Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

Núm. 1568
Resolució de la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 18 de febrer de 2019 per la qual es convoquen subvencions per donar suport a l’edició de llibres en règim de coedició i a l'edició de publicacions que difonen els estudis relacionats amb la cultura i la història de la democràcia a les Illes Balears per a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Institut d’Estudis Baleàrics (en endavant IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015 i amb els Estatuts aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre. L’IEB té personalitat jurídica pròpia i diferenciada, capacitat d’actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l’Administració de la CAIB.

L’IEB, segon l'apartat f de l’article 5 dels seus Estatuts, publicats en el BOIB núm. 6, de 12 de gener de 2019), té l’objectiu el foment d’activitats culturals relatives a l’intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l’exterior.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, preveu la convocatòria d'ajuts per donar suport a l’edició de llibres en coedició amb l'IEB i a l'edició d'aquells que difonen els estudis relacionats amb la cultura i la història de la democràcia a les Illes Balears per a l’any 2019.

L’article 30.26 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents per fomentar la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d’arts combinades.

A aquest efecte, l’objecte d’aquesta Resolució és convocar subvencions d’acord amb: 1) El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 2) L'Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’educació i cultura (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 100, d’11 de juliol).

Per tot això, d’acord amb el que disposa l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), els articles 107.3 apartats d) i e), 108.4 i 109 de la versió consolidada del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (Diari oficial de la Unió Europea núm. C326 de 26 d'octubre de 2012), el Reglament Europeu 1497/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24 de desembre de 2013), i fent ús de les facultats que m’atribueix l’article 14 dels Estatuts de l’Institut d’Estudis Baleàrics, dict la següent

Resolució.

Primer

Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a l’edició de llibres en coedició amb l'IEB i a l'edició d'aquells que difonen els estudis relacionats amb la cultura i la història de la democràcia a les Illes Balears per a l’any 2019 durant el període comprès entre l’1 de gener i el 30 de novembre de 2019, d'acord amb l'annex 1 de la convocatòria.

Segon

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 18 de febrer de 2019

La presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics Francesca Tur Riera

 

 

ANNEX 1. CONVOCATÒRIA

1. De l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció.

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte fomentar la recerca i la investigació en temes relacionats amb les Illes Balears, així com a contribuir al coneixement i difusió d’aspectes i períodes històrics relacionats amb la cultura i la història de la democràcia a les Illes Balears, així com el seu context estatal i internacional, donant suport a la coedicions de llibres dedicats a la recerca científica o a temes relacionats amb la cultura, el patrimoni, la llengua o la ciència a les Illes Balears així com a  l’edició i difusió d’estudis democràtics per a l'any 2019, durant el període comprès entre l’1 de gener i el 30 de novembre de 2019.

Amb aquesta convocatòria es pretén ajudar a la recerca científica i a la divulgació de temes relacionats amb la cultura, el patrimoni, la llengua i la ciència de les Illes Balears, així com donar suport a aquells estudis dedicats a persones i entitats compromeses amb els valors democràtics al llarg del període històric que comença amb la II República, continua amb la Guerra Civil, la dictadura franquista i la Transició, fins arribar a l’aprovació del nostre Estatut d’Autonomia.

1.2. S’estableixen dues línies de subvenció:

a) Suport, en règim de coedició, a l'edició de llibres dedicats a la recerca científica o a la divulgació de temes relacionats amb la cultura, el patrimoni, la llengua o la ciència de les Illes Balears.

En queden exclosos d'aquesta convocatòria:

- Les publicacions en format revista

- Els llibres de text i escolars

- Els llibres de ficció

- Els catàlegs d'art

- Les guies i manuals

b) Suport a l'edició i a la conseqüent difusió de publicacions al voltant de la temàtica de la cultura i la història de la democràcia a les Illes Balears, independentment del seu suport, sigui físic i/o digital, i del seu format.

Tant en el punt a) com en el b) es poden comptabilitzar i incloure les despeses següents:

— Impressió

— Disseny i maquetació

— Traducció

— Avançament dels drets d’autor

1.3. Els títols que hagin obtingut la subvenció s’han de distribuir en totes les illes. El tiratge mínim ha de ser de 500 exemplars.

1.4. En queden excloses les reimpressions o reedicions de llibres publicats fa menys de 5 anys.

2. De l’import màxim que es destina a la convocatòria i els crèdits pressupostaris als quals s’imputa

Es destina a aquestes ajudes un import total de 110.000 euros, amb càrrec al capítol 4 dels pressupostos de l'Institut d'Estudis Baleàrics per a l’any 2019.

 

3. Dels criteris objectius i de preferència que han de regir en la concessió de la subvenció

Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s’ha d’aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o en els registres i les oficines que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015; atès que, d’acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'educació i cultura.

4. De l’import de les subvencions

4.1. L’import màxim anual que es pot concedir per sol·licitant és de quinze mil euros (15.000 €).

4.2. L’import màxim per títol serà de quatre mil euros (5.000 €).

4.3. Els projectes que arribin a l'Institut d'Estudis Baleàrics per aquesta convocatòria es qualificaran en funció de les puntuacions següents:

a) Pel que fa a projectes presentats en el punt 1.2.a d'aquesta convocatòria, es puntuaran en funció dels criteris següents:

I) Rellevància científica o divulgativa del projecte: de 0 a 25 punts

II) Trajectòria professional de l'autor o dels autors: 0 a 20 punts

III) Adequació pressupostària del projecte: 0 a 20 punts

IV) Distribució a les altres illes: 0 a 15 punts

V) Aspectes innovadors i originalitat de la proposta: 5 punts

VI) Si és una projecte que té un retorn social (accions que contribueixen a la millora, la dinamització o la revitalització d’un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d’exclusió o que contribueixen a la sensibilització i educació de la societat cap els mateixos): 5 punts

VII) Si és un projecte que contribueix a la igualtat de gènere (text o creació d’una dona o d'un mínim d’un 40% de dones si es tracta d’un equip o col·lectiu o que el seu contingut contribueixi a la sensibilització i educació de la societat cap els drets de les dones): 5 punts

VIII) Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d’aquest territori: 5 punts

b) Pel que fa als projectes presentats en el punt 1.2.b d'aquesta convocatòria, es puntuaran en funció dels criteris següents:

I) Interès del projecte (de 0 a 25 punts).

- Si l’obra tracta un aspecte inèdit: 10 punts.

- Si recull fets referits a dues o més illes: 10 punts.

- Si és d'un autor de les Illes Balears: 5 punts.

II) Projecció exterior del projecte (de 0 a 25 punts).

- Tiratge de més de 1.100 exemplars: 12 punts.

- Acompanyat d'un projecte de promoció: 8 punts.

- Si és una edició digital: 5 punts.

- Si és una traducció: 5 punts

- Si hi ha distribució nacional: 5 punts.

- Tiratge d'entre 501 i 1.100 exemplars: 4 punts.

III) Valoració de l'editorial que publica el llibre (de 0 a 10 punts):

- Si té una col·lecció específica dedicada a aquesta temàtica: 4 punts.

- Si es projecta a l'exterior de les Illes: 3 punts.

- Si té una estructura empresarial: 3 punts.

- Si té un catàleg amb més de 75 títols: 1 punt.

IV) Valoració de la trajectòria professional de l'autor (de 0 a 10 punts):

- Per haver publicat més de 10 llibres: 5 punts.

- Per haver publicat més de 5 llibres: 3 punts.

- Per haver publicat llibres d'aquesta mateixa temàtica: 3 punts.

- Per haver realitzat projectes fora de l’illa d’origen: 2 punts.

V) Si és un original escrit en català, la traducció d'un original escrit en català o la traducció al català d'un text escrit originàriament en qualsevol altre idioma: 15 punts.

VI) Si és una projecte que té un retorn social (accions que contribueixen a la millora, la dinamització o la revitalització d’un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d’exclusió o que contribueixen a la sensibilització i educació de la societat cap els mateixos): 5 punts

VII) Si és un projecte que contribueix a la igualtat de gènere (text o creació d’una dona o d'un mínim d’un 40% de dones si es tracta d’un equip o col·lectiu o que el seu contingut contribueixi a la sensibilització i educació de la societat cap els drets de les dones): 5 punts

VIII) Accions amb el seu origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d’aquest territori: 5 punts

4.4. La puntuació total serà de 100 punts.

4.5. Una qualificació de 30 punts correspon al 13,33% de l’import subvencionable, que s’incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts, sempre que compleixen amb allò establert al punt 5.4 de la present convocatòria.

4.6. Només tindran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 30 punts d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 4.3.

4.7. Es subvencionarà un màxim del 80% del cost subvencionable sempre i quan el beneficiari no hagi rebut (o sol·licitat) cap altra ajuda pel mateix projecte. En aquest cas el màxim subvencionable serà del 50%.

4.8. Cada beneficiari podrà presentar anualment un màxim de 6 sol·licituds, tres per línia.

5. Dels beneficiaris i els requisits que han de complir

5.1. En podran ser beneficiaris:

a) Les empreses editorials de les Illes Balears i aquelles que, amb residència fiscal fora de la nostra comunitat, treballin amb autors de les Illes Balears, sempre que tinguin com a objecte social la producció i l’edició de llibres, independentment del seu suport.

b) Les persones físiques que estiguin donades d’alta d’activitat econòmica en epígrafs relacionats amb l’edició editorial.

5.2. No hi poden optar els projectes que obtinguin una ajuda pel mateix concepte de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears.

6. De la sol·licitud i dels documents que han d’acompanyar la sol·licitud

La sol·licitud s’ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d’anar acompanyat de la documentació següent:

a) Acreditació de la identitat.

— Si el sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

— Si el sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia del NIF i fotocòpia del DNI, passaport o NIE del representant.

b) S'ha d'acreditar la representació del sol·licitant mitjançant qualsevol mitjà vàlid en Dret. Per això, s'haurà d'aportar la documentació acreditativa dels requisits de la condició de beneficiari (IAE, escriptura de constitució de l’empresa i document acreditatiu d’estar inscrit en la base de dades d’editorials del Ministeri de Cultura i Esports).

c) La declaració responsable conjunta per mitjà del model normalitzat (annex 3):

— de compliment de les obligacions establertes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i a l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura;

— de no incórrer en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable;

— de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud;

— d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica, i

— que el sol·licitant, en cas que sigui una empresa, compleixi amb la legalitat vigent pel que fa a la contractació de treballadors.

d) Acreditació, si escau, que l’entitat està exempta de declarar l’IVA. Si no es presenta aquesta certificació de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, l’IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar (és a dir, no es considera cost elegible).

e) Memòria descriptiva i detallada del projecte.

f) Pressupost detallat del projecte amb el pertinent IVA desglossat.

g) Contracte amb l'autor o agent que permeti la publicació del llibre.

Qualsevol dada no acreditada no serà computada en la valoració del projecte.

7. Dels terminis per efectuar la sol·licitud i les eventuals esmenes

7.1. El termini per presentar les sol·licituds estarà obert a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB i romandrà obert fins al 15 de maig de 2019.

7.2. El termini per esmenar la documentació presentada amb la sol·licitud és de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la notificació del requeriment a la persona interessada. Transcorregut aquest període, es considerarà que el sol·licitant ha desistit de la petició i s’arxivarà l’expedient sense més tràmits, prèvia la resolució corresponent.

8. De la composició de la comissió avaluadora

La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. Aquesta comissió està integrada per cinc membres:

— President: el director de l’IEB o la persona que ell designi.

— Vocals: una persona designada per la Direcció General de Participació i Memòria Democràtica, un tècnic de l’IEB i un professional de prestigi nomenat per l’IEB vinculat a l’àmbit objecte de la present convocatòria.

— Secretari: un tècnic de l’IEB.

9. Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds

9.1. L’inici del procediment de concessió de subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon a la presidenta de l’IEB. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director de l’IEB, que també té la competència de la resolució del procediment.

9.2. La instrucció del procediment es durà a terme d’acord amb l’article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’article 8 de l’Ordre de la Consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

9.3. La proposta de resolució provisional s’ha de notificar individualment per via telemàtica a l’adreça de correu electrònic indicada per cadascun dels sol·licitants de la subvenció. Aquesta proposta es publicarà a la pàgina web de l’IEB per tal que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la proposta de resolució a la pàgina web de l’IEB, la qual cosa es farà constar mitjançant diligència de l’òrgan instructor.

9.4. En cas que el beneficiari vulgui renunciar a l’ajut, s’ha de notificar a l’IEB mitjançant el pertinent model normalitzat de renúncia (annex 4).

 

10. Resolució

10.1. El director de l’IEB disposa d’un termini màxim de sis mesos, comptadors a partir de la data d'entrada de la sol·licitud de subvenció en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment, per resoldre motivadament i notificar la petició mitjançant publicació de la resolució de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

10.2. Contra la resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

11. De les obligacions dels beneficiaris

11.1. Cal que el beneficiari comuniqui a l’Institut d’Estudis Baleàrics, amb una antelació mínima de 10 dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada.

11.2. En el cas de les ajudes presentades en el punt 1.2.a, s’ha de fer constar el suport de l’IEB als crèdits; fer constar en el copyrihgt que l'edició del llibre és compartida entre l'editorial i l'IEB; i publicar el logotip de l'IEB en igualtat de condicions al de l'editorial. El logotip de l'IEB està disponible al lloc web www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa, i el de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

11.3. En el cas de les ajudes presentades en el punt 1.2.b, s’ha de fer constar obligatòriament el suport de l’IEB en tots els llibres que rebin una subvenció. Bastarà que a la pàgina de crèdits hi surti la frase: «Aquest llibre ha estat publicat amb l'ajuda de» i el logotip. També s'ha de fer constar el suport de l'IEB en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l’activitat mitjançant el logotip de l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponible al lloc web www.iebalearics.org, a la pàgina d'Identitat corporativa, i el de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

12. De la documentació necessària per a la justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts

12.1. La subvenció s’ha de justificar mitjançant la presentació d’un compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 5) subscrit per la persona beneficiària o pel seu representant, el qual ha d’anar acompanyat de:

— La documentació a què es fa menció a l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura:

— Memòria justificativa.

— Memòria econòmica emplenada (annex 5).

— Factures amb el justificant de pagament.

— Cinc (5) exemplars del llibre i/o dels materials gràfics editats amb motiu de l’activitat subvencionada.

12.2. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu en el termini de 20 dies hàbils un cop duta a terme l’activitat. Si en aquesta data no s’ha publicat la resolució de concessió en el BOIB, s’entén que la justificació s’ha de fer en el mes següent a aquesta publicació. No s’acceptarà cap justificació presentada amb posterioritat al 15 de desembre de 2019. En cas de no haver-se presentat, l'òrgan administratiu competent requerirà al beneficiari per tal que en un termini improrrogable de 15 dies sigui presentada tal i com s'estableix en l'article 70.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament General de Subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert no eximirà el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei General de Subvencions, corresponguin. Si transcorregut aquest termini no s'ha presentat la documentació requerida, s'acordarà el reintegrament de la subvenció amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del citat Reglament.

12.3. Les factures han d’estar a nom del beneficiari i pagades als proveïdors, la qual cosa s’ha d’acreditar amb una còpia del rebut de la transferència bancària o amb l’acceptació de pagament per part del proveïdor. En els casos de factures que no superin els cinc-cents (500) euros, no és necessària la presentació del justificant de pagament, tot i que s’han de relacionar a la memòria justificativa i s’han d’aportar juntament amb les altres factures.

12.4. El termini per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció és de 10 dies hàbils, comptadors des del dia següent al que l’òrgan instructor ho comuniqui al beneficiari.

 

13. De la forma, els terminis i les condicions de pagament de la subvenció

13.1. El pagament de la subvenció es farà efectiu en el termini màxim de sis mesos des de la resolució de la concessió, mitjançant una transferència bancària, prèvia justificació de la realització de l’activitat per a la qual s’ha sol·licitat l’ajuda, comptadors des de la data d’entrada del compte justificatiu (annex 5).

13.2. Es poden efectuar bestretes de l’import de la subvenció concedida amb l’exigència, si escau, de les garanties adients, en els supòsits que assenyala l’article 37 del text refós de la Llei de subvencions. En aquest cas, el pagament de l'ajuda es farà efectiu de la següent manera:

a) Un primer pagament de la subvenció del 50% de l'import concedit, que es farà de manera anticipada, en concepte de bestreta, una vegada publicada la resolució definitiva de concessió.

b) Un segon pagament del 50 % restant de l'import concedit, una vegada finalitzada l'activitat i justificat tot el projecte o activitat amb la documentació que exigeix aquesta convocatòria.

A l'efecte del primer pagament, la Comissió d'Avaluació ha d'haver valorat el projecte presentat amb la sol·licitud amb la puntuació mínima establerta en aquesta convocatòria (vegeu punt 4.5).

El segon pagament de la subvenció es farà efectiu, en el termini màxim de sis mesos, mitjançant una transferència bancària, prèvia justificació de la realització de l’activitat per a la qual s’ha sol·licitat l’ajuda.

14. De la disposició que estableix les bases reguladores i altra normativa d’aplicació

14.1. Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).

14.2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

14.3. La Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que sigui d’aplicació i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.

14.4. El Reglament Europeu 1407/2013 de la comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (diari oficial de la Unió Europea núm. L352 de 24/12/2013).

Documents adjunts