Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 1907
Resolució de la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 22 de febrer de 2019 per la qual es convoquen subvencions per donar suport a la projecció exterior de la música i dels músics, intèrprets i compositors de les Illes Balears per a l’any 2019
L’Institut d’Estudis Baleàrics (en endavant IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015 i amb els Estatuts aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre. L’IEB té personalitat jurídica pròpia i diferenciada, capacitat d’actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l’Administració de la CAIB.
L’IEB, segon l'apartat f de l’article 5 dels seus Estatuts, publicats en el BOIB núm. 6, de 12 de gener de 2019), té l’objectiu el foment d’activitats culturals relatives a l’intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l’exterior.
L’article 30.26 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents per fomentar la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d’arts combinades, així com les de fer-ne la difusió nacional i internacional.
El pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, que preveu la convocatòria d'ajuts per donar suport a la projecció exterior de la música i dels músics, intèrprets i compositors de les Illes Balears per a l’any 2019.
A aquest efecte, l’objecte d’aquesta Resolució és convocar subvencions d’acord amb: el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), i el Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari oficial de la Unió Europea núm. L 352 de 24 de desembre de 2013).
Per tot això, d’acord amb el que disposa l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), els articles 107.3 apartats d) i e), 108.4 i 109 de la versió consolidada del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (Diari oficial de la Unió Europea núm. C326 de 26 d'octubre de 2012), el Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari oficial de la Unió Europea núm. L1352 de 24 de desembre de 2013), i fent ús de les facultats que m’atribueix l’article 14 dels Estatuts de l’Institut d’Estudis Baleàrics, dict la següent
Resolució
Primer
Aprovar la convocatòria de subvencions per contribuir a la projecció exterior de la música i dels músics, intèrprets i compositors de les Illes Balears, de caràcter professional, durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2018 i 30 de novembre de 2019, d'acord amb l'annex I de la Convocatòria.
Segon
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l'article 10.1ª) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 8 de febrer de 2019
La presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics Francesca Tur Riera
ANNEX I. CONVOCATÒRIA
1. De l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció
1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la projecció exterior de la música i dels músics, intèrprets i compositors de les Illes Balears de caràcter professional durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2018 i 30 de novembre de 2019 per fomentar l’intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera i entre les Illes Balears i l’exterior.
1.2. S’estableixen dues línies de subvenció, les quals són excloents entre si:
a) Suport a la mobilitat dels artistes, mànagers i representants, editors fonogràfics i tots els professionals de l’àmbit de la música de les Illes Balears.
Es podran sol·licitar ajuts per a:
— Trasllat i allotjament de la formació i el personal tècnic per actuar en directe fora de l’illa de residència.
— Trasllat i allotjament de la formació i el personal tècnic per assistir a fires professionals, amb o sense actuació en directe fora de l’illa de residència.
— Trasllat i allotjament de mànagers, productors o editors fonogràfics per assistir a fires professionals, amb o sense actuació en directe o estand de venda comercial fora de l’illa de residència.
— Trasllat i allotjament de professionals de l’àmbit de la música per participar en estades de formació i residències musicals fora de l’illa de residència.
— Trasllat i allotjament de professionals de l’àmbit de la música per participar en concursos i audicions fora de l’illa de residència.
Només seran subvencionables les actuacions que es facin en espais equipats i amb programació musical habitual o que estiguin incloses en la programació d’esdeveniments musicals.
S’inclouen exclusivament les següents despeses:
— El desplaçament de càrrega, personal artístic i fins a dos tècnics. Només s’accepten bitllets en classe turista. En el cas de desplaçaments en cotxe, la benzina i els peatges estan inclosos dins el preu del quilometratge.
— Les despeses d’allotjament amb els màxims estipulats, sempre que es puguin justificar amb factures.
— Les despeses de lloguer de vehicles.
— El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic.
— Les despeses del cost de les acreditacions o inscripcions a fires, mercats i jornades professionals
— Les despeses de lloguer d'instruments.
— Les despeses de manutenció.
b) Suport a activitats de projecció exterior de la música i dels músics, intèrprets i compositors de les Illes Balears.
Es poden sol·licitar ajuts per a:
— Trasllats i allotjament de la formació i el personal tècnic per actuar en directe fora de l’illa de residència o participar en fires professionals.
— Producció de materials gràfics, fonogràfics i audiovisuals de suport a gires, actuacions en directe i presència a fires professionals.
— Contractació de serveis professionals de producció, personal artístic i tècnic, de comunicació, etc. per a gires i actuacions en directe.
Es poden comptabilitzar i incloure les despeses derivades de:
— La producció d’elements gràfics, audiovisuals i fonogràfics.
— L’edició i la traducció de material gràfic.
— Els honoraris de persones i contractació de serveis professionals, artístics i tècnics.
— El lloguer d’equipaments.
— El lloguer d’estands a fires professionals.
— L'acreditació a fires professionals.
— Les despeses d’allotjament, amb els màxims estipulats, sempre que es puguin justificar amb factures.
— El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic.
1.3. Queden expressament excloses de la possibilitat de subvenció les despeses següents:
— Les dietes.
— Els honoraris del beneficiari de la subvenció.
— Els tiquets de combustible i aparcament.
— Els desplaçaments amb avió en primera classe.
— Despeses d’actuacions que es facin dins l’illa de residència i el material promocional corresponent.
— Despeses d'activitats en esdeveniments de caire benèfic o fora de circuits professionals i el material promocional corresponent.
— Despeses d'activitats en l'àmbit de la cultura popular i tradicional i el material promocional corresponent .
— Despeses estructurals (compra de programari i maquinari informàtic, compra d'instruments, lloguer de locals d'assaig habituals, etc.).
2. De l’import màxim que es destina a la convocatòria i els crèdits pressupostaris als quals s’imputa
Es destina a aquestes ajudes un import total de 300.000 euros, amb càrrec al capítol 4 dels pressupostos de l’IEB per al 2019.
3. Dels criteris objectius i de preferència que han de regir en la concessió de la subvenció
3.1. Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s’ha d’aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o en els registres i les oficines que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015; atès que, d’acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'educació i cultura.
3.2. Les sol·licituds d’ajuts es poden resoldre individualment encara que no n’hagi acabat el termini de presentació, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
4. De l’import de les subvencions
4.1. Per als representants o artistes, l’import màxim anual que es pot concedir per artista o grup (amb independència del sol·licitant) és de vint-i-cinc mil euros (25.000 €). Per als promotors, l'import màxim anual que es pot concedir per sol·licitant és de vint-i-cinc mil euros (25.000 €).
4.2. Cada artista o promotor podrà rebre suport per 8 activitats.
4.3. Pel que fa a les activitats a les quals fa referència el punt 1.2. a), relacionades exclusivament amb la mobilitat, les quantitats s'atorgaran d’acord amb el que s’indica seguidament:
a) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega entre les Illes Balears:
Si es fa una o més activitats a les Illes Balears fora de l’illa de residència: Un màxim de 60 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 90 € per persona.
— Un màxim de 300 € per al transport de càrrega o dos seients extra o lloguer d’instruments
— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 1.000 €. Entre 7 i 12 persones, 2.000 €. Per a més de 12 persones, 3.000 €.
b) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega amb doble insularitat a les Illes Balears o a l’Espanya peninsular:
— Si es fa una o més activitats a la mateixa població amb doble insularitat o de l’Espanya peninsular: un màxim de 150 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 90 € per persona.
— Si es fa una activitat a diferents poblacions amb doble insularitat o a l’Espanya peninsular: un màxim de 250 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 126 € per persona.
— Un màxim de 400 € per al transport de càrrega o dos seients extra o lloguer d’instruments
— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona..
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 2.000 €. Entre 7 i 12 persones, 3.500 €. Per a més de 12 persones, 5.000 €.
c) Per a desplaçaments a les Illes Canàries i Europa:
Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 350 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 90 € per persona.
— Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 500 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 126 € per persona
— Un màxim de 600 € per al transport de càrrega o dos seients extra o lloguer d’instruments
— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 3.000 €. Entre 7 i 12 persones, 5.000 €. Per a més de 12 persones, 7.000 €.
d) Per a desplaçaments fora d’Europa:
Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 800 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia. fins a un màxim de 90 € per persona.
Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 1.000 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 126 € per persona.
— Un màxim de 800 € per al transport de càrrega o dos seients extra o lloguer d’instruments
— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 4.000 €. Entre 7 i 12 persones, 6.500 €. Per a més de 12 persones, 9.000 €.
4.4. Pel que fa a les activitats a les quals fa referència el punt 1.2. b), es poden sol·licitar les següents quantitats:
a) Per a les despeses relacionades exclusivament amb la mobilitat, les quantitats s'atorgaran d’acord amb el que s’indica seguidament:
I) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega entre les Illes Balears:
Si es fa una o més activitats a les Illes Balears fora de l’illa de residència:
— Un màxim de 60 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 90 € per persona.
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 1.000 €. Per a més de 7 persones, 2.000 €.
II) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega amb doble insularitat a les Illes Balears o a l’Espanya peninsular:
— Si es fa una o més activitats a la mateixa població amb doble insularitat o de l’Espanya peninsular: un màxim de 150 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 90 € per persona.
— Si es fa una activitat a diferents poblacions amb doble insularitat o a l’Espanya peninsular: un màxim de 250 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 126 € per persona.
— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona..
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 2.000 €. Per a més de 7 persones, 3.500 €.
III) Per a desplaçaments a les Illes Canàries i Europa:
Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 350 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 90 € per persona.
— Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Europa o de les Illes Canàries: un màxim de 500 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 126 € per persona
— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 3.000 €. Per a més de 7 persones, 5.000 €.
IV) Per a desplaçaments fora d’Europa:
Si es fa una o més activitats a la mateixa població d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 800 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia. fins a un màxim de 90 € per persona.
Si es fa un activitat a diferents poblacions d’Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 1.000 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l’allotjament per persona i dia, i 18 € per a la manutenció per persona i dia, fins a un màxim de 126 € per persona.
— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, mercats, jornades professionals o residències de creació (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.
La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s’hi hagin de desplaçar. En el cas de 6 persones o menys, el límit per sortida no pot excedir els 4.000 €. Per a més de 7 persones, 6.500 €.
b) Es concedirà un percentatge sobre la resta de despeses descrites a l'epígraf 12. b) no incloses a l'apartat a), que pot arribar fins a un 80 %. Es qualificaran en funció de les puntuacions següents:
I. Trajectòria artística i professional de l'artista i del promotor o agent (de 0 a 20 punts)
— Artista amb un o més treballs discogràfics amb composicions originals / interpretació de repertori de compositors de les Illes Balears: 5 punts
— Artista amb més de 5 actuacions en directe fora de l'illa de residència en el darrer any: 5 punts
— Artista, mànager o promotor amb més de 3 anys de dedicació professional acreditada: 5 punts
— Artista, mànager o promotor amb activitat professional en l'àmbit internacional: 5 punts
II. Potencial de projecció exterior del projecte (de 0 a 60 punts)
Característiques de les accions (42 punts)
1) Quan el sol·licitant és un artista o agència de representació:
— Entre tres i cinc accions per grup o artista fora de l’illa de residència: 4 punts
— Més de cinc accions per grup o artista fora de l’illa de residència: 8 punts
— Almenys una de les accions és a l'estranger: 5 punts
— Almenys una acció implica la presència a una fira/festival amb programa professional de fora de les Illes Balears: 2 punts
— Almenys una acció implica l’actuació en directe en una fira/festival amb programa professional de fora de les Illes Balears: 5 punts
— Aforament de l’espai i qualitat de la programació. En cas de presència a fires, rellevància de la fira i nombre d'acreditats: 7 punts
— Accions que contribueixen a la difusió del patrimoni cultural de les Illes Balears, incloent-hi la llengua catalana, així com de la cultura musical de les Illes Balears a l’exterior: 5 punts
— Accions que contribueixen a la igualtat de gènere (composicions fetes per una dona o grups en què com a mínim el 40 % de l'equip artístic sigui dona o que el seu contingut contribueixi a la sensibilització i educació de la societat cap els drets de les dones): 5 punts.
— Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d’aquest territori: 5 punts.
— Accions que contribueixen a la millora, la dinamització o la revitalització d’un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d’exclusió, o a la sensibilització i educació de la societat vers aquests col·lectius: 5 punts.
2) Quan el sol·licitant és un promotor:
— Accions en fires o festivals amb més de tres edicions: 5 punts.
— Accions fora de les Illes Balears que impliquen més d'una formació balear: 5 punts.
— Accions en festivals amb programa professional o fires: 5 punts.
— Aforament de la sala i qualitat de la programació. En cas de presència a fires, rellevància de la fira i nombre d'acreditats: 12 punts.
— Accions que contribueixen a la difusió del patrimoni cultural de les Illes Balears, incloent-hi la llengua catalana, així com de la cultura musical de les Illes Balears a l’exterior: 5 punts.
— Accions que contribueixen a la igualtat de gènere (composicions fetes per una dona o grups en què com a mínim el 40 % de l'equip artístic sigui dona o que el seu contingut contribueixi a la sensibilització i educació de la societat cap els drets de les dones): 5 punts.
— Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d’aquest territori: 5 punts.
— Accions que contribueixen a la millora, la dinamització o la revitalització d’un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d’exclusió, o a la sensibilització i educació de la societat vers aquests col·lectius: 5 punts.
Elements de promoció (18 punts)
— Publicitat, contractació de serveis de comunicació o lloguer d’estand a fires: 5 punts.
— Producció de material gràfic físic o digital complementari: 3 punts.
— Producció de material audiovisual o fonogràfic complementari: 10 punts.
III. Avaluació del Pla estratègic (de 0 a 15 punts).
1) Quan el sol·licitant és un artista o agència de representació:
Pla anual de desenvolupament del grup o solista amb objectius, accions, temporalització, resum de comptes amb relació d'ingressos i despeses i viabilitat econòmica del projecte.
— Insuficient: 0 punts.
— Correcte: 5 punts.
— Elaborat: 7 punts.
— Excel·lent: 15 punts.
2) Quan el sol·licitant és un promotor:
Avaluació del pla d'integració de l'activitat en el programa del festival o la programació de la sala, la repercussió pública de l'acció i el potencial sobre les xarxes professionals del lloc on es du a terme l'acció o accions, amb un resum de comptes que inclogui ingressos i despeses i viabilitat econòmica del projecte.
— Insuficient: 0 punts.
— Correcte: 5 punts.
— Elaborat: 7 punts.
— Excel·lent: 15 punts.
IV. Presentació documental del projecte (de 0 a 5 punts)
— Qualitat baixa: 0 punts.
— Qualitat mitjana: 3 punts.
— Qualitat excel·lent: 5 punts.
Puntuació total: 100 punts
4.5. Una qualificació d’1 punt correspon al 0,8 % de l’import subvencionable, que s’incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.
4.6. Només tendran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 30 punts d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 4.4.
4.7. L’import màxim per a projectes especificats en el punt 1.2. b) és de vuit mil euros (8.000 €).
4.8. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l’import final justificat, l’import de l’ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.
4.9. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, (excepció feta de les que provenen de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, segons estableix el punt 5.3 d’aquesta convocatòria), tot i que l’import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d’una quantitat que superi el cost de l’activitat subvencionada.
4.10. Es subvencionarà un màxim del 80 % del cost subvencionable sempre que el beneficiari no hagi rebut (o sol·licitat) cap altra ajuda pel mateix projecte.
4.11. En cap dels casos no s’abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.
5. Dels beneficiaris i requisits que han de complir
5.1. Pel que fa al suport a la mobilitat dels professionals al qual es fa referència en el punt 1.2. a), en són beneficiaris les persones físiques i jurídiques que es desplacen o el seu representant, independentment de la seva residència fiscal, sempre que l’objecte de la subvenció sigui promocionar la cultura de les Illes Balears o els seus artistes i la seva obra. Entre els beneficiaris també s'inclouen les comunitats de béns.
5.2. Pel que fa al suport a activitats de promoció a l’exterior de la música de les Illes Balears al qual fa referència el punt 1.2. b), en són beneficiaris les persones físiques, jurídiques i les comunitats de béns donades d’alta d’activitat econòmica en epígrafs relacionats amb la interpretació i composició musicals, la representació d’artistes, la producció i l’edició de fonogrames, la producció d’espectacles musicals, o en general l’entitat organitzadora d’una activitat de promoció, independentment de la seva residència fiscal sempre que organitzin activitats relacionades amb professionals de les Illes Balears.
5.3. No hi poden optar els projectes que obtinguin una ajuda pel mateix concepte de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears o de l'IEB mateix.
5.4, Aquesta subvenció és incompatible amb les activitats que l'IEB finança directament.
6. De la sol·licitud i dels documents que han d’acompanyar la sol·licitud
La sol·licitud s’ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2) degudament emplenat i signat, el qual ha d’anar acompanyat de la documentació següent:
a) Acreditació de la identitat.
— Si el sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.
— Si el sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia del NIF i fotocòpia del DNI, passaport o NIE del representant de l'entitat i acreditació de la representació.
b) La documentació acreditativa dels requisits de la condició de beneficiari (IAE, document de constitució de l’entitat i estatuts).
c) La declaració responsable conjunta mitjançant el model normalitzat (annex 3):
— que el sol·licitant compleix les obligacions establertes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i a l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura
— que el sol·licitant no incorre en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable;
— de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud;
— que el sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica, i
— que el sol·licitant, en cas que sigui una empresa, compleix amb la legalitat vigent pel que fa a la contractació de treballadors.
d) Acreditació, si escau, que l’entitat està exempta de declarar l’IVA. Si no es presenta aquesta certificació de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, l’IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar (és a dir, no es considera cost elegible).
e) Memòria descriptiva i detallada del projecte en la qual cal incloure:
— Els objectius del projecte
— La relació d’activitats i les dates en què es duen a terme
— Si escau, les dates i rutes dels viatges amb indicació de les persones que viatgen
— La trajectòria de les persones, entitats o empreses implicades
— El pla de patrocinis i finançament
— El pla de difusió i promoció exterior
f) Pressupost detallat del projecte amb el pertinent IVA desglossat.
g) Previsió d’ingressos.
h) Carta d’invitació o contracte en el cas d’actuacions en directe o enregistraments fonogràfics. El contracte o la carta d’invitació ha de fer referència expressa a l’aportació econòmica que assumeix l’equipament o entitat i el lloc i la data o dates de l’esdeveniment. En cas que sigui assistència a fira o la part professional d'un festival, comprovant de l'acreditació. No s'acceptaran sol·licituds sense una carta d'invitació formal, contracte signat per les dues parts o comprovant d'acreditació.
Qualsevol dada no acreditada no serà computada en la valoració del projecte.
7. Dels terminis per efectuar la sol·licitud i les eventuals esmenes
7.1. El termini per presentar les sol·licituds estarà obert a partir del cinquè dia hàbil des que la convocatòria es publiqui en el BOIB i romandrà obert fins al 15 d’octubre de 2018.
7.2. Les sol·licituds s’han de formalitzar obligatòriament un mínim de deu dies hàbils abans de l’inici de l’esdeveniment. Aquest apartat no regeix per als següents casos:
1. les activitats que es duguin a terme entre l’1 de desembre de 2018 i l’1 d’abril de 2019, que s’hauran de formalitzar obligatòriament fins a l’1 d’abril de 2019.
2. les activitats que es duguin a terme entre el 30 d'octubre i el 30 de novembre de 2019, que s'hauran de formalitzar obligatòriament dins el període especificat al punt 7.1.
7.3. El termini per esmenar la sol·licitud o la documentació presentada juntament amb la sol·licitud és de 10 dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la notificació del requeriment a la persona interessada. Transcorregut aquest període sense que s'hagi esmenat, se'l tindrà per desistit de la seva sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense més tràmits, prèvia la resolució corresponent.
8. De la composició de la comissió avaluadora
La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent.
La Comissió Avaluadora d’aquestes subvencions està integrada per cinc membres:
President: el director de l'IEB o la persona que ell designi.
Vocals: dos tècnics de l’IEB i un professional de prestigi nomenat per l’IEB.
Secretari: un tècnic de l’IEB.
9. Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds
9.1. L’òrgan competent per intruir el procediment és el director de l'IEB, que també té la competència de la resolució del procediment.
9.2. La instrucció del procediment es durà a terme d’acord amb l’article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’article 8 de l’Ordre de la Consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
9.3. La proposta de resolució provisional es notificarà individualment per via telemàtica a l’adreça de correu electrònic indicada per cadascun dels sol·licitants de la subvenció i es publicarà a la pàgina web de l’IEB per tal que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions el termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de la proposta de resolució a la pàgina web de l’IEB, la qual cosa es farà constar mitjançant diligència de l’òrgan instructor.
10. Resolució
10.1. El director de l’IEB disposa d’un termini màxim de sis mesos, comptadors a partir de la data d'entrada de la sol·licitud de subvenció en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment, per resoldre motivadament i notificar la petició mitjançant publicació de la resolució de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.
10.2. Es preveu la possibilitat de dictar resolucions parcials i successives de concessió, a mesura que els òrgans instructors formulin les propostes corresponents.
10.3. Contra la resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d'un mes, comptador des del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11. De les obligacions dels beneficiaris
11.1. En el termini de cinc dies hàbils, el beneficiari ha de comunicar el començament de l’activitat objecte de subvenció, en el cas que l'activitat s'hagi de fer amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud enviant un correu electrònic a l’adreça: subvencions@iebalearics.org.
11.2. Cal que el beneficiari comuniqui a l’Institut d’Estudis Baleàrics, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada.
11.3. S’ha de fer constar el patrocini de l’IEB en tots els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l’activitat mitjançant el logotip de l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponible al lloc web www.iebalearics.org, a la pàgina d'Identitat corporativa, i el de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
11.4. En el cas que el beneficiari no faci constar el suport de l'IEB en els materials promocionals i de comunicació de l'activitat que rebi la subvenció, la penalització pot anar de la reducció del 50% de la quantitat concedida a la revocació total de la subvenció. La Comissió Avaluadora serà l'encarregada de dirimir la penalització.
11.5. En cas que el beneficiari vulgui renunciar a l’ajut, ho ha de notificar a l’IEB mitjançant el pertinent model normalitzat de renúncia (annex 4).
12. De la documentació necessària per a la justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts
12.1. La subvenció s’ha de justificar mitjançant la presentació d’un compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 5) subscrit per la persona beneficiària o el seu representant, el qual ha d’anar acompanyat de:
— La documentació que s'esmenta a l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura:
— Acreditació fotogràfica de l’activitat.
— Tres (3) exemplars del disc editat i/o dels materials gràfics produïts amb motiu de l’activitat subvencionada.
12.2. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu en el termini d'un mes després d’haver duit a terme l’activitat. Si en aquesta data no s’ha publicat la resolució de concessió en el BOIB, s’entén que la justificació s’ha de fer en el mes següent a aquesta publicació. Transcorregut el termini, sense haver-se presentat, es requerirà al beneficiari per tal que en el termini improrrogable de deu dies hàbils, sigui presentada. La manca de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comportarà l'exigència del reintegrament i la resta de responsabilitats establertes a la Llei General de Subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximirà al beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei General de Subvencions, corresponguin.
12.3. Les factures han d’estar a nom del beneficiari i pagades als proveïdors, la qual cosa s’ha d’acreditar amb una còpia del rebut de la transferència bancària o amb l’acceptació de pagament per part del proveïdor. En els casos de factures que no superin els 500 euros, no és necessària la presentació del justificant de pagament, tot i que s’han de relacionar a la memòria justificativa i s’han d'aportar juntament amb les altres factures.
12.4. Les factures que s'han de presentar han de ser impressions de les factures digitals o bé fotocòpies de les factures i els tiquets originals.
12.5. Cal que les factures es presentin en el mateix ordre en què figuren en el compte justificatiu (annex 5).
12.6. El termini per esmenar defectes en la justificació de la subvenció és de deu dies hàbils, comptadors des del dia en què l’òrgan instructor ho comuniqui al beneficiari.
13. De la forma, els terminis i les condicions de pagament de la subvenció
13.1. Per a subvencions atorgades de quantitats inferiors a 300 €, el pagament de la subvenció es farà efectiu, mitjançant una transferència bancària, prèvia justificació de la realització de l’activitat per a la qual s’ha sol·licitat l’ajuda, en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data d’entrada del compte justificatiu (annex 5).
13.2. Per a subvencions atorgades a partir de 300 €, el pagament de les ajudes es farà efectiu a partir de la data en què es resolgui definitivament la concessió, en dos pagaments:
a) Un primer pagament del 50 % de l'import concedit, que es farà de manera anticipada, mitjançant una transferència bancària, en concepte de bestreta, una vegada publicada la resolució de concessió.
b) Un segon pagament del 50 % restant de l'import concedit, una vegada finalitzada l'activitat i s'hagi justificat tot el projecte o activitat amb la documentació que exigeix aquesta convocatòria. Aquest pagament es farà efectiu, mitjançant una transferència bancària, en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data d’entrada del compte justificatiu (annex 5).
13.3. Si la import justificat (IVA inclòs) és inferior al pressupost total de l'activitat (IVA inclòs) presentat en la sol·licitud, s'aplicarà la reducció, en la mateixa proporció, de la quantia de la subvenció atorgada.
14. De la disposició que estableix les bases reguladores i altra normativa d’aplicació
14.1. Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).
14.2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
14.3 La Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que sigui d’aplicació i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.
14.4 Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24/12/2013).