Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 1617
Bases del procés selectiu per a cobrir tres places de policia local de la plantilla de personal funcionari de carrera
Per Decret d'Alcaldia de data 15 de febrer de 2019 s'ha adoptat el següent acord:
“[…] PRIMER. Aprovar la convocatòria que ha de regir el procés de selecció per a proveir, com a personal funcionari de carrera, tres places d'agent de policia, vacants i dotades econòmicament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2018, pel torn lliure, places incloses en la plantilla de personal funcionari i pertanyents a l'escala d'Administració Especial, subescala Serveis Especials, grup de classificació C1 i classe Policia Local.
SEGON. El procediment de selecció serà el d'oposició pel torn lliure.
TERCER. Aprovar les bases que regiran aquesta convocatòria, i que es detallen a continuació.
QUART. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en el Tauló digital d'anuncis de la web municipal (www.santaeulalia.net).
CINQUÈ. Publicar un extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), sent aquesta data de publicació la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.
SISÈ. Disposar que els pròxims anuncis es publiquin exclusivament en el Tauló digital d'anuncis de la web municipal.
[…]”
Bases del procés selectiu per a cobrir tres places de policia local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pel procediment d'oposició i sistema d'accés torn lliure
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació del procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 3 places de Policia Local vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018 (BOIB núm. 161, de 25 de desembre de 2018), pel procediment ordinari i sistema d'accés de torn lliure.
2. CARACTERÍSTIQUES DE LES PLACES.
Les places pertanyents a la plantilla de personal funcionari de carrera es troben enquadrades en l'Escala d'Administració Especial, Subescala Serveis Especials, Classe Policia Local, Grup de classificació C1.
3. PUBLICACIÓ CONVOCATÒRIA I ANUNCIS.
La present convocatòria es publicarà en el Tauló digital d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). L'anunci de la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), sent aquesta data la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.
Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el Tauló digital d'anuncis de l'Ajuntament www.santaeulalia.net.
4. LEGISLACIÓ APLICABLE.
S'aplicarà a aquestes proves selectives la següent legislació:
- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
- Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals d'Illes Balears, segons redacció donada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
- Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d'aptitud dels policies locals de les Illes Balears.
- Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP).
- Altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. REQUISITS DELS ASPIRANTS.
Per a participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per a presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys d'edat, complerts.
c) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic o equivalent, o ser capaç d'obtenir-ho en la data en què el període de presentació de sol·licituds finalitzi. En el cas de títols expedits a l'estranger, haurà de presentar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Formació Professional, o d'una universitat espanyola.
La titulació haurà de ser acreditada per l'expedició dels títols corresponents per autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència dels títols.
d) Estar en possessió del curs de capacitació de la categoria de Policia Local expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP). En cas de no posseir-ho, es podrà participar en el procés selectiu, però serà condició per a ser nomenat funcionari de carrera la superació del curs de capacitació durant el període de pràctiques.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que li impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte del lloc de Policia, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, del 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de la policia local de les Illes Balears.
f) No haver estat separat del servei d'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Tenir els permisos de conducció de classe A2 i B en vigor.
i) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
j) Comprometre's a portar armes i, si és necessari, utilitzar-les.
k) Estar en possessió del certificat de català B2, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública. En el cas de no posseir-lo, amb caràcter previ al procés selectiu, s'haurà de superar una prova específica de llengua catalana, que serà de caràcter obligatori.
l) Haver satisfet els drets d'examen.
Els aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés de selecció. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés.
Amb caràcter previ a la presa de possessió, la persona interessada haurà de manifestar que no exerceix càrrec o activitat en el sector públic dels quals delimita la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i que no perceben cap pensió de jubilació, retir o pensió d'orfandat. Si realitzés qualsevol activitat privada, inclosa la de caràcter de professional, haurà de declarar-ho en un termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió del seu càrrec, perquè la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, o una vegada hagi pres possessió del lloc vacant, es comprova que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, perdrà tots els drets que poguessin derivar-se de la seva participació o, si escau, es podrà revocar el nomenament.
6. DRETS D'EXAMEN.
La taxa per a optar a les proves de selecció és de 17 euros, i pot ser ingressada en:
- Caixa de la Corporació: carrer Mariano Riquer Wallis, núm. 4 planta baixa, de dilluns a divendres de 8.15 a 13.30 hores.
- BANKIA (indicant DNI i concepte): ES10 2038 3386 9764 0000 0186.
L'impagament de la taxa dins del termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió de l'aspirant.
Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i forma prevista en aquestes bases.
7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ ADJUNTA.
Les sol·licituds per a participar en les proves de selecció s'hauran de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en model normalitzat, dins del termini de vint dies naturals, comptats a partir del següent al de la data de publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el BOE. Si l'últim dia de presentació caigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
Les sol·licituds que es registrin fora del termini seran excloses i determinarà la no admissió de la persona aspirant al procés selectiu.
Si les sol·licituds es presenten en la forma prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, s'haurà de remetre còpia de la sol·licitud, on consti la data de remissió, al departament de Recursos Humans per correu electrònic a l'adreça rrhh@santaeularia.com. Sense el compliment d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.
Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels aspirants tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
El model normalitzat de sol·licitud es troba a la disposició de les persones interessades en el Registre General i en la pàgina web de l'Ajuntament http://www.santaeulalia.net/index.php/es/ayuntamiento/impresos.
Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació, excepte si aquesta obrés ja en poder de l'ajuntament, en aquest cas s'haurà d'identificar l'expedient en el qual es troba la documentació perquè aquesta pugui ser localitzada.
a) Document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Diploma, o certificat emès per la EBAP, que acrediti haver superat el curs bàsic de capacitació de Policia Local, degudament actualitzat, a l'efecte d'exempció de la superació d'aquest curs en el període de pràctiques, segons s'estableix en la base 15.
c) Titulació exigida.
d) Declaració responsable que l'interessat compleix els requisits exigits en les bases, referits sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que l'acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.
e) Certificat del nivell de coneixement de llengua catalana emès per l'organisme competent en matèria de política lingüística del govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.
f) Permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.
g) Certificat d'aptitud física de la EBAP, d'acord amb l'article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, en cas de posseir-ho, a l'efecte d'exempció de la realització de les proves físiques. La validesa del certificat és de dos anys comptats des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, comptat des de la data de finalització del curs. A l'efecte de quedar exempts de realitzar la prova d'aptitud física, el certificat ha d'estar en vigor en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
h) Justificant d'haver abonat els drets d'examen.
El fet d'aparèixer en la llista de persones admeses no significa el reconeixement que es compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés de selecció han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base cinquena, abans del seu nomenament.
8. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS.
D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i altra documentació presentada pels aspirants o la generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del qual és responsable l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la finalitat del qual és dur a terme els processos de selecció de personal de la Corporació.
Les dades personals necessàries (nom i cognoms i DNI) podran ser utilitzats per a dur a terme les publicacions pròpies del procés de selecció.
Els aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria General de l'Ajuntament situada en Plaza España, núm. 1, codi postal 07840 de Santa Eulària des Riu.
9. PROVA PER A ACREDITAR EL REQUISIT DE CONEIXEMENT DE LA LLENGUA CATALANA
Amb caràcter previ a l'inici dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat estar en possessió del certificat acreditatiu del coneixement del nivell B2 de la llengua catalana, hauran de realitzar una prova de nivell.
Aquesta prova tindrà caràcter obligatori i el seu resultat serà d'Apte o No Apte. La qualificació de No Apte, o la no compareixença de la persona aspirant, donarà lloc a l'exclusió del procés selectiu.
Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l'àmbit d'aquesta convocatòria i no generarà cap dret respecte a procediments futurs.
Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es comptarà amb els serveis de personal tècnic assessor, que durà a terme les proves necessàries per a determinar l'aptitud o no aptitud de les persones aspirants.
10. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i celebrada la prova per a acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana, si escau, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils en la qual es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, així com la designació dels membres del Tribunal qualificador i el lloc, dia i hora d'inici del procés selectiu, que serà publicada en la pàgina web de l'Ajuntament.
Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la llista provisional, per a esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. En cas de no esmenar dins d'aquest termini els defectes a ells imputables es considerarà que desisteixen de la seva petició. Dins d'aquest termini no es podrà presentar documentació que s'hagi de valorar com a mèrit en la fase de concurs.
Les al·legacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.
En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'entendrà elevada a definitiva a partir de l'endemà al de finalització del termini d'esmena de defectes, i no serà necessari la seva publicació.
Els errors materials o de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.
11. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
L'òrgan de selecció és col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.
El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no pot formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i supervisió del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i supervisió, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, i no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
A aquest efecte cada organització sindical amb representació en la Mesa general de negociació del personal funcionari de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, podrà designar un representant i el notificarà al departament de Recursos Humans amb antelació suficient a l'inici de les proves selectives, el qual el comunicarà a la Presidència del Tribunal.
El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents.
a) President: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'ajuntament convocant.
c) Secretari: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot.
Els membres hauran d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants.
El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i el notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, o si han fet tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix, les persones aspirants poden recusar als membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, conforme a el que es preveu en l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del President titular o del suplent, el primer designarà de els Vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el Vocal de major edat amb dret a vot.
Les decisions adoptades pel Tribunal podran ser recorregudes en les condicions establertes en l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Els membres del Tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garanteixin el degut ordre en aquestes, per a l'adequada interpretació de les bases, i en tot el no previst en les bases de la convocatòria.
El Tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, aquest el dirimirà el President amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres del Tribunal, votant en últim lloc, el President.
El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per a garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.
Als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
12. PROCÉS SELECTIU.
El procediment de selecció és el d'oposició.
La fase d'oposició consistirà en la superació de les següents proves i per aquest ordre:
1) Prova d'aptitud física.
2) Prova de coneixements tipus test.
3) Prova de desenvolupament.
4) Prova pràctica.
5) Prova tipus test de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
6) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per a poder passar a la següent. Les característiques de les proves vénen establertes en Annex I.
Una vegada realitzada la primera prova, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el Tauló digital d'anuncis de l'Ajuntament, amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació a l'inici de la següent prova.
L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms i nom.
La qualificació final s'obtindrà mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les proves de la fase d'oposició.
13. RELACIÓ D'APROVATS.
Finalitzat el procediment selectiu, el Tribunal qualificador farà pública la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cadascuna de les proves.
Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el Tribunal. A aquesta revisió, podran assistir acompanyades d'un assessor.
El Tribunal tindrà un termini de set dies per a resoldre les reclamacions i, a continuació, publicarà, en el tauló digital d'anuncis, la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació, que no podrà contenir un nombre d'aprovats superior al de les places vacants ofertes.
D'acord amb la citada llista, el Tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia, proposta de nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants aprovats per ordre de puntuació.
14. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS.
Una vegada publicada la llista definitiva d'aprovats en el tauló digital d'anuncis de l'Ajuntament, les persones aspirants que figurin disposen d'un termini de vint dies naturals des de la data de publicació, per a presentar els següents documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria:
a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.
b) Certificat d'antecedents penals en vigor.
c) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
d) Declaració jurada de no tenir obert expedient disciplinari o trobar-se en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici l'existència expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.
e) Declaració jurada de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article un de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
La persona aspirant que ja tingui condició de personal al servei de l'Administració Pública estarà exempt de justificar les condicions i requisits ja acreditats per a obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, hauran de presentar certificat de l'organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.
L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que l'aspirant no compleix els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionari en pràctiques i quedessin sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
15. FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES.
La persona aspirant que superi el procés selectiu i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria serà nomenada funcionari en pràctiques de la categoria de Policia Local.
El període de pràctiques, que té caràcter selectiu, està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques relacionades amb les funcions pròpies de la categoria respectiva en el municipi de Santa Eulària des Riu. Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació i el tinguin degudament actualitzat, estaran exemptes de realitzar-lo. La fase de pràctiques tindrà una durada d'un any.
16. VALORACIÓ DE LA FASE DE PRÀCTIQUES.
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per a exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. L'avaluació de les pràctiques es realitzarà segons el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril.
Finalitzada la fase de pràctiques, el tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i ordenarà la seva publicació. Aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà recórrer en els termes establerts en Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
17. INCIDÈNCIES.
El tribunal està facultat per a resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s'originin durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
18. IMPUGNACIÓ.
Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà a la seva publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la seva publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
ANNEX I
PROCÉS SELECTIU
El procés selectiu consistirà en la superació de les següents proves:
PRIMERA. Prova d'aptitud física.
Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.
Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.
Per a realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a la EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per a dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que es determinen en l'Annex 3 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Es podran realitzar proves per a determinar substàncies psicoactives a totes o alguna de les persones aspirants triades a l'atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre's a aquestes proves serà motiu d'exclusió del procés selectiu.
El Tribunal Qualificador, prèvia audiència de l'aspirant i durant el desenvolupament de les proves físiques, podrà excloure a les persones aspirants que incorrin en algun dels següents fets:
- L'incompliment reiterat de les normes establertes per a cada exercici suposarà la consideració de no apte/a.
- Negar-se a sotmetre's al control de substàncies psicoactives.
- Haver pres qualsevol substància dopant inclosa en la llista aprovada per Resolució de 19 de desembre de 2008, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per la qual s'aprova la llista de substàncies i mètodes prohibits en l'esport (BOE núm. 1, d'1 de gener de 2009).
- Faltar el respecte al Tribunal Qualificador que avaluï les proves o al personal auxiliar. Tenir un comportament incorrecte (cridar, fer soroll, aplaudir, utilitzar el telèfon mòbil, etc.) que no permeti desenvolupar correctament una prova i molesti la resta d'aspirants o al Tribunal.
- Utilitzar material no permès per a fer les proves.
SEGONA. Prova de coneixements tipus test.
Consisteix a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre els 30 temes que figuren en l'Annex II. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzarà amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
La prova es valorarà de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 punts per a superar-la.
La durada màxima de la prova serà de 2 hores.
Per a efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = ----------------------
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
TERCERA. Prova de desenvolupament
Consisteix a respondre per escrit les 5 preguntes formulades pel tribunal entre els 30 temes que figuren en el temari de l'Annex II. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per a superar-la. La durada màxima de la prova serà de 3 hores.
QUARTA. Prova pràctica.
Consisteix a resoldre un cas pràctic establert pel tribunal relacionat amb les matèries que figuren en el temari de l'Annex II. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per a superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores.
CINQUENA. Prova tipus test de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
Consisteix a respondre per escrit 25 preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta.
Es qualificarà a l'aspirant d'apte o no apte. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 punts per a obtenir la valoració d'apte.
La durada màxima de la prova serà d'una hora.
Per a accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu (www.santaeulalia.net).
SEXTA: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
Aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per a acreditar nivells d'aptituds així com en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.
Aquesta prova consta de dues parts:
- 1a. Consisteix a respondre un test d'aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per a superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
- 2a. Consisteix a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per a avaluar els perfils generals i específics exigits en les bases de la convocatòria i que podran consistir en un test o una entrevista personal. La seva valoració és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per a superar-les. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
ANNEX II
TEMARI
1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.
4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.
5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
6. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats, drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.
7. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i La potestat reglamentària naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals: Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
8. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
11. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
12. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
13. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
15. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
16. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
17. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
18. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
19. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
20. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
21. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
22. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
23. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.
24. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L'homicidi i les seves formes. Les lesions.
26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.
28. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
29. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.
30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.
A Santa Eulària des Riu, 18 de febrer de 2019
L'Alcalde
Vicente Marí Torres