Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 2135
Bases de la convocatòria per a la constitució d’una borsa de treball per la contractació laboral d’oficial segona electricista fontaner de la brigada d’obres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

És la constitució d’una borsa de treball de la categoria de d’OFICIAL SEGONA ELECTRICISTA FONTANER de la brigada d’obres de l’Ajuntament per a cobrir necessitats urgents, substitucions, vacances, permisos, llicències o places vacants, mitjançant contracte laboral temporal així com per atendre totes aquelles situacions temporals o circumstancials regulades als articles 12.7 i 15.1 apartats b) i c) del R.D. Legislatiu 2/2015, de 25 d’octubre, text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

2. FUNCIONS.

Seran les pròpies d’un OFICIAL SEGONA ELECTRICISTA de la brigada d’obres municipal, amb maneig de maquinària així com totes les relacionades amb el lloc de feina.

3. REQUISITS DELS ASPIRANTS.

a) Ser espanyol o nacional d’un dels restants estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats als quals sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, en el termes previstos a la llei bàsica que reguli aquesta matèria i degudament acreditada. També hi poden participar els estrangers amb residència legal a Espanya (art. 57.4 del Reial Decret Legislatiu 5/2015- TRLEBEP).

b) Haver complit 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, d’acord amb el que disposa la legislació bàsica en matèria de funció pública.

c) Estar en possessió del títol de certificat d’escolaritat, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.

d) Posseir la capacitat funcional per el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de feina.

e) No haver estat separat ni acomiadat del servei de qualsevol administració pública mitjançant expedient disciplinari, ni estar inhabilitat per l’exercici de funcions públiques.

f) Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana corresponent al certificat B1, mitjançant l’aportació del títol o certificat corresponent, emès o reconegut per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. En tot cas es consideren vàlids els certificats que, hagin estat emesos o reconeguts com equivalents per l’òrgan competent en l’àmbit de les Illes Balears.

g) Estar en possessió del permís de conducció de classe B.

h) Estar en possessió del carnet d’instal·lador.

i) Abans de prendre possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies naturals per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Els requisits s’han de reunir per les persones aspirants en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu.

4. JORNADA LABORAL.

La jornada laboral serà de quaranta (40) hores setmanals, distribuïdes de dilluns a divendres, podent ésser a temps partit o continuat, segons necessitats dels servei.

5. RETRIBUCIONS.

Les retribucions brutes mensuals seran les previstes a la plantilla de personal del Pressupost Municipal.

 

6. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ.

Les persones aspirants hauran de presentar en el registre general d’entrada, instància dirigida al batle-president, en el termini de 15 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci de convocatòria en el BOIB. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d’edictes i a la pàgina WEB de l’Ajuntament.

Les persones aspirants hauran de manifestar a la instància que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la base 3ª de la convocatòria, referits sempre a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

A més, si n’és el cas, els aspirants hauran d’acompanyar els documents, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits a avaluar a la fase de concurs. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada, no seran valorats.

Les persones aspirants hauran de facilitar necessàriament un telèfon, preferentment mòbil i a ser possible, designar una adreça de correu electrònic.

Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

- Fotocòpia del DNI.

- Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.

- Fotocòpia compulsada d’aquells documents que siguin necessaris per a la fase de concurs, ordenats seguint l’ordre establert al barem de mèrits que consten en aquestes bases indicant la relació de documents que presenten per ser valorats.

- Fotocòpia compulsada del permís de conducció B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

7. ADMISSIÓ D’ASPIRANTS.

Expirat el termini de presentació d’instàncies la Batllia, en el termini màxim d’un mes, aprovarà la llista provisional d’admesos i exclosos.

Dita Resolució es publicarà en el tauler d’edictes i a la pàgina Web de l’Ajuntament i es concedirà un termini màxim de 3 dies hàbils als efectes de poder formular esmenes o reclamacions. Una vegada examinades, en el seu cas, es publicarà la relació definitiva en el tauler d’edictes i a la pàgina WEB.

En el cas de no presentar-se’n, s’entendrà la llista provisional aprovada definitivament sense necessitat de dictar nova resolució.

8. PROVES SELECTIVES.

Aquesta fase consistirà en una valoració de mèrits amb un màxim de 12 punts.

Per poder valorar els mèrits s’hauran d’aportar, juntament amb la instància, els documents originals o còpies compulsades. Els mèrits no justificats o no presentats en la forma indicada no seran valorats.

Les puntuacions atorgades en aquesta fase de valoració de mèrits, s’exposaran al tauler d’edictes i a la pàgina Web de la Corporació, per coneixement de les persones aspirants, les quals gaudiran d’un termini màxim de 3 dies hàbils per sol·licitar la seva revisió i/o audiència davant el Tribunal. el qual tindrà un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions.

9. LLISTA D’APROVATS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA.

Realitzada la prova selectiva i valorats els mèrits, el tribunal qualificador publicarà en el tauler d’edictes i a la pàgina Web de la Corporació la llista provisional d’aprovats amb les puntuacions obtingudes, per ordre de major a menor puntuació.

Les persones aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, des del dia següent al de la seva publicació al tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web de la Corporació, per poder efectuar les reclamacions o observacions contra l’esmentada llista provisional.

Resoltes, en el seu cas, les reclamacions contra la llista provisional d’aprovats, el tribunal qualificador elevarà la proposta definitiva per ordre de puntuació a la Presidència de la Corporació amb l’objectiu de constituir les borses de treball i procedir, al seu moment, a les contractacions per cobrir les vacants i necessitats urgents.

La resolució definitiva es publicarà al tauler d’edictes, a la pàgina WEB de la Corporació i al BOIB, amb indicació de totes les persones integrants de la Borsa, l’ordre de prelació i la puntuació total obtinguda, tot això als efectes de l’ inici del còmput de la seva vigència.

L’ordre de prelació o de classificació definitiva de les persones aspirants vindrà determinada per la puntuació total obtinguda en el procés selectiu. En cas d’empat té preferència la persona aspirant que tingui més puntuació a l’apartat d’experiència professional a l’Administració . Si encara persisteix

l’empat té preferència la persona aspirant amb més puntuació a l’apartat de serveis prestats fora de l’Administració. De persistir l’empat té preferència la persona s’ha de tenir enasprant amb més puntuació a l’apartat de cursos de formació i perfeccionament i si encara , finalment, persisteix l’empat compte l’ordre de registre d’entrada de la sol·licitud.

10.TRIBUNAL QUALIFICADOR.

El batle de la corporació nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents i es publicarà juntament amb la llista provisional d’admesos i exclosos, Tendrà consideració d’òrgan dependent de la seva autoritat.

El tribunal avaluador estarà constituït per un nombre imparell de membres. Haurà de comptar am un president/a i am un secretari/a, que actuarà amb veu però sense vot. La seua composició serà predominantment tècnica i, i hauran d’estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l´accés a ala plaça convocada

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres.

El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre en tot el no previst en aquestes bases.

11. BORSA DE TREBALL.

A l’acta definitiva, el Tribunal inclourà una relació única, per ordre de puntuació, comprensiva de la puntuació final. Els criteris de gestió de la borsa apareixen a l’Annex IV de les presents Bases.

12. GESTIÓ DE LA BORSA DE TREBALL

Criteris per a la gestió de la borsa de treball.

1- Produïda una vacant i si és necessari proveir-la, s’ha d’oferir a les persones aspirants que formen part de la borsa de treball seguint l’ordre de prelació establert per a la seva formació, d’acord amb les bases de cada convocatòria, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de feina.

2- Les citacions a les persones interessades, es realitzaran preferentment de forma telefònica i s’anotarà a l’expedient el dia i l’hora de les cridades telefòniques:

• S’haurà de trucar un mínim de tres vegades en un dia, i si no s’ha pogut localitzar l’aspirant o en cas de rebuig, es passarà al següent de la llista per ordre de puntuació. En tot cas, l’aspirant al qual s’hagués intentat l’oferiment i no s’hagués pogut realitzar, conservarà el seu número d’ordre a la borsa.

• En situacions de necessitats preferents i previsibles (maternitat, vacants, alliberaments sindicals, una comissió de serveis, etc.), s’haurà de trucar un mínim de tres vegades per dia, en dos dies distints i si no s’ha pogut localitzar o en cas de rebuig, es passarà al següent de la llista per ordre de puntuació. En tot cas, l’aspirant al qual s’hagués intentat l’oferiment i no s’hagués pogut realitzar, conservarà el seu número d’ordre a la borsa.

3- El rebuig d’un nomenament o contracte tindrà els efectes següents:

• Si es justificat per alguna de les causes de justificació relacionades en el punt 4, permetran a l’aspirant el manteniment del seu número d’ordre a la borsa.

• Si es injustificat el rebuig determinarà el desplaçament de l’aspirant al darrer lloc de la borsa. També determinarà desplaçament de l’aspirant al darrer lloc de la borsa el rebuig justificat per la causa relacionada a la lletra f) quan el contracte o nomenament rebutjat tingui prevista una durada inicial igual o superior a sis mesos o es tracti d’un contracte o nomenament d’interinitat per substitució de personal o per cobertura de lloc vacant.

• El rebuig injustificat de tres nomenaments o contractes motivarà la suspensió de l’aspirant de la borsa corresponent durant un període de 6 mesos.

4- Es consideren causes justificades de rebuig les següents:

a) Malaltia, o altres situacions que determinin la baixa mèdica, acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.

b) Compliment d’un deure inexcusable de caràcter públic i oficial.

c) Estar en alguna de les situacions que donen lloc a situacions d’excedència, permís o llicència per conciliació de la vida familiar i laboral.

d) Estar contractat o tenir un nomenament que el vinculi a l’Ajuntament de Muro.

e) Haver sol·licitat i obtingut la situació temporal de no disponibilitat, justificada documentalment.

f) Estar contractat o tenir un nomenament que el vinculi a altres entitats públiques o empreses públiques o privades.

La sol·licitud de no disponibilitat temporal s’haurà de presentar mitjançant escrit dirigit al Departament de Recursos Humans, amb la justificació documental corresponent, en el Registre General de l’Ajuntament de Muro.

La relació de feina de caràcter temporal a l’Ajuntament de Muro no determinarà al situació de “no disponibilitat” dels aspirants als afectes d’oferir-los una nova relació de feina que tengui la consideració de millora segons els criteris següents:

Dins la mateixa borsa, quan es tracti d’ofertes d’una durada prevista superior a setze setmanes o que impliquin millora retributiva.

Una vegada finalitzada la causa que dóna lloc a les situacions abans esmentades o produïda l’extinció de la relació de feina de caràcter temporal que determina la no disponibilitat de l’aspirant, aquest l’haurà de comunicar al Departament de Recursos Humans de l’Ajuntament de Muro. Fins que es produeixi aquesta comunicació l’aspirant es mantindrà en la situació de baixa temporal en la llista corresponent.

5. Es consideren causes d’exclusió dels aspirants:

a) No superació del període de prova en contractes laborals.

b) Acomiadament laboral per causes disciplinàries.

c) Revocació disciplinària del nomenament de funcionari interí

d) Rescissió del contracte de treball o del nomenament, per iniciativa de l’aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de feina dins el propi Ajuntament o a una altra administració.

e) Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.

f) Renuncia voluntària formalitzada per escrit.

g) Qualsevol altre causa prevista legalment i/o considerada ajustada a dret.

6. Quan la persona que formi part d’aquesta borsa finalitzi el contracte es reintegrarà a la Borsa en el seu lloc segons l’ordre de puntuació.

13. PERÍODE DE PRÀCTIQUES

L’aspirant anomenat personal en pràctiques, veurà condicionat el seu accés a la plaça a que es presenta, a la superació d’un període de pràctiques que tindrà una durada de 2 mesos amb caràcter obligatori.

Al terme d’aquest període, l’aspirant haurà d’obtenir una valoració d’apte o no apte, per al qual es prendrà com a referència l’informe que hagi emes el cap de l’àrea corresponent. La declaració d’aptitud correspondrà a l’autoritat competent de la Corporació.

L’aspirant que no superi el període de pràctiques, perdrà tots els drets al seu nomenament.

Així mateix, en qualsevol moment del període de practiques podrà ser determinada l’eliminació d’un aspirant per motius disciplinaris.

14. VIGÈNCIA D’AQUESTA BORSA

Aquesta borsa tindrà una vigència màxima de 3 anys a partir de la data de publicació de les puntuacions definitives al tauler de la Corporació.

15. INCIDÈNCIES.

La convocatòria, les bases i tots els actes administratius que es derivin d’aquesta així com les actuacions del tribunal podran ser impugnats en els casos i forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Muro, 04 de març de 2019

El batle

El secretari,

Martí Fornés Carbonell.

 Francisco Sabater Mulet.

 

 

ANNEX I

BAREM DE MÈRITS

Les persones aspirants que hagin superat la prova tipus test seran valorades de conformitat amb el barem següent, fins un màxim de 12 punts:

Es valoraran els següents mèrits:

1. Per serveis prestats a l’Administració relacionats amb les funcions pròpies de la plaça o lloc convocat, en un lloc igual o similar: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 5 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat.

No es valoraran els serveis prestats per a l’Administració Pública en virtut d’un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes.

Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança.

2. Per serveis prestats fora de l'Administració Pública per compte aliena, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça o lloc convocat, en un lloc igual o similar: 0'50 punts per any treballat, amb un màxim de 3 punts . Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte es presentarà:

- certificat de l’entitat o empresa en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s’especifiqui la data d’alta i baixa en l’activitat corresponent.

3. Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat, impartits per institucions públiques i/o privades: fins un màxim de 3 punts (Per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. Si no s’especifica el nombre d’hores o crèdits no es podrà valorar).

La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:

a.- Cursos de 0 a 20 hores: 0'2 punts per curs

b.- Cursos de 21 a 40 hores: 0'3 punts per curs

c.- Cursos de 41 a 60 hores: 0'4 punts per curs

d.- Cursos de més de 60 hores: 0'5 punts per curs

4. Coneixements de llengua catalana superiors a l’exigit com a requisit:

Es valoraran els certificats emesos o reconeguts com a equivalents per a la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. En tot cas, es consideraren vàlids els certificats que hagin estat emesos o reconeguts com a equivalents per l’òrgan competent en l’àmbit de les Illes Balears, fins a una puntuació màxima d’1 punt:

a. Nivell B2: 0,25 punts

b. Nivell C1: 0,50 punts.

c. Nivell C2: 0,75 punt.

d. Nivell LA: 1,00 punt.

S’haurà d’aportar còpia compulsada del títol o certificat corresponent. En el cas d’aportar més d’un certificat o títol, es valorarà només el de major puntuació.

 

 

ANNEX II

MODEL SOL·LICITUD

Model de sol·licitud/ instància Borsa OFICIAL SEGONA ELECTRICISTA FONTANER Brigada d’Obres.

En/Na......................................................................,major d’edat, amb DNI...................... i domicili a efectes de notificacions a..................................................................................

amb telèfon (fixo i mòbil)................................................................................................... i adreça de correu electrònic................................................................................................

EXPOSA:

1. Que ha tingut coneixement de la convocatòria per constituir una Borsa de OFICIAL SEGONA ELECTRICISTA FONTANER de la Brigada d’Obres de l’Ajuntament de Muro per cobrir les necessitats urgents, substitucions, vacances, permisos, llicències o places vacants, mitjançant contracte laboral temporal i per atendre totes aquelles situacions temporals o circumstancials regulades als articles 12.7 i 15.1 apartats b) i c) del R.D. Legislatiu 2/2015, de 25 d’octubre, text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

2. Que declar responsablement estar en possessió de tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la base tercera de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:

a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Documents acreditatius i certificacions requerides pels mèrits a valorar (originals o fotocòpies compulsades).

Per tot l’exposat, SOL·LICIT:

Ser admès/esa i poder prendre part en el procediment selectiu indicat.

Muro, ........de................ de 2019

(Signatura)​​​​​​​

Sr. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE MURO