Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 1977
Bases que ha de regir la convocatòria per cobrir una plaça d'Educador/a Social

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de dia 4 de març de 2019 va aprovar les bases que ha de regir la convocatòria per a cobrir una plaça d’Educador/a Social.   

A continuació, es transcriuen les bases indicades: 

BASES GENERALS DE CONVOCATORIA D’UNA PLAÇA D’EDUCADOR/A SOCIAL. 

1.- OBJECTE. 

L’objecte de la present convocatòria és la provisió com a personal laboral amb contracte laboral a temps complet de duració determinada ( 1 any prorrogable a un altre) d’una plaça d’Educador/a Social.  

Les funcions bàsiques a desenvolupar seran les següents: 

- Detecció i prevenció de situacions de risc o d’exclusió social dels usuaris i les   seves famílies.

- Informació, orientació i assessorament des de al vesant més educativa.

- Promoció, elaboració i seguiment de projectes d’intervenció comunitària.

- Formar part de l’Equip Municipal d’Intervenció Familiar

- Dur a terme el programa de escolarització compartida (PISE) 

I, en general, totes aquelles funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes. 

2.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS. 

Les persones aspirants han de complir els requisits següents (amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i que hauran de ser vigents durant tot el procés selectiu): 

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l’article 57 (Accés a l’ocupació pública de nacionals d’altres Estats) de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic.

b) Haver complert 16 anys d’edat en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. I no superar, si s’escau, l’edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei a l’Administració de l’Estat, de les Comunitats Autònomes, o de la Local, ni acomiadat d’acord amb el corresponent procediment, ni estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.

d) No patir cap malaltia o defecte físic ó psíquic que impedeixin exercir correctament les funcions de la plaça a la qual s’opta.

e) No estar afectat per cap de les causes d’incapacitat previstes en la legislació vigent.

f) No trobar-se inclosos en cap dels supòsits d'incompatibilitat prevists a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

Abans de firmar el contracte la persona interessada farà constar que no es troba exercint cap activitat o ocupant cap lloc en el sector públic delimitat a l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no rep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d'exercir una activitat privada, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la signatura del contracte a fi i efecte que la Corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

g) Les persones aspirants que tinguin alguna minusvalia hauran de fer-ho constar en la sol·licitud, amb la finalitat de dur a terme la corresponent adaptació de temps i mitjans necessaris per garantir la igualtat d’oportunitats respecte de la resta d’opositors. Així mateix, caldrà que aportin una certificació expedida per l’òrgan competent sobre la minusvalia que pateixen i que aquesta els possibilita l’exercici de la funció per la qual es convoca la plaça.

h) Estar en possessió del títol de Diplomatura en Educació Social o el seu grau equivalent o l’habilitació pel supòsit b) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 121, de 8 d’octubre de 2002).

i) Estar en possessió del certificat B2 (nivell avançat) de Català, expedit per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, així com també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica.

j) Estar en possessió del permís de conduir de la classe B. 

3.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES. 

Els aspirants que desitgin prendre part a la selecció han de sol·licitar-ho mitjançant instància dirigida a l’Alcaldia d’aquest Ajuntament, manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions de capacitat i requisits a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies. 

Les persones interessades a participar en la convocatòria hauran de presentar una sol·licitud dirigida a l’Alcaldia de l’Ajuntament en la que faran constar que reuneixen, en el moment de finalització del termini de presentació d’instàncies, totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona (model a l’annex I), junt amb una còpia compulsada del seu DNI. En el seu cas, hauran de presentar juntament amb la instància, la relació de mèrits a efectes de valoració a la fase de concurs, que hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats. 

Els cursos, cursets i jornades que s’al·leguin com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant títols oficials u homologats, fent constar el centre emissor dels mateixos, així com la duració en hores. 

El termini de presentació d’instàncies serà de deu dies naturals a partir de l’endemà de la data de la publicació de l’anunci de la convocatòria al BOIB. 

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batlle de Sant Lluís dictarà resolució dins el termini màxim de deu dies naturals per la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. Alhora es farà pública la designació del Tribunal Avaluador. 

Aquesta resolució serà exposada en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament. Es concedirà un termini de tres dies hàbils per a reclamacions i possibles al·legacions que pugin presentar-se, que es resoldran dins el termini màxim dels 10 dies hàbils següents a comptar des que s’hauran presentat. Transcorregut aquest termini, les al·legacions s’entendran desestimades. 

La llista provisional d’aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n’hi hagués, seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s’aprovarà la llista definitiva, que serà exposada al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament. 

4.- TRIBUNAL AVALUADOR. 

El Tribunal qualificador estarà constituït per: 

- Un President/a: 1 personal laboral fix, amb titulació igual o superior a l'exigida per l'accés a la plaça convocada, que podran ser o no de la pròpia corporació, i seran designats per l'Alcaldia.

- Vocals: 2 personal laboral fix, amb titulació igual o superior a l'exigida per l'accés a la plaça convocada, que podran ser o no de la pròpia corporació, i seran designats per l'Alcaldia.

- Secretari: Un administratiu o auxiliar administratiu municipal designat per l'Ajuntament. 

S’hauran de designar els corresponents suplents, un per cadascun dels titulars. 

En cas de ser necessari el Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes perquè l’assessori, amb veu i sense vot. 

L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal s’ha d’ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim jurídic del sector públic. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de mes de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari. 

El Tribunal queda facultat per a resoldre tots els dubtes, incidències i reclamacions que puguin sorgir i per a adoptar els acords que escaiguin per tal d’assegurar la bona marxa del procés selectiu. 

5.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ. 

El procés de selecció és el de concurs - oposició amb una puntuació màxima de 65 punts. 

 

Fase d’oposició 

1er exercici. Consistirà en el desenvolupament per escrit d’un o més supòsits o proves pràctiques, vinculats a les funcions pròpies de la categoria i de la plaça. La durada d’aquesta prova serà d’una hora. 

La puntuació màxima d’aquesta prova serà de 30 punts i per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 18 punts. 

2on exercici. Consistirà en una prova oral on el Tribunal Avaluador podrà fer diverses preguntes vinculades al supòsit o supòsits desenvolupats.  

La puntuació màxima d’aquesta prova serà de 15 punts i per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 9 punts. 

Per tant, la puntuació total màxima que es podrà obtenir a la fase d’oposició serà de 45 punts. 

Durant les proves els candidats no podran utilitzar més medis que els que proposi el Tribunal per desenvolupar-les. Queda expressament prohibida la utilització de telèfons mòbils i aparells informàtics. 

Fase de concurs 

Per passar a la fase de concurs, els aspirants hauran de superar prèviament la fase d’oposició, per la qual cosa tan sols es valoraran els mèrits dels qui l’hauran superada. 

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 20 punts, i de conformitat amb les escales següents: 

Valoració dels llocs ocupats. La puntuació màxima pels mèrits d’aquest apartat serà d’11 punts: 

Per l’exercici de la professió d’educador social en l’àmbit privat, 0,05 punts per mes amb un màxim de 3 punts. 

Per serveis efectius prestats en llocs o funcions similars a les del lloc de treball en administracions municipals, 0,10 punts per mes, amb un màxim de 5 punts. 

Per serveis efectius prestats en llocs o funcions similars a les del lloc de treball en administracions no municipals, 0,05 punts per mes amb un màxim de 3 punts. 

Formació en llengües. La puntuació màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 4 punts: 

Formació en llengua catalana: Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2,5 punts: 

- Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1,50 punts.

- Nivell de domini (certificat C2): 2 punts.

- Llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts. 

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en que la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. 

Formació en llengua anglesa: Es valoraran els certificats expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents, fins a una puntuació de 1,5 punts: 

- Certificat A1: 0,25 punts.

- Certificat A2: 0,50 punts.

- Certificat B1: 0,75 punts

- Certificat B2: 1 punt.

- Certificat C1: 1,25 punts.

- Certificat C2: 1,5 punts. 

 

Només es valorarà un certificat. 

Formació complementària. La puntuació màxim pels mèrits d’aquest apartat serà de 5 punts: 

- Per haver cursat màster, postgrau, curs o estudis d’especialització amb un mínim de 500 hores, organitzats o promoguts per universitats o organismes oficials, o d’altres estudis o titulacions universitàries especialitzades en matèries administratives relacionat amb les funcions o matèries del lloc de treball, o per estar en possessió d’una llicenciatura relacionada amb el lloc de treball s’atorgaran un màxim de 2 punts. Només es valorarà un títol.

- Es valorarà l’assistència a cursos o cursets de formació, jornades i congressos que tinguin relació amb les feines i funcions de la plaça convocada, organitzats o promoguts per organismes oficials, públics o privats homologats, que puntuaran fins un màxim de 3 punts, d’acord amb el següent barem de puntuació:

  • De 20 a 40 hores: 0,3 punts per curs.
  • De 41 a 70 hores: 0,4 punts per curs.
  • De més de 70 hores: 0,5 punts per curs. 

En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats i no justificats documentalment. 

La justificació dels serveis efectius prestats ha de ser mitjançant certificat d’empresa o mitjançant contracte laboral juntament amb el certificat de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social. 

6.- PROPOSTA DEL TRIBUNAL AVALUADOR. 

Un cop finalitzat el concurs - oposició, l’òrgan de selecció elevarà a l’Alcalde la proposta de contractació a favor de l’aspirant que hagi obtingut major puntuació. 

Així mateix es publicarà la relació d’aspirants amb la puntuació que hagin obtingut en el procés de concurs – oposició. 

7.- FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL. 

La llista d’aspirants que no hagin estat seleccionats per cobrir la plaça objecte del concurs - oposició servirà per cobrir vacants de la plaça, mitjançant la formació de la borsa de treball, per renúncia, substitució de la persona seleccionada o extinció del contracte, adequant la preferència de la contractació a l’ordre de puntuació de l’esmentada llista. 

La borsa de treball és vigent mentre no s’aprovi una nova borsa posterior o per un període màxim de dos anys. 

En el moment en què s’ofereix un contracte a la persona que ocupa el primer lloc de la borsa, si aquesta hi renuncia, se li mantindrà per una vegada el primer lloc de la borsa. Seguidament es farà l’oferiment a la següent persona de la borsa, i així successivament. 

En els anteriors casos de renúncies, la persona destinatària de l’oferta es mantindrà la primera vegada en el lloc que tenia a la borsa. En els successius oferiments i renúncies, cada vegada passarà directament al final de la borsa. 

En cas d’impossibilitat de comunicació amb la persona interessada, s’ha de fer l’oferiment a la següent de la llista, i aquella es mantindrà per una vegada al lloc que li corresponia. En cas d’una segona oferta amb impossibilitat de comunicació, passarà a la darrera posició de la llista. 

Per contactar amb cadascun dels possibles interessats, es realitzaran un màxim de 3 telefonades amb un interval d’almenys d’una hora, i amb presència cada vegada d’un/a fedetari/a públic/a. 

El temps per a manifestar la renúncia dels aspirants a les borses de treball és d’1 dia hàbil des que s’haurà fet la comunicació.  

8.- PRESENTACIO DE DOCUMENTS I CONTRACTACIÓ. 

L’aspirant seleccionat haurà d’aportar a l’Ajuntament, dintre del termini de dos dies hàbils, comptats a partir de l’endemà que hagi acceptat la contractació, els documents acreditatius dels requisits exigits en las bases, i en concret els següents: 

- Fotocòpia del DNI.

- Títol de la Diplomatura en Educació Social o el seu grau equivalent o l’habilitació pel supòsit b) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 121, de 8 d’octubre de 2002).

- Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l’Administració de l’Estat, de les Comunitats Autònomes, o de la Local, ni acomiadat d’acord amb el corresponent procediment, ni estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.

- Declaració jurada de no estar afectat per cap de les causes d’incapacitat previstes en la legislació vigent.

- Certificat mèdic, en model oficial, en el que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions. 

El fet de no presentar dins del termini indicat la documentació íntegra, llevat de casos de força major, o quan de la presentació dels documents es dedueixi l’incompliment dels requisits de la convocatòria o casos de falsedat en la declaració, donarà lloc a la invalidesa de les actuacions de l’aspirant. En aquest cas la proposta es considerarà feta a favor de l’aspirant ordenat en segon lloc d’acord amb la puntuació obtinguda i sempre que aquest hagués superat la totalitat de les proves selectives. 

Presentada la documentació, l’Ajuntament procedirà, si escau, a formalitzar el contracte amb l’aspirant proposat.  

9.- INCIDÈNCIES. 

El Tribunal Avaluador queda facultat per a interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per a assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tots els casos no prevists en les Bases.  

Dins aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar els aspirants i, en conseqüència, no puntuar els seus mèrits, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau. 

10.- IMPUGNACIÓ. 

Les presents bases i tots els actes administratius que se’n derivin o que derivin de les actuacions del Tribunal Avaluador, podran ser impugnades conforme al que s’estableix en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu comú

 

ANNEX I

 (llinatges i nom) .............................................................................................................., amb DNI núm. .........................., domicili a ........................, carrer ............................................, CP ........., i telèfon de contacte ....................................................,

EXPOSA

 Que ha tingut coneixement de la convocatòria del concurs – oposició per a la provisió d’un lloc de feina d’Educadora social, amb caràcter de laboral eventual. 

Que reuneixo tots els requisits exigits a la convocatòria, i em compromet a aportar la documentació acreditativa quan sigui requerit per l’Ajuntament. 

Adjunt al present: 

- Fotocòpia compulsada del DNI

- Fotocòpia compulsada dels mèrits acreditats. 

SOL·LICIT: 

Prendre part en aquesta convocatòria 

Mitjà per rebre les  notificacions(trieu un):    

Notificació postal

Notificació presencial

Notificació electrònica, per la qual cosa autoritzo a l’Ajuntament, en relació amb la present sol·licitud a: 

- Comunicacions mitjançant missatges a la direcció de correu electrònic indicat.

- Notificacions a la meva bústia electrònica, accessible en la seu electrònica municipal prèvia identificació amb certificat digital o DNI electrònic. 

 

Sant Lluís, ........, de ......................., de 20 

(signatura).

 

Signat a Sant Lluís 06 de març de 2019

La Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís

 M. Montserrat Morlà Subirats