Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 2147
Resolució de la directora general de Personal Docent de 11 de març de 2019 per la qual es convoquen places de professors especialistes a centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat per al curs 2018-2019
La Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional estableix, a la seva disposició addicional segona, que d'acord amb les necessitats derivades de la planificació de l'oferta formativa, la formació professional podrà ser impartida per professionals qualificats, quan no existeixi professorat el perfil del qual es correspongui amb la formació associada a les qualificacions professionals, en les condicions i règim que determinin les corresponents Administracions competents.
Els articles 95 a 98 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), preveu que les Administracions educatives, per impartir ensenyaments de formació professional, artístics, d’idiomes i esportius, puguin incorporar excepcionalment, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixen la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu.
Atès que per al curs 2018-2019, algunes places de determinades especialitats no ha estat possible cobrir-les pel procediment ordinari d’adjudicació de places, i per tal de garantir l’atenció als alumnes, es fa necessari fer una nova convocatòria de professors especialistes respectant els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.
La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), modificada per la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 21 de juny de 2017 (BOIB núm. 82, de 6 de juliol), delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments de selecció, aprovar-ne les bases i els programes, establir el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer
Aprovar la convocatòria per cobrir amb professors especialistes les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer
Aprovar el barem per valorar els mèrits, que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart
Aprovar el model oficial de sol·licitud, que figura com a annex 4 d’aquesta Resolució.
Cinquè
Ordenar que aquesta Resolució i els annexos es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver- se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 11 de març de 2019
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX 1
Places vacants per a professors especialistes
FORMACIÓ PROFESSIONAL
Especialitats:
0591202 Equips electrònics
0591205 Instal·lació i manteniment d’equips tèrmics i de fluids
0591206 Instal·lacions electrotècniques
0591227 Sistemes i aplicacions informàtiques
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, fora de l’àmbit de la docència.
ESCOLES OFICIALS D’IDIOMES
Especialitat:
0592001 Alemany
Requisits:
Acreditar un dels següents requisits:
Especialitat:
0592012 Italià
Requisits:
Acreditar un dels següents requisits:
ANNEX 2
Bases de la convocatòria
1. Requisits generals
Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits i les condicions generals següents:
Malgrat el que s’acaba de dir, no poden participar en aquesta convocatòria els aspirants que acumulin un temps treballat com a professor especialista en una determinada funció a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que superi els límits establerts en l’article 15.5 de la Llei de l’estatut dels treballadors, incloent-hi el període de durada de la contractació prevista en aquesta convocatòria.
Per altra banda, per a poder accedir a la plaça, els funcionaris seleccionats que siguin funcionaris o personal laboral, han de demanar l’excedència en la seva plaça per tal de complir la normativa sobre compatibilitat laboral.
2. Sol·licituds
2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació per participar en la convocatòria és del dia 15 de març fins al dia 19 de març, ambdós inclosos.
2.2. Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 4. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es.
2.3. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:
L’experiència professional es demostrarà mitjançant la presentació conjunta dels dos documents següents:
Per a la valoració de l’experiència com a docent s’ha d’aportar un certificat del centre on s’especifiquin el anys, mesos i dies treballats i l’especialitat impartida.
No s’han de tenir en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol·licituds.
Per acreditar aquest requisit, es consultarà la certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals d’ofici. Per això el professor especialista, una vegada que ha acceptat el lloc de feina que se li ofereix, ha d'autoritzar a la Direcció General de Personal Docent mitjançant el tràmit establert per a tal efecte (entrar a la seva pàgina Web, iniciar el procediment "Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents sexuals" i tramitar l’autorització de consultes per part de la Direcció General de Personal Docent).
En el cas que l’aspirant no ho autoritzi, haurà de presentar la certificació negativa esmentada en paper.
2.4. Les sol·licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:
En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol·licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.
3. Comissió de Valoració
3.1. La Comissió de Valoració és l’òrgan col·legiat encarregat d’examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 3 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.
3.2 La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:
3.3. Si és necessari, la directora general de Personal Docent ha de designar els membres suplents de la Comissió de Valoració.
3.4. Perquè la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència del president, del secretari i d’un vocal, o de qui els substitueixi.
4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses
4.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació.
Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.
4.2. S’ha d’obrir un termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien els requisits en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.
4.3. No s’han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses
5.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.
5.2. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.
6. Places de cobertura urgent
6.1 En cas que hi hagi especialitats convocades, les places de les quals siguin de cobertura més urgent que altres, i en funció del volum de sol·licituds presentades, la directora general, en lloc de dictar una resolució que aprovi les llistes provisionals o les definitives per a totes les especialitats convocades, pot aprovar diferents resolucions relatives a una o vàries especialitats, amb el mateix contingut que el que s’especifica en els punts 4.1 i 5.1 respectivament.
6.2 El règim de reclamacions, publicació i recursos de cadascuna d’aquestes resolucions és el previst en els punts 4.2, 4.3 i 5.2 anteriors.
6.3. Una vegada aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses de cada especialitat, s'aniran adjudicant les places a mesura que sorgeixi la necessitat de cobertura als centres docents.
6.4. Quan un aspirant ocupi una plaça com a personal docent en centres públics d'ensenyament no universitari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, adjudicada mitjançant qualsevol dels procediments d'adjudicació de places docents, no se li adjudicarà cap altra plaça, en tant continuï ocupant la que se li va adjudicar.
7. Adjudicació de places als aspirants
7.1 Si a l’hora de dur a terme qualsevol de les adjudicacions es produeix un empat entre els mèrits de dos aspirants o més, s’ha de tenir en compte, per adjudicar la plaça, la millor puntuació en els apartats del barem de mèrits d’acord amb l’ordre en què figuren en l’annex 3. En cas que persisteixi l’empat, els aspirants seran ordenats tenint en compte l’experiència laboral acreditada, de major a menor.
7.2 De forma excepcional, i per tal de garantir l’atenció a l’alumnat, en el supòsit que no hi hagi aspirants admesos en alguna especialitat es podrà contractar, de forma motivada, a aquells candidats que no acreditin el període d’experiència professional requerit per a cada especialitat, ordenats per la puntuació obtinguda resultant d’aplicar el barem previst a l’annex 3 d’aquesta Resolució. En cas que persisteixi l’empat, els aspirants seran ordenats tenint en compte l’experiència laboral acreditada, de major a menor.
8. Política de privacitat
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant l’emplenament de l’Annex 4, per la qual cosa s’informa dels següents aspectes:
a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestionar tant la inclusió a la borsa de professors de religió de la Direcció General de Personal Docent com els processos que se’n derivin per cobrir places vacants o substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears per al curs 2019-2020, d'acord amb l’article 6.1, b i c del Reglament General de Protecció de dades.
b) Responsable del tractament: Direcció General de Personal Docent (Conselleria d’Educació i Universitat), amb domicili al carrer del Ter, 16,1r (polígon de Son Fuster), 07009, Palma.
c) Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recolliran i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques es conservaran d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
d) Existència de decisions automatitzades: El tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.
e) Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.
f) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d’informació, d’accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d’oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment “Sol·licitud d’exercici de drets en matèria de protecció de dades personals”, previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (www.caib.es). També es pot presentar una sol·licitud als diferents llocs especificats en el punt 6.4 d’aquest annex.
Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d’un mes, pot presentar la “Reclamació de tutela de drets” davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
g) Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es
ANNEX 3
Barem de valoració dels mèrits
1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)
2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 13 punts)
3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,50 punts)
- Certificat de capacitació per a l’ensenyament en llengua catalana a l’educació secundària o equivalent: 1,50 punts.
- Nivell C2: 1,25 punts.
- Nivell C1: 1 punt.
- Nivell B2: 0,75 punts.
- Nivell B1: 0,5 punts.
4. Titulacions oficials d’idiomes estrangers segons el Marc europeu comú de referència-MECR (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)
- Nivell C2: 1,25 punts.
- Nivell C1: 1 punt.
- Titulació de cicle superior o nivell avançat: 0,75 punts.
- Titulació de cicle elemental o nivell intermedi: 0,5 punts.
5. Experiència com a docent (puntuació màxima: 13 punts)
6. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 3 punts)
Per cada hora com a assistent, ponent o coordinador d’activitats de formació reconeguda: 0,02 punts.