Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 1655
Proposta de la vicepresidenta segona i consellera executiva del Dpt. d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals en relació amb l'aprovació de les bases de la convocatoria per al'obtenció de l'acreditacio professional de personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2019
EL SECRETARI GENERAL DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA
CERTIFICA:
Que a la reunió ordinària de data 22 de febrer de 2019 del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, els seus membres acordaren aprovar per unanimitat, la següent proposta:
«(...)
2. Proposta de la vicepresidenta 2a i consellera executiva del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, en relació amb l’aprovació de les bases de la convocatòria per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2019. Exp. 2019/00001904C
Havent-se presentat la següent proposta amb l’informe favorable de la Comissió Tècnica de Secretaris d’aquesta Corporació, de data 19 de febrer de 2019:
"En data 12 de febrer de 2019, es va disposar que es realitzessin els tràmits administratius escaients als efectes de l'aprovació de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears per a l'any 2019, que constarà de dues proves, una en el mes de maig i una altra en el mes d'octubre.
Atès que de conformitat amb la llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (BOIB núm. 166 de 30/11/2013), els titulars de les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics estan obligats a establir un servei d'admissió i control d'ambient intern.
Vist el que preveu l'article 15 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives (BOIB núm. 67, de 5/05/2011), els consells insulars han de garantir una convocatòria, amb una periodicitat mínima anual, de la prova avaluadora per tal d'obtenir l'acreditació com a personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern, mitjançant una resolució, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Atès que l'activitat competencial pròpia del Consell Insular en matèria d'indústria s'atribueix al Departament d'interior, Comerç, Indústria i Relacions institucionals en virtut del Decret de Presidència de data 6 de juliol de 2015 d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 103, de 10 de juliol de 2015).
Vist l’informe tècnic i l’inform jurídic, ambdós en sentit favorable de data 13 de febrer de 2019, i l’informe proposta de la cap de Secció d’Indústria amb el vist i plau del secretari tècnic d’Economia, Hisenda, Indústria i Comerç de data 14 de febrer de 2019.
Atès el Decret de Presidència de data 8 de juliol de 2015 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 103, de 10 de juliol de 2015), el qual estableix en el seu punt segon apartat m que correspon al Consell Executiu la resta d'atribucions no incloses en els apartats anteriors sobre competències pròpies que no estiguin atribuïdes a altres òrgans.
En virtut de tot l’anterior, de conformitat amb l’article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), elev al Consell Executiu, la següent
PROPOSTA
Primer.- Aprovar l'expedient de la convocatòria de 2019 per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.
Segon.- Aprovar les bases de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2019, que s'adjunten i que han de regir l'esmentada convocatòria.
Tercer.- Ordenar la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'aquesta convocatòria així com les seves bases reguladores
Eivissa, 25 de febrer de 2019
El secretari tècnic d'Economia, Hisenda, Indústria iComerç,
Sergio Sorá Pascual
Bases de la convocatòria del Consell Insular d’Eivissa per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2019
1. Convocatòria de proves avaluadores
Es convoca, per a l’exercici de 2019, les proves avaluadores a l'illa d'Eivissa per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.
2. Requisits de les persones aspirants
Per ser admesos a les proves, les persones aspirants hauran d'aportar la documentació indicada a l’article 15.3 del Decret 41/2011, de 29 d’abril de 2011, regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67 de 5 de maig de 2011) i complir els següents requisits de l'article 8 de l'esmentat Decret:
a) Ser major d'edat.
b) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'algun de estats membres de la Unió Europea o tenir el permís de residència i de treball a Espanya.
c) No tenir antecedents penals.
d) Tenir les aptituds i les capacitats físiques i psíquiques idònies per a l'exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial.
e) Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre elal públic que s'hi adreci en aquests llengües.
f) Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern.
Així mateix, s’ha d’haver realitzat l’abonament de la taxa per a la realització d’examen, de 77,73 € (setanta-set amb setanta-tres euros), d’acord amb l’Ordenança fiscal reguladora dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 158 de 20 d’octubre de 2011).
Tots aquests requisits s’han de complir el dia de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se en el termini de vigència de l’acreditació professional corresponent.
3. Sol·licituds i termini de presentació
Per prendre part en aquestes proves s'haurà de presentar una declaració responsable dels requisits amb la documentació necessària segons el model de l’annex 4 del Decret 41/2011, de 29 d’abril, regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011).
A la declaració responsable s’ha d’adjuntar la següent documentació corresponent a cada persona interessada:
a. Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.
b. Una fotografia recent en format digital o convencional model DNI.
c. Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d’aptitud psicològica i de salut mèdica.
d. Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d’origen (els antecedents penals del país d'origen l'han de presentar els estrangers residents a Espanya). En aquest darrer cas, s’haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial. Es podrà autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per aconseguir aquesta documentació en el cas de certificat d'antecedents penals espanyol, segons model que figura com a Annex II.
e. Justificant del pagament de la taxa corresponent.
La presentació de la declaració responsable, juntament amb la documentació anteriorment assenyalada, s’ha de fer preferiblement en el registre del Consell Insular d’Eivissa, ubicat a l’avinguda d’Espanya núm. 49, d’Eivissa, o en la forma establerta en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El termini per a la presentació de la declaració responsable per a la inscripció a les proves avaluadores previstes per l’any 2019 serà el següent:
Primera prova avaluadora: des del dia 7 al 15 de març de 2019 ambdós inclosos.
Segona prova avaluadora: des del dia 28 d’agost al 5 de setembre de 2019 ambdós inclosos.
La falta de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l’exclusió de la persona aspirant.
Únicament en el cas que s'hagi d'aportar documentació emesa per altres estats s'acceptarà la referida documentació fins el darrer dia hàbil anterior a les proves, sempre que el document s'hagi emès per l'autoritat competent dins del termini general de presentació de documentació.
4. Tribunal qualificador
D’acord amb l’article 15.2 del Decret 41/2011, de 29 d’abril de 2011, per a la convocatòria present es nomena el tribunal següent:
President/a: Sra. Olga Torres Ribas
President/a suplent/a: Sr. Juan A. Torres Planells
Secretari/ària: Sra. Eulalia Guasch Torres
Secretari/a suplent/a: Sra. Rebeca Miguel Climent
Vocals:
- Un/a assessor/a jurídic/a: Sra. Concepción Rebollo Laserna
- Un/a psicòleg/òloga: Sra. Josefa Catany Prats
- Un/a infermer/a: Sra. Marina Merino Garcia
Vocals suplents:
- Un/a assessor/a jurídic/a: Sra. Lourdes Ferrer Ripoll
- Un/a psicòleg/òloga: Sra. Carolina Delgado de la Torre
- Un/a tècnic/a de prevenció: Sr. Juan A. Roig Riera
Després d'aprovar-se la convocatòria, s’ha de constituir el tribunal respectiu, amb l’assistència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió, el tribunal ha d’acordar totes les decisions que corresponguin amb vista al desenvolupament correcte de les proves.
A partir de la constitució, per tal que el tribunal pugui actuar vàlidament, requerirà la presència almanco de tres dels seus membres, amb la presència obligatòria del president i el secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.
El tribunal pot disposar la incorporació d’assessors especialistes, els quals han d’actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d’aquests assessors s’han de reflectir en les actes.
A les proves avaluadores, hi ha de ser present, com a mínim, un dels membres del tribunal, acompanyat de les persones vigilants i/o col·laboradores que es considerin oportunes.
5. Dades d’examen
Per a l’exercici de 2019 es convoquen dos proves avaluadores per personal d’admissió i control intern per als dies:
Primera convocatòria: 3 de maig de 2019
Segona convocatòria: 18 d’octubre de 2019
6. Admissió de les persones aspirants
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el tribunal qualificador ha d’aprovar i fer públic, en el termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals de persones admeses i excloses, amb la indicació individualitzada de les causes d’exclusió de les persones interessades que no hagin estat admeses.
Aquestes llistes es faran públiques exposant-se al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa i al tauler d’anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (seu.conselldeivissa.es).
Les persones aspirants excloses provisionalment, així com les qui no figurin en la relació de persones admeses ni d’excloses, disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se les llistes provisionals, per esmenar el defecte que n’ha motivat l’exclusió o la no-inclusió expressa. En cas de no poder aportar el document exigit per tal esmenar el defecte, s’haurà d’aportar justificant de la seua sol·licitud per tal d’obtenir-lo i és requisit ineludible i necessari presentar el document de què es tracti el dia hàbil anterior al dia de la celebració de la prova en cas contrari, la persona aspirant quedarà exclosa.
En el termini màxim de deu dies hàbils en relació amb la finalització del període d’esmena, el tribunal qualificador aprovarà les llistes definitives de persones d’admeses i excloses en la convocatòria de l’acreditació professional, en la qual s’indicarà, en tot cas, l’admissió condicionada respecte al que s’ha dit al paràgraf anterior, així mateix, aquestes llistes es publicaran pels mateixos mitjans esmentats anteriorment.
7. Desenvolupament de les proves
En les llistes definitives de persones admeses i excloses, el tribunal qualificador ha de fer constar, així mateix, les hores i els llocs en què s’han de fer els exàmens corresponents.
En el cas que una convocatòria no tengui un mínim de 10 persones aspirants, quedarà suspesa i es convocarà a les mateixes a la següent convocatòria.
El contingut dels exàmens ha de versar sobre les matèries i temari específic que s’indica a continuació:
TEMARI
Matèries jurídiques
TEMA 1. Constitució espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.
TEMA 2. El dret d’admissió en activitats d’espectacles públics i recreatives. Títol II i Títol IX de la Llei 7/2013, de 26 de novembre; Reial decret 2816/1982, de 27 d'agost; Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern; nocions bàsiques sobre normativa de consum; i nocions bàsiques sobre la Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat cCiutadana.
TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d’armes en locals de concurrència pública.
TEMA 4. Nocions bàsiques sobre la salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.
TEMA 5. Autoritats competents en matèria d’activitats d’espectacles públics i recreatives.
Matèries de psicologia:
TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.
TEMA 7. L’autocontrol: El pànic i el seus efectes. L’estrès i el comportament en situació de perill o de riscos col·lectius. Tècniques d’autocontrol
TEMA 8. Les relacions humanes i la seguretat:
- Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.
- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat d’embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.
- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat de perill o emergències.
Matèries tècniques de seguretat:
TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscos col·lectius.
TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d’autoprotecció i d’emergències.
TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d’emergència front a riscos col·lectius.
TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.
TEMA13. Nocions bàsiques de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, que regula la seguretat privada.
Matèries tècniques sanitaris :
TEMA14. Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d’assistència sanitària immediata.
TEMA 15. Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d’alcohol, el consum de tabac, el consum de drogues
TEMA 16. Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.
L’examen constarà de dos proves eliminatòries; un test psicotècnic i d’un test teòric de 40 preguntes del temari específic. Cada pregunta englobarà quatre possibles respostes. Les preguntes seran sobre les matèries esmentades.
El tribunal qualificador corresponent ha de determinar l’enunciat o contingut de les preguntes.
Les persones aspirants han d’anar proveïdes, per a cada exercici, del document nacional d’identitat o d’un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir a les persones aspirants perquè acreditin la seua personalitat.
Per fer les proves assenyalades no es pot usar cap tipus de documents, ni calculadores, ni similars.
8. Qualificació dels exercicis
Les dues proves de l'examen seran eliminatòries.
Els exercicis d’aquestes proves s’han de qualificar com a aptes o no aptes.
Per tenir la qualificació d’apte a la prova teòrica, que consta de 40 preguntes, s’han d’obtenir 20 o mes punts. Per qualificar aquesta prova es sumarà 1 punt per pregunta completament correcta i es restarà 0.50 punts per pregunta amb resposta incorrecta. En el cas que a una pregunta es deixàssin en blanc totes les respostes, aquesta no restarà.
9. Llista de persones aprovades
El tribunal qualificador ha de publicar en cada convocatòria la relació provisional de les persones aspirants que resultin aptes i no aptes a la prova avaluadora, incloent les admeses no presentades a les proves.
Aquesta relació de persones s’exposarà al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa i es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (seu.conselldeivissa.es), indicarà el nom i cognoms, i quatre xifres aleatòries del document nacional d’identitat o un document identificatiu equivalent en vigor i la qualificació obtinguda de tots i cada una de les persones presentades. En aquesta llista s’explicitarà el termini perquè les persones interessades puguin sol·licitar, per escrit, la revisió de l’examen que no podrà ser superior a un termini de 5 dies.
Finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador ha d’elevar a la presidència de la corporació, en cada convocatòria, la relació definitiva de persones aptes, i l’ha de fer-la pública mitjançant el tauler d’anuncis de la corporació, així com mitjançant la publicació en el BOIB.
10. Impugnació bases i reclamacions administratives
Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les presents bases, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, dins del termini de un mes, comptador a partir de dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb allò que es preveu a l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que se’n derivin de l’actuació del tribunal, en el termini i forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La convocatòria o bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I
Declaració responsable per a la inscripció a la prova avaluadora
DECLARANT:
Nom i llinatges: ..................................................................……………………………...
DNI o passaport: ..........................................................................................................
País de naixement: ......................................................................................................
Nacionalitat: .................................................................................................................
Sexe: .............................................................................................................................
ADREÇA DE NOTIFICACIÓ:
Carrer/av./pl.: ...............................................................................................................
Localitat: .................................................. Codi postal: ................................................
Municipi: .......................................................................................................................
Província: .....................................................................................................................
País: .............................................................................................................................
Telèfon: ........................................................ Fax: .......................................................
Adreça electrònica: ......................................................................................................
Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.
De conformitat amb el Decret 41/2011, de 29 d’abril, regulador dels serveis d’admissió i de control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives,
Sol·licit:
Ser admès/esa per participar a la prova avaluadora per obtenir l’acreditació professional com a personal del servei d’admissió i de control d’ambient intern d’activitats d’espectacles públics i recreatives.
DOCUMENTS ADJUNTS:
a) Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.
b) Una fotografia digital o convencional model DNI.
c) Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d’aptitud psicològica i salut mèdica.
d) Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d’origen. En aquest darrer cas, s’haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.
e) Justificant del pagament de la taxa corresponent.
f) Certificat d'haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i control d'ambient intern.
DECLAR:
1. Que compleix els requisits estipulats en l’article 8.2, excepte el de l’apartat g del Decret 41/2011, de 29 d’abril, regulador dels serveis d’admissió i de control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.
2. Que tenc la documentació que ho acredita.
3. Que em compromet a mantenir-ne el compliment durant el temps de vigència de l’acreditació i que, en cas contrari, ho comunicaré immediatament.
..................................., ........ d ............................... de 20...........
(signatura)
PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
ANNEX II
Convocatòria per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2019
Autorització de sol·licitud de certificació d'antecedents penals espanyols
NOM I LLINATGES:
DNI/NIE: DATA DE NAIXEMENT:
NOM DEL PARE: DE LA MARE:
CIUTAT DE NAIXEMENT: PAÍS:
|
Declar responsablement a l’òrgan instructor:
1. Autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.
2. No autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant es no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.
La persona interessada,
Eivissa, ____ d ______________________ de 2019
PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
El Consell Executiu fa seua la proposta, i l’aprova per unanimitat dels membres presents.»
I perquè així consti i obri a l'expedient, amb l'advertència i reserva dels termes que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, expedeix i sing aquest certificat.