Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA
Núm. 2027
Convocatòria de subvencions per al suport a la realització de projectes com instrument per a les relacions socials i el benestar personal de la gent gran, any 2019
Ref. Base de Dades Nacional de Subvencions 441308
El vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència, dia 5 de febrer de 2019, va resoldre:
«1.- Aprovar l’expedient de convocatòria pública de subvencions per al suport a la realització de projectes com instrument per a les relacions socials i el benestar personal de la gent gran, any 2019.
»2.- Autoritzar una despesa de divuit mil euros (18.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 00.23180.45390 del pressupost per a l’any 2019 del Consell de Mallorca.
»3.- Ordenar la publicació del text íntegre de la convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de dades nacional de subvencions.»
Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 25 de febrer de 2019
El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència
(Resolució de delegació del vicepresident segon i conseller
Executiu de Participació Ciutadana i Presidència, BOIB núm. 116, d’1 d’agost de 2015)
Jaume Andreu Sabater Malondra
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER AL SUPORT A LA REALITZACIÓ DE PROJECTES COM INSTRUMENT PER A LES RELACIONS SOCIALS I EL BENESTAR PERSONAL DE LA GENT GRAN
1. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.
Aquesta convocatòria s’efectua en el marc de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, i modificada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió 14 de juny de 2018, BOIB núm. 96 de 4 d’agost de 2018.
2. Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat de 18.000,00 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a la partida pressupostària 00.23180.45390, del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2019.
3. Objecte de la convocatòria
La convocatòria té per objecte regular la concessió de subvencions per finançar les despeses derivades de projectes d’interès cultural, social i lúdic com instrument per a les relacions socials i el benestar personal de la gent gran, i que es realitzin a l’illa de Mallorca.
4. Finalitats
Els projectes que es subvencionin han de tenir algunes de les finalitats relacionades amb la gent gran i que es descriuen a continuació:
a) Promoure i estimular l’envelliment actiu i la promoció d’hàbits saludables.
b) Promoure les relacions socials i la comunicació interpersonal com a mitjà per aconseguir un enriquiment personal i per prevenir l’aïllament social.
c) Crear espais on es comparteixin valors de tolerància, convivència i solidaritat, determinants en les relacions comunitàries.
d) Interaccionar amb la promoció de l’autonomia personal i la qualitat de vida.
5. Règim de la concessió
La concessió s’efectua en règim de concurrència competitiva, mitjançant convocatòria i procediment selectiu.
6. Requisits per a sol•licitar la subvenció
6.1 Poden obtenir la condició de persones beneficiàries de les subvencions les universitats públiques que duguin a terme, en l’àmbit insular de Mallorca, programes destinats a la gent gran que els permeti el desenvolupament de valors i actituds que milloren la capacitat de gaudi i la qualitat de vida de les persones, i que compleixin les condicions previstes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
6.2 No poden obtenir la condició de persones beneficiàries les entitats en les quals s’esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) Les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
b) Les universitats que presentin un projecte en el qual no s’expressi de manera clara la connexió existent entre el projecte presentat i l’objecte i finalitats de la convocatòria.
6.3 L’acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca es fa mitjançant declaració responsable.
Per acreditar que es compleixin les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s’han de presentar els certificats expedits per l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Social que es regulen en l’article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Presentar la sol•licitud de subvenció suposa l’autorització de la persona sol•licitant perquè l’òrgan que concedeix la subvenció obtingui aquests certificats, i el certificat d’estar el corrent del compliment de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els seus organismes autònoms que en depenen directament. Si denegessin el permís expressament, haurien d’aportar els certificats.
7. Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones beneficiàries les recollides a l’article 9 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
8. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
8.1 L’òrgan instructor és el secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència que desenvolupa les activitats d’instrucció detallades en l’article 18 de l’Ordenança esmentada.
8.2 La Comissió Avaluadora està composta per:
Presidència
- Javier Ramos Bujosa, director insular de Promoció Sociocultural. Suplent: Maria Amengual Herranz, directora insular de Participació Ciutadana.
Vocalies
- Maria Monserrat Bennàssar, TAG de Promoció Sociocultural. Suplent: M. Pilar Feliu Álvarez de Sotomayor, TAG de Promoció Sociocultural.
- Maria Paz Andrade Barberá, TAG de l’Oficina de Transparència. Suplent: Carlos Rosselló Mena, cap de secció de la Secretaria Tècnica, Unitat d’Esports, del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.
- Maria Francisca Roig Nicolau, administrativa de Promoció Sociocultural. Suplent: Matilde Marín Arribas, auxiliar administrativa de Promoció Sociocultural.
Secretaria
- Bartolomé Oliver Bennasar, cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència. Suplent: Ferran Ramon Ribas del Blanco, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat.
La comissió pot instar a l’òrgan instructor perquè requereixi als sol•licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.
8.3 Tenint en compte l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, l’òrgan instructor formula la proposta de resolució definitiva.
8.4 L’òrgan competent per a resoldre aquesta convocatòria és el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència.
9. Termini de presentació de sol•licituds
9.1 El termini per presentar les sol•licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’entén prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
9.2 Les sol•licituds s’han de dirigir a la Direcció Insular de Promoció Sociocultural, i es poden presentar, a qualsevol terminal del Registre del Consell de Mallorca. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9.3 Si la sol•licitud es lliura en un lloc diferent del Consell de Mallorca, els sol•licitants de la subvenció han d’enviar per fax (971 173 750) o correu electrònic (promociosociocultural@conselldemallorca.net) el full de la sol•licitud, amb el segell d’entrada dins termini, al Departament de Participació Ciutadana i Presidència. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol•licitud amb el segell de correus i hi ha de constar la tramesa dins termini.
No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre General dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol•licituds, no s’admet en cap cas.
9.4 Si la sol•licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir a la persona interessada que l’esmeni en el termini improrrogable de deu dies, i ha d’indicar-li que, si no ho fa, es considera que ha desistit de la sol•licitud, amb la resolució prèvia expressa, d’acord amb el que s’estableix en l’article 68 de la Llei 39/2015, esmentada.
9.5 Les sol•licituds presentades fora del termini esmentat en l’apartat 9.1 no s’admeten en aquesta convocatòria.
10. Termini de resolució i notificació
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data en què s’ha publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si venç el termini establert en el paràgraf anterior sense que s’hagi notificat cap resolució, legitima les persones interessades a entendre desestimades les sol•licituds per silenci administratiu.
11. Documents que s’han d’adjuntar a la sol•licitud
11.1 Les sol•licituds s’han de presentar segons els models annexos, i han de contenir les dades necessàries per identificar l’entitat sol•licitant i la persona que la representa. Els models es troben a l’abast de les persones interessades en el web «www.conselldemallorca.net».
11.2 La documentació que s’ha de presentar és la següent:
a) Model de sol•licitud (annex 1).
b) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol•licitant i del DNI, NIF o NIE, de la persona representant legal que la signa.
c) Memòria descriptiva de l’actuació per a la qual se sol•licita la subvenció, s’hi ha d’incloure una descripció detallada del projecte i la temporalització, amb indicació del nombre de participants previstos en funció de la participació d’edicions anteriors, i el grau d’implantació del projecte. També s’hi han d’incloure els objectius generals del projecte i la seva relació amb l’objecte i les finalitats de la convocatòria, i la metodologia que es seguirà per executar l’actuació (annex 2).
d) Pressupost detallat d’ingressos i despeses del projecte (annex 2).
e) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol•licitud. Es pot acreditar amb un certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria.
f) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ingressarà l’import de la subvenció (annex 3).
g) Acreditació de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per obtenir la condició de persona beneficiària. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb el que estableix l'article 13.7 de la Llei 3/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és a dir, mitjançant testimoni judicial o certificat administratiu i, si l’autoritat competent no ho pot fer, es pot substituir per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic (en el cas de declaració responsable davant una autoritat administrativa, s’ha de fer servir el model de l'annex 4 d'aquesta convocatòria).
h) Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 5). Si durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l’entitat sap que se li ha concedit alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l’òrgan instructor.
i) Referència a la llei de constitució o creació de la universitat i el diari oficial en el qual es van publicar els seus estatuts o normes d’organització.
j) Declaració responsable de no trobar-se en la situació que preveu l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 6).
Si els documents exigits s’han presentat anteriorment al Departament de Participació Ciutadana i Presidència, i no han transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es presentaren, la persona sol•licitant es pot acollir al que estableix l’article 28.3 de la Llei 39/2015, esmentada, sempre que es faci constar la data i la dependència en què es presentaren.
12. Import de les subvencions
Amb caràcter general, i sempre que sigui possible atendre totes les peticions que reuneixin els requisits per a ser beneficiàries, es concedeix a cada entitat la quantia sol•licitada. Si no és així, es determina l’import de la subvenció que es concedeix a cada entitat d’acord amb el següent barem:
- La puntuació obtinguda per cada una de les sol•licituds no pot ser superior a 15 punts.
- L’import de la subvenció que rep cada sol•licitud es calcula:
Is= [(T x Ps)/ PT]
Is= Import de la subvenció que rep cada sol•licitud
T= Crèdit pressupostari establert en la convocatòria
Ps= Puntuació de la sol•licitud que es valora
PT= Suma de les puntuacions de totes les sol•licituds
En cap cas l’import resultant pot ser superior a la quantitat sol•licitada. Es limita l’import de la subvenció a concedir si l’import de subvenció que se sol•licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior.
El crèdit sobrant, derivat de les limitacions esmentades en el paràgraf anterior, es reparteix proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris amb sol•licituds que no hagin arribat a l’import de la subvenció. Es limita l’import de la subvenció a concedir si l’import de subvenció que se sol•licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior. Si finalitzat aquest procés encara hi ha romanent, es repeteix el procediment descrit de forma successiva fins a esgotar el crèdit pressupostari de la convocatòria.
L’import de les subvencions concedides en cap cas pot ésser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d’altres administracions públiques o d’entitats privades, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.
13. Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions
El pagament de les subvencions es fa, amb caràcter general, un cop justificat que s’ha complit la finalitat per a la qual es concediren.
Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció si falta la justificació o si es dóna alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.
D’altra banda, atès que les subvencions d’aquesta convocatòria tenen per objecte finançar despeses derivades de la realització de projectes que es recullen en el punt tercer i quart, sense entrar a determinar quin tipus de despesa del pressupost s’imputa a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables del projecte es puguin compensar entre elles.
Si la despesa justificada és inferior al projecte presentat, es redueix proporcionalment la subvenció concedida.
14. Documentació necessària per justificar el compliment de la finalitat de la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts
Les persones beneficiàries han de justificar documentalment, fins dia 16 de setembre de 2019 (inclòs), l’aplicació dels fons percebuts mitjançant el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants que ha d’incloure la documentació següent:
a) Una memòria d’actuacions justificativa de les activitats que s’han fet, els resultats obtinguts, la participació i el compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat (escrita i gràfica) de la subvenció, signada per la persona beneficiària.
b) Una memòria econòmica (annex 7) justificativa del cost de les despeses que s’han fet, que ha de contenir, a més del que es preveu en l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca,el següent:
Si s’aporten factures amb retenció d’IRPF al prestador del servei, s’ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifica pagament de l’impost. Si no s’aporta el model 111, únicament s’entén justificat l’import de la factura amb la deducció de la quantia de l’IRPF.
Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s’han d’aportar les nòmines, els documents TC1 i TC2, el model 111 i documentació acreditativa del cost patronal de la persona treballadora, amb els justificants de pagament corresponents.
Si únicament s’aporten nòmines i els justificants del pagament, s’entén justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.
c) Documentació acreditativa dels criteris de valoració especificats en el punt dinovè d’aquesta convocatòria.
d) Declaració responsable sobre l’execució del projecte subvencionat, dels ingressos i de les despeses (annex 8).
e) Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 9).
15. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades
La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, es detalla en l’article 48 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, en funció de la forma en què s’ha fet el pagament.
16. Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa dels projectes subvencionats i s’efectuen durant el període comprés entre l’1 de gener de 2019 i el 31 d’agost de 2019 (ambdós inclosos). Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que no acabi el període de justificació establert en el punt catorzè d’aquesta convocatòria, d’acord amb el que estableix l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
Les activitats justificades i els seus justificants han de correspondre al període que compren des del dia 1 de gener de 2019 i el 31 d’agost de 2019, ambdós inclosos.
17. Protecció de dades
La informació i les dades declarades en les sol•licituds de subvenció d’aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, general de protecció de dades (RGPD).
18. Règim de recursos
La resolució d’aprovació de la convocatòria i de la concessió no exhaureix la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, s’hi pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no s’ha rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per el recurs per silenci i s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors des de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, esmentada.
19. Criteris de valoració de les sol•licituds
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons els criteris següents:
a) Nombre de destinataris potencials als quals va adreçat el projecte (màxim 5 punts)
b) Consolidació i trajectòria del projecte (màxim 5 punts)
c) Ús de la llengua catalana (màxim 3 punts)
d) Integració d’una perspectiva de gènere
Es valorarà amb 2 punts que el projecte estigui dirigit a la consecució efectiva de la igualtat de gènere.
20. Mitjà de publicació
Aquesta convocatòria i les subvencions que es concedeixen es publiquen en extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i a través del web del Consell de Mallorca (<www.conselldemallorca.net>).
Així mateix, es notifiquen individualment a qui ha concorregut en el procediment en el lloc que assenyalen en la sol•licitud.