Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL
Núm. 1980
Text refòs de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius
Primer. - Detectada l'existència de modificacions parcials de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius (BOIB nº182, de 06 de desembre de 2007), i una vegada comprovat que aquest Ajuntament no disposa de Text Refós que unifiqui la seva redacció completa, s´ha procedit a la elaboració del mateix per a una major seguretat jurídica dels ciutadans.
Segon. - A tal efecte, es publica a continuació el text refós en el que s'inclou tals modificacions previstes en la publicació del BOIB nº 13, de 28 de gener de 2012):
TEXT REFÓS DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
FONAMENT I NATURALESA
ARTICLE 1
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposa en els articles 15 a 19 de del Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que disposa l’article 57 de l’esmentat Text refós.
FET IMPOSABLE
ARTICLE 2
1. El fet imposable de la taxa constitueix l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota mena de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui l’administració o les autoritats municipals.
2. A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que el particular hagi provocat o que redundi en el seu benefici, encara que no hagi existit sol·licitud expressa de l’interessat.
3. La tramitació de documents i expedients necessaris pel compliment d’obligacions fiscals no estarà sotmesa a aquesta taxa, com tampoc no ho estaran les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d’activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que aquest Ajuntament exigeixi un preu públic.
SUBJECTE PASSIU.
ARTICLE 3
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en l’interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de que es tracti.
RESPONSABLES
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 42 de la Llei General Tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, els interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei General Tributària.
EXEMPCIONS SUBJECTIVES
ARTICLE 5
Gaudiran d’exempció aquells contribuents en què concorrin alguna de les següents circumstàncies:
1. Haver estat declarades pobres per precepte legal.
2. Estar inscrites en el padró de la Beneficiència com a pobres de solemnitat.
3. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, pel que fa als expedients que han de fer efecte, precisament, en el procediment judicial en el que hagin estat declarats pobres.
QUOTA TRIBUTÀRIA
ARTICLE 6
1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa que s’assenyalarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s’han de tramitar, d’acord amb la tarifa que conté l’annex d’aquesta Ordenança.
2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des que s’inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l’interessat de l’acord recaigut.
3. Les quotes que en resulten de l’aplicació de les tarifes anteriors s’incrementaran en un 50 per cent quan els interessats sol·licitin amb caràcter d’urgència la tramitació dels expedients que motivin l’acreditament.
BONIFICACIONS DE LA QUOTA
ARTICLE 7
No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries que s’assenyalen en la tarifa d’aquesta taxa.
ACREDITAMENT
ARTICLE 8
1 .La taxa s’acredita i neix l’obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients que estan sotmesos al tribut.
2. En els casos a què fa referència el número 2 de l’article 2n, l’acreditament es produeix quan s’esdevinguin les circumstàncies que proveeixin l’actuació municipal d’ofici o quan aquesta s’iniciï sense sol·licitud prèvia de l’interessat però que redundi en benefici seu.
DECLARACIÓ I INGRÉS
ARTICLE 9
1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació.
2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú, que no arribin degudament reintegrats, s’admetran provisionalment però no es podran cursar si no es repara la deficiència, per la qual cosa es requerirà l’interessat perquè, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l’advertiment que, passat aquest termini, si no ho ha fet es tindran els escrits per no presentats i la sol·licitud serà arxivada.
3. Les certificacions o documents que expedeixi l’administració municipal en virtut d’ofici de jutjats o tribunals per tota mena de plets, no es lliuraran ni es remetran si prèviament no s’ha satisfet la quota tributària corresponent.
INFRACCIONS I SANCIONS
ARTICLE 10
En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s’ajustarà al que disposa l’article 178 i següents de la Llei General Tributària.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA Aquesta Ordenança deroga qualsevol ordenança anterior aprovada per l’Ajuntament de Mancor de la Vall i referida a aquesta taxa.
DISPOSICIÓ FINAL La present Ordenança Fiscal fou aprovada originàriament per l’Ajuntament Ple en sessió de dia 24 d’octubre de 2007 i entrarà en vigor a partir de l’1 de gener de 2008.
ANNEX
TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.
TARIFES VIGENTS A PARTIR DE 1 DE GENER DEL 2008
CERTIFICATS EUROS
De convivència ciutadana o dependència............................................................ .................................1
D’empadronament i altres extrems acreditats en el PMH................................... .................................1
De residència 1 De residència per a viatges.......................................................... ...............................1
Urbanístics generals............................................................................................................................ 15
Urbanístics finals d’obra...................................................................................... ...............................15
Urbanístics cèdules............................................................................................... ...............................15
Urbanístics d’antiguitat........................................................................................................................ 15
De construcció d’edificis abans de l’1 de març de 1987.......................................................................60
De tota casta d’acords obrants a l’Ajuntament amb antiguitat superior a cinc anys.............................12
De tota casta d’acords obrants a l’Ajuntament amb antiguitat inferior a cinc anys................................6
Altres.......................................................................................................................................................3
INFORMES EUROS
Urbanístics generals (amb desplaçament del tècnic)........................................................................... 18
Urbanístics generals (sense desplaçament del tècnic).............................................. .............................6
Altres........................................................................................................................ .............................6
BASTANTEIX I FOTOCÒPIES EUROS
Bastanteix de poders.............................................................................................................................5
Compulsa de documents (per fol)....................................................................................................... 0,10
Fotocòpies (DIN A4)........................................................................................... ...............................0,15
Fotocòpies (DIN A3).......................................................................................................................... 0,30
LLICÈNCIES D’OBRES EUROS
Concessió de llicències d’obra major i parcel·lació............................................................................... 15
Concessió de llicències d’obra menor...................................................................... ..............................10
Concessió de pròrrogues de llicències d’obra major.............................................. ................................10
Concessió de pròrrogues de llicències d’obra menor............................................... ...............................6
LLICÈNCIES RELATIVES A ANIMALS DE COMPANYIA EUROS
Concessió de llicència per a la tinença d'animals potencialment perillosos............................................20
Concessió de pròrroga de la llicència per a la tinença d'animals potencialment perillosos.....................15
Inscripció en el registre d'animals de companyia.....................................................................................15
Mancor de la Vall, a 6 de març de 2019
El Batle
Guillem Villalonga Ramonell