Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 2126
Bases específiques per a la creació d'un borsí extraordinari de guàrdies de la policia local de l'ajuntament de Capdepera mitjançant el sistema de concurs. Exp 858-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

JUSTIFICACIÓ

La necessitat de crear aquest borsí es justifica en el fet que l'Ajuntament de Capdepera no disposa d'un borsí de guàrdies de la Polia Local. D'altra banda, el borsí de l'EBAP al qual l'Ajuntament es va adherir es troba exhaurit. Per tant, l'Ajuntament no disposa de cap borsí d'aquesta categoria amb el qual poder cobrir places vacants de guàrdia de la Policia Local ni tampoc aquelles altres incidències que puguin sorgir entre el personal treballador d'aquesta categoria i que requereixin una substitució transitòria dels seus titulars, i tots aquells altres supòsits prevists per la normativa aplicable referits al nomenament de personal funcionari interí.

Per tant, és urgent i inajornable crear un borsí extraordinari per poder cobrir aquestes necessitats.

L'article 41 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, regula la figura dels funcionaris interins de la Policia local de les Illes Balears. Preveu que, en el cas de llocs de treball amb dotació pressupostària sense personal titular o que quedin vacants de manera temporal o definitiva, es podran ocupar amb personal funcionari interí sempre que no es puguin proveir amb personal funcionari de carrera i la seva necessitat i urgència quedi justificada a l'expedient corresponent.

Per la seva banda, el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, regula les borses d'interins en l’àmbit de la Policia Local de les Illes Balears. Aquesta llei, a la disposició transitòria segona, disposa que els ajuntaments que es trobin en un procés extraordinari d'accessos a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears previst a la disposició transitòria primera d'aquest Decret llei poden constituir borses de treball de personal funcionari pel procediment de concurs mitjançant convocatòria pública i amb un barem de mèrits, establert a l'annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La Llei 6/2018, de Pressuposts de l'Estat per a l'any 2018, com ja succeïa a les seves antecessores, condiciona la incorporació de nou personal al sector públic a determinats sectors amb uns límits i requisits previstos al seu art. 19. De fet, l'art. 19.DOS estableix que no es poden nomenar personal funcionari interí excepte en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.

És indubtable que el servei que presta el cos de la Policia és necessari i prioritari, ja que la mateixa Llei dona un tracte diferenciat al sector de la Policia, i dedica un precepte exclusivament per a les forces i cossos de seguretat de l'Estat, cossos de la Policia Autonòmica i policies locals. Aleshores, a través del seu art. 19.U.6 preveu que la taxa de reposició per aquest a sector serà del 115 %. És a dir, la Llei preveu una taxa de reposició del 100 % per a aquelles administracions públiques que dins l'exercici anterior hagin complert amb els objectius d'estabilitat pressupostària, deute públic i la regla de despesa. En canvi, per a aquells altres municipis que no hagin complert amb aquests objectius preveu una taxa de reposició del 100 % per a determinats sectors, a través de l'art. 19.U.3; i d'un 75 %, per a la resta de sectors, a través de l'art. 19.U.4. Però, pel que fa a la Policia Local, permet un taxa de reposició d’un 115 %.

Per tant, la Llei, amb aquesta diferenciació, ja està considerant aquest sector com a prioritari des del moment en què permet aquesta taxa del 115 %, superior en relació amb altres sectors, en què la taxa de reposició és menor. Però, a més a més, l'art. 19.SIS, quan tracta l'acumulació de taxes de reposició entre sectors prioritaris i no prioritaris, qualifica expressament al col·lectiu de la Policia Local com a sector prioritari.

Així doncs, si la pròpia Llei considera que la Policia Local és un sector prioritari, el nomenament interí de guàrdies de la Policia Local té cabuda dins l'excepcionalitat de l'art. 19.DOS de la Llei 6/2018.

Per tot això exposat, i justificada la urgència i la necessitat de crear aquest borsí, cal aplicar la tramitació d’urgència prevista a l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la qual cosa és aconsellable la tramitació abreujada del procediment conforme a l'article 4.7 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les illes Balears, per al procediment extraordinari de selecció de personal funcionari interí, sempre amb garantia dels principis d'igualtat i publicitat, pel que fa a l'accés a la funció pública.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

Es convoca el procés selectiu per a la creació d’un borsí de guàrdies de Policia Local de l'Ajuntament de Capdepera.

Seran d'aplicació a aquestes proves selectives: les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que resulten de l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, així com la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

SEGONA. Requisits de les persones aspirants

A més del que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, les persones aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de capacitació de la categoria de policia expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública, en vigor o actualitzat.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions. Juntament amb la instància, cal presentar certificat mèdic de no trobar-se en cap dels supòsits enumerats en el quadre d'exclusions mèdiques recollides a l'annex 6 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals.

e) No haver estat separat/separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, dels quals hagués estat separat/separada o inhabilitat/inhabilitada. En el cas d'ésser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat/inhabilitada o en situació equivalent, ni haver estat sotmès/sotmesa a cap sanció disciplinària o equivalent que l'impedeixin al seu estat, en els mateixos termes, poder accedir al treball públic.

f) No estar sotmès/sotmesa a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes a la legislació local.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A i B en vigor.

i) Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les.

j) Acreditar documentalment els coneixements de Llengua catalana mitjançant l'aportació de fotocòpia compulsada del certificat de nivell B2 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern Balear, l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol altre equivalent segons la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s’haurà de realitzar una prova de coneixements de Llengua catalana corresponent al nivell B2.

k) Prèviament a l’acte de contractació, la persona interessada haurà de manifestar el compliment dels requisits assenyalats en els apartats b), f) g) h), i).

I) Abans de prendre possessió, el funcionari/funcionària haurà de passar un test d'actitud, amb la qualificació d'apte, realitzat per un assessor tècnic/assessora tècnica designat per l'Ajuntament de Capdepera. Queda exonerat de realitzar-lo aquell personal funcionari que ja hagués superat un test d'actitud o de portar armes per prestar serveis a l'Ajuntament de Capdepera.

Totes les persones aspirants han d'acreditar estar en possessió dels requisits assenyalats en el dia de finalització del termini de presentació d’instàncies.

TERCERA. Presentació de sol·licituds

Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar segons el model oficial de l’annex I de les presents bases, al Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància al Registre General, la persona interessada ho ha de comunicar a l’Ajuntament abans de finalitzar el termini de presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació d’instàncies és de vuit dies hàbils a partir de l’endemà d’haver-se publicat la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'aportar:

a) Una fotocòpia de l'anvers i el revers del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Una fotocòpia de l'anvers i el revers del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria a la qual es refereix el procés selectiu, expedit per l'EBAP o l’òrgan competent, i en plena validesa.

c) Una fotocòpia de l'anvers i el revers de la titulació exigida.

d) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits al punt segon d'aquestes bases, referits sempre en relació amb la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del certificat de nivell B2 de coneixements de català.

g) Certificat mèdic de no trobar-se dins cap dels supòsits previstos en el quadre d'exclusions mèdiques recollits a l'annex 6 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals.

h) Presentar tots aquells mèrits que hagin de ser valorats, de conformitat amb l'annex 4 del Reglament marc de la Policia Local.

La data de referència per complir els requisits exigits i estar en possessió dels mèrits al·legats és aquella en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que constin en la seva sol·licitud. Així mateix, el domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats/candidates tant els errors descriptius com la comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

La convocatòria s’anunciarà al BOIB i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Capdepera.

En cap cas es tindran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d’instàncies.

No serà necessària la compulsa dels documents fotocopiats, bé per acreditar requisits o mèrits: serà suficient presentar una declaració jurada de la persona interessada que n'indiqui l'autenticitat, i a més sobre les dades que figuren a la instància, sens perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament de Capdepera li puguin requerir l'acreditació de veracitat de les circumstàncies i documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà una resolució per aprovar la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament. Aleshores, es concedirà un termini de cinc dies hàbils per a que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes i siguin esmenats els errors.

Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades amb l'acord del batle-president, per la qual cosa serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, aquesta s’entendrà elevada a definitiva, sense necessitat de cap nou acord i publicació.

Els errors de fet es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

CINQUENA. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres (president i quatre vocals) i el mateix nombre de suplents, funcionaris designats per la Corporació.

Secretari/Secretària del tribunal: funcionari delegat/funcionària delegada per la corporació.

El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o d'especialistes, que hi poden actuar amb veu, però sense vot.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.

Els membres del tribunal s’hauran d'abstenir de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i ho hauran de notificar a l'autoritat competent.

Fase de concurs

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l'annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i que figuren com a annex II d'aquestes bases.

Les persones aspirants passaran a constituir, per estricte ordre de puntuació, un borsí de treball en aquest Ajuntament per cobrir, en règim d'interinitat, les vacants, excedències i altres incidències que puguin sorgir en relació amb els llocs de feina de categoria de guàrdia de la Policia Local.

 

ANNEX I

MODEL D'INSTÀNCIA

Sr./Sra. ______________________________________________________________________, major d'edat, amb DNI número________________ i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a_______________________________________________ telèfon_______________

EXPÒS:

I. Que he tingut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la creació d’un borsí de guàrdia de la Policia Local.

II. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d'aquesta convocatòria.

III. Que som responsable de la veracitat dels documents i informació que present en aquest procés selectiu.

Per tot això exposat,

SOL·LICIT:

Ésser admès/admesa al corresponent procés selectiu, per la qual cosa aport la següent documentació exigida en aquestes bases:

Capdepera, de de 2019

(Signatura de la persona interessada)

SR. BATLE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

 

ANNEX II

(annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears)

PUNTUACIÓ DEL CONCURS DE LES BORSES EXTRAORDINÀRIES D'INTERINS

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 50 punts.

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

1.1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts. A la resta de categories que els sigui exigible el curs de capacitació per a l'accés, és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,5, fins a un màxim de 5 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

2.1. Concurs per a l'ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de Policia Local i del concurs de les borses extraordinàries d'interins per a aquesta categoria.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

2.2. Concurs en el sistema d'accés per promoció, borsí extraordinari, provisions de llocs de treball i concurs de mèrits de mobilitat d'altres categories.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

3. Valoració dels coneixements de llengües

3.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent, fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt.

b) Nivell B1: 1,25 punts.

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts.

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

Només es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte quan el fet d’estar en possessió d'un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l’altre certificat que s'acrediti.

3.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts, segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent al nivells del Marc comú europeu

Altres nivells de l’EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

4. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Així mateix, també es valoren els cursos en matèria policial cursats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què constin el curs, la durada i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

4.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

4.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

4.1.2. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

5. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

  • Creu al Mèrit Policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.
  • Creu al Mèrit Policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.
  • Creu al Mèrit Policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.
  • Felicitacions públiques: 0,25 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o per l'ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurades per un ajuntament només s'han de valorar en els procediments per accedir a un lloc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent al mateix motiu, només se’n pot valorar, a l'efecte de concurs, una de les dues.

6. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Els mèrits que les persones candidates al·leguin s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o una de superior.

b) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia correctament compulsada del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

 

Capdepera, 6 de març de 2019

El Batle,

Rafel Fernández Mallol