Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 1525
Acord del Ple del Consell de Mallorca de ratificació de la modificació i nova redacció dels Estatuts de la Fundació Mallorca Turisme

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, reunit en sessió de dia 13 de desembre de 2018, va aprovar, amb l’esmena incorporada, l’Acord següent:

 “Antecedents

1. El dia 6 d’octubre de 2008, el Ple del Consell de Mallorca va aprovar la constitució i els Estatuts de la Fundació Mallorca Turisme (BOIB núm. 160, de 13 de novembre, correcció d’errors de 2009, BOIB núm. 173, de 26 de novembre).

2. El Patronat de la Fundació, en sessions de 18 de novembre de 2009 i 22 de febrer de 2010, va acordar la modificació de determinats articles dels Estatus, que va ser ratificada per Acord del Ple del Consell adoptat en sessió de 8 d’abril de 2010 (BOIB núm. 106, de 15 de juliol).

3. El Patronat de la Fundació, en sessió de 5 de setembre de 2018, ha acordat per unaniminat la modificació i la consegüent nova redacció dels Estatuts de l’entitat.

4. Consten en l’expedient la Memòria de la necessitat de la modificació dels Estatuts de la Direcció de la Fundació i els informes de la Secretaria de la Fundació, del Servei de Turisme i de la Secretaria Tècnica d’Economia i Hisenda, amb la nota de conformitat de la Secretaria General de la Corporació.

Fonaments de dret

1. L’ article 29 de la redacció vigent dels Estatuts de la Fundació Mallorca Turisme, disposa que el Patronat pot acordar la modificació o la nova redacció dels Estatuts, mitjançant un acord que adopti la majoria absoluta del total dels components, i ho ha de comunicar al Protectorat, prèvia ratificació del Ple Consell de Mallorca.

2. L’article 29 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions.

3. L’article 47.2.g) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases del règim local i concordants de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

4. L’article 5 de la redacció vigent del Decret de la Presidència, de 9 de juny de 2015, pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca, en relació amb les atribucions del Departament d’Economia i Hisenda i l’adscripció de la Fundació Mallorca Turisme al Departament.

Per tot això, s’adopta el següent:

ACORD

1.  Ratificar la modificació i la consegüent nova redacció dels Estatuts de la Fundació Mallorca Turisme, acordada pel seu Patronat en sessió de 5 de setembre de 2018 en els termes següents:

ESTATUTS FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

TÍTOL I

Article 1. Denominació i naturalesa

La Fundació Mallorca Turisme és una entitat sense ànim de lucre, que forma part del sector públic insular, el patrimoni de la qual està vinculat a les finalitats d’interès general que es detallen en l’article 6 d’aquests estatuts.

 

Article 2. Personalitat i capacitat

La Fundació és un organisme de titularitat pública, de naturalesa institucional, amb personalitat privada i disposa de plena capacitat jurídica i d’obrar; en conseqüència, pot dur a terme tots els actes necessaris per complir la finalitat per a la qual s’ha creat; pot adquirir, disposar i posseir tota classe de béns mobles, immobles i drets; fer els actes jurídics d’administració i de domini, i obligar-se amb subjecció al que s’estableixen en l’ordenament jurídic.

Article 3. Règim

La Fundació es regeix per la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions i per la normativa aplicable de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com per la voluntat de les persones fundadores, manifestada en aquests estatuts, i per les normes i les disposicions que el Patronat estableixi per interpretar-los i desplegar-los.

La Fundació se subjecta a l’ordenament civil, mercantil, laboral, fiscal i administratiu que, per raó de la matèria i l’especialitat, és aplicable en cada situació o relació jurídica.

Article 4. Nacionalitat i domicili

La Fundació té nacionalitat espanyola. El domicili de la Fundació i la seu del Patronat radiquen al carrer del Palau Reial, 1, 07001, Palma.

El Patronat pot promoure el canvi de domicili mitjançant la modificació estatutària oportuna i ha de comunicar-ho immediatament al Protectorat en la manera prevista en la legislació vigent.

Article 5. Àmbit d’actuació

La Fundació desenvolupa les activitats en tot el territori de Mallorca. En cas d’exercir activitats fora de l’illa, s’entén que aquestes activitats estan encaminades a complir els fins i els objectius que es preveuen en aquests estatuts.

 

TÍTOL II

OBJECTE FUNDACIONAL. APLICACIÓ DE RECURSOS I PERSONES BENEFICIÀRIES

Article 6. Finalitats

La finalitat de la Fundació és fomentar la promoció turística de Mallorca en el mercats nacional i internacional, la creació de producte turístic, la gestió dels serveis turístics en general i qualsevol altra activitat amb l’objectiu de promoure el turisme de l’illa. Per desenvolupar l’objecte fundacional, la Fundació du a terme, entre d’altres, les activitats següents:

- Gestionar els serveis turístics de Mallorca.

- Organitzar activitats promocionals en l’àmbit de l’illa, de la comunitat autònoma de les Illes Balears, de l’Estat o en l’àmbit internacional.

- Coordinar les actuacions de promoció turística amb els altres organismes públics de promoció turística.

- Contribuir a facilitar a professionals del sector turístic mallorquí els mitjans necessaris per possibilitar-los la competitivitat en els mercats exteriors.

- Donar suport i promoure la comunicació i col·laboració entre tots els agents del sector turístic de Mallorca.

- Ajudar el sector turístic, per facilitar-hi la presència en fires i mercats internacionals.

- Impulsar la formació per a professionals del sector turístic i responsables del sector públic en matèria de producte turístic.

- Impulsar la promoció de la imatge de Mallorca com a plató cinematogràfic, mitjançant el cinema i altres mitjans audiovisuals, així com fomentar la creació d’esdeveniments cinematogràfics a Mallorca.

- Impulsar grans esdeveniment i altres activitats d’interès turístic que consolidin els diferents productes turístics de Mallorca, així com la seva promoció als mercats nacionals i internacionals.

Article 7. Determinació de les persones beneficiàries

La Fundació aplica el patrimoni i les rendes als fins fundacionals, dona informació suficient d’aquests i de les activitats, i actua amb criteris d’imparcialitat i no-discriminació en la determinació de les persones beneficiàries, que són la societat mallorquina i el sector turístic de Mallorca.

 

TÍTOL III

ÒRGANS DE GOVERN DE LA FUNDACIÓ

Article 8. Òrgans de Govern

1. L’òrgan de govern i de representació de la Fundació és el Patronat.

2. L’òrgan de direcció, d’administració i de gestió ordinària és el director gerent o la directora gerent. En tot cas, el règim dels òrgans de direcció s’ha de sotmetre als límits que reglamentàriament estiguin establerts.

3. Són òrgans de consulta i col·laboració totes aquelles comissions creades en el si del Patronat, per afavorir, estimular i promoure la realització de les activitats que són objecte i finalitat de la Fundació.

Article 9. Patronat. Composició i designació

1. El Patronat, màxim òrgan de govern, de representació i d’administració, regeix la Fundació. Correspon al Patronat complir els objectius fundacionals i administrar amb diligència els béns i els drets que integren el patrimoni de la Fundació i mantenir-ne el rendiment i la utilitat.

2. Poden ser membres del Patronat les persones físiques que tenen capacitat plena d’obrar i no estan inhabilitades per a l’exercici de càrrecs públics.

3. El Patronat està compost pels membres següents:

a. Presidència, que l’exerceix la persona que gestiona l’àrea de turisme.

b. Vicepresidència, que correspon a la persona que ocupa la direcció insular que gestiona l’àrea de turisme.

c. Quatre vocalies per als consellers o conselleres competents en matèria d’Hisenda, de Presidència, de Cultura i de Territori o persones en qui deleguin i vuit vocalies en representació proporcional dels grups polítics del Consell de Mallorca i a proposta seva.

d. Una vocalia en representació de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears.

e. El director gerent o la directora gerent forma part del Patronat, sense tenir la condició de membre i, per tant, amb veu i sense vot.

Els membres del Patronat tenen les consideracions de membres nats pel fet d’exercir aquesta condició per raó del càrrec i cessen automàticament quan cessen en el càrrec.

En qualsevol cas, el càrrec de patró no és remunerat.

Article 10. Atribucions del Patronat

Corresponen al Patronat, màxim òrgan de govern, representació i administració de la Fundació, les atribucions següents:

a. Aprovar els comptes anuals i el pla d’actuació, que ha de contenir els objectius i les activitats que s’han de desenvolupar en l’exercici següent.

b. Modificar els estatuts.

c. Acordar la fusió, d’acord amb el que es disposa en l’article 27 d’aquests estatuts, l’extinció de la Fundació i la realització dels actes que requereixen l’autorització del Protectorat.

d. Aprovar reglaments de règim intern i d’instruccions de compliment de les obligacions establertes en la Llei de contractes, la Llei de subvencions i la Llei de règim jurídic de les administracions públiques, i la creació d’òrgans de govern de la Fundació.

e. Elegir els nous patrons en el cas que se’n augmenti el nombre, i també cobrir les vacants que puguin produir-se.

f. Designar els membres del Consell Assessor de Turisme i al seu director gerent o directora gerent, i també fer que cessin.

g. Fer les inversions convenients i justificades per als fins fundacionals i adquirir, a títol onerós o lucratiu, tota classe de béns i drets; constituir i cancel·lar hipoteques, penyores i altres càrregues i gravàmens reals i, en general, dur a terme tota classe d’actes de disposició i d’administració dels béns i els drets de la Fundació.

h. Concertar tota classe d’operacions bancàries actives i passives i contractar serveis bancaris i contractes de compte corrent, de compte d’estalvi, de dipòsit d’obertura de crèdit documentari o no, de préstec, de descompte, i qualssevol altres de fiança i serveis de transferències de fons, canvis de divisa, i tots els actes i els negocis accessoris o complementaris per a l’eficàcia plena dels contractes anteriors. Les operacions d’endeutament requereixen, en qualsevol cas, l’autorització prèvia del Consell de Mallorca.

i. Acceptar herències i llegats, donacions, subvencions i altres liberalitats, sense perjudici de la regulació prevista en l’article 16 g).

j. Cobrar i percebre rendes, fruits i dividends, interessos i altres productes, beneficis i quantitats que corresponguin a la Fundació per qualsevol concepte.

k. Atorgar i revocar delegacions i poders en relació amb l’exercici de qualsevol matèria, per garantir el compliment dels fins fundacionals. En l’exercici dels drets i accions, el Patronat pot conferir la representació de la Fundació a les persones que lliurement designi i amb les facultats que consideri pertinents.

l. Canviar el domicili de la Fundació i acordar l’obertura i el tancament de les delegacions.

m. I, en general, fer els actes, intervenir en negocis jurídics i atorgar qualssevol contractes necessaris per assegurar la millor administració i disposició de les rendes i els béns, per a l’exercici dels drets i de les accions que són procedents i per fer i complir més adequadament els fins fundacionals.

El Patronat pot delegar les facultats a què fan referència les lletres i), k), l) i m) en un o més vocals, sempre donant-ne compte al Protectorat.

Article 11. Funcionament del Patronat i règim de sessions

El Patronat exerceix les funcions de govern i direcció de la Fundació de forma col·legiada i mitjançant l’adopció dels acords corresponents. Convocat i presidit per la presidència, es reuneix en sessió ordinària, com a màxim, quatre vegades l’any i, a més, en caràcter extraordinari, cada vegada que ho consideri oportú la presidència o així ho sol·licitin per escrit, com a mínim, quatre representants dels patrons, que han d’especificar els assumptes que s’han d’incloure en l’ordre del dia. Aquesta reunió s’ha de dur a terme dins els trenta dies següents a la recepció de la presidència de la comunicació escrita esmentada.

El Patronat s’ha de reunir, com a mínim, en dues sessions ordinàries: la primera, durant el primer trimestre i la segona, durant el quart trimestre de cada any. En la primera d’aquestes juntes, el Patronat ha d’aprovar els comptes anuals corresponents a l’any anterior, en els termes prevists legalment. En la segona, el patronat ha d’aprovar el Pla d’Actuació i el pressupost de l’any següent. No obstant això, el Patronat pot tractar qualsevol altre assumpte que pugui considerar convenient introduir a l’ordre del dia, sempre que, respectant el quòrum d’assistència.

Les sessions ordinàries s’han de convocar amb cinc dies d’antelació, com a mínim, i les extraordinàries com a mínim amb 48 hores d’antelació. Amb aquesta finalitat, la secretaria, en nom de la presidència, ha d’adreçar, per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constatació, una convocatòria de reunió a cada vocal, en la qual han de figurar l’ordre del dia, el lloc, la data i l’hora de la reunió.

Les reunions s’han de dur a terme en convocatòria única i són vàlides si hi assisteixen la meitat més una de les persones representants dels patrons.

Els punts de l’ordre del dia s’han de deliberar seguint els torns sol·licitats a la presidència i els acords s’han de prendre per majoria simple de les persones presents, tret dels supòsits de majoria qualificada prevists en aquests estatuts. En cas d’empat, decideix el vot de qualitat de la presidència.

El secretari o la secretària ha d’estendre acta de les reunions i hi ha de constar la llista completa d’assistents a cada reunió i un resum suficientment explícit de les deliberacions de la sessió, de les votacions produïdes i dels acords adoptats. Les actes han d’estar autoritzades, amb la firma del secretari o de la secretària i el vistiplau del president o presidenta i s’han de traslladar al llibre corresponent.

Article 12. Presidència. Atribucions

Les atribucions que corresponen a la presidència són:

a. Representar la Fundació davant tota classe de tribunals i òrgans públics amb facultats àmplies per atorgar poders generals o especials.

b. Presidir les reunions del Patronat, dirigir les deliberacions i visar les actes de la reunió.

c. Complir i fer complir els acords del Patronat.

d. Presidir amb veu i vot les reunions del Consell Assessor del Turisme i signar les actes de les reunions.

e. Vetllar pel compliment de la llei i dels estatuts.

f. Qualsevol altra facultat que legalment o derivada dels estatuts se li atribueixi.

Article 13. Vicepresidència

Substitueix la presidència en els casos d’absència per qualsevol causa i li presta ajuda i col·laboració en les funcions que li corresponen.

Article 14. Secretaria

La presidència de la Fundació ha de nomenar la persona que ha d’ocupar el càrrec de la secretaria, amb veu i sense vot. Li correspon custodiar els llibres d’actes, redactar l’ordre del dia amb la direcció i convocar, en nom de la presidència, les reunions, així com redactar les actes de les reunions del Patronat i del Consell Assessor de Turisme. També li correspon expedir certificats i testimonis dels acords que han d’adoptar el Patronat i la resta d’òrgans de la Fundació, així com fer qualsevol altra funció que el Patronat o la presidència acordi atribuir-li.

Article 15. Direcció gerència

1. La direcció executiva superior de la Fundació correspon al seu director gerent o directora gerent, que el patronat designa i cessa, segons la proposta de la presidència d’aquesta.

2. El director gerent o la directora gerent s’ha de contractar sota la modalitat laboral especial d’alta direcció.

3. El Patronat autoritza el contingut del contracte que resulta adequat a l’objectiu funcional, la durada del qual coincideix amb la vigència del càrrec que el nomena.

4. En cas de vacant, absència o malaltia, la persona que ocupa la vicepresidència exerceix la direcció de la Fundació.

Article 16. Atribucions

Les atribucions de la direcció són:

a. Gestionar i executar els plans i els programes que aprova el Patronat.

b. Organitzar i executar el programa anual d’activitats.

c. Satisfer totes les obligacions a càrrec de la Fundació i estendre les ordres de pagament que autoritza la presidència o les persones en les quals aquesta ha delegat; dur els comptes i autoritzar, conjuntament amb la presidència, els talons i els rebuts necessaris per a tota classe d’ingressos i de pagaments.

d. Elaborar i executar, si escau, el pressupost.

e. Elaborar la memòria anual i sotmetre-la a l’aprovació del Patronat, juntament amb els comptes anuals.

f. Formalitzar i aprovar tota classe d’actes i de contractes.

g. Les altres que el Patronat li delega i, en especial, acceptar donacions, herències i llegats a benefici d’inventari, cobrar i percebre els ingressos, les rendes o fruits, dividends, interessos, utilitats o qualssevol altres beneficis, i ordenar els pagaments derivats d’obligacions que la Fundació ha contret.

h. Fer les despeses en execució de les previsions pressupostàries.

i. Dirigir l’àrea de recursos humans, serveis i col·laboracions de la Fundació i contractar el personal que sigui necessari, d’acord amb els pressuposts aprovats.

j. En general, impulsar totes les activitats convenients per al funcionament adequat de la Fundació o que el Patronat li encarregui.

Article 17. Consell Assessor de Turisme

El Consell Assessor del Turisme té la funció assessora i consultiva, i ha de presentar les deliberacions al Patronat, mitjançant informes o propostes no vinculants.

La persona que n’ocupa la presidència i la secretaria assisteix el Consell Assessor de Turisme.

Formen part del Consell Assessor de Turisme:

A. Entitats que formaren part del Patronat de la Fundació Mallorca Turisme en la constitució, representades pels membres següents:

- dos en representació de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca

- un en representació de l’Agrupació de Cadenes Hoteleres

- un en representació del Forment del Turisme de Mallorca

- un en representació de la Cambra de Comerç

B. Membres designats lliurament pel Patronat:

a. un membre proposat per la Universitat de les Illes Balears

b. un membre proposat per l’Agrupació Empresarial d’Agències de Viatges de les Balears

c. dos membres elegits entre persones de reconegut prestigi en el sector turístic

d. dos membres en representació dels municipis de Mallorca proposats per l’Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca

e. dos representants proposats pels sindicats més representatius dins el sector turístic

El càrrec de membre del Consell Assessor del Turisme no és remunerat.

Article 18. Funcionament del Consell Assessor de Turisme

La presidència de la Fundació o, si escau, la vicepresidència ha de convocar el Consell Assessor de Turisme, n’ha de presidir les sessions i, a més, ha de firmar l’acta de la reunió juntament amb la secretaria.

Les sessions s’han de convocar sempre abans del Patronat i, com a mínim, de manera trimestral i, en tot cas, també si ho demana la meitat més un dels membres del Consell Assessor de Turisme. S’ha de convocar amb deu dies d’antelació, com a mínim, i amb aquesta finalitat, la secretaria, en nom de la presidència, ha d’adreçar una convocatòria de reunió a cada membre del Consell Assessor de Turisme, per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constatació, en la qual han de figurar: l’ordre del dia, el lloc, la data i l’hora de la reunió, que s’ha de dur a terme en convocatòria única i que es vàlida si hi assisteixen la meitat més un dels membres.

 

TÍTOL IV

PATRIMONI, ACTIVITATS ECONÒMIQUES I RÈGIM PRESSUPOSTARI

Article 19. Patrimoni

Constitueixen el patrimoni de la Fundació: la dotació inicial de les persones fundadores, les aportacions successives, les donacions, les liberalitats, les subvencions, qualsevol recurs que la Fundació pugui obtenir i, especialment, els següents:

- Béns immobles i drets reals, que s’han d’inscriure en el registre de la propietat a nom de la Fundació.

- Valors mobiliaris, que s’han de dipositar a nom de la Fundació en establiments bancaris o d’estalvi que el Patronat designi.

- Béns mobles, títols de propietat, resguards de dipòsits o altres documents acreditatius del domini, possessió, ús, gaudi o qualsevol altre dret del qual sigui titular la Fundació, que el Patronat ha de custodiar.

- Subvencions, donatius i aportacions que rebi de persones públiques o privades, físiques o jurídiques.

- Les rendes i els productes de capital percebuts o acumulats.

- Els llegats i les herències de què sigui beneficiària la Fundació.

- Els béns i les rendes de la Fundació s’entenen adscrits d’una manera directa o immediata a dur a terme les finalitats fundacionals.

- L’adscripció del patrimoni de la Fundació a la consecució dels objectius té caràcter comú i indivís, sense assignació de quotes o parts de capital o de rendes per a cada un dels membres.

- El Patronat administra i disposa del patrimoni de la Fundació, en la forma establerta en aquests estatuts i amb subjecció al que es disposa en la Llei 50/02, de fundacions. La disposició i el gravamen dels béns i els drets patrimonials s’han d’ajustar al que es preveu en l’article 21 de la Llei 50/02. La Fundació ha de figurar com a titular de tots els béns i els drets integrants del patrimoni, que ha de constar en l’inventari anual.

Article 20. Activitats econòmiques

1. La Fundació duu a terme les finalitats amb el producte de les rendes del patrimoni i, si escau, amb les altres procedents de les ajudes, subvencions o donacions que rep de persones o entitats, tant públiques com privades.

2. La Fundació pot desenvolupar activitats econòmiques quan l’objecte està relacionat amb les finalitats fundacionals o en són complementàries o accessòries.

3. La Fundació pot obtenir ingressos per les activitats, sempre que això no impliqui una limitació injustificada de l’àmbit dels possibles beneficiaris.

Així mateix, pot participar en societats mercantils, en les quals no es respongui personalment dels deutes socials, i n’ha de donar compte al protectorat quan la participació esmentada és majoritària.

Article 21. Pressupost anual

El Patronat ha de confeccionar anualment un pressupost d’ingressos i de despeses per a l’exercici següent, en el qual s’han de consignar tots els rendiments que es preveuen per qualsevol concepte, inclosos els que són en forma d’ajudes, subvencions o donacions de persones públiques o privades, així com les despeses que s’han de fer durant l’exercici, les quals han d’incloure com a mínim les de personal, producció, conservació i administració.

El Patronat pot modificar el pressupost per acomodar-lo a les necessitats i funcions que s’han de cobrir.

Les rendes s’han d’aplicar a l’objecte fundacional amb el màxim rigor.

Article 22. Fiscalització de l’activitat econòmica de la Fundació

Correspon a la Intervenció del Consell de Mallorca la fiscalització a posteriori de l’activitat econòmica desenvolupada en cada exercici, que s’ha d’exercir mitjançant control financer.

Article 23. Balanç i compte de resultats

El Patronat ha d’aprovar amb periodicitat anual:

- l’inventari de la Fundació al tancament de l’exercici;

- el balanç de situació;

- el compte de resultats;

- la memòria explicativa de les activitats fundacionals i de la gestió econòmica, que ha d’incloure el quadre de finançament, així com el grau de compliment dels fins fundacionals. I també ha d’especificar les variacions patrimonials i els canvis en els òrgans de govern, direcció i representació;

- la liquidació del pressupost.

Article 24. Règim pressupostari i de comptabilitat

1. L’exercici econòmic ha de coincidir amb l’any natural, exceptuant el primer, que comença amb l’inici de les activitats de la Fundació.

2. La Fundació ha de dur necessàriament un llibre diari i un llibre d’inventaris i comptes anuals i altres llibres convenients per desenvolupar adequadament les activitats i per controlar la comptabilitat.

3. En matèria de pressuposts, comptabilitat i auditoria de comptes, la Fundació es regeix d’acord amb el que s’estableix en el capítol V de la Llei 50/2002, de fundacions, o la normativa aplicable en cada moment.

Abans de l’1 d’abril s’han de trametre els comptes anuals a la Intervenció General del Consell de Mallorca per a l’auditoria.

4. El Patronat de la Fundació ha de confeccionar i aprovar anualment, dins el termini de tres mesos des de la data de tancament de l’exercici:

- l’inventari, el balanç i el compte de resultats, en què han de constar la situació financera, econòmica i patrimonial de la Fundació;

- la memòria, que ha d’expressar les activitats fundacionals i la gestió econòmica, amb especificació del grau de compliment de les finalitats fundacionals, les fons de finançament, les variacions patrimonials i els canvis en els òrgans de govern i direcció;

- la liquidació del pressupost d’ingressos i de despeses de l’any anterior.

I els ha de remetre al Protectorat dins els deu dies hàbils següents a l’aprovació.

5. En els darrers tres mesos de cada exercici, el Patronat ha d’elaborar el pressupost anual i un pla d’actuació, que ha de remetre al Protectorat i en el qual han de quedar reflectits els objectius i les activitats que es pretenen desenvolupar durant l’exercici següent.

Article 25. Entitats patrocinadores

Per al desenvolupament dels fins i de les activitats específiques de la Fundació, pot convenir-se la participació de totes les entitats que ofereixen la cooperació, en els termes que el Patronat acordi; aquest ha de determinar els requisits que corresponen a les entitats esmentades i hi ha d’establir el règim de relacions.

El Patronat pot acceptar dels particulars i d’altres ens públics aportacions econòmiques o de qualsevol naturalesa a favor de la Fundació i, si accepta herències, llegats o donacions, sempre és a benefici d’inventari.

 

TÍTOL V

MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS

Article 26. Modificació dels estatuts

El Patronat pot acordar la modificació o la redacció nova dels estatuts, mitjançant un acord que adopti la majoria absoluta del total de components, i ho ha de comunicar al Protectorat, prèvia ratificació del Ple del Consell de Mallorca. La modificació o la redacció nova dels estatuts requereix l’escriptura pública i s’ha d’inscriure en el Registre de Fundacions d’aquesta comunitat autònoma.

 

 

TÍTOL VI

FUSIÓ, SEPARACIÓ I EXTINCIÓ DE LA FUNDACIÓ

Article 27. Fusió

La Fundació es pot fusionar amb una altra fundació o amb altres, si ho acorden els patronats respectius, cosa que s’ha de comunicar al Protectorat, prèvia autorització, en tot cas, del Ple del Consell de Mallorca.

Article 28. Separació

Qualsevol patró pot separar-se de la Fundació amb un preavís de sis mesos, i manté incòlumes totes les obligacions contretes fins a la data de la separació. El patró que se separa de la Fundació, no té dret a cap part del patrimoni d’aquesta, llevat que es tracti de béns aportats en concepte de dipòsit o cessió temporal, en definitiva, que no hagin adquirit la titularitat plena de la Fundació.

Article 29. Extinció de la Fundació

La Fundació és, per naturalesa, permanent. S’extingeix, no obstant això, per la pèrdua total de béns o per la impossibilitat de complir les finalitats fundacionals. La precisió d’aquesta darrera circumstància correspon al Patronat, que l’ha de justificar degudament davant el Protectorat.

Per dur a terme l’extinció, cal formalitzar el document administratiu corresponent, que ha d’aprovar el Protectorat i en el qual ha de constar la fórmula de liquidació.

En el cas d’extinció, els béns sobrants, una vegada satisfets els deutes, s’han de destinar als membres, en la proporció que el Patronat determini.

2. Traslladar aquest Acord a la Secretaria de la Fundació Mallorca Turisme i que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Palma, 19 de febrer de 2019

Per delegació del president, el secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol)

Jeroni M. Mas Rigo