Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 1664
Inici dissolució de l'organisme Autònom del Patronat Municipal d'Esports

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple de l’Ajuntament en sessió extraordinària de dia 19 de febrer de 2019, ha adoptat l’acord relatiu a l’aprovació inicial de dissolució de l’organisme Autònom del Patronat Municipal d’Esports, acord que seguidament es transcriu:

“7. Examen i aprovació proposta d’acord inicial de dissolució de l’organisme Autònom del Patronat Municipal d’Esports.

Es presenta proposta de Batlia de data 07/02/2019, que a continuació es transcriu:

 

“PROPOSTA D’ACORD INICIAL DE DISSOLUCIÓ DE L’ORGANISME AUTÒNOM DEL PATRONAT MUNICIPAL D’ESPORTS

        El Patronat Municipal d’Esports fou constituït mitjançant Acord adoptat pel Plenari de l’Ajuntament d’Alcúdia, en sessió de dia 05.11.1986, i publicat, juntament amb els seus Estatuts, en el Butlletí Oficial de la Província de les Illes Balears, núm. 18805, de dia 13.12.1986.

           Llavors, la regulació originària de l’art 85 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local (LBRL), permetia una àmplia discrecionalitat pel que fa a la creació d’organisme autònoms.

        En canvi, ara, aquest mateix article basa l’elecció dels sistema de gestió de serveis municipals en els criteris de la sostenibilitat i l'eficiència que han de regir no només en la fase constitutiva d’aquests ens sinó durant tota la seva existència.

         En aquest sentit, l’art ’art. 81 de la Llei 40/2015, d’u d’octubre, del règim jurídic de les Administracions Públiques, que té caràcter bàsic de conformitat amb la seva DF14ª, disposa que les entitats que integren el sector públic institucional  estan sotmeses en la seva actuació als principis de legalitat, eficiència, estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera així com al principi de transparència en la seva gestió.

          Així mateix, l’apartat segon preveu que les Administracions Públiques hauran d’establir un sistema de supervisió continua dels seus ens dependents amb l’objecte de comprovar la subsistència dels motius que justificaren la creació i sostenibilitat financera, i que haurà d’incloure la formulació expressa de propostes de manteniment, transformació o extinció.

          Amb tot, la realitat de l’experiència posa de manifest una insuficiència primigènia dels seus recursos per a la consecució dels objectius de l’ens autònom en la mesura que la vida ordinària del Patronat, com a organisme autònom, pivota, necessàriament, sobre els recursos i personal propis de l’Ajuntament, tal i com succeeix amb qualsevol Departament municipal que no estigui constituït formalment com a organisme autònom. Així, les tasques de contractació, personal, obres i control intern, entre d’altres són assumides pel personal propi de l’Ajuntament.

         Així mateix, destaca la complexitat de les tasques obligatòries de subministrament d’informació als organismes de control envers cada un dels ens dependents el que suposa la multiplicació d’unes tasques que només són assumides per personal únic de l’ens matriu, la qual cosa suposa un malbaratament notori dels limitats recursos humans amb que ja compta l’Ajuntament. A més, destaca la major exigència de control intern i auditoria a què es subjecten els ens autònoms, sobretot des de l’entrada en vigor del RD 424/2017, així com les obligacions derivades de la Llei de Hisendes Locals que exigeix, respecte cada un dels òrgans autònoms la formulació del propi pressupost, la seva liquidació i comptes generals.

         Tot això suposa que les obligacions de l’ens matriu es  dupliquin envers a cada organisme autònom disposant, per contra, d’uns únics recursos materials i humans com són els propis de l’Ajuntament, i que constitueix un notori malbaratament de recursos públics.

       L’anàlisi de la situació del Patronat, com a ens autònom,  també posa de manifest que l’eliminació de l’estructura administrativa d’aquesta entitat no suposarà una limitació dels serveis que ara seran prestats per part del propi Ajuntament mitjançant la regidoria d’Esports.

       La dissolució vendrà seguida d’una fase de liquidació que s’estendrà al règim comptable, pressupostari, patrimonial i contractual respecte dels quals la Llei ja imposa un règim de successió universal respecte dels béns, drets i obligacions de l’Ajuntament respecte l’entitat que s’extingeix. En l’àmbit laboral la Llei assegura la plena protecció dels treballadors que mantenen les seves condicions actuals sense perjudici de la distinció entre els supòsits de subrogació i integració en el personal laboral municipal.

        Tot això, tenint en compte l’informe jurídic favorable emès pel lletrat municipal, emès en data 12.12.2018, envers el fonaments fàctics i jurídics que permeten iniciar el procés de dissolució amb l’acord inicial i que, en el seu moment, vendrà seguit per un procés de liquidació.

         Consegüentment, per tot el que precedeix, i d’acord amb les funcions que li corresponen a aquesta Batlia de conformitat amb l’art 21 de la LBRL, aquesta Batlia PROPOSA al PLENARI de l’Ajuntament d’Alcúdia l’adopció dels següents

 

ACORDS:

  • Primer.- Aprovar inicialment la dissolució de l’organisme autònom local de l’Ajuntament d’Alcúdia anomenat Patronat Municipal de l’Esport.

  • Segon.- Sotmetre l’acord que s’adopti a informació pública per un termini mínim de 30 dies hàbils, mitjançant anuncis en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el/s tauler/s d’edictes de l’Ajuntament per tal que els interessats puguin formular reclamacions i/o suggeriments que estimin oportunes.

  • Tercer.- Notificar aquest Acord al Consell d’Administració del Patronat per tal que es puguin formular reclamacions i/o suggeriments que s’estimin oportunes.

  • Quart.- Determinar que la dissolució definitiva de l’organisme autònom suposarà l’obertura del procés de liquidació que durà aparellades les següents conseqüències:           

    • 4.1.- La modificació de la Relació de Llocs de Treball (RLT) de l’Ajuntament per tal d’integrar el personal laboral fix originari de l’entitat matriu, i aquell propi del Patronat que hagi superat un procés selectiu conforme als mèrits de concurrència, mèrit, capacitat i publicitat propis de les Administracions Públiques;

  • 4.2.- La modificació de la Relació de Llocs de Treball (RLT) de l’Ajuntament per tal de subrogar-se en aquells contractes de personal laboral fix propi del Patronat que no hagi superat un procés selectiu conforme als mèrits de concurrència, mèrit, capacitat i publicitat propis de les Administracions Públiques deixant constància que es tracta d’una plaça que s’haurà de proveir mitjançant el corresponent procés selectiu.

  • 4.3.- La subrogació de l’Ajuntament envers el personal laboral temporal.

  • 4.4.- En tot cas, l’Ajuntament haurà garantir el reconeixement de les categories professional, nivells retributius, condicions de treball, antiguitat i qualsevol altres aspecte referent al règim jurídic, això és, mantenint l’actual seu règim jurídic del personal.

  • 4.5.-  L’Ajuntament succeirà, amb caràcter universal al Patronat municipal tant pel que fa als contractes i convenis de què en sigui titular el Patronat, com envers el seu patrimoni. A aquests efectes s’assumiran tots els drets i les obligacions derivades de les relacions jurídiques contractuals de contractes administratius d’obres, serveis, subministraments i de les relacions jurídiques, i qualsevol altre vigent en la data de dissolució.

  • 4.6.- Es produirà la consolidació comptable entre l’Ajuntament i el patrimoni que comprendrà:

    • Quedarà extingida l’adscripció o cessió de béns que l’Ajuntament hagués realitzat a favor del Patronat, realitzant, a aquest efectes, els oportuns assentaments comptables, assumint per part de l’Ajuntament tots els béns de l’entitat extingida, i efectuant la corresponent incorporació a l’Inventari municipal de béns i drets.

    • Els comptes bancaris existents en las distintes entitats financeres del Patronat i els seus respectius saldos al temps de l’extinció, passaran a la titularitat de l’Ajuntament.

    • En cas d’existir, s’hauran de compatibilitzar els  avals depositats en favor del Patronat així com aquells prestat per aquest organisme.  

    • Els comptes de deutors i creditors pressupostaris que estiguin pendents de cobrament i pagament, tant de l’exercici que es liquida com dels anteriors, s’integraran en els comptes pendents de cobrament i pagament  dels pressupostos tancants dels pressupostos de l’Ajuntament.

    • Es traspassaran els saldos deutors i creditors dels conceptes  no pressupostaris del moment de l’extinció a la comptabilitat de l’Ajuntament.

    • Els crèdits i dèbits existents y dèbits existents entre l’Ajuntament i el Patronat s’extingiran por confusió.

    • En general, es produirà la integració de la comptabilitat del Patronat amb la de l’Ajuntament a la data de l’extinció.

  • Cinquè.- Determinar el cessament en les seves funcions, una vegada sigui definitiu l’acord de dissolució del òrgans del Patronat assumint la Batlia o, per delegació, la regidoria d’Esports, les funcions de liquidació.

  • Sisè.- Facultar a la Batlia per a la signatura de quants documents, actes de recepció, així com per a la realització de  qualsevol operació, tràmit o acte derivat del procés de liquidació que siguin necessaris per a la formalització i execució del present acord, als efectes oportuns.

  • Setè.- Facultar al batle i al regidor d’Esports per a coordinar totes les operacions materials necessàries per a la transferència dels mitjans humans i materials adscrits al servei que s’assumeix sota gestió directa, i realitzar les oportunes gestions amb l’Agència Estatal d’administració tributària; l’Agència tributària de les Illes Balears; Tresoreria general de la Seguretat Social; i qualsevol altres organismes en què aquestes siguin procedents, als efectes pertinents; així com, també, assumir les de noves obligacions, ja siguin contractuals, ja siguin d’una altra índole derivades de la gestió actual del servei, que seran a càrrec de l’Ajuntament, prèvies les modificacions pressupostàries adients.

  • Vuitè.- Iniciar els expedients necessaris per tal d’habilitar els crèdits adequats i suficients per a fer front a les despeses en matèria de personal, contractació, convenis i, en general, qualsevol tipus d’obligació derivada de la dissolució de l’organisme autònom, dotant els crèdits pressupostaris necessaris i realitzant les modificacions corresponents  durant el procés de liquidació  en el en el Pressupost General municipal de l’exercici 2019 que permetin assumir totes les obligacions econòmiques pertinents.

  • Novè.- Conclosa l’extinció del Patronat, els serveis d’esports que fins ara eren gestionats per l’entitat autònoma, seran gestionats directament per la Regidoria d’Esports, en el termes que indica l’art. 85.2.A.a) LBRL, segons les competències que resulten de l’art 12 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, d’esport de les Illes Balears, en els termes que resulten de l’art. 25.2.l) de la LBRL.”

VOTACIÓ:

Seguidament els reunits, vist el dictamen de la comissió Informativa, per unanimitat que representa el vot favorable de la majoria absoluta legal, acorden aprovar la proposta d’acord abans descrita, amb els acords que hi són proposats.”

Et sotmet l’acord a Informació Pública per un termini mínim de 30 dies hàbils, per tal que els interessats puguin formular reclamacions i/o suggeriments que estimin oportuns.

 

Alcúdia, 21 de febrer de 2019

El Batle,

Antoni Mir Llabrés