Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 2147
Resolució de la directora general de Personal Docent de 11 de març de 2019 per la qual es convoquen places de professors especialistes a centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat per al curs 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional estableix, a la seva disposició addicional segona, que d'acord amb les necessitats derivades de la planificació de l'oferta formativa, la formació professional podrà ser impartida per professionals qualificats, quan no existeixi professorat el perfil del qual es correspongui amb la formació associada a les qualificacions professionals, en les condicions i règim que determinin les corresponents Administracions competents.

Els articles 95 a 98 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), preveu que les Administracions educatives, per impartir ensenyaments de formació professional, artístics, d’idiomes i esportius, puguin incorporar excepcionalment, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixen la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu.

Atès que per al curs 2018-2019, algunes places de determinades especialitats no ha estat possible cobrir-les pel procediment ordinari d’adjudicació de places, i per tal de garantir l’atenció als alumnes, es fa necessari fer una nova convocatòria de professors especialistes respectant els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), modificada per la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 21 de juny de 2017 (BOIB núm. 82, de 6 de juliol),  delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments de selecció, aprovar-ne les bases i els programes, establir el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Primer

Aprovar la convocatòria per cobrir amb professors especialistes les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

Tercer

Aprovar el barem per valorar els mèrits, que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.

Quart

Aprovar el model oficial de sol·licitud, que figura com a annex 4 d’aquesta Resolució.

Cinquè

Ordenar que aquesta Resolució i els annexos es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver- se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 11 de març de 2019

 

La directora general de Personal Docent

Rafaela Sánchez Benítez

 

ANNEX 1

Places vacants per a professors especialistes

 

FORMACIÓ PROFESSIONAL

Especialitats:

0591202 Equips electrònics

0591205 Instal·lació i manteniment d’equips tèrmics i de fluids

0591206 Instal·lacions electrotècniques

0591227 Sistemes i aplicacions informàtiques

 

Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, fora de l’àmbit de la docència.

 

ESCOLES OFICIALS D’IDIOMES

Especialitat:

0592001 Alemany

Requisits:

Acreditar un dels següents requisits:

  • Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
  • Tenir la nacionalitat d’un país de parla germànica.
  • Mínim de dos anys en estudis universitaris cursats en un país de parla germànica.
  • Nivell C1 del MERC (Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües) en llengua alemanya.
  • Títol de Llicenciatura en Filologia Alemanya o títol de Grau equivalent
  • Títol de Llicenciatura en Traducció  i Interpretació (Alemany) o títol de Grau equivalent

Especialitat:

0592012 Italià

Requisits:

Acreditar un dels següents requisits:

  • Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
  • Tenir la nacionalitat d’un país de parla italiana.
  • Mínim de dos anys en estudis universitaris cursats en un país de parla italiana.
  • Nivell C1 del MERC (Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües) en llengua italiana.
  • Títol de Llicenciatura en Filologia Italiana o títol de Grau equivalent
  • Títol de Llicenciatura en Traducció  i Interpretació (Italià) o títol de Grau equivalent

 

ANNEX 2

Bases de la convocatòria

 

1. Requisits generals

Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits i les condicions generals següents:

 

  1.  Ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, s’hi apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
  1.  També poden aspirar a participar-hi els cònjuges i els descendents dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, així com els descendents dels cònjuges. En el cas dels descendents, han de ser menors de 21 anys o, si són majors, han de viure sota la dependència dels progenitors.
  2. Igualment poden aspirar a participar-hi, d’acord amb el Reial decret 240/2007, les parelles dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que mantenguin una unió anàloga a la conjugal que estigui inscrita en un registre públic establert a aquest efecte en un estat membre de la Unió Europea, així com els descendents de la parella que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d’aquesta edat però visquin sota la seva dependència.
  3. Tenir 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
  4. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions docents.
  5. No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics, ni haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, així com per tràfic d’éssers humans.
  6. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en una situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública, ni haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, així com per tràfic d’éssers humans.
  7. Experiència professional no docent, fixada com a requisit per a cada una de les especialitats, en l’àmbit de la plaça a la qual s’opta.

 

Malgrat el que s’acaba de dir, no poden participar en aquesta convocatòria els aspirants que acumulin un temps treballat com a professor especialista en una determinada funció a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que superi els límits establerts en l’article 15.5 de la Llei de l’estatut dels treballadors, incloent-hi el període de durada de la contractació prevista en aquesta convocatòria.

Per altra banda, per a poder accedir a la plaça, els funcionaris seleccionats que siguin funcionaris o personal laboral, han de demanar l’excedència en la seva plaça per tal de complir la normativa sobre compatibilitat laboral.

2. Sol·licituds

2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació per participar en la convocatòria és del dia 15 de març fins al dia 19 de març, ambdós inclosos.

2.2. Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 4. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es.

2.3. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:

  1. Currículum en què constin l’activitat professional desenvolupada i la documentació que acrediti els anys d’experiència laboral, la formació, els coneixements de català, l’experiència prèvia com a professor especialista en la matèria i altres mèrits al·legats, amb l’estructura següent:
    • Dades personals: nom i llinatges, lloc i data de naixement, adreça actual a l’efecte de rebre notificacions, telèfon i adreça de correu electrònic.
    • Experiència laboral: relació cronològica i descripció dels llocs de feina relacionats amb la plaça a què es vol accedir.
    • Dades acadèmiques i de formació: relació cronològica i descripció dels estudis fets i dels cursos o seminaris a què ha assistit o que ha impartit.
    • Coneixements de català: relació cronològica dels certificats obtinguts que acreditin els coneixements de llengua catalana.
    • Experiència com a professor interí a la mateixa especialitat.
    • Experiència com a professor especialista en la matèria: relació cronològica i descripció de l’activitat docent duta a terme.
    • Altres mèrits o activitats d’interès.
  1. Acreditació documental organitzada per apartats, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades, de les circumstàncies indicades en el currículum, com per exemple la història de vida laboral, certificats d’estudis, certificats oficials de coneixements de llengua catalana i altra documentació que el participant vulgui aportar per justificar els mèrits. La documentació justificativa expedida a l’estranger s’ha de presentar traduïda al català o al castellà per traductors jurats.

L’experiència professional es demostrarà mitjançant la presentació conjunta dels dos documents següents:

  • Certificat original de vida laboral expedida per la Seguretat Social o certificació equivalent on consti l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, o en el seu cas el període de cotització en el règim especial de treballadors autònoms o qualsevol altre medi com a prova admès en dret.
  • Certificat d’empresa o contractes on consti específicament la durada del contracte, l’activitat concreta i el període de temps durant el qual ha realitzat aquesta activitat. En el cas de treballadors per compte propi, certificació d'alta en l'impost d'activitats econòmiques o, en defecte d'això, declaració censal comunicant l’inici de l’activitat (Model 036 o 037). En aquesta certificació hi haurà d’aparèixer l’activitat concreta desenvolupada pel treballador.

Per a la valoració de l’experiència com a docent s’ha d’aportar un certificat del centre on s’especifiquin el anys, mesos i dies treballats i l’especialitat impartida.

No s’han de tenir en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol·licituds.

  1. Una fotocòpia del DNI, el passaport, el NIE o la targeta de residència en vigor del sol·licitant.
  2. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

Per acreditar aquest requisit, es consultarà la certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals d’ofici. Per això el professor especialista, una vegada  que ha acceptat el lloc de feina que se li ofereix, ha d'autoritzar a la Direcció General de Personal Docent mitjançant el tràmit establert per a tal efecte (entrar a la seva pàgina Web, iniciar el procediment "Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents sexuals" i tramitar l’autorització de consultes per part de la Direcció General de Personal Docent).

En el cas que l’aspirant no ho autoritzi, haurà de presentar la certificació negativa esmentada en paper.

  1.  

2.4. Les sol·licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:

  1. Als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca o a Eivissa i Formentera.
  2. Als llocs que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol·licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.

3. Comissió de Valoració

3.1. La Comissió de Valoració és l’òrgan col·legiat encarregat d’examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 3 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.

3.2  La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:

  • El cap del Servei de Secundària, que n’és el president, o persona en qui delegui
  • El cap del Departament de Formació Professional, vocal, o persona en qui delegui
  • La cap de la Secció XI, vocal, o persona en qui delegui
  • La cap del Negociat VIII, vocal, o persona en qui delegui
  • Un funcionari del Servei de Secundària, que hi actua com a secretari

3.3. Si és necessari, la directora general de Personal Docent ha de designar els membres suplents de la Comissió de Valoració.

3.4. Perquè la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència del president, del secretari i d’un vocal, o de qui els substitueixi.

4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses

4.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació.

Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.

4.2. S’ha d’obrir un termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien els requisits en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.

4.3. No s’han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses

5.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.

5.2. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.

6. Places de cobertura urgent

6.1 En cas que hi hagi especialitats convocades, les places de les quals siguin de cobertura més urgent que altres, i en funció del volum de sol·licituds presentades, la directora general, en lloc de dictar una resolució que aprovi les llistes provisionals o les definitives per a totes les especialitats convocades, pot aprovar diferents resolucions relatives a una o vàries especialitats, amb el mateix contingut que el que s’especifica en els punts 4.1 i 5.1 respectivament.

6.2 El règim de reclamacions, publicació i recursos de cadascuna d’aquestes resolucions és el previst en els punts 4.2, 4.3 i 5.2 anteriors.

6.3. Una vegada aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses de cada especialitat, s'aniran adjudicant les places a mesura que sorgeixi la necessitat de cobertura als centres docents.

6.4. Quan un aspirant ocupi una plaça com a personal docent en centres públics d'ensenyament no universitari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, adjudicada mitjançant qualsevol dels procediments d'adjudicació de places docents, no se li adjudicarà cap altra plaça, en tant continuï ocupant la que se li va adjudicar.

7. Adjudicació de places als aspirants

7.1  Si a l’hora de dur a terme qualsevol de les adjudicacions es produeix un empat entre els mèrits de dos aspirants o més, s’ha de tenir en compte, per adjudicar la plaça, la millor puntuació en els apartats del barem de mèrits d’acord amb l’ordre en què figuren en l’annex 3. En cas que persisteixi l’empat, els aspirants seran ordenats tenint en compte l’experiència laboral acreditada, de major a menor.

7.2  De forma excepcional, i per tal de garantir l’atenció a l’alumnat, en el supòsit que no hi hagi aspirants admesos en alguna especialitat es podrà contractar, de forma motivada,  a aquells candidats que no acreditin el període d’experiència professional requerit per a cada especialitat, ordenats per la puntuació obtinguda resultant d’aplicar el barem previst a l’annex 3 d’aquesta Resolució. En cas que persisteixi l’empat, els aspirants seran ordenats tenint en compte l’experiència laboral acreditada, de major a menor.

8. Política de privacitat

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant l’emplenament de l’Annex 4, per la qual cosa s’informa dels següents aspectes:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestionar tant la inclusió a la borsa de professors de religió de la Direcció General de Personal Docent com els processos que se’n derivin per cobrir places vacants o substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears per al curs 2019-2020, d'acord amb l’article 6.1, b i c del Reglament General de Protecció de dades.

b) Responsable del tractament: Direcció General de Personal Docent (Conselleria d’Educació i Universitat), amb domicili al carrer del Ter, 16,1r (polígon de Son Fuster), 07009, Palma.

c) Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recolliran i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades.  És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques es conservaran d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

d) Existència de decisions automatitzades: El tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.

e) Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.

f) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d’informació, d’accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d’oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment “Sol·licitud d’exercici de drets en matèria de protecció de dades personals”, previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (www.caib.es). També es pot presentar una sol·licitud als diferents llocs especificats en el punt 6.4 d’aquest annex.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d’un mes, pot presentar la “Reclamació de tutela de drets” davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

g) Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es

ANNEX 3

Barem de valoració dels mèrits

 

1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)

  1. Per cada any complet d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels dos anys d’experiència requerits en la convocatòria: 1 punt.
  2. Per cada mes d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels anys d’experiència requerits en la convocatòria: 0,08 punts.

2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 13 punts)

  1. Titulacions superiors:
  • Titulació superior específica relacionada amb l’especialitat obtinguda a una institució acadèmica oficial o a una escola internacional de prestigi reconegut: 3 punts per titulació.
  • Altres títols superiors no relacionats amb l'especialitat obtinguda en una institució acadèmica oficial o en una escola internacional de prestigi reconegut: 1 punt per titulació.
  1. Estudis de tercer cicle:
  • Doctorat relacionat amb l’especialitat: 3 punts.
  • Màster universitari oficial relacionat amb l’especialitat: 3 punts.
  1. Estudis de formació professional :
  • Tècnic superior o equivalent de la família professional relacionada amb l’especialitat: 2 punts per titulació.

3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,50 punts)

- Certificat de capacitació per a l’ensenyament en llengua catalana a l’educació   secundària o equivalent: 1,50 punts.

- Nivell C2: 1,25 punts.

- Nivell C1: 1 punt.

- Nivell B2: 0,75 punts.

- Nivell B1: 0,5 punts.

4. Titulacions oficials d’idiomes estrangers segons el Marc europeu comú de referència-MECR (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)

- Nivell C2: 1,25 punts.

- Nivell C1: 1 punt.

- Titulació de cicle superior o nivell avançat: 0,75 punts.

- Titulació de cicle elemental o nivell intermedi: 0,5 punts.

5. Experiència com a docent (puntuació màxima: 13 punts)

  1. Experiència a centres públics d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de la mateixa especialitat a la qual s’opta: 1,5 punt per any complet, 0,125 punts per mes i 0,004 punts per dia.
  2. Experiència a centres privats/concertats d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de l’especialitat a la qual s’opta: 0,5 punts per any complet, 0,04 punts per mes i 0,001 punts per dia.

6. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 3 punts)

Per cada hora com a assistent, ponent o coordinador d’activitats de formació reconeguda: 0,02 punts.

Documents adjunts