Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 1986
Bases i convocatòria promoció interna oficial de la construcció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l’Alcaldia, en ús de les competències atorgades per l’article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s’aprova la convocatòria i les bases de les proves per a cobrir, com funcionaris de carrera i pel torn restringit de promoció interna, un (1) lloc de feina d’Oficial de la construcció de l’Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A COBRIR, COM A FUNCIONARIS DE CARRERA I PEL TORN RESTRINGIT DE PROMOCIÓ INTERNA, UN LLOC DE FEINA D’OFICIAL DE LA CONSTRUCCIÓ DE L’AJUNTAMENT DE MARRATXÍ.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L’objecte de les presents bases és regular el procediment per a cobrir, com a funcionari de carrera, un (1) lloc de feina d’oficial de la construcció vacant a la plantilla municipal d’aquest Ajuntament, inclòs a la oferta pública d’ocupació de l’exercici 2018 (Llocs de feina núm. 16 RPT).

Característiques del lloc de feina:

  • Escala: Administració especial. Subescala serveis especials.
  • Grup C2.
  • Número de llocs de feina: 1 pel torn restringit de promoció interna.
  • Titulació mínima exigida: Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent.
  • Procediment selectiu: concurs oposició. 

SEGONA. Condicions que han de reunir els aspirants.

Per ser admesos a les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

  • Ser espanyol o tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres de la Unió Europea d’acord amb les previsions contingudes a l’article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text refús de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
  • Tenir acomplerts 16 anys d’edat i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, ambdues edats referides al dia en que finalitzi el termini de presentació d’instàncies.
  • No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinaria o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat d’origen, l’accés a la funció pública en els supòsits d’aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.
  • Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d’instàncies, del títol acadèmic exigit.
  • Estar en possessió del títol que acrediti el nivell A2 de coneixements de la llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent) o bé realitzar la prova corresponent per acreditar-lo.
  • Posseir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de les corresponents funcions.
  • Pertànyer en qualitat de funcionari de carrera o personal laboral fix, a la plantilla de l’Ajuntament de Marratxí com a ajudant de construcció, fosser, peó caminer, peó especialitzat o peó de manteniment i gaudir d’una antiguitat mínima en el cos o escala de dos anys (com a funcionari de carrera o personal laboral fix).

TERCERA. Presentació de sol·licituds. 

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l’Ajuntament durant el termini de vint dies naturals següents al de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de l’Estat. Els successius anuncis es publicaran únicament al Butlletí oficial de les Illes Balears.

Les instàncies també es podran presentar en la forma que s’indica a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies hauran d’anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels mèrits que es vulguin fer valer a la fase de concurs, d’una fotocopia del document nacional d’identitat i del justificant d’haver satisfet els drets d’examen d’acord amb l’establert a la vigent Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d’exclusió, concedint-se un termini de deu dies per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors. A l’esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat, s’indicarà el lloc, data i hora de l’inici dels exercicis. Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d’ofici o a petició de la part interessada.

Si algun aspirant no figurés a la llista d’admesos i exclosos, haurà de presentar-se davant del Tribunal amb la còpia de la sol·licitud segellada per l’oficina receptora per a que sigui admès provisionalment per a la realització del corresponent exercici. Amb aquest fi, el Tribunal es constituirà en sessió especial, abans de donar inici a l’exercici i en el lloc on hagi de realitzar-se el mateix, per a resoldre provisionalment les reclamacions, que mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies assenyalades. De l’acta corresponent a l’esmentada sessió es donarà compte immediata a l’Alcaldia, que resoldrà sobre l’admissió o exclusió de l’aspirant afectat, comunicant-ho al Tribunal qualificador pel seu coneixement i efectes, i si procedeix, a la persona afectada.

CINQUENA. Tribunal qualificador.

El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:

President:

  • Titular: Guillermo Bauzá Fiol.
  • Suplent: Sebastià Àngel Martínez Matas.

Secretari (amb veu i vot):

  • Titular: Paula Baltasar Cózar.
  • Suplent: Felip Ramis Llabrés.

Vocals en representació del personal fix de l’Ajuntament, designat pel senyor Batle:

  • Titular 1: Francesc Xavier Hauf Colom.
  • Titular 2: Enrique Guerrero Dupley.
  • Suplent 1: José Juan Serra.
  • Suplent 2: Bartolomé Sastre Seguí.

Un vocal titular i un vocal suplent en representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears designat per aquesta.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s’adoptaran per majoria. El Tribunal podrà designar assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número d’aquests no podrà ser superior al número de membres del Tribunal.

Així mateix es permetrà l’assistència, sense formar part del Tribunal i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d’un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

Els membres del Tribunal qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l’article 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els vocals del Tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a la categoria convocada.

Categoria del tribunal: tercera.

SISENA. Inici i desenvolupament del exercicis.

Els exercicis de la fase d’oposició seran els que es detallen a les presents bases.

L’ordre d’actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament, segons resulti del sorteig realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.

Per a la realització dels exercicis s’empraran sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l’exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l’anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema el Tribunal procedirà a excloure dels procés selectiu a l’aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.

El Tribunal, en qualsevol moment, podrà requerir als opositors per a què acreditin la seva personalitat.

Una vegada iniciades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de convocatòria de la resta de proves al BOIB, sinó que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d’anuncis de la Casa consistorial amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, si bé des de la terminació d’un exercici fins a l’inici del següent haurà de transcórrer un mínim de tres dies hàbils i un màxim de 45 dies naturals.

Els exercicis podran realitzar-se, a elecció de cada aspirant, en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears.

SETENA. Fase de concurs.

La fase de concurs, serà prèvia a la fase d’oposició i en cap supòsit servirà per a superar la fase d’oposició.

A aquesta fase, que en còmput total no podrà superar els 40 punts, el Tribunal avaluarà els següent mèrits:

1.Experiència professional:

a) Serveis prestats a l’Ajuntament de Marratxí en lloc de feina de categoria professional superior, similar o immediatament inferior a la convocada: 0,10 Punts per mes complet.

b) Serveis prestats a qualsevol altra Administració local en lloc de feina de categoria professional superior, similar o immediatament inferior a la convocada: 0,075 Punts per mes complet.

c) Serveis prestats en qualsevol altra Administració pública en lloc de feina de categoria professional superior, similar o immediatament inferior a la convocada: 0,05 Punts per mes complet.

d) Serveis prestats en qualsevol Administració pública en lloc de feina de categoria professional inferior a la convocada (i no recollida als apartats anteriors): 0,025 Punts per mes complet.

e) Serveis prestats a l’empresa privada en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,0125 Punts per mes complet.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 30 punts.

2. Titulació acadèmica:

Únicament es valorarà la titulació acadèmica més alta de les obtingudes per l’aspirant.

  1. Per cada títol de llicenciatura, diplomatura o títols de grau equivalent: 2 punts.

  2. Per cada títol de Batxiller, Batxiller Superior (BUP), Tècnic especialista (FP2) o Tècnic Superior de cicle formatiu de grau superior (Formació professional): 1 punt.

  3. Per cada títol de Tècnic auxiliar (FP1) o Tècnic de cicle formatiu de grau mig (Formació professional): 0,5 punts.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 2 punts.

3. Cursos de formació i perfeccionament:

Únicament es valoraran els cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar i realitzats en centres oficials (Administracions públiques, entitats promotores de formació i universitats). La valoració es farà a raó de 0,005 punts per hora de formació rebuda amb aprofitament i a raó de 0,0025 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència. Els cursos que no especifiquin el número d’hores lectives es computaran com a cursos de 10 hores de duració.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 4,00 punts.

4. Coneixements de la llengua catalana:

En aquest apartat es valoraran el certificats expedits per l’EBAP, els expedits u homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també la resta de certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica.

a) Certificat de nivell A2 (nivell bàsic): 0,25 punts.

b) Certificat de nivell B1 (nivell elemental): 0,50 punts.

c) Certificat de nivell B2 (nivell avançat): 0,75 punts.

d) Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 1 punt.

e) Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 1,50 punts.

f) Certificat de nivell E (coneixements específics de llenguatge administratiu): 0,50 punts.

Es valorarà únicament un certificat, excepció feta en el supòsit de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 2,00 punts.

5. Coneixements d’altres llengües:

En aquest apartat es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits u homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’Administració pública, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Primer curs d’escola oficial o nivell inicial de l’EBAP: 0,5 punts.

b) Segons curs d’escola oficial o nivell elemental de l’EBAP: 0,75 punts.

c) Tercer curs d’escola oficial o nivell mitjà de l’EBAP: 1 punt.

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,25 punts.

e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 1,5 punts.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 2,00 punts.

VUITENA. Qualificació dels exercicis.

Els exercicis obligatoris es qualificaran fins a un màxim de trenta (30) punts. Els aspirants que no obtinguin la qualificació mínima de quinze punts en cada un dels exercicis quedaran eliminats. Cada membre del Tribunal podrà atorgar, per a cada exercici, una puntuació de zero a trenta punts. Les qualificacions s’obtindran sumant les puntuacions atorgades per cada membre del Tribunal i dividint el total pel número de membres. El coeficient que resulti serà la qualificació definitiva.

Les qualificacions es faran públiques el mateix dia en què s’acordin i s’exposaran al tauler d’anuncis de la Casa Consistorial.

Els aspirants del torn de promoció interna que participin a les dues properes convocatòries per a l’ingrés al cos d’oficials de la construcció d’aquest Ajuntament pel torn de promoció interna tindran l’opció, sempre que hagin aprovat un o més dels exercicis, de conservar la puntuació d’un o més dels exercicis aprovats o bé realitzar un o més d’aquests exercicis aprovats a fi d’obtenir una puntuació més elevada (en el supòsit d’obtenir una puntuació inferior podran conservar l’obtinguda en la primera convocatòria). Per tal de gaudir d’aquesta possibilitat els aspirants hauran d’indicar a la seva sol·licitud que faran ús de l’esmentada reserva de nota.

 

NOVENA. Proves a realitzar.

Primer exercici: obligatori i eliminatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes. El número de preguntes serà de 40 i el temps de duració de l’exercici serà com a màxim de 45 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 30 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 15 punts.

Criteris de correcció:

  • La prova constarà de 41 preguntes, de les quals les preguntes núm. 41 tindrà la consideració de pregunta de reserva i, en conseqüència, s’hauran de contestar pels aspirants si bé únicament es tindrà en compte en el supòsit de que s’anul·lés alguna de les primeres quaranta preguntes.
  • Cada pregunta tindrà un valor inicial de 0,75 punts, resultat de dividir la puntuació màxima (30) pel nombre total de preguntes vàlides (40).
  • Les respostes incorrectes descomptaran 0,25 punts, resultat de dividir la puntuació per resposta correcta (0,75) per tres.
  • Les respostes en blanc no descomptaran ni sumaran res respecte de la puntuació obtinguda.

Segon exercici: obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització d’una prova pràctica (un o varis supòsits pràctics) relacionada amb les funcions pròpies del lloc de feina d’oficial de la construcció, determinada pel Tribunal abans d’iniciar-se l’exercici. La duració de la prova serà com a màxim de 45 minuts. Aquesta prova pràctica estarà dirigida a apreciar i valorar el coneixement, destresa, agilitat i rapidesa dels aspirants en l’execució dels supòsits pràctics.

Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 30 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 15 punts.

El Tribunal vetllarà per a que en la prova pràctica s’emprin sistemes que permetin deixar constància de les mateixes als efectes de possibles reclamacions.

DESENA. Qualificació definitiva, llista d’aprovats i presentació de documents.

La qualificació definitiva de cada un dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en els distints exercicis i en la fase de concurs. Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l’acta a la porta del local on s’hagin celebrat els exercicis i en el tauler d’anuncis de la Casa consistorial.

En cas d’empat entre dos o més aspirants, aquest es resoldrà a favor de l’aspirant que hagi obtingut major puntuació a la fase d’oposició, i de mantenir-se aquest es resoldrà a favor de l’aspirant que acrediti una major antiguitat al servei de l’Ajuntament de Marratxí i en última opció es resoldrà l’empat per sorteig. 

El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número d’aspirants igual al de llocs de feina convocats.

Una vegada publicats els resultats definitius els aspirants proposats pel seu nomenament com a funcionaris disposaran de vint dies naturals, a partir de l’esmentada publicació, per a presentar en el Registre general de l’Ajuntament la documentació següent:

  1. Fotocòpia compulsada/confrontada del document nacional d’identitat.

  2. Fotocòpia compulsada/confrontada del títol acadèmic exigit.

  3. Certificat metge acreditatiu de no patir malaltia o defecte físic que l’impossibiliti pel desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de feina convocat.

  4. Dues fotografies mida carnet.

  5. Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei d’alguna de les Administracions públiques i no haver sigut inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.

  6. Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d’incapacitat conforme a la legislació vigent.

  7. Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de feina o de no desenvolupar cap activitat del sector públic delimitats per l’article 1 de la Llei 53/1984, i de no percebre pensió de jubilació.

Si els aspirants proposats no presentessin la documentació assenyalada dins del termini indicat, excepció feta dels casos de força major, totes les actuacions envers ells quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en que pugui haver incorregut en el supòsit de falsedat a les instàncies presentades.

Al tractar-se d’un procés selectiu pel torn restringit de promoció interna els aspirants, ateses les circumstàncies, estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per a obtenir el seu anterior nomenament i únicament hauran de presentar certificació de l’Administració d’origen que acrediti la seva condició de funcionari de carrera/personal laboral fix i demés circumstàncies que constin al seu expedient personal.

ONZENA. Nomenament.

Una vegada finalitzat el procés selectiu el Tribunal qualificador elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut la major puntuació i, una vegada presentada la documentació prevista a la base anterior, el Batle nomenarà als aspirants proposats pel Tribunal com a funcionaris de carrera.

DOTZENA. Elecció de destí.

Els aspirants nomenats funcionaris de carrera elegiran per ordre de qualificació les Àrees o serveis on prestaran els seus serveis en funció dels llocs de feina convocats.

TRETZENA. Pressa de possessió.

Efectuat el nomenament com a funcionaris de carrera, les persones nomenades hauran de prendre possessió del lloc de feina en el termini de trenta dies hàbils següents al de la notificació del seu nomenament. Si el nomenat no prengués possessió de l’esmentat lloc de feina en el termini indicat, sense causa justificada, quedarà en situació cessant.

Si el nomenat realitzés alguna activitat privada haurà de comunicar-ho a l’Ajuntament en el termini de deu dies següents a la seva pressa de possessió a fi de que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

CATORZENA.

El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

QUINZENA.

El fet d’haver superat aquest procés selectiu sense aconseguir plaça podrà ser objecte de valoració a les futures convocatòries per a cobrir temporalment mitjançant comissió de serveis llocs de feina d’oficial de la construcció, sempre amb subjecció i amb els límits establerts a l’article 32 del vigent Pacte regulador de les condicions generals de treball del personal funcionari de l’Ajuntament de Marratxí que regula les comissions de servei per a cobertura temporal de llocs de feina.

 

ANNEX I

 Programa de temes

En virtut del que es disposa a l’article 22.2 in fine de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, que permet l’exempció d’acreditar coneixements exigits ja per a l’ingrés a la categoria d’origen, el programa de temes serà el següent:

Tema 1. La Constitució espanyola: concepte, característiques i contingut. Drets i llibertats dels ciutadans.

Tema 2. El Règim local espanyol. El municipi: organització i competències.

Tema 3. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.

Tema 4. La Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals. Disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització dels equips de treball.

Tema 5. La Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: principis generals. Igualtat de tractament i oportunitats a l’àmbit laboral. El principi d’igualtat a l’ocupació pública.

Tema 6. Picapedratge: tasques desenvolupades pel peó. Estris i eines manuals. Aglomeracions. Àrids, blocs: definició i tipus. Aglomerats.

 

Marratxí, a 22 de febrer de 2019

El Batle,

Joan Francesc Canyelles Garau