Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

Núm. 2019
Termini d'exposició pública de l'acord provisional d'aprovació del Reglament regulador del complement de carrera professional de l'Ajuntament de Mancor de la Vall

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primer. El Ple de l’Ajuntament de Mancor de la Vall en sessió celebrada el dia 6 de març de 2019 ha adoptat l’acord d’aprovació provisional del Reglament regulador del complement de carrera professional de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

Es sotmet l’expedient d’aprovació del Reglament Municipal a exposició pública i audiència dels interessats pel termini de trenta dies perquè puguin presentar-se reclamacions i suggeriments que de produir-se seran resolts per la Corporació, de conformitat amb l’establert a l’article 102 de la llei 20/2006 municipal i de règim local de les Illes Balears. En cas de no produir-se reclamacions s’entendrà definitivament adoptat l’acord fins aleshores provisional.

Segon. A tal efecte, s'insereix a continuació el text refós del reglament que ha sigut aprovat provisionalment:

"REGLAMENT REGULADOR DEL COMPLEMENT DE CARRERA PROFESSIONAL DE L'AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

ARTICLE 1. - OBJECTE

L'objecte del present Reglament és establir els principis generals d'acord amb els quals s´hauran de regir els acords per implantar la carrera professional horitzontal per a tot el personal de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

La carrera professional horitzontal ve establerta com un dret dels empleats públics en l'article 16 del RDLEG 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic dels empleats públics (en endavant TREBEP)i també regulada en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificada per la Llei 6/2018, de 22 de juny, per la qual es modifiquen diverses normes de l’ordenament jurídic de les Illes Balears en matèria de turisme, funció pública, pressupostària, de personals, d’urbanisme, d’ordenació farmacèutica, de transports, de residus i règim local, i s’autoritza el Govern de les Illes Balears per aprovar determinats textos refosos, que procedeix a la seva regulació en l’àmbit de l’Administració local.

La carrera horitzontal consisteix en la progressió individualitzada de graus, categories, esglaons o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de feina i de conformitat amb el que estableix la lletra b) de l’article 17 i 20.3 del mateix TREBEP.

El TREBEP estableix l’obligació que les administracions públiques estableixin sistemes que permetin avaluar el desenvolupament i la progressió dels seus empleats. L’esmentada avaluació es defineix com el procediment mitjançant el qual es mesura i valora la conducta professional i el rendiment o els assoliments de resultat.

La carrera horitzontal ha de contribuir, així mateix, a l’actualització i el perfeccionament de la qualificació d’aquest personal i a la millora de la prestació del servei al ciutadà a l’Ajuntament de Mancor de la Vall.

ARTICLE 2.- CARACTERÍSTIQUES DE LA CARRERA PROFESSIONAL.

a) És voluntària: correspon al personal inclòs dins l’àmbit d’aplicació decidir si s’hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, tot complint els requisits establerts.

b) És personalitzada: el reconeixement del nivell té caràcter personal i individual i s’efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

c) És progressiva: com a regla general, l’accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s’efectuarà successivament i de nivell en nivell, de tal manera que l’accés al nivell superior només s’assolirà si s’ha acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior, exceptuant l’adquisició del nivell inicial el qual es troba regulat a l’article 4.

d) És irreversible: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat amb caràcter general, llevat del cas d’incompliment dels requisits de manteniment del nivell regulat a l’article 8 i de l’aplicació de la sanció de demèrit que preveu l’article 96.1 e) del TREBEP.

e) És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent.

f) És transparent: les eines del mesurament dels paràmetres i dels criteris que s’hagin d’avaluar es basen en criteris objectius.

g) És avaluable: es basa en l’avaluació de la competència professional i del desenvolupament del lloc de treball per accedir a cada nivell de la carrera professional.

h) És oberta: no té limitacions d’accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada nivell.

i) És homologable: s’han de dur a terme les actuacions que permetin l’accés al sistema de carrera professional al personal que prové d’altres administracions.

j) És independent del lloc o de la plaça que s’ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l’activitat que el professional desenvolupa.

k) És actualitzable mitjançant la revisió periòdica dels elements que es consideren en l’avaluació, de manera que responguin a la realitat i a les necessitats canviants de l’Ajuntament de Mancor de la Vall i dels seus professionals.

ARTICLE 3.- ÀMBIT D’APLICACIÓ

3.1.- Personal que ha de percebre la carrera professional

Els empleats públics de l’Ajuntament de Mancor de la Vall que tenen dret a percebre la carrera professional horitzontal són:

a. Funcionaris de carrera i personal laboral fix.

b. Funcionaris interins i personal laboral temporal que hagin assolit un nivell, dels especificats en l’article cinquè, dins l’Ajuntament de Mancor de la Vall i la resta d’administracions públiques.

c. Funcionaris de la Policia Local en situació de segona activitat, amb destinació o sense.

d. Personal laboral indefinit no fix, que hagi assolit un nivell, dels especificats en l’article cinquè, dins l’Ajuntament de Mancor de la Vall.

3.2.- Personal que no ha de percebre la carrera professional

a. Personal eventual.

b. Personal d’alta direcció.

ARTICLE 4.- REQUISITS PER ADQUIRIR EL NIVELL INICIAL

La primera adquisició de nivell s’efectuarà tenint en compte els anys de serveis prestats i les hores de formació determinades per assolir el nivell.

En aquesta primera instància:

- Es tindran en compte totes les hores de formació realitzades durant la vida laboral, impartides o reconegudes i/o homologades per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), la Federació espanyola de municipis i províncies (FEMP) i les impartides per la Universitat i per les escoles tècniques, les impartides per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats.

- Tots els mesos treballats a l’Ajuntament de Mancor de la Vall i qualsevol Administració Pública es computaran aplicant els següents criteris de ponderació:

Com A1

Com A2/B

Com C1

Com C2

Com E/AP

1

0,6

0,5

0,4

0,3

Mesos prestats per personal de cossos i escales del grup A2/B.

Com A1

Com A2/B

Com C1

Com C2

Com E/AP

1

1

0,6

0,5

0,4

Mesos prestats per personal de cossos i escales del grup C1.

Com A1

Com A2/B

Com C1

Com C2

Com E/AP

1

1

1

0,6

0,5

Mesos prestats per personal de cossos i escales del grup C2.

Com A1

Com A2/B

Com C1

Com C2

Com E/AP

1

1

1

1

0,6

El còmput es realitzarà per mesos complets. Els romanents de dies s’aplicaran al grup corresponent.

Els interessats han d’aportar els certificats d’assistència o aprofitament dels cursos realitzats mitjançant el registre d’entrada una vegada sol·liciten l’abonament del complement.

A més, s’haurà d’aportar el certificat d’antiguitat per part dels empleats públics que hagin prestat serveis a altres administracions públiques. En aquest cas, s’hauran d’acreditar els serveis a l’Administració Pública amb indicació del grup/nivell a què pertany per cada un dels mesos pels quals ha prestat servei. També s’haurà d’indicar si es tracta de funcionari de carrera o interí, personal laboral fix o temporal i que no està inclòs dins l’article 3.2.

La comissió de seguiment i control serà l’encarregada de valorar la documentació i definir el nivell assolit per cada treballador. Amb aquesta finalitat s’incorporarà un informe que emetrà el departament de Recursos Humans on s’acreditarà l’antiguitat de cada treballador que sol·liciti la carrera professional.

Els efectes econòmics d’aquest Reglament es manifestaran una vegada entre en vigor aquest Reglament i en tot cas, al mes següent de la petició per Registre d’entrada per part dels empleats i empleades de l’Ajuntament de Mancor de la Vall.

TAULA DE LES HORES DE FORMACIÓ PER ASSOLIR NIVELLS INICIALS

Personal

A 1

A 2

B

C 1

C 2

Altres

Nivell I

35

30

25

20

15

10

Nivell II

70

60

50

40

30

20

Nivell III

105

90

75

60

45

30

Nivell IV

140

120

100

80

60

40

ARTICLE 5.- ESTRUCTURA

a. La carrera horitzontal s'estructura en quatre nivells, en cadascun dels quals han de romandre els professionals un període mínim de temps per adquirir les competències necessàries per accedir al nivell superior.

b. El període mínim de serveis prestats per accedir a cada nivell és el següent:

a. Nivell I: 5 anys.

b. Nivell II: 10 anys de servei

c. Nivell III: 15 anys de servei

d. Nivell IV: més de 20 anys de servei

c. Es consideren serveis prestats a l’efecte de requisits d’experiència prèvia d’accés a la carrera professional horitzontal els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació amb reserva de lloc de feina exercits en un lloc del mateix cos o escala –i especialitats, si escau– o en una categoria professional equivalent a qualsevol Administració Pública.

d. També es computen els serveis prestats en altres categories, cossos o escales i especialitats, si escau, o categoria professional.

e. S’entendrà com a temps de treball efectiu mínim de permanència el temps transcorregut en alguna de les situacions administratives següents:

- Servei actiu.

- Serveis especials.

- Serveis en altres administracions públiques.

- Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes que estableix l’art. 89.5 del TREBEP.

- Excedència per cura de familiars.

- Excedència forçosa.

- Excedència especial que es regula en el Decret 5/2012.

f. L’obtenció del nivell dona dret al reconeixement públic d’aquest nivell.

 

ARTICLE 6.- CALENDARI D’IMPLANTACIÓ

El complement de carrera professional s’implantarà una vegada aprovat i en vigor, i sempre després de la petició per escrit dels treballadors o treballadores i al 100%.

No obstant això, cabria la possibilitat de suspendre, prèvia audiència a la totalitat dels afectats el pagament d’aquest complement si les circumstàncies econòmiques de l’Ajuntament exigeixen justificadament aquesta mesura.

ARTICLE 7.- COMPLEMENT RETRIBUTIU DE CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL

Les retribucions, en còmput anual, del complement de carrera corresponent a cadascun dels nivells assenyalats són les següents:

Nivell/grup

A 1

A 2

B

C 1

C 2

altres

I

3.000,00

2.400,00

2.200,00

2.000,00

1.700,00

1.300,00

II

6.000,00

4.560,00

4.080,00

3.600,00

2.900,00

2.200,00

III

9.000,00

6.660,00

5.960,00

5.250,00

4.200,00

3.000,00

IV

12.000,00

8.640,00

7.820,00

7.000,00

5.500,00

4.500,00

El personal funcionari i laboral que es trobi inclòs en l’àmbit subjectiu d’aplicació d’aquest acord percebrà, la quantia corresponent en el grau o nivell de carrera professional que tingui reconegut amb els límits anuals anteriorment esmentats.

Quan el personal funcionari i laboral hagi consolidat un nivell del grup que estigui ocupant, i ocupi un grup superior tindrà dret a percebre l’assignació meritada del grup que ocupi, sempre que tingui les hores de formació que corresponguin per assolir el nivell superior. Si es canvia de grup, per qualsevol circumstància, en tornar al grup inferior el nivell meritat en el grup superior es percebrà pel que li correspongui en el grup inferior. Totes aquestes actuacions es faran d’ofici o a instància de part.

La carrera professional estarà subjecta als increments retributius que estableixi la Llei de pressuposts generals de l’Estat, tant pel que fa a les retribucions bàsiques com a les complementàries. A més essent prioritaris els drets econòmics de les treballadores i treballadors de l’Ajuntament de Mancor de la Vall, el calendari previst serà objecte de renegociació, tant dels percentatges a aplicar com de la temporització de la implantació, als anys en què les circumstàncies econòmiques sobrevingudes així ho determinin, i en qualsevol cas s’ha d’aplicar el que preveu l’article 38.10 del TREBEP.

El seu import s’abonarà en forma fraccionada en 12 mensualitats amb la meritació de cada nòmina.

Esdevé necessari adaptar la despesa generada a les regles d’equilibri pressupostari.

S’abonarà el complement de carrera professional mensualment mentre s’estigui d’alta a la Seguretat Social a l’Ajuntament de Mancor de la Vall.

ARTICLE 8.- MANTENIMENT DE NIVELL I AVALUACIÓ DE L’ACOMPLIMENT

L’Ajuntament de Mancor haurà d’aprovar dins de l’any 2019 un Pla de Formació per als seus empleats i empleades, a fi de afavorir la seva formació i el desenvolupament de les tasques que s’associen a cadascun dels llocs de treball. Així mateix es fomentarà la formació general dels empleats i empleades en matèria de idiomes, informàtica i qualsevol àrea que resulti d’interès per a una millor gestió municipal i un millor tractament al ciutadà.

En cas de que un empleat o empleada no compleixi amb les hores de formació exigides pel accés a un nivell superior, no podrà accedir a aquest.

La tipologia de cursos que s’admetran per a l’avaluació del compliment dels nivells en la carrera professional han de ser cursos vinculats al lloc de treball, impartits o reconeguts/homologats per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), la Federació espanyola de municipis i províncies (FEMP) i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats, o bé els inclosos dins el Pla de Formació que haurà d’aprovar l’òrgan competent de l’Ajuntament de Mancor de la Vall.

A tal efecte, l’òrgan competent serà el Batle, sense perjudici de les delegacions que aquest pugui fer en altres òrgans.

Els cursos utilitzats per a la carrera professional no podran ser utilitzats per a compensar hores de treball a l’Ajuntament des del moment d’aprovació d’aquest Reglament. No obstant això, sí es tindran en compte els cursos ja realitzats als efectes de la primera avaluació que amb motiu de la carrera professional es realitzi.

A efectes de la carrera professional, la formació podrà efectuar-se presencialment o on-line. Serà necessària la comunicació a la Secretaria de la realització del curs corresponent i una vegada finalitzat, s’haurà de presentar un certificat d’aprofitament o assistència., on consten les hores realitzades, l’organisme que expedeix el títol i al seu cas, l’aprofitament.

Aquests cursos de formació es realitzaran preferentment fora de la jornada laboral, i en el cas de que la formació es faci durant la jornada laboral, els treballadors tindran dret a la seva realització, però si volen que es tingui en compte als efectes de la carrera professional, hauran de compensar a l’Ajuntament amb la realització del mateix nombre d’hores de feina en un horari diferent a la seva jornada laboral.

En el supòsit de realitzar formació especialitzada relacionada amb el lloc de feina de grau, màster i postgrau o cursos especialitzats que excedeixin de més del 50 % dels mínims per accedir al nivell, serà computable en l’anualitat següent.

ARTICLE 9.- PROGRESSIÓ DE NIVELL

Per tal que els empleats públics acollits al sistema de carrera professional horitzontal puguin progressar al nivell superior han de complir la regla següent:

1º.- Acreditar el temps de serveis prestats requerit per a cada nivell d’acord amb l’apartat 5.b), així com les hores de formació detallades, complir amb la resta de requisits enumerats al present text.

2º.- L’acreditació corresponent per tal de poder progressar de nivell es realitzarà mitjançant la presentació de la formació realitzada pel registre general d’entrada, als efectes de la seva incorporació al seu expedient personal.

3º- L’acreditació del temps de serveis prestats s’efectuarà v mitjançant informe o certificat de serveis prestats en Annex I.

4º- Els efectes econòmics d’aquest complement es manifestaran al mes següent a la petició per Registre d’entrada per part del treballador/a; petició a què s’afegiran tant els certificats de serveis prestats com els justificants d’assistència i/o aprofitament de cursos de formació. No tindran caràcter retroactiu.

ARTICLE 10.- ÒRGANS DE VALORACIÓ I APROVACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL

La valoració adequada dels requisits necessaris per accedir als diferents nivells de carrera professional s’efectuarà per la comissió de seguiment i control.

La Comissió estarà formada pel Batle/Batlessa, un regidor/a de l’equip de govern, un regidor/a de l’oposició, tres treballadors i la secretària-interventora de la Corporació.

La Comissió de Seguiment i Control es reunirà, prèvia convocatòria, mensualment els primers mesos d’implantació, quan es preveu que hi hagi un major número de sol·licituds. No obstant això, no es convocarà si no es necessita valorar cap sol·licitud.

La Comissió de Seguiment i Control una vegada valorats els requisits i mèrits presentats pel personal de l’Ajuntament proposarà al Batle, sense perjudici de les delegacions que aquest pugui fer en altres òrgans, l’aprovació dels nivells assolits pel personal, i aquest adoptarà la Resolució corresponent.

Així mateix, aquesta Comissió dictaminarà el contingut del Pla de Formació i estarà capacitada per proposar cursos i accions formatives.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA DE LA IMPLANTACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL

1.S’entendrà que el personal de l’Ajuntament de Mancor de la Vall que per antiguitat pogués tenir dret a la carrera professional però no presenti el suficient nombre d’hores de formació per assolir els nivells inicials tal com està regulat a l’article 4 d’aquest Reglament, no tindrà dret al seu cobrament fins a que no acrediti la seva realització.

2. No obstant això, podran adquirir un nivell inferior al que correspongui per antiguitat d’acord amb la taula d’hores de formació per assolir els nivells inicials, en aplicació de l’article 4 del reglament, i a mesura que acrediti les hores de formació necessàries, podrà demanar el canvi de nivell, sense efectes retroactius.

3. Per a aquell personal que compti amb serveis prestats a distints grups professionals s’aplicaran les regles de ponderació d’aquests serveis regulades a l’article 4 d’aquest Reglament.

4. Pel que fa als efectes econòmics per l’any 2019, no tindran efectes retroactius, i es desenvoluparan una vegada hagi entrat en vigor el Reglament i en tot cas, al mes següent de la seva sol·licitud i acreditació de compliment dels requisits.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquest Reglament entra en vigor el dia de la publicació del text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, que es fa una vegada comunicat l’acord d’aprovació definitiva del reglament, amb la tramesa d’una còpia del text, al Govern de les Illes Balears i a la Delegació del Govern a l’efecte previst a l’article 113 de la LMRIB, i transcorregut el termini de 15 dies hàbils des que aquests organismes reben la còpia.

Contra aquest reglament es podrà interposar, en el termini de dos mesos comptats a partir de l’endemà de la publicació, recurs contenciós-administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca.».

 

A Mancor de la Vall, a 07 de març de 2019

El Batle

Guillem Villalonga Ramonell