Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 1543
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es declara desert l’arrendament per concurs d’un immoble a Palma per ubicar les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat (DGTPFP 176/2018 PATRIM) (AMBDE 4678/2018)
Expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l’exercici 2019 (Decret 75/2004)
Fets
1. El 13 d’agost de 2018 va tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (número registre 17606), un ofici de sol·licitud de tramitació d’un expedient per contractar l’arrendament per concurs d’un immoble per ubicar-hi les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge, signat per la cap de Departament d’Assumptes Generals el 10 d’agost de 2018 (per absència de la secretària general de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat).
L’escrit s’acompanya de la següent documentació:
a) Informe justificatiu de la necessitat de contractar l’arrendament d’un immoble mitjançant el sistema de concurs públic per allotjar les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge, signada per la secretària general de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat l’11 de juliol de 2018.
b) Informe justificatiu de la necessitat d’iniciar un expedient de despesa anticipada per contractar associat al contracte l’arrendament d’un immoble per ubicar les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, signada per la cap del Servei de Contractació amb el vistiplau de la secretària general de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat el 6 de juliol de 2018.
c) Certificat d’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient, signat per la cap del Departament de Secretaria General de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat el 25 de juliol de 2018.
d) Document RF 2500002541 per import total de 1.106.424 euros, signat per la cap del Servei de Gestió Administrativa el 18 de juliol de 2018 (còpia acarada).
e) Certificat de despeses plurianuals compromeses, signat per la cap del Servei de Gestió Administrativa el 18 de juliol de 2018 amb el vistiplau de la secretària general de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.
f) Informe de la Direcció General de Pressuposts de 25 de juliol de 2018.
g) Resolució de 16 de juliol del conseller de Territori, Energia i Mobilitat sol·licitant a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que iniciï l’expedient d’arrendament mitjançant concurs públic, signada pel conseller de Treball, Comerç i Indústria (per suplència del conseller de Territori, Energia i Mobilitat).
h) Proposta de Resolució d’autorització i disposició de la despesa l’expedient d’arrendament mitjançant concurs públic, signada pel director general de Ports i Aeroports el 10 d’agost de 2018 (per suplència de la secretària general de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat).
i) Certificat de l’Acord del Consell de Govern de 3 d’agost de 2018 pel qual s’atorga l’autorització prèvia per exercir la competència en matèria d’autorització i disposició de la despesa, signat per la secretària del Consell de Govern amb el vistiplau de la presidenta.
j) Esborrany dels plecs de prescripcions tècniques particulars que han de regir l’arrendament per concurs d’un immoble a Palma per ubicar-hi les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge.
k) Esborrany dels plecs de condicions particulars que han de regir l’arrendament per concurs d’un immoble a Palma per ubicar-hi les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge.
l) Informe de mitja mostral de mercat de lloguer d’immobles al nucli urbà del municipi de Palma amb les característiques d’oficina, signat el 4 de juny de 2018 per personal tècnic de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge amb el vistiplau del cap de Departament d’Arquitectura.
m) Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’assumeix el criteri de l’IBESTAT per calcular el marge d’oscil·lació en l’adequació dels preus de mercat dels arrendaments per concurs (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 7, de 13 de gener de 2018).
n) Informe d’adequació de preu de mercat i desviació estàndard per l’expedient d’arrendament per ubicar la nova seu de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge, signat el 9 de juliol de 2018 pel director general d’Arquitectura i Habitatge.
2. El 16 d’agost de 2018 (registre de sortida número L15S9927) es va enviar un ofici d’esmenes de deficiències a la part interessada el qual fou contestat adjuntant l’original de document RF 2500002541 per import total de 1.106.424 euros, signat per la cap del Servei de Gestió Administrativa el 18 de juliol de 2018.
3. El 16 d’agost de 2018, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar, per delegació de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, la Resolució d’inici del procediment per concertar l’arrendament per concurs públic d’un immoble a Palma per destinar-ho a les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.
4. Mitjançant ofici de 23 d’agost de 2018 (registre de sortida número L15S10142, de 27 d’agost), es va sol·licitar informe al Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
5. El 31 d’agost de 2018 (registre d’entrada número L15E18465, de 4 de setembre) el Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques va emetre informe favorable respecte del plec de condiciones particulars i del plec de prescripcions tècniques, si bé va realitzar algunes observacions les quals es varen tenir en compte i es varen modificar els plecs conseqüentment.
6. El 12 de setembre de 2018 va tenir entrada al Servei de Patrimoni, via correu electrònic, còpia del plec de condiciones particulars i del plec de prescripcions tècniques, ambdós modificats, en què s’indicaven els canvis realitzats de conformitat amb les instruccions de l’informe del Departament Jurídic de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
7. El 13 de setembre de 2018 la cap de Secció VIII va emetre informe favorable a l’arrendament per concurs d’un immoble a Palma per destinar-ho a les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.
8. El 14 de setembre de 2018 el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar la proposta de resolució. El 17 de setembre de 2018 es va enviar la documentació corresponent a la Intervenció General per a la fiscalització prèvia de l’expedient.
9. L’1 d’octubre de 2018 la Intervenció General de la CAIB va emetre un informe desfavorable en relació amb l’expedient objecte de tramitació.
10. El 23 de novembre de 2018, es varen trametre a Intervenció General les esmenes a l’informe desfavorable de l’1 d’octubre per tal de poder continuar amb la tramitació de l’expedient.
11. El 4 de desembre de 2018 la Intervenció General de la CAIB va emetre un nou informe desfavorable de fiscalització prèvia limitada.
12. El 12 de desembre de 2018 es varen trametre a Intervenció General les esmenes a l’informe desfavorable de 4 de desembre per tal de poder continuar amb la tramitació de l’expedient.
13. El 17 de desembre de 2018 la Intervenció General de la CAIB va emetre l’informe favorable de fiscalització prèvia limitada.
14. El 18 de desembre 2018 la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques va aprovar l’expedient, els plecs i el model d’oferta econòmica, i va acordar l’obertura del procediment d’arrendament per concurs públic esmentat.
15. L’anunci de licitació de l’expedient es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 4, de 8 de gener de 2019, en el qual s’establia un termini de presentació de pliques d’un mes comptador a partir de la data de publicació de l’anunci. El termini establert per a aquesta licitació va acabar el 8 de febrer de 2019 i no s’hi va presentar cap proposició.
16. El 18 de febrer de 2019 la Mesa de Contractació es va reunir amb la finalitat de constituir-se i qualificar la documentació lliurada als sobres A i B per les persones presentades a la licitació. Com que no es va presentar ningú, la Mesa va prendre l’acord següent:
1. Declarar desert l’arrendament per concurs d’un immoble al municipi de Palma per ubicar les dependències administratives Direcció General d’Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat (exp. DGTPFP 176/2018 PATRIM-AMBDE 4678/2018).
Fonaments de dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d’abril), que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87 i següents de la mateixa Llei, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 a 138 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre).
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
8. Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, de 18 de desembre de 2015, per la qual es modifica la Resolució, de 7 de juliol de 2015, de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en la qual s’indica:
1. Afegir un nou punt, el 4t, a la lletra e de l’apartat 2 de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 7 de juliol de 2015 de delegació de competències […]
4t. Les resolucions d’inici de tots els procediments administratius inherents a la gestió patrimonial dels béns i els drets de la Comunitat Autònoma i, en particular, dels relatius a les adquisicions, les alienacions, les permutes, els arrendaments, l’acceptació de donacions, les cessions gratuïtes, les cessions d’ús, les revocacions de cessions gratuïtes d’ús d’aquests béns i drets, les partions i amollonaments, la recuperació de la possessió, les concessions demanials, les reserves demanials, l’explotació de béns patrimonials, les adquisicions de títols representatius del capital i l’exercici de la potestat investigadora.
Del text es desprèn que el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni només té competència per iniciar els expedients, no per a tancar-los o dictar la resolució final que correspongui.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Declarar desert l’arrendament per concurs d’un immoble a Palma per ubicar les dependències administratives de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.
2. Notificar aquesta Resolució a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat del Govern de les Illes Balears.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 19 de febrer 2019
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí