Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 2112
Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública relativa a la convocatòria per a constituir dues borses de la subescala, classe o categoria d’ajudant –a d’assajos de materials, pel procediment extraordinari i per l’específic de selecció, respectivament, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, per a cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del Consell Insular de Mallorca
“Fets
1. L’article 4.3 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que quan es prevegi que una borsa es pot exhaurir abans de constituir-se’n la nova del procediment ordinari o no n’hi ha cap d’anterior que disposi de persones aspirants, i es prevegi la necessitat de cobrir vacants, s’ha de convocar un concurs públic per constituir una nova borsa amb les persones aspirants que compleixen els requisits que s’exigeixen per ocupar els llocs de treball o exercir les funcions del cos, escala i especialitat de la borsa.
2. Atès que no existeix cap borsa de personal especialitzat en la categoria d’ajudant –a d’assajos de materials i davant la necessitat de comptar amb borses actualitzades per poder cobrir les futures peticions, la Direcció Insular d’Infraestructures i Mobilitat, mitjançant sol·licitud de dia 18 de gener de 2018, demana que es realitzin les gestions administratives necessàries per la constitució d’unes borses pel procediment extraordinari i específic d’aquesta categoria, de l’administració especial del Consell Insular de Mallorca.
Fonaments
1. L’article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en matèria de nomenament de personal funcionari interí i el Decret 30/2009 de 22 de maig, publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 78 de 30 de maig de 2009, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els articles:
a.- Article 4, en el qual es regula el procediment extraordinari, per a ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari.
b.- Article 6, en el qual es fa referència al procediment específic de selecció per a subvenir a necessitats temporals i urgents per a aquells supòsits en què faci falta atendre les funcions pròpies del cos, de l’escala i de l’especialitat en els casos de:
- Substitució de personal funcionari en situació de llicència, quan tengui una durada prevista no superior a 6 mesos.
- Substitució de personal funcionari en situació de reducció de jornada.
- Subvenció de necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat per un termini màxim de 6 mesos dins un període de 12.
2. Atès que el dia 1 d’octubre de 2016, es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 125, la Resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública que aprova l’Acord de Mesa conjunta de personal funcionari i laboral del Consell Insular de Mallorca, de dia 21 de juliol de 2016, que estableix les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal interí i laboral al Consell Insular de Mallorca, modificades per la Resolució de dia 30 de març de 2017 i publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 47 de 20 d’abril de 2017.
3. La necessitat de fer front a vacants de llarga durada i/o de subvenir a necessitats temporals i urgents de la corporació en la categoria d’ ajudant –a d’assajos de materials.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Convocar el procediment extraordinari i el procediment específic de selecció mitjançant convocatòria pública de concurs, per a cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants per a la subescala, la classe o la categoria d’ajudant –a d’assajos de materials del Consell Insular de Mallorca, d’acord amb les bases generals.
2. Les característiques específiques de la plaça convocada són les que es recullen a l’annex I i les bases d’aplicació són les publicades dia 1 d’octubre de 2016 al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 125 i a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca, modificades al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 47 de 20 d’abril de 2017. El model d’instància i l’autobarem el trobareu publicat a l’apartat de Recursos Humans de la Seu electrònica de la Corporació.
3. Ordenar a la Direcció Insular de Funció Pública que iniciï els tràmits oportuns de selecció, que publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’edictes de la Llar de la Infància (c/ del General Riera, 113, Palma), en la Seu electrònica del Consell Insular i que insereixi l’anunci corresponent en premsa.
4. Comunicar al Servei d’Ocupació de les Illes Balears que publiqui la convocatòria, perquè en faci la difusió oportuna.
5. Donar trasllat d’aquesta Resolució a la Junta de Personal.
6. Donar un termini de quinze dies hàbils per a la presentació de sol·licituds, a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 11 de març de 2019
El secretari tècnico de Modernització i Funció Pública Per delegació de la Consellera Executiva (BOIB Núm. 117 de 04-08-2015) Joan Gaspar Vallori Guayta
ANNEX 1 Requisits específics per a la convocatòria de dues borses corresponents a la categoria d’ ajudant –a d’assajos de materials de l’Administració especial del Consell Insular de Mallorca, subgrup C1
GRUP O SUBGRUP: C1
TITULACIÓ D’ACCÉS:
Batxiller, Formació Professional de primer grau o equivalent.
ALTRES REQUISITS:
FUNCIONS GENERALS:
(BOIB núm: 5 de 10 de gener de 2019)
Ha d’exercir les funcions següents:
- Fer i supervisar assajos a l’obra o al laboratori, per al control de qualitat dels materials de l’obra pública.
- Fer l’extracció, la selecció i la preparació de testimonis i recollir mostres per a l’anàlisi i/o l’assaig posterior al laboratori de carreteres.
- Mantenir en bon estat les eines i la maquinària utilitzada.
- Qualsevol altra funció que les persones responsables superiors li encomanin, sempre que resultin adequades a l’escala, subescala, classe, grau o categoria d’adscripció del lloc de treball, quan les necessitats del servei ho justifiquin.