Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

Núm. 1908
Resolució de la presidenta de l’Institut d'Estudis Baleàrics de 22 de febrer de 2019, per la qual es convoquen subvencions per donar suport a la projecció exterior de les arts escèniques de les Illes Balears per a l'any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Institut d’Estudis Baleàrics (en endavant IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015 i amb els Estatuts aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre. L’IEB té personalitat jurídica pròpia i diferenciada, capacitat d’actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l’Administració de la CAIB.

L’IEB, segon l'apartat f de l’article 5 dels seus Estatuts, publicats en el BOIB núm. 6, de 12 de gener de 2019, té l’objectiu el foment d’activitats culturals relatives a l’intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l’exterior.

L’article 30.26 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents per fomentar la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d’arts combinades, així com les de fer-ne la difusió nacional i internacional.

El pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, preveu la convocatòria d'ajuts per donar suport a la projecció exterior de tot tipus de projectes d'arts escèniques de les Illes Balears per a l’any 2019.

A aquest efecte, l’objecte d’aquesta Resolució és convocar subvencions d’acord amb: el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), i el Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari oficial de la Unió Europea núm. L 352 de 24 de desembre de 2013).

Per tot això, d’acord amb el que disposa l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), els articles 107.3 apartats d) i e), 108.4 i 109 de la versió consolidada del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (Diari oficial de la Unió Europea núm. C326 de 26 d'octubre de 2012), el Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari oficial de la Unió Europea núm. 1352 de 24 de desembre de 2013), i fent ús de les facultats que m’atribueix l’article 14 dels Estatuts de l’Institut d’Estudis Baleàrics, dict la següent

Resolució

Primer

Aprovar la convocatòria de subvencions per contribuir a la projecció exterior de les arts escèniques de les Illes Balears de caràcter professional durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2018 i 30 de novembre de 2019, d'acord amb l'annex I Convocatòria.

Segon

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l'article 10.1a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 22 de febrer de 2019

La presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics

Francesca Tur Riera

  

Annex I. CONVOCATÒRIA

1. De l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la projecció exterior de les arts escèniques de les Illes Balears de caràcter professional durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2018 i 30 de novembre de 2019 per fomentar l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera i entre les Illes Balears i l’exterior.

1.2. S’estableixen dues línies de subvenció, les quals són excloents entre si:

a) Suport a activitats de projecció exterior de les arts escèniques balears per part de persones físiques, col·lectius, associacions o altres persones jurídiques sense ànim de lucre vinculades a les arts escèniques de les Illes Balears, que es concretin en les activitats següents:

· Desplaçament i estada de la companyia (personal artístic i tècnic) per actuar en directe fora de l’illa de residència.

· Desplaçament i estada de la companyia (personal artístic i tècnic) per assistir a fires professionals fora de l’illa de residència, amb o sense actuació en directe.

· Desplaçament i estada de distribuïdors, productors i agents culturals per assistir a fires professionals o festivals amb activitats professionals fora de l’illa de residència.

· Desplaçament i estada de professionals de l’àmbit de les arts escèniques per participar en estades de formació i residències creatives.

Només seran subvencionables les actuacions que es facin en espais amb programació habitual en l’àmbit de les arts escèniques o que estiguin incloses en la programació d'esdeveniments d'arts escèniques. S'exclouen d'aquesta convocatòria les actuacions emmarcades en el circuit escolar.

S'inclouen exclusivament les despeses derivades de trasllat, allotjament i manutenció:

· El desplaçament de càrrega i del personal artístic, així com un màxim de dos tècnics. Només s’accepten bitllets en classe turista.

· Les despeses d’allotjament, sempre que es puguin justificar amb factures.

· Les despeses de lloguer de vehicles.

· El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic, amb un preu màxim de 0,240141 euros per quilòmetre.

· Les despeses del cost de les acreditacions o inscripcions a fires, mercats i jornades professionals per a un màxim de dues persones i amb un màxim de despesa de 350 euros per acreditació.

· Les despeses de manutenció, amb un import màxim de 18 € per persona i dia.

b) Suport a activitats de projecció exterior de les arts escèniques balears i assistència a fires, festivals i jornades de formació per part d’estructures professionals de les arts escèniques vinculades a les arts escèniques de les Illes Balears, que es concretin en les activitats següents:

· Desplaçament i estada de la companyia (personal artístic i tècnic) per actuar en directe fora de l’illa de residència.

· Desplaçament i estada de la companyia (personal artístic i tècnic) per assistir a fires professionals fora de l’illa de residència, amb o sense actuació en directe.

· Desplaçament i estada de distribuïdors, productors i agents culturals per assistir a fires professionals o festivals amb activitats professionals fora de l’illa de residència.

· Desplaçament i estada de professionals de l’àmbit de les arts escèniques per participar en estades de formació i residències creatives.

· Organització de presentacions de projectes i actuacions en directe.

· Gires en circuits nacionals i internacionals.

· Producció de material gràfic o audiovisual associat a la promoció exterior.

· Traducció de textos i la producció d’arxius per a subtitulat.

· Lloguer de material tècnic per al subtitulat.

· Despeses derivades dels assajos per a una actuació en una altra llengua diferent de l’original.

· Producció de material gràfic en una llengua diferent de l’original.

· Material promocional en qualsevol format.

Només seran subvencionables les actuacions que es facin en espais amb programació habitual en l’àmbit de les arts escèniques o que estiguin incloses en la programació d'esdeveniments d'arts escèniques. S'exclouen d'aquesta convocatòria les actuacions emmarcades en el circuit escolar.

S’inclouen les despeses derivades de l’organització d’activitats:

· El desplaçament de càrrega i del personal artístic, així com un màxim de dos tècnics. Només s’accepten bitllets en classe turista.

· Les despeses d’allotjament, sempre que es puguin justificar amb factures.

· Les despeses de lloguer de vehicles.

· El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic, amb un preu màxim de 0,240141 euros per quilòmetre.

· Les despeses del cost de les acreditacions o inscripcions a fires, mercats i jornades professionals per a un màxim de dues persones i amb un màxim de despesa de 350 euros per acreditació.

· Les despeses de manutenció, amb un import màxim de 18 € per persona i dia.

· Els honoraris de persones i contractació de serveis professionals.

· La producció (redacció, disseny, traducció i edició) de material gràfic i audiovisual de promoció.

1.3. Queden expressament excloses de la possibilitat de subvenció les despeses següents:

· Les dietes.

· Els honoraris del beneficiari de la subvenció.

· Els tiquets de combustible i aparcament.

· Els desplaçaments amb avió en primera classe.

· Despeses derivades d’actuacions que es facin dins l’illa de residència.

· Despeses derivades d'actuacions que es facin en el circuit escolar

· Despeses derivades d’actuacions en esdeveniments de caire benèfic o fora de circuits professionals.

· Despeses d'activitats en l'àmbit de la cultura popular i tradicional i el material promocional corresponent.

· Despeses derivades de les actuacions que no percebin cap retribució econòmica en concepte de caixet, honoraris o recaptació de taquilla.. Sí que és subvencionable l’actuació a fires i mercats, independentment que l’activitat sigui remunerada o no, atès l’interès que aquestes activitats representen per a la internacionalització de la creació escènica.

2. De l’import màxim que es destina a la convocatòria i els crèdits pressupostaris als que s’imputa

Es destina a aquestes ajudes un import total de 300.000 euros, amb càrrec al capítol 4 dels pressupostos de l’IEB per al 2019.

3. Dels criteris objectius i de preferència que han de regir en la concessió de la subvenció

3.1. Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s'ha d'aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o en els registres i les oficines que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015; atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'educació i cultura.

3.2. Les sol·licituds d'ajuts es poden resoldre individualment encara que no n'hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

4. De l’import de les subvencions

4.1. L’import màxim anual que es pot concedir per sol·licitant és de vint-i-cinc mil euros (25.000 €).

4.2. Cada sol·licitant podrà rebre suport per 8 activitats a les quals fa referència el punt 1.2.a) o el punt 1.2. b), en funció de la personalitat jurídica del sol·licitant.

4.3 Pel que fa a les activitats a les quals fa referència el punt 1.2. a), les quantitats s'atorgaran d’acord amb el que s’indica seguidament:

a) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega entre les Illes Balears:

Si es fa una o més activitats a les Illes Balears fora de l’illa de residència:

- Un màxim de 60 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

- Un màxim de 500 € per al transport de càrrega.

- Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys (incloent personal artístic i tècnic), el límit per sortida no pot excedir els 1.000 €. Entre 7 i 12 persones, 2.000 €. Per a més de 12 persones, 3.000 €.

b) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega amb doble insularitat a les Illes Balears o a l’Espanya peninsular:

- Si es fa una o més activitats a la mateixa població amb doble insularitat o de l’Espanya peninsular: un màxim de 150 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

- Si es fa una activitat a diferents poblacions amb doble insularitat o a l’Espanya peninsular: un màxim de 250 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

- Un màxim de 700 € per al transport de càrrega.

- Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona..

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys (incloent personal artístic i tècnic), el límit per sortida no pot excedir els 2.000 €. Entre 7 i 12 persones, 3.500 €. Per a més de 12 persones, 5.000 €.

c) Per a desplaçaments a les Illes Canàries i Europa:

· Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 350 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 500 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Un màxim de 1.000 € per al transport de càrrega.

· Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys (incloent personal artístic i tècnic), el límit per sortida no pot excedir els 3.000 €. Entre 7 i 12 persones, 5.000 €. Per a més de 12 persones, 7.000 €.

d) Per a desplaçaments fora d’Europa:

· Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 800 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 1.000 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Un màxim de 1.200 € per al transport de càrrega.

· Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys (incloent personal artístic i tècnic), el límit per sortida no pot excedir els 4.000 €. Entre 7 i 12 persones, 6.500 €. Per a més de 12 persones, 9.000 €.

4.3. Pel que fa a les activitats relacionades a les quals fa referència el punt 1.2. b), es qualificaran en funció de les puntuacions següents:

4.3.1. Despeses de mobilitat:

a) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega entre les Illes Balears:

Si es fa una o més activitats a les Illes Balears fora de l’illa de residència:

- Un màxim de 60 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

- Un màxim de 500 € per al transport de càrrega.

- Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona..

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 1.000 €. Entre 7 i 12 persones, 3.000 €. Per a més de 12 persones, 4.500 €.

b) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega amb doble insularitat a les Illes Balears o a l’Espanya peninsular:

- Si es fa una o més activitats a la mateixa població amb doble insularitat o de l’Espanya peninsular: un màxim de 150 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

- Si es fa una activitat a diferents poblacions amb doble insularitat o a l’Espanya peninsular: un màxim de 250 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

- Un màxim de 700 € per al transport de càrrega.

- Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona..

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 2.000 €. Entre 7 i 12 persones, 4.000 €. Per a més de 12 persones, 6.000 €.

c) Per a desplaçaments a les Illes Canàries i Europa:

· Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 350 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 500 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Un màxim de 1.000 € per al transport de càrrega.

· Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 3.000 €. Entre 7 i 12 persones, 5.000 €. Per a més de 12 persones, 7.000 €.

d) Per a desplaçaments fora d’Europa:

· Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 800 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 1.000 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia.

· Un màxim de 1.200 € per al transport de càrrega.

· Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 4.000 €. Entre 7 i 12 persones, 6.500 €. Per a més de 12 persones, 9.000 €.

4.3.2. Despeses de producció vinculada a la projecció exterior:

a) Trajectòria professional del sol·licitant (de 0 a 15 punts):

· Si l’estructura empresarial del sol·licitant té un màxim d'11 mesos de trajectòria: 5 punts

· Si l’estructura empresarial del sol·licitant té entre 1 i 3 anys de trajectòria: 8 punts

· Si l’estructura empresarial del sol·licitant té entre 4 i 8 anys de trajectòria: 11 punts

· Si l’estructura empresarial del sol·licitant té més de 8 anys de trajectòria: 15 punts

b) Trajectòria de l’espai que acull l’activitat i/o de l’entitat organitzadora (de 0 a 20 punts):

· Si l’espai o l’entitat té programació professional estable i de qualitat, amb 5 o més anys de trajectòria: fins a 10 punts

· Si l’espai, l’entitat o la fira o festival actua com a prescriptor en el seu territori o àmbit professional d’actuació: fins a 5 punts

· Si és una sala o una fira o festival d’interès estratègic per a l’IEB: fins a 10 punts

· Si és una fira professional o festival amb programa professional: 15 punts

c) Projecció exterior del projecte (de 0 a 40 punts)

· De dues a quatre funcions al mateix espai: 10 punts

· De dues a quatre funcions a diferents llocs: 15 punts

· Una funció fora de l’illa de residència en un festival amb activitats professionals: 15 punts

· Més de cinc funcions en diferents llocs/temporada a un mateix espai de l'Estat espanyol (5 o més funcions): 25 punts

· Més de tres funcions fora de l'Estat espanyol: 30 punts

· Participació en una o diverses residències o altres processos creatius fora de l’illa de residència: fins a 15 punts

· Funció a fires i festivals fora de l’illa de residència on l’IEB tingui participació directa: 30 punts

· Participació com a professional a fires i festivals fora de l’illa de residència on l’IEB tingui participació directa: 30 punts

· Impartició de tallers, lliçons magistrals o altres activitats formatives com a complement de les actuacions: 10 punts

· Elaboració de material promocional específic: fins a 10 punts.

· Accions fora de les Illes Balears que impliquen més d'una formació balear: 5 punts

d) Accions que contribueixen a la difusió del patrimoni cultural de les Illes Balears, incloent-hi la llengua catalana, així com de la cultura escènica de les Illes Balears a l’exterior: 5 punts

e) Accions que contribueixen a la igualtat de gènere:

· text original escrit / coreografia original creada per una dona: 2 punts

· espectacle dirigit per una dona: 2 punts

· equip artístic i tècnic amb un mínim del 40% de dones: 1 punt.

f) Accions que tenen retorn social (Accions que contribueixen a la millora, la dinamització o la revitalització d’un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d’exclusió, o a la sensibilització i educació de la societat vers aquests col·lectius): 5 punts.

g) Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d’aquest territori.

h) Presentació documental del projecte: fins a 10 punts

Puntuació total: 100 punts

4.4. Una qualificació d’1 punt correspon al 0,8 % de l’import subvencionable, que s’incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.

4.5. Per a les activitats descrites en l'apartat 1.2.b), només tendran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 30 punts d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 4.3.2.

4.6. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l’import final justificat, l’import de l’ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.

4.7. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (excepció feta de les que provenen de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, segons estableix el punt 5.3 d’aquesta convocatòria), tot i que l’import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d’una quantitat que superi el cost de l’activitat subvencionada.

4.8. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.

5. Dels beneficiaris i els requisits que han de complir

5.1. Pel que fa al suport als professionals de les arts escèniques al qual fa referència el punt 1.2. a), en són beneficiàries les persones físiques (creadors, productors, distribuïdors o agents culturals), les associacions, comunitats de béns i altres persones jurídiques sense ànim de lucre de l’àmbit de les arts escèniques en general independentment de la seva residència fiscal, que estiguin donades d’alta d’activitat econòmica en epígrafs relacionats amb les arts escèniques i que estiguin vinculades a les arts escèniques de les Illes Balears.

5.2. Pel que fa als projectes de suport a les activitats de projecció exterior per part d’estructures professionals de les arts escèniques als quals fa referència el punt 1.2. b), en són beneficiaris els professionals autònoms i les empreses de l’àmbit de les arts escèniques independentment de la seva residència fiscal, sempre que organitzin activitats amb professionals de les Illes Balears.

5.3. No hi poden optar els projectes que obtinguin una ajuda pel mateix concepte de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears.

6. De la sol·licitud i dels documents que han d’acompanyar la sol·licitud

La sol·licitud s’ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2) degudament emplenat i signat, el qual ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Acreditació de la identitat

· Si el sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

· Si el sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia del NIF, fotocòpia del DNI, passaport o NIE del representant de l'entitat i acreditació de la representació.

b) La documentació acreditativa dels requisits de la condició de beneficiari (IAE, document de constitució de l’entitat i estatuts), si escau.

c) La declaració responsable conjunta per mitjà de model normalitzat (annex 3):

— que el sol·licitant compleix les obligacions establertes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i a l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura

— que el sol·licitant no incorre en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable;

— de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud;

— que el sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica, i

— que el sol·licitant, en cas que sigui una empresa, compleix amb la legalitat vigent pel que fa a la contractació de treballadors.

d) Acreditació, si escau, que l’entitat està exempta de declarar l’IVA. Si no es presenta aquesta certificació de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, l’IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar (és a dir, no es considera cost elegible).

e) Memòria descriptiva i detallada del projecte en la qual cal incloure:

· Els objectius del projecte.

· La relació d’activitats i les dates en què es duen a terme.

· Si escau, les dates i rutes dels viatges amb indicació de les persones que viatgen.

· La trajectòria professional de les persones, col·lectius, entitats o empreses implicades en el projecte.

· La rellevància dels espais i/o entitats implicades en el projecte, tant en el sector com per a la companyia

· Altres activitats vinculades amb les actuacions que es duguin a terme.

· El pla de patrocinis i finançament.

· El pla de difusió i promoció exterior.

f) Pressupost detallat del projecte amb el pertinent IVA desglossat.

g) Carta d’invitació o contracte del sol·licitant amb l'espai o l’entitat que du a terme l’activitat, o acreditació d’inscripció com a professional en una fira, festival o jornada de formació. El contracte o la carta d’invitació ha de fer referència expressa a l’aportació econòmica que assumeix l’espai o l’entitat en concepte d'honoraris i el lloc i la data o les dates de l’esdeveniment.

No s'acceptaran sol·licituds sense una carta d'invitació formal, contracte signat per les dues parts o comprovant d'acreditació.

Qualsevol dada no acreditada no serà computada en la valoració del projecte.

7. Dels terminis per efectuar la sol·licitud i les eventuals esmenes

7.1. El termini per presentar les sol·licituds estarà obert a partir del vuitè dia hàbil de la publicació de la convocatòria en el BOIB i romandrà obert fins al 15 d'octubre de 2019.

7.2. Les sol·licituds s’han de formalitzar obligatòriament un mínim de 10 dies hàbils abans de l’inici de l’esdeveniment. Aquest apartat no regeix per als següents casos:

- en el cas de les activitats que es duguin a terme entre l’1 de desembre de 2018 i l’1 d’abril de 2019, les sol·licituds s’hauran de formalitzar obligatòriament fins a l’1 d’abril de 2019.

- en el cas de les activitats que es duguin a terme entre el 30 d'octubre i el 30 de novembre de 2019, les sol·licituds s’hauran de formalitzar obligatòriament fins al 15 d'octubre de 2019.

7.3. El termini per esmenar la sol·licitud o la documentació presentada juntament amb la sol·licitud és de 10 dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la notificació del requeriment a la persona interessada. Transcorregut aquest període sense que s'hagi esmenat, se'l tindrà per desistit de la seva sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense més tràmits, prèvia la resolució corresponent.

8. De la composició de la comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor.

La Comissió Avaluadora d’aquestes subvencions està integrada per cinc membres:

President: el director o la persona que ell designi.

Vocals: dos tècnics de l’IEB i un professional de prestigi nomenat per l’IEB.

Secretari: un tècnic de l’IEB.

9. Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds

9.1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director de l’IEB, que també té la competència de la resolució del procediment.

9.2. La instrucció del procediment es durà a terme d’acord amb l’article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 8 de l’Ordre de la Consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

9.3. La proposta de resolució provisional s’ha de notificar individualment per via telemàtica a l'adreça de correu electrònic indicada per cadascun dels sol·licitants de la subvenció. Aquesta proposta es publicarà a la pàgina web de l’IEB per tal que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en el termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la proposta de resolució a la pàgina web de l’IEB, la qual cosa es farà constar mitjançant diligència de l’òrgan instructor.

10. Resolució

10.1. El director de l’IEB disposa d’un termini màxim de sis mesos, comptadors a partir de la data d'entrada de la sol·licitud de subvenció en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment, per resoldre motivadament i notificar la petició mitjançant publicació de la resolució de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

10.2. Es preveu la possibilitat de dictar resolucions parcials i successives de concessió, a mesura que els òrgans instructors formulin les propostes corresponents.

10.3. Contra la resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d'un mes, comptadors des del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

11. De les obligacions dels beneficiaris

11.1. En el termini de set dies hàbils, el beneficiari ha de comunicar el començament de l’activitat objecte de subvenció, en el cas que l'activitat s'hagi de fer amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, enviant un correu electrònic a l’adreça subvencions@iebalearics.org.

11.2. Cal que el beneficiari comuniqui a l’Institut d'Estudis Baleàrics, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada.

11.3. S’ha de fer constar el patrocini de l’IEB en tots els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l’activitat mitjançant el logotip de l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponible al lloc web www.iebalearics.org, a la pàgina d'Identitat corporativa, i el de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

11.4. En el cas que el beneficiari no faci constar el suport de l'IEB en els materials promocionals i de comunicació de l'activitat que rebi la subvenció, la penalització pot anar de la reducció del 50% de la quantitat concedida a la revocació total de la subvenció. La Comissió Avaluadora serà l'encarregada de dirimir la penalització.

11.5 En cas que el beneficiari vulgui renunciar a l’ajut, s’ha de notificar a l’IEB mitjançant el pertinent model normalitzat de renúncia (annex 4).

12. De la documentació necessària per a la justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts

12.1. La subvenció s’ha de justificar mitjançant la presentació d’un compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 5), subscrit per la persona beneficiària o pel seu representant, el qual ha d’anar acompanyat de:

· La documentació a què es fa menció a l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura:

Memòria justificativa i econòmica emplenada (annex 5).

Factures amb el justificant de pagament, si escau.

Un exemplar de tots els materials gràfics editats amb motiu de l’activitat subvencionada.

12.2. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu en el termini d’un mes després d’haver duit a terme l’activitat. Si en aquesta data no s’ha publicat la resolució de concessió en el BOIB, s’entén que la justificació s’ha de fer en el mes hàbil següent a aquesta publicació. Transcorregut el termini sense haver-se presentat, es requerirà al beneficiari per tal que en el termini improrrogable de deu dies hàbils, sigui presentada. La manca de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comportarà l'exigència del reintegrament i la resta de responsabilitats establertes a la Llei General de Subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximirà al beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei General de Subvencions, corresponguin.

12.3. Les factures han d’estar a nom del beneficiari i pagades als proveïdors, la qual cosa s’ha d’acreditar amb una còpia del rebut de la transferència bancària feta al proveïdor o amb l’acceptació de pagament per part del proveïdor. En els casos de factures que no superin els 500 euros, no és necessària la presentació del justificant de pagament, tot i que s’han de relacionar a la memòria justificativa i s’han d’aportar juntament amb les altres factures.

12.4. Les factures que s'han de presentar han ser o bé impressions de les factures digitals o bé fotocòpies de les factures i els tiquets originals.

12.5. Cal que les factures es presentin en el mateix ordre en què figuren en el compte justificatiu (annex 5).

12.6. El termini per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció és de 10 dies hàbils, comptadors des del dia en què l’òrgan instructor ho comuniqui al beneficiari.

13. De la forma, els terminis i les condicions de pagament de la subvenció

13.1. Per a subvencions atorgades amb imports inferiors a 300 €, el pagament de la subvenció es farà efectiu mitjançant una transferència bancària, prèvia justificació de la realització de l’activitat per a la qual s’ha sol·licitat l’ajuda en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data d’entrada del compte justificatiu (annex 5).

13.2. Per a subvencions atorgades a partir de 300 €, el pagament de les ajudes s'ha de fer efectiu a partir de la data en què es resolgui definitivament la concessió, en dos pagaments:

a) Un primer pagament de la subvenció del 50 % de l'import concedit, que es farà de manera anticipada mitjançant una transferència bancària, en concepte de bestreta, una vegada publicada la resolució de concessió.

b) Un segon pagament del 50 % restant de l'import concedit, una vegada finalitzada l'activitat i s'hagi justificat tot el projecte o activitat amb la documentació que exigeix aquesta convocatòria.. Aquest pagament es farà efectiu mitjançant una transferència bancària en el termini màxim de sis mesos comptadors des de la data d’entrada del compte justificatiu.

13.3. Si l'import justificat (IVA inclòs) és inferior al pressupost total de l'activitat (IVA inclòs) presentat a la sol·licitud, s'aplicarà la reducció en la mateixa proporció de la quantia de la subvenció atorgada.

14. De la disposició que estableix les bases reguladores i altra normativa d’aplicació

14.1. Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).

14.2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

14.3. La Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que sigui d’aplicació i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.

14.4. Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24/12/2013).

Documents adjunts