Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 2150
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 27 de febrer de 2019 per la qual s’aproven les instruccions per a la sol·licitud, el nomenament i l’activitat dels docents mentors en l’àmbit del sistema educatiu no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Antecedents
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix a l’article 90 que el Ministeri d’Educació i Ciència i les comunitats autònomes poden reconèixer la tasca didàctica o de recerca de professors i centres facilitant la difusió entre els diferents centres escolars dels treballs o les experiències que han merescut aquest reconeixement per la seva qualitat i esforç.
2. El Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2016-2020 ja estableix que els processos formatius dels professionals de l’educació han d’estar vinculats estretament amb els centres educatius com a unitat bàsica de canvi, en resposta a l’evidència que els docents són els professionals immersos en una organització que desenvolupa els propis processos d’aprenentatge.
3. Aprendre entre iguals i treballar cooperativament són algunes de les senyes d’identitat del nostre model de formació. Comptar amb docents amb una llarga i demostrada trajectòria professional, així com una excel·lent formació, és un actiu que pot redundar en una millora qualitativa del nostre model de formació permanent.
4. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, preveu a l’articulat la possibilitat que s’estableixi una col·laboració dels centres docents i del professorat d’aquests centres per desenvolupar aspectes relacionats amb la formació del professorat.
5. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 18 de febrer de 2019 per la qual es regula el nomenament i l’activitat dels docents mentors en l’àmbit del sistema educatiu no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix, a la disposició final primera, que es faculta la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitat perquè dicti les instruccions que siguin necessàries en relació amb aquesta Ordre.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
2. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 16 de març de 2016 per la qual s’aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2016-2020.
3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 18 de febrer de 2019 per la qual es regula el nomenament i l’activitat dels docents mentors en l’àmbit del sistema educatiu no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les instruccions per a la sol·licitud, el nomenament i l’activitat dels docents mentors en l’àmbit del sistema educatiu no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Aprovar la sol·licitud de docent mentor (annex 2) i el model d’informe de proposta de nomenament dels candidats seleccionats (annex 3).
3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució i els seus annexos al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al lloc web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que s’estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s’estableix a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 27 de febrer de 2019
La directora general
Maria F. Alorda Vilarrubias
ANNEX 1
Instruccions per a la sol·licitud, el nomenament i l’activitat dels docents mentors en l’àmbit del sistema educatiu no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Article 1
Objecte i àmbit d’aplicació
L’objecte d’aquestes Instruccions és establir les condicions per a la sol·licitud, el nomenament i l’activitat dels docents mentors en l’àmbit del sistema educatiu no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Article 2
Persones destinatàries
1. Les persones destinatàries són els docents jubilats amb una llarga trajectòria acadèmica marcada per l’excel·lència i una destacada contribució al sistema educatiu que voluntàriament volen col·laborar amb els centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i amb la xarxa de formació permanent del professorat.
2. Per poder ser nomenat docent mentor, les persones interessades han de complir els requisits establerts a l’article 2 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 18 de febrer de 2019.
Article 3
Presentació de sol·licituds i terminis
1. Les persones interessades a participar en el procés de selecció de docents mentors han d’emplenar la sol·licitud (annex 2) i lliurar-la a la direcció del centre educatiu amb el qual volen col·laborar, així com adjuntar-hi la documentació que pertoqui en funció de la via de col·laboració triada (oberta o concreta) segons el que estableix l’article 4 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 18 de febrer de 2019.
2. Aquesta sol·licitud es pot presentar a la direcció del centre educatiu en qualsevol moment del curs escolar.
Article 4
Nomenament dels docents mentors
1. La direcció del centre, una vegada revisada la sol·licitud i la documentació aportada, i amb l’acord favorable del claustre i del consell escolar, ha d’emetre un informe de proposta de nomenament dels candidats seleccionats (annex 3). Aquest informe s’ha de lliurar al Servei de Normalització Lingüística i Formació en un dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials d’educació o en qualsevol altra dependència referida en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El conseller d’Educació i Universitat, mitjançant una resolució, ha d’efectuar el nomenament corresponent i l’ha de notificar a la direcció del centre i als docents nomenats en el termini màxim de tres mesos des de l’endemà de la data de presentació de l’informe al registre. Si, transcorregut el termini esmentat, no s’han resolt les sol·licituds i no s’ha publicat la resolució, s’han d’entendre desestimades.
3. El nomenament com a docent mentor té una vigència d’un curs escolar, i es pot prorrogar pel mateix període, amb un màxim de tres pròrrogues, seguint el procediment establert a l’article 7 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 18 de febrer de 2019.
ANNEX 2
Sol·licitud per col·laborar com a docent mentor
Dades personals
Nom i llinatges: |
|
Adreça: |
DNI: |
Localitat i municipi: |
Codi postal: |
Adreça electrònica: |
Telèfon: |
Cos docent i especialitat: |
EXPÒS que complesc algun dels requisits següents (marcau el que pertoqui):
( ) Docent jubilat que ha prestat serveis en centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.
( )Docent jubilat que ha pertangut als cossos docents no universitaris durant un període mínim de 20 anys.
( ) Docent jubilat que ha exercit la seva activitat laboral en algun dels cossos docents en què s’ofereix el nomenament esmentat.
( ) Docent jubilat que ha destacat al llarg de la seva vida professional per algun reconeixement docent d’innovació, recerca, formació permanent o gestió.
SOL·LICIT col·laborar com a docent mentor mitjançant la via de col·laboració:
( ) Oberta
( ) Concreta
Aport la documentació següent (marcau el que pertoqui) :
( ) Proposta d’iniciatives de participació i col·laboració relacionades amb formació, assessorament o acompanyament com a docent expert a les activitats previstes per al personal docent del centre (via oberta).
( ) Projecte d’activitats per desenvolupar al centre docent, relacionades preferentment amb la inclusió, la innovació o la recerca educativa (via concreta).
( ) Currículum (amb els informes o documents que considereu oportuns).
......................., ...... d ....................... de 20.....
[rúbrica]
DIRECCIÓ DEL CENTRE ………………………………………………………….
ANNEX 3
Informe de proposta de nomenament de docent mentor
Dades del centre
Nom i llinatges del director/a: |
|||
Nom del centre: |
Codi del centre: |
||
Adreça: |
Localitat: |
Codi postal: |
|
Telèfon: |
Adreça electrònica: |
||
|
|
|
|
EXPÒS:
1.Que el centre ha rebut les sol·licituds de col·laboració com a docent mentor de les persones esmentades a continuació.
2.Que el claustre del professorat i el consell escolar estan d’acord que les persones esmentades col·laborin amb el centre com a docents mentors.
Les persones proposades per ser nomenades docents mentors són les següents:
Nom i llinatges |
DNI |
|
|
|
|
|
|
......................., ...... d ....................... de 20 ....
[rúbrica i segell del centre]
SERVEI DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA I FORMACIÓ.
DIRECCIÓ GENERAL DE FORMACIÓ PROFESSIONAL I FORMACIÓ DEL PROFESSORAT