Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT

Núm. 1927
Resolució conjunta de les conselleres d’Hisenda i Administracions Públiques i de Salut i del conseller d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears per la qual s’aproven les mesures per garantir els serveis mínims durant la jornada de vaga del dia 8 de març de 2019 en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. STEI-Intersindical, entitat federada dins de la Confederació Intersindical,  el dia 11 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, durant les 24 hores del dia, i que afectarà les treballadores i els treballadors de l’Estat espanyol, tant personal funcionari com laboral de tots els sectors productius i els centres de treball.

2. El sindicat de Comissions Obreres Base (Co.bas), el 12 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, durant les 24 hores del dia, i que afectarà totes les empreses privades i públiques del territori d’Espanya.

3. El sindicat Confederación General del Trabajo (CGT), el 13 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga general que es durà a terme el 8 de març de 2019, durant les 24 hores del dia, i que afectarà tots els treballadors i treballadors de tots els àmbits sectorials, públics i privats, funcionaris i funcionàries de l’Estat. Diverses federacions que integren aquesta confederació han presentat alhora els seus avisos.

4. El sindicat Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), el 13 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, de caràcter parcial, durant una hora en cada un dels torns. En concret, per a les jornades partides i jornades contínues en torn de matí, la vaga serà de les 12.00 h a les 13.00 h; per a les jornades contínues en el torn d’horabaixa serà de les 15.00 h a les 16.00 h, i en el torn nocturn, de les 22.00 h a les 23.00 h.

5. El sindicat Confederació Nacional del Treball (CNT), el 18 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, des de les 00.00 h a les 24.00 h i que afectarà totes les activitats desenvolupades pels treballadors i les treballadores d’empreses privades i pels empleats i les empleades del sector públic, amb vincle funcionarial, estatutari o laboral, com també les empleades i els empleats del servei de la llar familiar.

6. El sindicat Alternativa Sindical Docent (ASD), el 18 de febrer de 2019, va registrar un preavís d’adhesió a la convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, des de les 00.00 h fins a les 24.00 h.

7. La Confederació Sindical Unión General de Treballadors d’Espanya (UGT), el dia 19 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, de caràcter parcial, durant dues hores en cada un dels torns. En concret, per a les jornades partides i jornades contínues en torn de matí, la vaga serà de les 12.00 h a les 14.00 h; per a les jornades contínues en el torn d’horabaixa serà de les 16.00 h a les 18.00 h i les dues primeres hores de torn de treball quan es presti en règim nocturn, llevat que en aquests àmbits, sectors o empreses es notifiqui una altra cosa. La vaga afectarà totes les activitats laborals i funcionarials desenvolupades pels treballadors i treballadores i pels empleats i empleades públics de les empreses i organismes autònoms establerts en l’àmbit geogràfic i jurídic de l’Estat espanyol.

8. La Confederació Sindical de Comissions Obreres d’Espanya (CCOO), per mitjà de la seva secretaria general a les illes Balears, el 21 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, de caràcter parcial, durant dues hores en cada un dels torns. En concret, per a les jornades partides i jornades contínues en torn de matí, la vaga serà de les 12.00 h a les 14.00 h; per a les jornades contínues en el torn d’horabaixa, serà de les 16.00 h a les 18.00 h i les dues primeres hores de torn de treball quan es presti en règim nocturn, llevat que en aquests àmbits, sectors o empreses es notifiqui una altra cosa. La vaga afectarà totes les activitats laborals i funcionarials desenvolupades pels treballadors i treballadores i pels empleats i empleades públics de les empreses i organismes autònoms establerts en l’àmbit geogràfic i jurídic de l’Estat espanyol.

9. El sindicat Unió Obrera Balear (UOB), el 21 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, durant les 24 hores del dia, i que afectarà totes les empreses privades i públiques.

10. Per la seva banda, la Federació d’Ensenyament de la Confederació Sindical de Comissions Obreres (CCOO), el 22 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, des de les 00.00 h a les 24.00 h, per tot el personal de l’ensenyament. Els dies 24 i 26 de febrer, la Federació de Serveis de la mateixa Confederació, va registrar sengles preavisos  de vaga, respectivament en el sector de restauració col·lectiva, de quatre hores a partir de les 12.00 h del dia 8 de març i en el sector audiovisual, per a la jornada completa.

11. Així mateix, el sindicat Unió Sindical Obrera (USO), el 25 de febrer de 2019, va registrar un preavís de convocatòria de la vaga que es durà a terme el 8 de març de 2019, de caràcter parcial, durant dues hores en cada un dels torns. En concret, per a les jornades partides i jornades contínues en torn de matí, la vaga serà de les 11.30 h a les 13.30 h; per a les jornades contínues, en el torn d’horabaixa serà de les 16.00 h a les 18.00 h, i per a les jornades en torn nocturn, les dues primeres hores de torn de treball quan es presti, totes les quals podran ser modificades per acord ateses les circumstàncies.

12. Finalment, el Consell de Govern, en la sessió del dia 28 de febrer de 2019, va prendre l’Acord de delegar en els titulars de les conselleries d’Educació i Universitats, de Salut i d’Hisenda i Administracions Públiques l’establiment de mesures de serveis mínims, dins els seus àmbits competencials respectius. Concretament disposà el següent:

 Acord

Primer. Delegar la competència per aprovar les mesures que garanteixin els serveis mínims durant la jornada de vaga del dia 8 de març de 2019 en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en els consellers següents:

— El conseller d’Educació i Universitat pel que fa als serveis mínims relacionats amb la prestació de serveis essencials als centres docents no universitaris, públics, privats o concertats, en l’àmbit de les Illes Balears.

— La consellera de Salut pel que fa als serveis mínims relacionats amb la prestació de serveis sanitaris i d’altres serveis essencials relacionats amb la sanitat, com ara els serveis de neteja, d’hoteleria dels malalts ingressats o de transport de malalts.

— La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques pel que fa als serveis mínims relacionats amb els serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma, i també amb els serveis essencials relatius al transport, als serveis socials i a la resta de serveis sectorials que ho requereixin.

Consideracions jurídiques

1. En l’article 28.2, la Constitució espanyola estableix com a dret fonamental el dret a la vaga dels treballadors per a la defensa dels seus interessos, si bé matisa que la llei que reguli l’exercici d’aquest dret ha d’establir les garanties que calguin per tal d’assegurar el manteniment dels serveis essencials de la comunitat.

D’altra banda, l’article 10 del Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, disposa el següent:

El Govern, a proposta del Ministeri de Treball, tenint en compte la durada o les conseqüències de la vaga, las posicions de les parts i el perjudici greu de l’economia nacional, podrà acordar la represa de l’activitat laboral en el termini que estableixi, por un termini màxim de dos mesos o, de forma definitiva, mitjançant l’establiment d’un arbitratge obligatori. L’incumpliment d’aquest acord podrà donar lloc a l’aplicació d’allò que es disposa en els articles 15 i16.

Quan la vaga es declari a empreses encarregades de la prestació de qualsevol gènere de serveis públics o de reconeguda i inajornable necessitat i  concorrin circumstàncies d’especial gravetat, l’Autoritat governativa podrà acordar les mesures necessàries per assegurar el funcionament dels serveis. El Govern, així mateix, podrà prendre, amb aquesta finalitat, les mesures d’intervenció  adients.

2. Atès el que s’exposa, quan la vaga es declari en empreses encarregades de la prestació de serveis públics de qualsevol naturalesa o de necessitat reconeguda i inajornable, i es presentin circumstàncies de gravetat especial, l’autoritat governativa pot acordar les mesures necessàries per assegurar el funcionament dels serveis.

A aquest efecte, és indiferent que el servei es presti per mitjà d’una relació funcionarial o simplement mitjançant empleats vinculats per una relació laboral, atès que el que és determinant és el caràcter i la finalitat de les funcions exercides.

3. La jurisprudència constitucional ha matisat i cohonestat l’exercici del dret de vaga i la fixació dels serveis mínims quan aquest exercici afecta els serveis essencials per a la comunitat, atès que el dret de la comunitat a aquestes prestacions vitals és prioritari respecte del dret de vaga (fonament jurídic 18 de la Sentència del Tribunal Constitucional 11/1981).

A aquest efecte, es consideren serveis essencials els destinats a garantir el contingut essencial dels drets constitucionals, és a dir, el dret a la vida, a la salut, a la llibertat personal, a la lliure circulació, a la comunicació, a la informació, a la tutela judicial efectiva i a l’educació.

4. L’exercici del dret de vaga ha de ser compatible amb el manteniment d’aquests serveis essencials, aspecte que no s’ha qüestionat en aquesta Resolució.

Un aspecte diferent és l’establiment de serveis mínims en el transport no regular, que, si bé no es pot considerar un servei essencial, la idiosincràsia de la nostra comunitat fa que requereixi un tractament especial, sobretot quan la resta de comunicacions també estaran afectades, atès que es tracta d’una vaga general.

5. D’acord amb la Sentència del Tribunal Constitucional 33/1981, l’al·lusió a l’autoritat governativa que conté l’article 10.2 del Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, fa referència, respectivament, a l’Estat o a la comunitat autònoma amb competències en els serveis afectats.

Així, aquesta Sentència reconeix a les comunitats autònomes competències dins el seu àmbit per establir les mesures de garantia dels serveis essencials. El Tribunal Constitucional reconeix el següent:

Quan es tracta de serveis que, considerats conjuntament, estan compresos en l’àrea de les competències autonòmiques [...], vetllar pel seu funcionament regular correspon a la titularitat i a la responsabilitat de les autoritats autonòmiques.

6. El dia 28 de febrer de 2019, es varen negociar amb les centrals sindicals assistents a la convocatòria feta per l’Administració , els serveis mínims que es detallen en l’annex adjunt.

7. D’acord amb l’article 10.2 del Reial decret llei 19/1977, de 4 de març, en relació amb l’article 17 r de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i alhora en relació aquest amb l’article 5.2 o, de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la competència originària per a l’aprovació de les mesures que garanteixin els serveis mínims en l’àmbit dels serveis públics o essencials correspon al Consell de Govern de les Illes Balears.

8. Per la seva banda, de l’article 7.1 de la mateixa Llei 3/2007, de 27 de març, en relació amb l’article 9 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i l’article 25 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, resulta que, amb caràcter general, les competències dels òrgans administratius —i, entre aquestes, les que pugui exercir en matèria de funció pública el Consell de Govern— poden ser objecte de delegació en altres òrgans administratius.

Per tot això, atès el que disposa l’article 5.2 o de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també l’Acord del Consell de Govern de 28 de febrer de 2019 de delegació en determinats consellers de la competència per a l’aprovació de les mesures que garanteixin els serveis mínims en la jornada de vaga del dia 8 de març de 2019, la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, el conseller d’Educació i Universitat i la consellera de Salut dicten la següent

RESOLUCIÓ

1. Fixar els serveis mínims que s’indiquen en l’annex adjunt, el qual forma part d’aquesta Resolució.

2. Establir que la vigilància i la designació del personal que ha d’atendre els serveis mínims esmentats corresponen a la direcció de cada centre. Els serveis mínims han de ser coberts, prioritàriament, pel personal que no secundi la vaga. En el cas que sigui insuficient, les vacants s’han de cobrir obligatòriament.

3. Disposar que, en relació amb els serveis essencials de sectors estratègics i d’emergències, tant els prestats per entitats públiques com els prestats per entitats privades, com ara la lluita contra incendis, energia, subministrament d’aigua, recollida de residus, assistència social, accidents laborals i altres, en tot quant no estigui previst expressament en aquesta Resolució, però que tenguin aquesta consideració, es fixen els serveis mínims equivalents al funcionament d’un diumenge.

En el cas dels transports d’ús especial (persones amb discapacitat física i psíquica), s’ha de garantir el trasllat als serveis assistencials prevists per al dia de la vaga.

4. Facultar les persones titulars de secretaries generals de les conselleries, a les persones titulars de les gerències dels ens del sector públic i dels centres hospitalaris i a les persones responsables de centres de treball per designar de forma expressa i nominal els treballadors i treballadores que hagin d’integrar els serveis mínims en el sector públic establerts en aquesta Resolució.

Les empreses privades que prestin serveis essencials els mínims dels quals es fixen en l’annex d’aquesta Resolució han d’adoptar les mesures necessàries per dur a efecte els serveis mínims d’acord amb la legalitat vigent. En particular, tan aviat com sigui possible i de forma individual i fefaent, han de requerir a cobrir els serveis mínims els treballadors i treballadores que hagin de garantir-los.

5. Establir que l’incompliment de l’obligació d’atendre els serveis mínims implica les responsabilitats  i si n’és el cas, ha de ser sancionat de conformitat amb el que preveu la normativa aplicable.

6. Disposar que el que estableix aquesta Resolució no suposa cap limitació dels drets que la normativa reguladora de la vaga reconeix al personal en la dita situació. Així mateix, és aplicable per garantir el lliure exercici del dret de vaga el que estableixen les lletres k, l i m de l’article 95.2 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refús de l’estatut bàsic de l’empleat públic.

7. Establir que si, en el procés de negociació que es pugui dur a terme en cadascun dels sectors afectats, s’arriba a un acord que no coincideix amb els serveis mínims fixats en aquesta Resolució, s’ha d’aplicar el que aquesta disposa sempre que els serveis mínims fixats en aquests sectors estiguin per davall dels que es preveuen en la Resolució.

8. Notificar aquesta Resolució a les centrals sindicals convocants de la vaga.

9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot, recurs potestatiu de reposició, davant l’òrgan que la dicta, d’acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la notificació o publicació.

També s’hi pot interposar, directament, un recurs contenciós administratiu, d’acord amb el que estableixen l’article 45 i els següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la notificació o publicació, sens perjudici que s’hi pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.

 

Palma, 5 de març de 2019

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques Catalina Cladera i Crespí (Per delegació del Consell de Govern, Acord de 28 de febrer de 2019, BOIB núm. 27, de 2 de març)

La consellera de Salut Patricia Gómez Picard (Per delegació del Consell de Govern,  Acord de 28 de febrer de 2019, BOIB núm. 27, de 2 de març)

El conseller d’Educació i Universitat Martí March i Cerdà (Per delegació del Consell de Govern, Acord de 28 de febrer de 2019, BOIB núm. 27, de 2 de març)

 

ANNEX

1. Educació

La prestació de serveis essencials als centres docents no universitaris, públics, privats o concertats, en l’àmbit de les Illes Balears, en el supòsit de situacions de vaga que afectin el funcionament normal dels centres, s’ha d’ajustar al que disposen el Reial decret 417/1988, de 29 d’abril (BOE de 5 de maig), i el Decret 16/1985, de 21 de febrer (BOCAIB de 10 de març).

Els centres docents esmentats han de romandre oberts durant la situació de vaga convocada per al 8 de març de 2019. Per tal de fer efectiu el compliment del que disposen les normes esmentades, s’han d’adoptar les mesures que s’indiquen a continuació:

1. El director o directora, en l’exercici de les seves funcions, ha de garantir l’obertura del centre durant la jornada escolar.

2. El director o directora i el secretari o secretària han de romandre al centre durant la situació de vaga, en funció del seu càrrec.

3. A més, per garantir el control d’accés als centres, a cada centre públic ha de romandre en el seu lloc de treball una persona de consergeria del torn de matí i una altra del torn de capvespre, designada pel director o directora.

Addicionalment al que s’ha exposat anteriorment:

— Centres d’educació infantil (0 a 3 anys):

1 educador infantil per cada 3 unitats o fracció.

— Centres d’educació infantil (3 a 6 anys):

1 docent per cada 3 unitats o fracció.

— Centres d’educació especial:

1 docent per cada 3 unitats o fracció.

1 auxiliar tècnic educatiu per cada 3 unitats o fracció.

— Centres d’educació infantil i/o primària:

1 docent per cada 3 unitats d’educació infantil o fracció.

1 docent per cada 4 unitats d’educació primària o fracció.

— Instituts d’educació secundària obligatòria:

1 docent per cada 6 unitats o fracció.

— Centres que imparteixen educació primària, educació secundària i formació professional:

1 docent per cada 9 unitats o fracció.

2. Sanitat

Durant la situació de vaga s’han d’adoptar les mesures que s’indiquen a continuació:

1. Han de romandre oberts els serveis de registre i també els serveis d’atenció a l’usuari amb la cobertura mínima requerida.

2. Es considera servei mínim assistencial el funcionament normal dels serveis d’urgències tant pel que fa a l’atenció de pacients externs que hi arribin, com als pacients ingressats en les unitats d’observació d’urgències que han de rebre assistència plena segons el criteri del metge que se n’encarregui.

3. En l’àmbit de l’atenció especialitzada:

a) Amb caràcter general, els serveis mínims han de ser els equivalents als prevists per als diumenges i per als dies festius.

b) Serveis d’oncologia mèdica, oncologia radioteràpica, diàlisi, hospital de dia i farmàcia hospitalària: nombre d’efectius indispensables per garantir el cent per cent de l’assistència.

c) Intervencions quirúrgiques programades de pacients oncològics i d’altres patologies que no es puguin ajornar a causa del risc que implicaria per als pacients: nombre d’efectius indispensables per garantir el cent per cent de l’activitat.

d) Assistència amb cobertura de festiu o diumenge dels pacients ingressats.

e) Es considera servei mínim assistencial el funcionament de les unitats especials, de les unitats de cures intensives, de les unitats de vigilància intensiva, de les unitats coronàries, de les unitats d’hemodiàlisi de neonatologia, de les unitats de cremats, de tots els serveis que puguin ser d’urgència vital i també els parts.

4. En l’àmbit de l’atenció primària:

Han de romandre oberts els centres de salut, els quals, a l’efecte de prestar l’assistència sanitària adequada, han de disposar d’una plantilla mínima de 2 metges, 1 pediatre, 2 efectius de personal d’infermeria i 1 auxiliar administratiu. Els centres de salut que presten servei com a PAC a partir de les 17.30 h han de tenir la cobertura de plantilla idèntica a un festiu o diumenge.

5. En els serveis d’urgència i emergència (SUAP i 061), atesa la seva naturalesa i la dels serveis que presten, la cobertura ha de ser del cent per cent en tots els serveis sanitaris.

6. El servei de neteja ha de mantenir l’activitat normal d’un dia festiu en les àrees d’alt risc.

Tenen aquesta consideració els serveis següents:

Zones de risc alt:

— Serveis d’urgència.

— Blocs quirúrgics, àrees de reanimació i sales de part.

— Unitats de cures intensives.

— Unitats de nounats.

— Zones d’esterilització.

— Unitats d’hemodiàlisi.

— Unitats d’hemodinàmica.

— Unitats o habitacions de pacients trasplantats.

— Sales d’extraccions medul·lars (banc de sang).

— Sales d’autòpsies.

— Sales de preparació parenteral i citostàtics (farmàcia).

— Sales DIVAS i CPR (radiodiagnòstic).

— Pacients en règim d’aïllament.

— Unitats de trasplantament de medul·la òssia.

— Cuines i serveis d’alimentació.

La neteja de tos aquests serveis assenyalats ha d’incloure l’evacuació de roba bruta i de residus.

7. Els serveis d’hoteleria han d’atendre la dieta de tots els malalts ingressats.

8. Les empreses dedicades al transport de malalts han de garantir l’atenció al cent per cent de les urgències i emergències, els tractaments d’oncologia i la diàlisi. Per a la resta del transport programat han d’establir uns equips de guàrdia com en dissabte.

3. Serveis socials

1. Fundació Institut Socioeducatiu S’Estel: els serveis mínims han de ser els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

2. Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears: els serveis mínims han de ser els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

4. Serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma, llevat dels serveis lligats a les competències docents i sanitàries

Les dependències han de romandre obertes durant la situació de vaga parcial, llevat que, per raons fonamentades, el departament, l’organisme o el servei decideixi tancar-les.

Es consideren serveis mínims dels serveis generals de l’Administració d’aquesta Comunitat Autònoma i dels organismes públics que en depenen, llevat dels serveis sanitaris i docents, els següents:

Registres

S’ha de mantenir un funcionari en el registre general de cada conselleria designat pel secretari o secretària general respectiu. En el cas de l’Agència Tributària de les Illes Balears, s’ha de mantenir una persona en el Registre General dels serveis centrals, una persona en el Registre General de la Delegació Insular d’Eivissa i una persona en el Registre General de la Delegació Insular de Menorca. S’ha de mantenir també una persona en el registre de cada centre de treball de les entitats del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Seguretat

S’ha de mantenir un treballador o treballadora per cada edifici.

Manteniment

S’han de mantenir tres treballadors per a totes les instal·lacions de la Comunitat, que ha de designar la Conselleria de Presidència.

Informàtica i comunicació

S’han de mantenir els serveis equivalents als serveis dels diumenges.

Servei d’Agents de Medi Ambient (AMA):

A Mallorca:

1 agent d’incidències a la zona de Tramuntana

1 agent d’incidències a la zona de Llevant

A Menorca:

1 agent d’incidències

Eivissa i Formentera

1 agent d’incidències

A l’arxipèlag de Cabrera:

1 agent d’incidències

Caps de guàrdia (coordinació Illes Balears):

1 cap de guàrdia

La designació del personal que ha de complir els serveis mínims correspon als secretaris o secretàries generals de cada conselleria i, en les entitats públiques, als directors o directores, als gerents o les gerents o als càrrecs equivalents.

La designació s’ha de comunicar per escrit al treballador o treballadora amb una antelació mínima d’un dia hàbil.

5. IBANAT

— Departament de Logística: personal d’oficina: 1 tècnic/a

— Gabinet de Direcció: 1 administratiu/iva

— Tallers ocupacionals: 1 monitor/a o director/a

— Per garantir la capacitat de resposta del dispositiu contra incendis forestals arreu de les Illes Balears s’estableixen com a serveis mínims els serveis equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

6. Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears

Els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

7. Transport

En relació amb els transports públics regulars interurbans de viatgers per carretera i els serveis ferroviaris, tal com estableix el paràgraf 2 de l’article 10 del Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, com també la Sentència del Tribunal Constitucional de 8 d’abril de 1981, atès que són serveis públics, s’han d’establir uns serveis mínims que han de ser compatibles amb el dret fonamental dels treballadors a la vaga i que han de garantir un mínim de mobilitat als ciutadans, mobilitat que els ha de permetre desplaçar-se per exercir, si volen, el dret a complir la jornada laboral, arribar als centres sanitaris i moure’s per qualsevol altre motiu imprescindible.

— Transport ferroviari

Els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

Pel que fa al servei de la línia de metro entre Palma i la Universitat de les Illes Balears, s’estableixen uns serveis mínims equivalents al 50 % dels serveis ordinaris programats en dia feiner.

— Transport marítim

En relació amb el transport marítim interinsular, no és procedent establir els serveis mínims entre Mallorca, Menorca i Eivissa, atès que es fixen serveis mínims per al trànsit de passatgers amb avió, per la qual cosa hi haurà una comunicació mínima entre aquestes illes. No obstant això, és necessari establir uns serveis mínims de transport marítim entre Eivissa i Formentera, atès que aquesta és l’única comunicació possible per als habitants de Formentera. Per aquesta raó, es considera que s’han d’establir com a serveis mínims els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

 

— Transport regular per carretera

Serveis mínims de transport públic regular de viatgers amb autobús de tipus interurbà: els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

Serveis mínims de transport públic regular de viatgers amb autobús de tipus llançadora (línies connectades amb el servei de tren): els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

— Ferrocarril de Sóller

Els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.

— Transport no regular

Els serveis mínims són els equivalents als prevists per als diumenges i els dies festius.