Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 1527
Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per la qual s'adjudica pel procediment de lliure designació, del lloc de feina vacant de personal funcionari codi: F00520004 denominat: cap de servei de Selecció i Provisió adscrit al Departament de Recursos Humans de la Gerència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials
Fets
I. El 5 de novembre de 2018, el director gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), va proposar la cobertura definitiva amb convocatòria pública de provisió de llocs de feina pel sistema de lliure designació del lloc de feina vacant de personal funcionari codi: F00520004 denominat: cap de servei de Selecció i Provisió, el qual s'adscriu al Departament de Recursos Humans de la Gerència de l'IMAS.
II. El 9 de novembre de 2018, la presidenta de l'IMAS, va resoldre iniciar el procediment de convocatòria pública de provisió pel sistema de lliure designació del lloc de feina vacant de personal funcionari codi: F00520004.
III. Els dies 30 d'octubre i 21 de novembre de 2018, a la sessió de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS, es va negociar i aprovar, per unanimitat, la provisió del lloc de feina, codi F00520004.
IV. El 22 de novembre de 2018, la presidenta de l'IMAS, va aprovar la convocatòria pública de provisió d'aquest lloc de feina, resolució publicada en el BOIB núm. 147, de 24 de novembre de 2018 i anunciada la convocatòria en el BOE núm. 290, l'1 de desembre de 2018.
V. El 27 de desembre de 2018, va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
VI. Dins el termini esmentat, només ha presentat la sol·licitud una persona. La persona aspirant és la senyora Margarita Bestard Casaus amb DNI 43029064C, funcionària de carrera, actualment en actiu a l'IMAS, la qual va ser nomenada en una plaça de l'Administració Especial de l'Administració Local, subescala tècnica, classe tècnica superior, del grup de classificació professional A, subgrup A1 i acredita els requisits especificats en la base segona i tercera de la convocatòria.
VII. El director gerent de l'IMAS, òrgan de direcció el qual està adscrit el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, amb dependència jeràrquica directa del cap del Departament de Recursos Humans, és l'òrgan que realitza l'informe proposta d'adjudicació pel procediment de lliure designació, d'aquest lloc de feina, d'acord a l'article 54 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'estat (en endavant Reial decret 364/1995, de 10 de març) i l'article 31 del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s’aprova el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l’Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears (en endavant Decret 33/1994, de 28 de març).
VIII. D'acord al que estableix l'article 56.2 el Reial decret 364/1995, de 10 de març), una vegada valorat pel òrgan corresponent el curriculum vitae de la persona aspirant que ha presentat la sol·licitud, així com dels mèrits aportats, resulta que la senyora Margarita Bestard Casaus, acredita els requisits exigits en la convocatòria i en conseqüència és la persona idònia per ocupar el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria.
IX. El 11 de febrer de 2019, el director gerent de l'IMAS, va informar favorablement i va proposar adjudicar a la senyora Margarita Bestard Casaus amb DNI 43029064C.
X. Es resol la convocatòria i es fa publica en el BOIB, d'acord amb la base quarta de la convocatòria.
Fonaments de dret
1. L'article 190.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (en endavant Llei 20/2006, de 15 de desembre) disposa que «el personal funcionari de les entitats locals, així com el personal eventual, es regeix per l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i per la legislació bàsica de règim local i les disposicions de la present llei en matèria de funció pública, per la Llei de funció pública de les Illes Balears en les matèries no reservades a la legislació bàsica de l'Estat ni regulades per aquesta llei, per la normativa de desplegament d'aquesta llei i per la que dictin les entitats locals, així com pels acords i pactes aprovats per aquestes entitats. La normativa de desplegament de la Llei de Funció Pública de les Illes Balears dictada pel Govern de les Illes Balears serà aplicable supletòriament».
2. L'article 35 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions públiques, especifica en l'apartat 1. i) que s'han de motivar els que es dicten en l'exercici de potestats discrecionals, i a l'apartat 2. que la motivació dels actes que exhaureixin els procediments selectius i de concurrència competitiva s'ha de fer de conformitat amb el que disposin les normes que regulin les convocatòries, i, en tot cas, han de quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopti.
3. L'article 78.2 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant EBEP), disposa, pel que fa als principis i procediments de provisió de llocs de treball de personal funcionari de carrera, que la provisió de llocs de treball en cada Administració pública s’ha de portar a terme pels procediments de concurs i de lliure designació amb convocatòria pública.
4. En relació amb el proveïment de llocs de feina pel sistema de lliure designació, disposen l’article 196 de la Llei 20/2006; els articles 75, 79, 80 i 81 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears; com també els articles 51 i següents del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, els articles 25, pel que fa al terminis de pressa de possessió, 28 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març.
5. L’article 80.1 del EBEP, disposa que la lliure designació amb convocatòria pública del personal funcionari de carrera consisteix en l’apreciació discrecional per l’òrgan competent de la idoneïtat dels candidats en relació amb els requisits exigits per acomplir el lloc.
6. L'article 56.2 del Reial decret 364/1995, estableix que les resolucions de nomenament es motivaran amb referència al compliment per part del candidat elegit dels requisits i especificacions exigits en la convocatòria, i la competència per procedir a aquest.
D'acord a l'últim paràgraf de l'article 56.2, queda acreditat que aquest nomenament s'ha efectuat amb l'observança del procediment estipulat en la normativa vigent.
7. Correspon al director gerent de l'IMAS, òrgan de direcció el qual està adscrit el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, amb dependència jeràrquica directa del cap del Departament de Recursos Humans, efectuar l'informe proposta d'adjudicació pel procediment de lliure designació, d'aquest lloc de feina, d'acord a l'article 54 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, i l'article 31 del Decret 33/1994, de 28 de març.
8. Atès que dins el termini de presentació de sol·licituds, va presentar la sol·licitud només una persona, aspirant al lloc de feina de lliure designació de la convocatòria de 22 de novembre de 2018 (BOIB núm. 147, de 24 de novembre de 2018 i BOE núm. 290, de l'1 de desembre de 2018). La persona que va presentar la sol·licitud acredita tenir els requisits especificats a la base segona i tercera de la convocatòria.
9. Atès que la persona que acredita tenir els requisits especificats en la base segona i tercera de la convocatòria és la senyora Margarita Bestard Casaus, funcionària de carrera, actualment en actiu a l'IMAS, nomenada a una plaça de l'Administració Especial de l'Administració Local, subescala tècnica, classe tècnica superior, grup de classificació professional A, subgrup A1.
D'acord al que estableix l'article 56.2 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, una vegada valorat pel òrgan competent el curriculum vitae de la persona aspirant que ha presentat la sol·licitud, així com dels mèrits aportats, resulta que la senyora Margarita Bestard Casaus, acredita els requisits exigits en la convocatòria i en conseqüència és la persona idònia per ocupar el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria.
Així, l'informe del director gerent de l'IMAS, de 11 de febrer de 2019, va informar favorablement i proposar adjudicar a la senyora Margarita Bestard Casaus amb DNI 43029064C.
10. Correspon a la presidenta de l’IMAS, l’aprovació i la resolució de les convocatòries de provisió i establir les seves bases, d’acord allò que disposa la lletra o) de l’apartat segon de l’article 7 del Text Consolidat dels Estatuts de l’IMAS, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en sessió celebrada el dia 13 d’octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016).
11. El termini per prendre possessió del lloc de feina adjudicat és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència del funcionari, o d’un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu, i començarà a comptar a partir de l’endemà del cessament en el lloc de procedència, que s’haurà d’efectuar dins els tres dies hàbils següents al de la publicació de la resolució d’adjudicació en el BOIB, d’acord amb la base cinquena.
12. L’adjudicació del lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria determina el cessament en el lloc de procedència, sigui la forma d’ocupació, d’acord amb la base sisena.
13. El temps mínim de permanència una vegada s’hagi adjudicat el lloc de feina d’aquesta convocatòria, serà com a mínim de dos anys. Durant aquest temps de permanència de dos anys, el funcionari no podrà participar en els concursos de provisió de llocs de feina, d’acord amb la base setena.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer.- Aprovar l'adjudicació, pel procediment de lliure designació, del lloc de feina vacant de personal funcionari següent:
Codi Lloc de feina Llinatges,Nom NIF F00520004 Cap de servei Margarita Bestard Casaus 43029064C de Selecció i Provisió
Segon.- Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat (o publicat), d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovat el 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5-11-2016).
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
Palma, 12 de febrer de 2019
La presidenta
Margalida Puigserver Servera