

 

RELACIÓ D’INGRESSOS VINCULATS A AQUESTA ACTIVITAT: 

CONCEPTE

TOTAL

 

 

 

 

 

 

 

 

ACTIVITAT 2:........................................

EXPLICACIÓ RESUMIDA DE L’ACTIVITAT:

.........................................................................

..........................................................................

......................................................................... 

 

RELACIÓ DE DESPESES VINCULADES A AQUESTA ACTIVITAT: 

Núm. doc

Núm.

fact.

Data

fact.

Proveïdor

Concepte

Motiu despesa

Import

IVA

Data pagament

%imputació

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                  TOTAL COST:

RELACIÓ D’INGRESSOS VINCULATS A AQUESTA ACTIVITAT: 

CONCEPTE

TOTAL

 

 

 

 

 

 

 

 

Si escau, l’altra documentació a què fa referència l’article 72 del RLGS

Data:

Nom i llinatges del representant de l’entitat:

Signatura: