Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 2129
Bases i convocatòria per crear una borsa d'Educador o Educadora Social de l'Ajuntament de Capdepera, mitjançant el procediment de concurs-oposició. Exp 538-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PRIMERA.- Objecte de la convocatòria i justificació

1. És objecte de la present convocatòria crear una borsa de treball d'Educadors Socials, per proveir les vacants o per necessitats del servei de caràcter temporal. Així mateix, es poden nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment d'activitat, mitjançant la contractació laboral temporal.

2. Aquests llocs s'emmarquen en el grup de classificació professional A2, conforme a la Disposició Transitòria Tercera de la Llei 5/2015, de 30 d'octubre, per la qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

3. Tots els anuncis i resolucions vinculats amb aquest procés selectiu seran objecte de publicació tant al tauler d'anuncis de l'Ajuntament com a la seva Seu Electrònica.

SEGONA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per poder prendre part en aquest procediment selectiu cal reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l'article 57 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b) Tenir complerts setze anys i, en tot cas, no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió de titulació universitària de Grau o Diplomatura en Educació Social, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impideixin l'acompliment de les funcions corresponents.

e) No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei d'alguna Administració Pública ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat de les contingudes en la legislació local.

g) Estar en possessió del nivell C1 de coneixements de la llengua catalana, conforme a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o aquells expedits per l'EBAP.

h) Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant un certificat d'Antecedents Penals i per Delictes de Naturalesa Sexual, expedit pel Ministeri de Justícia.

TERCERA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les instàncies per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar conforme al model de l'Annex I de les presents bases, adreçades al Batle-President de la Corporació, davant el registre general de l'ajuntament o en qualsevol de les formes previstes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els aspirants, a més, han de manifestar que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides en l'apartat segon d'aquestes bases, aspecte ja inclòs en el mateix model de sol·licitud (ANNEX I).

S'estableix un termini de presentació d'instàncies de deu dies naturals (10), comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Els anuncis successius únicament es publicaran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com a la seva seu electrònica.

Caldrà adjuntar-hi la documentació següent:

- Fotocòpia del DNI o document d'identificació personal legalment procedent, en el cas de persones nacionals d'estats diferents a l'Estat espanyol.

- Fotocòpia de la titulació acadèmica exigida.

- Fotocòpia de la documentació acreditativa del nivell C1 de coneixements de llengua catalana exigit.

- Justificant d'haver abonat la taxa de 41,53 euros en concepte d'expedició de documents administratius, conforme a l'Ordenança fiscal reguladora corresponent, que podran ser abonats directament o mitjançant gir postal o telegràfic a la següent Entitat Bancària:

  • SABADELL ES1000810604560001182620

Al comprovant o justificant s'han d'indicar: “Nom i llinatges de l'aspirant + proves selectives per a borsa d'Educadors Socials”. Únicament es farà devolució de dita quantia si el sol·licitant no hagués estat admès a examen per manca dels requisits exigits per poder prendre part en la convocatòria. El fet de no presentar-los dins el termini de presentació establert determinarà la seva exclusió del procés selectiu.

- Declaració dels mèrits a valorar en la fase de concurs, dels quals únicament han de presentar els documents originals o fotocòpies corresponents els aspirants que hagin aprovat la fase d'oposició.

No s'admetrà cap documentació referida a mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies.

QUARTA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Una vegada expirat el termini de presentació de sol·licituds, Batlia dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, mitjançant la qual declari aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que s'exposarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seu electrònica municipal. A partir de la data en què aquesta es publiqui els aspirants exclosos disposaran d'un termini de tres dies per esmenar els defectes que haguessin motivat la seva exclusió. Si dins aquest termini no s'esmenassin tals defectes i justificassin el seu dret de ser-hi admesos, seran definitivament exclosos del procés.

En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'elevarà a definitiva a partir de l'endemà d'haver expirat el termini de reclamacions, sense necessitat d'haver-se de dictar cap nova resolució o publicació.

Una vegada acceptades o rebutjades les reclamacions presentades, en un termini de 30 dies Batlia publicarà una nova resolució mitjançant la qual declari la llista definitiva de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la seu electrònica. Una vegada transcorregut aquest termini sense haver-se dictat cap resolució, s'entendrà que les sol·licituds han estat desestimades.

Mitjançant dita resolució s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal -tot indicant el lloc, data i hora en què s'haurà de constituir-, i lloc, data i hora de l'exercici de la fase d'oposició.

Contra dita resolució es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, davant el mateix òrgan que la va dictar.

CINQUENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

Conforme a l'art. 60 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i resta de normativa relacionada, el Tribunal qualificador tendrà la següent composició:

- Un President

- Tres vocals

- i un Secretari, amb veu i vot

En la designació dels seus membres es respectaran els principis d'imparcialitat i professionalitat, i si és possible es tendirà a la paritat entre homes i dones.

Els integrants del Tribunal han de disposar del mateix nivell de titulació o superior que l'exigida per poder ingressar a les places convocades.

A més dels titulars, també es designarà el mateix nombre de suplents i amb els mateixos requisits. Així mateix, per a totes o algunes de les proves el Tribunal podrà comptar amb la col·laboració d'assessors tècnics, amb veu i sense vot, que es limitaran a prestar assistència relacionada amb la seva especialitat tècnica.

A iniciativa de cada Central Sindical, durant la totalitat del procés selectiu podrà assistir als Tribunals un representant de cada una de les que tenguin representació a l'Ajuntament convocant, en qualitat d'observador.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar vàlidament sense la concurrència del President, el Secretari i dos Vocals. Li correspondrà dilucidar sobre les qüestions plantejades durant el transcurs del procés selectiu, vetlar pel seu bon desenvolupament, qualificar les proves establertes i aplicar els barems que corresponguin.

Els membres del Tribunal s'hauran d'abstenir d'intervenir i els aspirants en podran promoure la recusació en els termes previstos per l'art. 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En tot allò no previst expressament en les presents bases per als Tribunals Qualificadors serà d'aplicació allò que es disposa per als òrgans col·legiats al capítol II del títol II de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i, supletòriament, la normativa de la Comunitat Autònoma.

SISENA. ACTUACIÓ D'ASPIRANTS

L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament serà la lletra resultant del sorteig públic que s'efectuï, que figurarà en l'anunci pel qual es faci pública la resolució aprovatòria de la llista definitiva d'admesos i exclosos, composició del Tribunal qualificador i data, hora i lloc d'inici dels exercicis. Dita publicació s'efectuarà amb una antelació mínima de deu dies hàbils. Es publicarà al Tauler d'Edictes de la Corporació i a la seu electrònica de l'Ajuntament.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant crida única, tret de casos de força major, invocats amb anterioritat, que s'hauran de justificar degudament i seran apreciats pel Tribunal amb absoluta llibertat de criteri. Per prendre part en els exercicis cal presentar el DNI.

Si els aspirants no compareixen a algun dels exercicis això determinarà automàticament que perdran els seus drets de participar tant en aquest com en exercicis successius. En conseqüència, quedaran exclosos del procediment selectiu. No obstant això, en els supòsits de cas fortuït o de força major, i amb la justificació prèvia corresponent, i sempre sota l'apreciació del Tribunal, l'examinand es podrà examinar, sempre que la prova corresponent no hagi finalitzat o, en cas d'haver finalitzat, quan no entorpeixi el desenvolupament de la convocatòria i ocasioni perjudici per a l'interès general o de tercers.

SETENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció dels aspirants és el d'oposició-concurs de mèrits.

FASE D'OPOSICIÓ (fins a 60 punts):

La fase d'oposició serà prèvia a la de concurs. Consisteix a realitzar 2 proves d'aptitud obligatòries per als aspirants, que es realitzaran durant el mateix dia.

Els aspirants seran convocats en crida única, i se n'exclouran aquells que no hi compareguin.

Els exercicis de l'oposició són els següents:

- Primer exercici: Teòric (puntuació màxima: 30 punts) no eliminatori.

Consisteix a respondre 30 preguntes tipus test, fixades pel Tribunal, amb tres respostes alternatives, de les quals només n'hi ha una de correcta, que versaran sobre el contingut del temari (Annexos II i III).

Durada: 60 minuts.

Qualificació: S'estableix la següent puntuació: per resposta correcta,1 punt; per resposta incorrecta, es restaran 0,25 punts; per resposta en blanc, 0 punts.

- Segon exercici: Pràctic (puntuació màxima: 30 punts).

Serà determinat pel Tribunal i consisteix a realitzar, durant un termini màxim de 90 minuts, un o diversos exercici/s pràctic/s sobre el desenvolupament de les funcions d'un/a Educador/a Social.

Els aspirants poden assistir a la prova acompanyats de la normativa impresa que considerin adequada, sempre que no estigui comentada. En aquest exercici fonamentalment es valora la capacitat de raciocini, la sistemàtica en el plantejament i formulació de conclusions i el coneixement i adequada interpretació de la normativa aplicable.

Qualificació: L'exercici serà qualificat amb una puntuació màxima de 30 punts.

La qualificació de la fase d'oposició estarà determinada per la suma aritmètica de les puntuacions corresponents als dos exercicis; quedaran eliminats aquells aspirants que no obtinguin un mínim de 30 punts.

A continuació es configurarà una llista ordenada per ordre de prelació, de major a menor puntuació, amb la relació de persones admeses que hagin superat els exercicis de la fase d'oposició, conforme als criteris establerts en les bases d'aquesta convocatòria. Dita relació es determinarà únicament mitjançant la superació de tots els exercicis eliminatoris.

FASE DE CONCURS DE MÈRITS (fins a 40 punts):

BAREM DE MÈRITS: Els aspirants els han d'acreditar una vegada aprovada la fase d'oposició.

a) Experiència laboral (puntuació màxima: 17 punts).

- Per serveis prestats en aquest Ajuntament o en una altra Administració, com a empleat públic en igual o superior categoria: 0,1 punts per mes (màxim de 6 punts).

- Per serveis prestats en organismes públics, entitats de dret públic o privat vinculades o dependents de les Administracions Públiques en un lloc com a empleat públic en igual o superior categoria: 0,08 punts per mes (màxim de 4 punts).

- Per serveis prestats a l'empresa privada en un lloc de feina d'igual o superior categoria als d'Educador Social: 0,06 punts per mes (màxim de 4 punts).

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat de la vida laboral expedit per l'INSS i, a més, un altre certificat expedit per l'organisme que correspongui, administració pública i/o empresa privada.

Es valorarà tant si l'aspirant ha prestat els seus serveis com a funcionari de carrera, com a funcionari interí o com a contractat laboral.

b) Per estar en possessió d'altres títols superiors a l'exigit com a requisit relacionats amb Serveis Socials (puntuació màxima: 10 punts)

- Graduat en Treball Social, Psicologia, Pedagogia, Psicopedagogia:

4 punts

- Màster oficial relacionat amb Serveis Socials o plaça convocada:

3 puntos

No es valoraran aquells títols acadèmics que hagin servit per obtenir una titulació acadèmica superior ja valorada per la Junta Qualificadora, o que hagin estat presentats com a requisit.

c) Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb l'administració pública i/o serveis socials (puntuació màxima: 9,5 punts).

- De 0 a 20 hores, o cursos en què no figurin les hores o crèdits:

0,2 punts per curs.

- De 21 a 40 hores: 0,3 punts per curs.

- De 41 a 60 hores: 0’4 punts per curs.

- De més de 60 hores: 0’5 punt per curs.

d) Per coneixements orals i escrits de la llengua catalana (puntuació màxima: 3,5 punts).

- Nivell C2: 1’5 punts

- Nivell LA: 2 punts

Només es valorarà el títol superior. El nivell LA serà acumulable als anteriors.

Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o per la Direcció General de Política Lingüística.

VUITENA.- PUNTUACIÓ FINAL

La puntuació final o definitiva serà la suma del resultat obtingut en la fase d'oposició i en la fase de concurs de mèrits.

En cas d'empat, l'ordre s'establirà atenent a la millor puntuació obtinguda en la fase d'oposició; si l'empat persistís, a la puntuació del primer exercici; en cas d'un segon empat, a la del segon; i si encara persistís, a la fase de concurs. En cas que en la puntuació, una vegada aplicats els criteris anteriors, hi continuàs havent empat, l'ordre s'establiria mitjançant un sorteig públic.

NOVENA. Borsa de treball

Una vegada finalitzada la qualificació, el Tribunal elevarà a la Batlia la proposta de selecció definitiva, i es dictarà un decret de constitució de la borsa de treball, per la qual es publicarà la relació d'aprovats al Tauler d'anuncis de la seu electrònica de la pàgina web de l'Ajuntament, ordenada de major a menor puntuació.

Quan les necessitats de servei exigeixin haver de fer ús d'aquesta borsa, des de l'Ajuntament es contactarà telefònicament amb els candidats, cosa que s'intentarà fins a tres vegades tot seguint l'ordre establert durant el procés de selecció de la borsa. El responsable de l'expedient en deixarà constància dins l'expedient.

Si no s'hagués pogut contactar amb tal persona, es contactarà amb el següent candidat, i l'anterior perdrà el seu ordre de prelació per al nomenament en curs.

El fet que un aspirant renunciï a un lloc de treball ofert suposarà que aquest passarà al darrer lloc de la borsa de treball, tret que justifiqui trobar-se en alguna de les situacions següents:

a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acollida permanent o preadoptiu, incloent-hi el període procedent de concessió d'excedència per tenir cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Estar prestant serveis en un lloc de la Relació de Llocs de Treball de l'Administració Pública, com a personal funcionari interí en un altre cos, escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c) Estar prestant serveis en un lloc de la Relació de Llocs de Treball de l'Administració Pública com a personal funcionari de carrera i, en aplicació de la normativa, no poder-se acollir a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis al sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

La justificació de renúncia s'ha de presentar per escrit davant l'Ajuntament als 3 dies següents d'haver rebutjat l'oferta. Si una vegada transcorregut aquest termini la persona no l'hagués presentada, perdrà el seu ordre de prelació i serà relegada al darrer lloc de la llista.

Aquesta borsa té una vigència de tres (3) anys i anul·la les borses anteriorment existents, si n'hi hagués.

DESENA. Incidències

Les presents bases i convocatòria poden ser impugnades conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En tot allò que no hi estigui previst és d'aplicació:

- El text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

- L'Ordre APU/1461/2002, de 6 de juny, per la qual s'estableixen les normes per a la selecció i nomenament de personal funcionari interí [d'aplicació supletòria].

- La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

- El text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

- I, amb caràcter supletori, el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisión de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març.

 

 

ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA

______________________________________, major d'edat, amb DNI ___________________, i domicili a efectes de notificacions a _____________________________________________, telèfon _______________________i correu electrònic ___________________________.

EXPÒS:

1.- Que he tengut coneixement de la convocatòria de la creació d'una borsa de treball per a la categoria d'Educador Social, grup A2 de l'Ajuntament de Capdepera.

2.- Que declar estar en possessió de totes i cada una de les condicions o requisits exigits a la base segona de la convocatòria.

3.- Que adjunt la següent documentació:

___Fotocòpia del DNI.

___Fotocòpia de la titulació exigida.

___Documentació acreditativa de coneixements de llengua catalana de nivell C1.

___Declaració dels mèrits (numerats per ordre en un full a part).

Per això, SOL·LICIT:

Ser admès i poder participar en el procediment selectiu per formar part d'una borsa de treball per a la categoria d'Educador Social, grup A2, de l'Ajuntament de Capdepera.

 

_______________, ____________de__________________de 2019

 

FIRMA

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

 

 

ANNEX II

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. La constitucionalització del principi d'estabilitat pressupostària. La reforma constitucional. Els drets i deures fonamentals. L'Administració Pública a la Constitució.

Tema 2. Les formes d'organització territorial de l'Estat. L'Estat autonòmic. Naturalesa jurídica i principis. El procés estatuent: els Estatuts d'Autonomia. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Disposicions generals.

Tema 3. L'Administració Local: entitats que la integren. Evolució de la normativa bàsica de règim local. El marc competencial de les Entitats Locals.

Tema 4. L'administrat versus ciudadà: concepte i classes. La capacitat dels ciutadans i les seves causes modificatives. L'Estatut del ciutadà: drets subjectius i interessos legítims, diferències entre ambdós conceptes i obligacions.

Tema 5. L'acte administratiu. Concepte. Elements. Classes. Requisits: la motivació i forma.

 

 

ANNEX III (TEMARI ESPECÍFIC)

Tema 1.- Llei 4/2009, de 11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears: El Sistema públic de Serveis Socials a les Illes Balears. Definició, estructura, elements i planificació.

Tema 2.- Llei 4/2009, de 11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears: Competències de les administracions públiques de les Illes Balears en matèria de Serveis Socials.

Tema 3.- Llei 4/2009, de 11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears: Organització territorial dels Serveis Socials a les Illes Balears.

Tema 4.- Llei 5/2000, reguladora de la responsabilitat penal del menor. Disposicions generals.

Tema 5.- Llei 5/2000, reguladora de la responsabilitat penal del menor. Mesures i instrucció del procediment.

Tema 6.- La igualtat de l'home i la dona. Principis que la regulen.

Tema 7.- Llei de protecció del menor. Exposició de motius i drets del menor.

Tema 8.- Els menors. El maltractament infantil: marc legislatiu, concepte, tipologia i nivells de gravetat.

Tema 9.- Els menors. Situacions de risc i desempara. Marc legislatiu. Mesures de protecció.

Tema 10.- L'educador social: perfil, característiques professionals, àmbits d'intervenció. El rol de l'educador social en equips interdisciplinars.

Tema 11.- Noves tecnologies i xarxes socials: mobbing, bullying i noves formes de violència.

Tema 12.- El codi deontològic de l'educador/a social. Els principis deontològics de la intervenció de l'educador/a social.

Tema 13.- L'educació social i la intervenció en les famílies.

Tema 14.- L'educació social i la intervenció comunitària.

Tema 15.- Programa d'intervenció socioeducativa per a joves ALTER.

Tema 16.- Programes de prevenció de drogodependències en l'àmbit educatiu.

Tema 17.- La malaltia mental i els transtorns mentals en nins i adolescents.

Tema 18.- Absentisme escolar: abordatge des de serveis socials.

Tema 19.- Definició i tipus de violència de gènere.

Tema 20.- Indicadors de risc i factors associats a la violència de gènere.

 

Capdepera, 5 de març de 2019.

El Batle, Rafel Fernández Mallol.